Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ide MAV u privatizaciju? I šta to znači za vozove Beograd - Budimpešta? Mađarski ATV kaže: Janos Lazar predlaže 10-godišnje restrukturiranje MAV-a i Volan-a. Za to će biti potrebne milijarde dolara, ali prema rečima ministra građevinarstva i saobraćaja, resursi su dostupni na međunarodnom tržištu novca i među profesionalnim investitorima. Ministar građevinarstva i saobraćaja nije krio: polovina železničke mreže duge oko 8.500 kilometara može da ide smanjenom brzinom, vozni park je star 50 godina, a prosečna starost radnika je slična. Prema njegovim rečima, za železnicu postoje dva puta: ili će sve ostati kako jeste, ili će početi da je transformišu. Za to su potrebne milijarde dolara, za koje su, prema rečima Janoša Lazara, sredstva dostupna na međunarodnom tržištu novca ili među profesionalnim investitorima. Vlada više ne računa na saradnju nemačke kompanije Simens prilikom renoviranja voznog parka, jer, kako je rekao, više nismo prijatelji sa njima. Ne planiramo da kupujemo Siemens vozila. Simens je prošle godine pobedio na tenderu za kupovinu više od 100 lokomotiva.

 
Ne znam da li je ovo već bilo na forumu:

С друге стране, долази до драстичног пада улагања у железничку инфраструктуру – са 43 млрд на скоро 30 млрд. Овај пад потиче, највећим делом, од мањих издвајања за пругу Суботица-Сегедин и завршетка набавке возова за Србија Воз. Ови расходи падају иако је на основу актуелних планова и пројеката било за очекивати да порасту, што указује на потенцијалне потешкоће у реализацији неких важних пројеката. Реч је, на првом месту, о пројекту брзе пруге од Новог Сада до границе са Мађарском. Планирани рок за завршетак ове деонице је април 2024. године, што имплицира да би Србија до тада требало да повуче свих 1 млрд евра из кинеског зајма, што се већ сада чини мало вероватним. Наиме, трогодишњим планом изнетим у буџету за 2023. предвиђено је да се до краја 2025. године (укључујући и 2022. годину) реализује око 800 млн евра, тј. 200 млн мање него што је предвиђено уговором о зајму. На основу овога закључујемо да ће или буџетски план накнадно да буде коригован навише (у 2023. и годинама које следе), или да ће рокови бити пробијени за најмање годину дана.

Izvor: Ocena Fiskalnog saveta o Budžetu Republike Srbije (strane 39 - 40)
 
Ne znam da li je ovo već bilo na forumu:

С друге стране, долази до драстичног пада улагања у железничку инфраструктуру – са 43 млрд на скоро 30 млрд. Овај пад потиче, највећим делом, од мањих издвајања за пругу Суботица-Сегедин и завршетка набавке возова за Србија Воз. Ови расходи падају иако је на основу актуелних планова и пројеката било за очекивати да порасту, што указује на потенцијалне потешкоће у реализацији неких важних пројеката. Реч је, на првом месту, о пројекту брзе пруге од Новог Сада до границе са Мађарском. Планирани рок за завршетак ове деонице је април 2024. године, што имплицира да би Србија до тада требало да повуче свих 1 млрд евра из кинеског зајма, што се већ сада чини мало вероватним. Наиме, трогодишњим планом изнетим у буџету за 2023. предвиђено је да се до краја 2025. године (укључујући и 2022. годину) реализује око 800 млн евра, тј. 200 млн мање него што је предвиђено уговором о зајму. На основу овога закључујемо да ће или буџетски план накнадно да буде коригован навише (у 2023. и годинама које следе), или да ће рокови бити пробијени за најмање годину дана.

Izvor: Ocena Fiskalnog saveta o Budžetu Republike Srbije (strane 39 - 40)
Zar nije rok prvi kvartal 2025?
 
Тачније, од Загреба до Љубљане од 70 до 120 км/ч. Словенци имају јако кривудаву пругу кроз долину Саве. За веће брзине би морали потпуно нову и јако скупу пругу да праве, а то не планирају. Хрвати управо завршавају ремонт од Загреба до словеначке границе за 120 км/ч. Већу брзину не планирају у следећих 20 година.

Oд Загреба до Дугог Села је брзина 140 км/ч. Од Дугог Села до Новске, која је тренутно једина једноколосечна деоница је у плановима да ускоро крене модернизација за 160 км/ч, са изградњом другог колосека. Тренутно најлошија деоница. Током модернизације, користиће се алтернативна деоница Загреб - Сисак - Новска. Новска - Окучани је 160 км/ч. Окучани - Славонски Брод - Винковци је од 60 до 120 км/ч, зависи од деонице, а до пре пар година је било од 100 до 160 км/ч. Пропало, мораће и то да се ради, али је још увек на дугом штапу. Од Винковаца до границе са Србијом је 160 км/ч.
Stanje na terenu je zapravo dosta lošije nego što se može isčitati iz ovoga što si ti napisao, pošto sam putovao nedavno. Samo Okučani - Novska je 160 km/h , Zg - Dugo Selo nije od Zagreba već od već od neke prigradske stanice počinje nova pruga podosta se od Zagreba vuče 40 km/h kad krene, a ostatak pun laganih vožnji i neispravnih putnih prelaza. Od Okučana do Broda je 50-70km/h - poprilično duga deonica. Slavonski brod - Vinkovci 80-100 km/h.
Dugo Selo - Kutina 40 km/h
Kutina - Novska 60 km/h
Sve u svemu vožnja od Vinkovaca do Zagreba je jedna velika patnja i smor trenutno , putnika je isto malo i voz bude prazan, osim kad ga u Okučanima napune migranti
 
Blast from the past barska pruga po izgradnji
20230513_181521.jpg
20230513_181137.jpg
20230513_181504.jpg
20230513_215221.jpg

Gosin vagon 1991 godina neki sajam upitanju vidi se i nova loksa
 
Американизација значи јачање друмског саобраћаја и пуњење буџета од акциза. Железнички транспорт значи управо обрнуто улагање у сопствене производне капацитете и стимулација превоза из буџета.
Hm, Evropa može da sanja da prevozi tereta prugom kao Amerika. Svi pokušaji sa razdvajanjem putničkih i teretnih operatera su pokušaji da se stigne Amerika - i zasad neuspešno, kamioni vladaju Evropom...

Biće vrlo zanimljiva budućnost železnice u Evropi. Verujem da neće biti para za sve što se želi (a ko želi?). Još ako budi jačali troškovi za odbranu, ihaj.
 
Slazem se sa tobom Pantografe ali treba ipak staviti stvari u svom kontekstu a to je da Amerika realno koristi zeleznicu za teretni prevoz, putnicki udeo je zanemarljiv u odnosu na velicinu mreze. Ma da postoje inicijative kod njih da se prevoz putnika zeleznickim putem pojaca izgradnjom "brzih pruga" ali imaju veliki problem sa cenom tih projekata zbog prirode njihovih gradova koji se prostiru na stotine kilometara pa je cena izgradnje HSR linija ekstremno skupa.
Oni sanjaju da prevezu putnika zeleznicom koliko i evropa.
 
 
Inače ovi rusi imaju U ŽA SNA sedišta i to je najblaže rečeno. Po dimenzijama izgledaju normalno al kako je neko uspeo da napravi i pusti i na kraju da kupi takva sedišta to je neverovatno. Ne znam prosto ni da opišem šta im sve fali, prosto sedite pa će vam se sve odmah kazati. Sedišta u Flirtu su bukvalno neuporediva sa ovim u ovom vozu.
 
Išao sam vozom od Beograda do Pančeva. Onim u 16:43 h. Malo ljudi ga koristi, karta je 150 din, dok je bus karta Pantransporta 300 din. Brzina je ok, mada na par mesta baš uspori, ono-ide brzo, pa odjednom mili.. Čim skrene na Pančevac baš ubrza, zanimljivo je iz voza gledati gužvu na mostu i kolonu na Zrenjanincu, a ti u vozu "juriš" i boli te uvce.. Krenuo je tačno po redu vožnje u 16:43, most na Tamišu je prešao u 16:59.. brzo se stigne, da nema tih smanjenja brzine još bi brže bilo.. U Vojlovici sam bio, čini mi se u 17:10, iz voza je izašlo možda 15 ljudi.. i na prethodnim stanicama je izlazilo nekoliko.. pitao sam konduktera da li je uvek ovako malo ljudi, kaže da ne zna, jer je na toj liniji jednom mesečno..

Utisci su pozitivni, šteta zbog glupog reda vožnje, taj voz treba da ide bar na pola sata u špicu i na sat tokom ostatka dana, karta bi morala biti jeftinija, da se omoguće mesečne karte i naravno da ide do Vuka i Zemuna.
 
Video sam taj voz u Ovci nekoliko puta, svaki put je zastao iako ne bi trebalo, tu se gubi vreme. Uvek je bio skoro potpuno prazan, sa jedva par ljudi
 
Inače ovi rusi imaju U ŽA SNA sedišta i to je najblaže rečeno. Po dimenzijama izgledaju normalno al kako je neko uspeo da napravi i pusti i na kraju da kupi takva sedišta to je neverovatno. Ne znam prosto ni da opišem šta im sve fali, prosto sedite pa će vam se sve odmah kazati. Sedišta u Flirtu su bukvalno neuporediva sa ovim u ovom vozu.

Nažalost i jeste istina..
Čudan položaj sedišta i jako su tvrda, no meni se sviđa konfiguracija 2+2, jer mi daje više prostora, međutim kada je gužva zna da bude zeznuto, mač sa dve osštrice..
Mada je meni najveći problem buka motora, to je definitivno najbučniji DMV sa kojim sam se vozio u Evropi, a da je skorije proizvodnje.
Ruku na srce ni naš Flirt koji je proizveden u osnovnoj varijanti nije sigurno isto sinomim za udobnost.

Od svih DMV najudobniji mi je definitivno modernizovani 710 (ovo će zvučati pristrasno:ROFLMAO:), a od svih EMV KISS 200 koji je stvarno izuzetan u komforu, naravno voz je za IC saobraćaj pa ga je možda nezahvalno porediti sa nečim drugim.
I da ne zaboravim na RVR sa onim avionskim sedištima, ta kombinacija je isto dobro ispala..
 
Inače ovi rusi imaju U ŽA SNA sedišta i to je najblaže rečeno. Po dimenzijama izgledaju normalno al kako je neko uspeo da napravi i pusti i na kraju da kupi takva sedišta to je neverovatno. Ne znam prosto ni da opišem šta im sve fali, prosto sedite pa će vam se sve odmah kazati. Sedišta u Flirtu su bukvalno neuporediva sa ovim u ovom vozu.
Ja sam više puta išao Beograd-Vršac, skoro dva sata vožnje, i sedišta mi uopšte nisu smetala.
U Flirtu se do Novog sada ukočim, a duplo kraća vožnja...
 
U Zaječar je došla i 666-001 na ugradnju AS Uređaja, neću puno o samoj lok, jer sam već pisao kada je bila 003.
Biće ovog puta malo više teksta i fotki o samom ZOVS-u i trenutnom stanju.

Btw, danas je na KTP1 bio Šulcer, Zovs im je dao kanal, a braća Rumuni su radili na njoj, inače u najmu je "RTL-u".
Nažalost, nisam stigao da ga uftokam , pa ću fotografiju pozajmiti ovog puta.
received_799863901293146.jpeg


Da se vratimo temi, 666-001, od danas se radi na njoj i već je dosta toga skinuto unutra.
Lokomotiva je u boljem stanju nego 003, no ima dosta "štap-kanap" rešenja koja se ne mogu videti odmah na golo oko, neću kačiti takve stvari ovde, ali moglo bi se povesti računa o kontrolno prijemnim organima nakon pojedinih radova..
"Altpro" koji izvodi radove na ugradnji AS uređaja radi veoma dobro i takve zamerke nemam za njihov rad. (nadam se da ovo ne zvuči kao reklama.:D)

20230516_173823.jpg

20230516_173909.jpg


Za sve ljubitelje "pilula" logotipa, pod uslovom da takve osobe postoje.:unsure:
20230516_173849.jpg


Ovo ste već imali prilike da vidite.
20230516_174108.jpg


20230516_174358.jpg


Da ne bi smetali, pojedini delovi inventara su sklonjeni u radionicu.
20230516_175358.jpg


Hasler-ov brzinomer, on se za razliku od ostalog inventara odstranjuje, njega će zameniti "Altpro-ov" brzinomer, za razliku od onog u 003, ovaj će biti skroz na skroz digitalan, nažalost ne mogu da vam ga pokažem (za sada).
20230516_175403.jpg


Okrećemo se malo radionici, radionica ima 2 koloseka koja su delimično natkrivena vani i ovaj jedan unutrašnji.
Stanje je jednostavno žalosno i haotično, svuda su razbacani delovi sve je užasno prljavo.
Šef održavanja deluje kao dobar čovek, ali definitivno mu je potrebna veća podrška.
20230516_175353(0).jpg

20230516_175427.jpg

20230516_175621.jpg

20230516_175516.jpg


Ova mašina je jako zanimljiva, naime skida osovine sa i prebacuje ih na kolosek pored koji je vani i gde se sada nalazi Maršalka, a može i da radi i suprotno u zavisnosti iz koje perspektive gledate.
20230516_175810.jpg


Malo "igranja", inače izuzetno viskozno.:)
20230516_175309.jpg


Hteo sam da iskoristim šansu i da vam pokažem depo koji je nezavisna zgrada od radionice, ali jbg 6 sati uveče i bio je zaključan (nisam hteo da mlatim da se otključa.)
Pogled od depoa ka stanici.
20230516_180652.jpg


Raskupusana 711 009/010, pisao sam o njoj i njenoj trenutnoj nameni, tako će i ostati do neke buduće IO-a.
20230516_180602.jpg


Istrošeni delovi kočnica.
20230516_180832.jpg


Nekadašnja "tehnička soba", pošto su oni digli ruke od tehnike (zezam se:)) ona je praktično bila zapuštena dok je momci iz "Altpro-a" nisu iskoristi kao "štab" hehe.
20230516_181403.jpg


"Žat-ov" telefon domaće proizvodnje (Pupin), inače i dalje radi, služio je nekada za komunikaciju železničkog osoblja.
Jedna zanimljivost, kafana u blizini stanice nosi naziv "Bife 92", brojka bifea je povezana sa radaom ovog uređaja.
20230516_181204.jpg


Im svašta u ovoj kancelariji, ovaj Haslerov stariji model brzinomera je na primer zanimljiv dosta.
20230516_181338.jpg


Ili pak bogata literatura, ima dosta ovih originalnih uputstava i ostale stručne železničke literarture, ja ću ih samo malo postaviti ovde.
20230516_184007.jpg

20230516_184030.jpg

20230516_184308.jpg


Optimizam na delu.:p
20230516_183813.jpg


Ovaj "specijalni kofer" služi za proveru brzinomera/merača brzina, jedan takav je i nabavio Srbija Voz, jer je potrebno ove brzinomere proverati s vremena na vreme.
20230516_184217.jpg


Umalo da zaboravim, original sedište iz šinobusa.
20230516_184402.jpg


Malo hidroprenosnika, Fiat.ovi su.
20230516_181836.jpg


Motorić, takođe Fiat-ov.
Jedna zanimljivost za neupućene, Fiatovi motori na seriji 710 su slabiji, ali i izdržljiviji.
Volvo motori su jači, ali zbog same svoje konstrukcije lakozapaljivi, manje više nama su goreli svi "švedi" sa Volvo motorima.
20230516_181900.jpg


Pogled na 666-001 čime završavam ovu reportažu.
20230516_182018.jpg


Nadam se da ću uskoro moći da vam spremim i reportažu sa remonta pruge od Trnavca do Zaječara, no u poslednje vreme imam dosta obaveza koje diktiraju doslovno sve moje ostale aktivnosti.;)
 
Свака част на детаљној репортажи :) Ух како је ружан сад већ стари СВ лого на маршалки. Могли су да ставе онај нови који ми личи на силуету 711.
 
Jel neko ima informacija šta će biti 26. (sa železnicom)? U aplikaciji je onemogućena prodaja karata u celoj državi na taj dan
 
Dok sam čekao BG Voz na Kneževcu, u pravcu Rakovice je prošla jedna lokomotiva koja je vukla DMV 711 i nekoliko teretnih vagona iza njega. Možda se neki vraća sa opravke u Želvozu?
 
Vrh