Pisao sam dosta o stanju saobraćaja na regionalnim i pojedinim magistralnim pravcima.
Trenutni RV ispod Beograda je napravljen da "čisto nešto da ide" i za održavanje socijalnog mira zaposlenih..
Ima manjka, nažalost, i u kadru i u voznim sredstavima.
Kao kap na toj torti su i ti tkzv "infrastrukturni kapaciteti" pa tako na mnogim regionalnim prugama ima sve manje posednutih stanica, a sve više bruta, tu putnički saobraćaj gubi svoje mesto..
Ali pre svega nedostatak vizije je glavni problem, sve se radi zbog neke norme, a ne zbog nekog plana..
Rade se neki remonti posle kojih ispada da je veća šteta nego korist..
Gledam, u stanici Knjaževac je pre remonta bila svetlosna signalizacija, pp i skretnice sa daljinskim upravljanjem..
Nakon remonta ništa ne funkcioniše, stanica je neupotrebljiva, pa čekaj brale, jel tu postoji neki kontrolni prijemni organ???
Još gori primer za sigurnosno-signalne uređaje je pruga Mala Krsna-Jajinci, pa na koridoru X posle remonta da ne radi signalizacija, sramota...
A i Srbija Voz te "IŽS-ove" probleme koristi kao masku, pa ograničava vozove, a u stvari problemi su skroz neke druge prirode (garniture, mašinovodje itd...)
Eto imamo primer Zrenjanin-Beograd, IŽS i nije toliki kočničar već kapaciteti Srbija Voz-a i tako voza ni nema na kraju...
Drum je otišao daleko, dok je železnica stagnirala ili otišla dodatno unazad, na tržištu pobeđuje najbolji proizvod, to se i vidi..
Pošto sada pare idu na jedan resurs na železnici (čik pogodite na koju prugu), ostale pruge ostaju zapostavljene.
Mnoge i posle remonta ostaju sa skromnom brzinom, dok su negde izgrađeni autoputevi i samim tim nema konkurentnosti, jer država ne želi da ulaže u prugu za proširenje, smanjivanje radijusa krivina ili ugradnje APB-a itd...
I tu se vraćamo na to da država nema viziju za železnicu već se dosta toga svodi na populizam..
Nije ni sve tako crno, ali je daleko od dobrog pogotovo za mnoge regione u Srbiji koji imaju železnicu..