Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kako u narednih par godina budu krenuli radovi na HSR 2 prema Nišu i HSR 3 prema Šidu tako ćemo uskoro doći do brojke od oko 500 kilometara brze pruge što je svakako pohvalno za jednu zemlju poput Srbije.

I sad se naravno postavlja i pitanje nabavke voznih sredstava i brzih vozova.

Kao sto svi znamo nekada ne tako davno smo proizvodili vagone Z1 za 200 pa čak i lokomotive za vreme SFRJ.

U toj SFRJ smo krenuli da radimo na projektu mlaznih aviona 4te generacije koji je stao kad nam se raspala država sto je samo po sebi poduhvat bar isto toliko težak kao i projektovanje brzih vozova poput TGVa i ICE ako ne i teži.

Zanimljivo mi je da u to vreme smo imali ideju da napravimo brze pruge ali nismo imali projekat domaćeg srpskog brzog voza odnosno nije se nikad razmisljalo u tom pravcu a tada smo imali neku industrijsku osnovu i kadar da bar počnemo da radimo tako nesto.

Danas je teško zamisliti da se krene u takav poduhvat ali u to ime da nas malo ohrabrim postaviću neke dosta detaljne planove odredjenih sklopova francuskog TGV-a prve generacije pa ako to bude od značaja nekim našim budućim mašinskim inženjerima ili bilo kome koga to iz radoznalosti zanima evo vam ekskluzivno planovi francuskog ponosa pa uživajte.

image.png.da7eb8998f07dc0d5d5717d3d7d5cbad.png
SR-10-scaled.jpg
TGV-PSE-suspension-pneumatique-scaled.jpg
RAME-10-PNEU-2.jpg
RAME-10-PNEU-1.jpg
TGV-PSE-suspension-pneumatique-extreme-scaled.jpg
TGV-001-A-ressorts-acier-scaled.jpg
0-MCS-90409-liaisons-mecaniques-caisse-bogie-2-scaled.jpg
0-MCS-90409-liaisons-mecaniques-caisse-bogie-1-scaled.jpg
R15-suspension-pneumatique-plan-bas-scaled.jpg
R15-ressorts-RTG-scaled.jpg
R15-ressorts-TGV-scaled.jpg
TGV-001-bogie-Y-229-B-scaled.jpg
Capture-01.png
Capture-decran-2021-09-17-a-18.31.37.jpg
Capture-decran-2021-09-17-a-18.52.37.jpg
10-846 682 bogie ensemble (1).jpg
figure14.gif
figure12.gif
Capture-decran-2021-09-17-a-19.25.10.jpg
Capture-decran-2021-09-17-a-19.23.02.jpg
Capture-decran-2021-09-17-a-19.22.25.jpg
Capture-decran-2021-09-17-a-19.21.51.jpg
Capture-decran-2021-09-17-a-19.18.29.jpg
Capture-decran-2021-09-17-a-19.21.13.jpg
Capture-decran-2021-09-17-a-19.17.59.jpg
Capture-decran-2021-09-17-a-19.35.40-scaled.jpg
Capture-decran-2021-09-17-a-19.28.47-scaled.jpg
Capture-decran-2021-09-17-a-19.27.15-scaled.jpg
Capture-decran-2021-09-17-a-19.37.38-scaled.jpg
 
Projektovanje vozova za velike brzine je izuzetno komplikovan posao, čak komplikovaniji od projektovanja današnjih aviona. Na tim vozovima svaki element mora da funkcioniše besprekorno kako bi se očuvala bezbednost. Zato recimo KISS ima ogroman broj senzora koji u svakom momentu prate rad svih elemenata sistema i upozoravaju na potencijalne kvarove.
Да ли је оправдана брза пруга ка Шиду?
Nije opravdano s obzirom da će pruga koja se nastavlja kroz Hrvatsku biti za 160 km/h, a regionalni vozovi se svakako kreću 160 km/h.
Dakle vozovi koji će se ovom prugom voziti 200 jesti međunarodni vozovi za Zagreb kojih neće biti jer će vozna sredstva biti za 160 km/h. Daljinski saobraćaj eventualno do Sremske Mitrovice ima vrlo upitnu isplativost van špiceva.
Barem ćemo dobiti denivelisana ukrštanja...
 
Pruga do Šid-a se radi za 160 km/h Link za više informacija:https://www.wbif.eu/project-detail/PRJ-SRB-TRA-033
Pruga do Niš-a se radi oko 50% 200 km/h, ostalo se radi 160km/h/120km/h Ispod je PDF sa svim informacijama vezanim za brzine, stanice koje ostaju, denivelacije itd.
Pruga od Niš-a do Preševa ne piše tačno na koju brzinu se podiže, piše samo da će prosečna brzina biti 76 km/h pretpostavljam da to znači da će Vmax biti 120 km/h Link za više informacija:https://www.wbif.eu/project-detail/PRJ-SRB-TRA-001
Pruga Kraljevo - Rudnica Vmax 120km/h Link za više informacija:https://www.wbif.eu/project-detail/PRJ-SRB-TRA-011
Pruga od Ranžirne stanice Beograd-Makiš do Batajnice, Izgradnja drugog koloseka i povećanje Vmax na 120km/h Link za više informacija:https://www.wbif.eu/project-detail/PRJ-SRB-TRA-039
I za kraj famozna pruga Niš - Dimitrovgrad, rok za završetak je 30.06.2026. Linkovi za više informacija:https://www.wbif.eu/project-detail/PRJ-SRB-TRA-013, https://www.eib.org/en/projects/all/20160341
Ovo su projekti koje finansira EU, što kroz grantove, što kroz kredite.
 

Prilozi

  • Inception Report_Railway Corridor.pdf
    8,8 MB · Pregleda: 1.711
Ako zaista krene nešto da se radi od tih kredita i grantova EU, možda makar za komicu promenim krajnje loše mišljenje o toj organizaciji.
 
Skroz sam propustio momenat da mi imamo sokola kao logo SV :D

Znamo li na kraju zvanično u kom paketu opreme je ova garnitura? Da li je potpuno identičan kao prošla nabavka ili je viša klasa? Može li u sihnron?
 
Skroz sam propustio momenat da mi imamo sokola kao logo SV :D

Znamo li na kraju zvanično u kom paketu opreme je ova garnitura? Da li je potpuno identičan kao prošla nabavka ili je viša klasa? Može li u sihnron?
Ja сам мислио да је нови лого СВ уствари силуета 711 😮
 
Skroz sam propustio momenat da mi imamo sokola kao logo SV :D

Znamo li na kraju zvanično u kom paketu opreme je ova garnitura? Da li je potpuno identičan kao prošla nabavka ili je viša klasa? Može li u sihnron?
U sinhron može i prethodna generacija, ali je bilo problema sa prepoznavanjem sinhrona. Sad je to otklonjeno.
Novi FLIRT će biti koji metar duži, imati nešto više mesta, 2 WCa, automat za napitke i grickalice i mislim da je opremljen ETCSom (za razliku od prethodnog).
Biće korišćeni za daljinski saobraćaj (REx, IR i IC vozove)
 
Pričalo se u poslednje vreme kako su to uradili neki klinci, ja reko tračevi, kada stvarno uhapsiše ovog delikventa..
Mislim, neverovatno zvuči da je neko kantu sa zapaljivim materijalom odneo čak do krova i zapalio je iz dosade, stvarno je delikventnost dosegla neke nebeske visine.

No, za mene je ovo tek pola posla, dok ne vidim obnovljeni stanični objekat za mene je ceo taj kompleks pod znakom pitanja.
IŽS je već uspela da naplati štetu od osiguranja, pa eto, nek obnove ako stvarno to žele!
 
U sinhron može i prethodna generacija, ali je bilo problema sa prepoznavanjem sinhrona. Sad je to otklonjeno.
Novi FLIRT će biti koji metar duži, imati nešto više mesta, 2 WCa, automat za napitke i grickalice i mislim da je opremljen ETCSom (za razliku od prethodnog).
Biće korišćeni za daljinski saobraćaj (REx, IR i IC vozove)
Nisam znao da naš FLIRT nema ETCS.
 
Ја мислио да после 18 сва тежина закона пада на плећа... У ствари можда и јесте тако али да је казна блажа...
 
Боље (да су се сетили да се позабаве овим) икад него никад. 😃
И да, гарнитуре 412 неће бити чишћене, претежно због "техничке неизводљивости" услед материјала од ког су прављене и фарбе која је на њима. Њих би требало префарбавати да би се одржавале чистима, а то им је неисплативо. Па, барем нека им чисте прозоре, да не изгледају као гасне коморе изнутра.
А макар ће чистити све остале гарнитуре и вагоне. 😊
IMG_20230801_085818.jpg
 
U sinhron može i prethodna generacija, ali je bilo problema sa prepoznavanjem sinhrona. Sad je to otklonjeno.
Novi FLIRT će biti koji metar duži, imati nešto više mesta, 2 WCa, automat za napitke i grickalice i mislim da je opremljen ETCSom (za razliku od prethodnog).
Biće korišćeni za daljinski saobraćaj (REx, IR i IC vozove)
Nadam se da ovo znači i udobnija sedišta.
 
Vrh