Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Радови на вијадукту у Врбасу.
Нова траса и вијадукт померени су око 600 метара западно у односу на стари прелаз.
Гледано од стране Новог Сада према Суботици вијадукт пролази изнад пута Врбас - Кула између силоса и Меделе и затим преко Великог бачког канала.
Врбас добија нову железничку станицу а према неким најавама стара железничка станица постаје теретна.
Да ли неко зна како ће тачно изгледати нови чвор у Врбасу?
 
Радови на вијадукту у Врбасу.
Нова траса и вијадукт померени су око 600 метара западно у односу на стари прелаз.
Гледано од стране Новог Сада према Суботици вијадукт пролази изнад пута Врбас - Кула између силоса и Меделе и затим преко Великог бачког канала.
Врбас добија нову железничку станицу а према неким најавама стара железничка станица постаје теретна.
Да ли неко зна како ће тачно изгледати нови чвор у Врбасу?
Novi vijadukt zaobilazi staru stanicu i gradi se nova (Vrbas Nova), u toj stanici će biti denivelisano odvajanje ka staroj stanici odakle će trasa dalje ići ka Somboru. Dakle svi vozovi ka Somboru će stajati na staroj stanici Vrbas.
 
Novi vijadukt zaobilazi staru stanicu i gradi se nova (Vrbas Nova), u toj stanici će biti denivelisano odvajanje ka staroj stanici odakle će trasa dalje ići ka Somboru. Dakle svi vozovi ka Somboru će stajati na staroj stanici Vrbas.
Хвала.
Не знам тачну локацију нове станице али претпостављам да ће бити доста јужније од старе и удаљенија од места, у пољу, негде ближе пута Врбас - Куцура?
Ако се у обзир узме удаљеност нове станице која ће драстично смањити број путника из Врбаса на линији СУ - НС - БГ и то да ће уклапање пруге Врбас - Сомбор ићи преко старе станице она Весићева најава електрификације и ремонта пруге Врбас - Сомбор делује мало извесније мада и даље нисам превелики оптимиста.
 
Хвала.
Не знам тачну локацију нове станице али претпостављам да ће бити доста јужније од старе и удаљенија од места, у пољу, негде ближе пута Врбас - Куцура?
Ако се у обзир узме удаљеност нове станице која ће драстично смањити број путника из Врбаса на линији СУ - НС - БГ и то да ће уклапање пруге Врбас - Сомбор ићи преко старе станице она Весићева најава електрификације и ремонта пруге Врбас - Сомбор делује мало извесније мада и даље нисам превелики оптимиста
Da, nova stanica je na tom putu
 
Врбас 19.05.2023.

20230519_174825.jpg
20230519_174855.jpg
20230519_180239.jpg
 
Радови на подвожњаку у продужетку Бајнатске улице у Суботици и радови на новој траси саобраћајнице којом ће се од петље Суботица исток долазити до града.
Гледано од петље Суботица исток досадашњи прелаз се укида, нова саобраћајница пролази десно поред Технокопа и иде паралелно са пругом, затим ће се скретати лево, пролазити подвожњаком и излазити на раскрсницу Бајнатске и Сенћанског пута.
 
Od prekosutra kreće zatvor pruge Zaječar-Niš koji će trajati u periodu od 22.05-19.06.
Radi se deonica Zaječar-Grljan, za sve putničke vozove na ovoj relaciji će biti obezbeđen zamenski autobuski prevoz, a Srbija Voz je pravovremeno obavestio putnike o izmeni (na moje iznenađenje).
Za putnike na relaciji Zaječar-Prahovo bi voz mogao da krene uskoro, za kompenzaciju u vezi neprijatnosti koja je trajala mesec dana mogao bi se organizuje besplatan prevoz za jedan vikend (kontam da neće to uraditi)...
Mada bi svakako trebalo naglasiti da je remont između Rasputnice Vražogrnac-Trnavac prvobitno bio predviđen da se radi kasnije, no nakon poslednjeg iskliznuća koje se dogodilo odrađen je ceo taj deo odmah sada.
Remont je odrađen sa polovnim skretnicama, novim betonskim pragovima i polovnim šinama, tako će biti i ka Grljanu.

Videćemo kako će se startovati u ponedeljak, rok od nepunih mesec dana za 9km deonice je prilično "skučen", poznavajući naše prilike i efikasnost u dopremi materijala.:)
 
@Jelancha Evo ti ga. Stiže u julu.

We are excited to announce that our EuroDual is all set to embark on its much-anticipated Balkan tour! 🎉 In collaboration with our partners, European Loc Pool (ELP) will be conducting homologation test runs across the region: Slovenia and Croatia are scheduled for this June, followed by Serbia and Montenegro in July 2023!

Izvor: Linkedln

1684750579829.jpg
 
Iz radoznalosti sam pregledao red vožnje po celoj Srbiji, i zapazio na koliko su mnogo pruga ukinuti vozovi usmereni na makar smene radnika. ukinuti su na prugama:
1) Subotica - Sombor
2) Sombor - Bogojevo za smene u Somboru
3) Šabac - Ruma za smene u Rumi
4) Ranojutarnji iz Rume za Beograd
5) Beovoz za Valjevo
6) Vozovi usmereni na smene radnika u Užicu iz smera Požege
7) Iz Raške za Kraljevo
8) Vozovi usmereni na smene radnika u Zaječaru iz sva tri pravca

Ni jedno od ovih pogoršanja nije vezana sa manjkom garnitura, niti propusne moći pruge. Da ne govorimo o beskrajnim zatvaranjima Rakovica-Mala Krsna, južno od Niša, južno od Zrenjanina, ni jedan normalan voz uklopljen sa smenama u Kragujevcu itd.

Ali brate 200 na sat, u krivinu, 200 na sat obožavam tu brzinu...
 
Iz radoznalosti sam pregledao red vožnje po celoj Srbiji, i zapazio na koliko su mnogo pruga ukinuti vozovi usmereni na makar smene radnika. ukinuti su na prugama:
1) Subotica - Sombor
2) Sombor - Bogojevo za smene u Somboru
3) Šabac - Ruma za smene u Rumi
4) Ranojutarnji iz Rume za Beograd
5) Beovoz za Valjevo
6) Vozovi usmereni na smene radnika u Užicu iz smera Požege
7) Iz Raške za Kraljevo
8) Vozovi usmereni na smene radnika u Zaječaru iz sva tri pravca

Ni jedno od ovih pogoršanja nije vezana sa manjkom garnitura, niti propusne moći pruge. Da ne govorimo o beskrajnim zatvaranjima Rakovica-Mala Krsna, južno od Niša, južno od Zrenjanina, ni jedan normalan voz uklopljen sa smenama u Kragujevcu itd.

Ali brate 200 na sat, u krivinu, 200 na sat obožavam tu brzinu...
Што се Сомбора тиче, пруга Богојево - Сомбор пролази кроз Сонту и Пригревицу, села која природно гравитирају општини Апатин којој и припадају, радника који путују за Сомбор готово да и нема а све и да их и има воз им не би превише користио јер се железничка станица у Сомбору и индустријска зона налазе на потпуно супротном ободима града а градски превоз не постоји. Воз би био користан, рецимо, оним малобројним ђацима који иду у средњу пољопривредну пошто је школа релативно близу железничке станице и људима који иду до болнице, не више од тога. Озбиљан хендикеп железничке станице је то што се налази на ободу града а Сомбор је вероватно једини град где се и железничка и аутобуска станица налазе на ободима града, на потпуно супротним странама. Релативно велики број људи из Сомбора ради у Суботици у привредној зони Мали Бајмок али воз не одговара ни њима јер је станица Бајмок далеко од привредне зоне а ићи возом до Суботице па се враћати градским према Бајмоку нема превише смисла. Ти људи који раде у Суботици су се самоорганизовали, путују колима и деле трошкове горива, изађе их јефтиније од воза, стижу много брже, од врата до капије и назад.
 
Ma nije tako Prokop je u sred ničega kilometrima od centra dešavanja. Ostali gradovi imaju železinicu i autobusku stanicu pored glavne ulice priljubljene jedno uz drugo i osuđene na večnu ljubav i zajedništvo. I niste znali privatni prevoznik u Somboru toliko voli Somborce da kupi svagog građanina ispred ulaza u zgradu ili kuću. Tako da narod nema potrebe za klasičnim autobuskim stajalištima. Istina do Novog Sada nam treba dva sata vožnje što nekome treba 45 minuta ali Bože moj kako može da bude sve tako idealno.
Bez obzira na sve gornji post stvarno nije posve tačan, ima i te kako potebe za prevozom radnika. U bolnici gravitira preko 500 radnika koji putuju. Gde su javna predizeća i državne službe. Tu je Fjorano, Progeti bivši Bane nekoliko manjih firmi do 300 radnika. Mogo bi se prevoz organizovati od železničke stanice kao što je bilo nekad. Ali džaba pričati o tome.
 
Ни мени није јасно зашто не постоји линија градског превоза која би ишла од суботичког пута поред железниче, болнице, Војвођанском, венцем па поред Партизана на Стапарски до аутобуске. За прву и другу смену до Фиорана и назад. Реално, удаљеност станице и недостатак градског превоза јесте велики проблем јер се центар налази на 1,5 км, најгушће насељени део града и аутобуска на 4 км а индустријска зона на 5 км. Овако радници путују или бусом или колима, сами или се организују па деле трошкове, за Фиорано који и запошљава највише људи фирма организује аутобуски превоз.
 
Да у Србији постоји стратегија развоја рационалног превоза путника, Србија воз би имао аутобусе у сваком месту да довозе и одвозе путнике ако је станица удаљена.
 
Postojala je linaja. Autobusi Ikarus broj 1, 2 ,3 i 4 na svakih dvadeset minuta. Železnica radila kao sat. Nismo znali čega više je bilo teretnog ili putničkog saobraćaja. Autobuski saobraćaj bio potpora i dopuna. A sada tuga, čemer i jad. NIšta više neće vratiti takav obim saobraćaja.
 
Не може се људима забранити да возе и кажњавати их зато што имају аутомобил. И овако возаче лупају по џепу кроз акцизе. Аутомобил није неопходан у граду где постоји добар систем јавног превоза. У мањим градовима и селима где не постоји никакав или где људи морају да организују свој живот према 4 поласка аутобуса аутомобил је неопходан. Не можемо људима продавати приче и позивати их да остану по селима и мањим градовима а са друге стране их кажњавати ако имају аутомобил и завртати уши са ценом горива. Што се железнице тиче у некој перспективи путнички саобраћај ће сигурно опстати и бити унапређен на магистралном пругама и можда, велико можда, на по којој регионалној са 3,4 пара возова чисто да се задовољи неки минимум повезаности.
 
Pisao sam dosta o stanju saobraćaja na regionalnim i pojedinim magistralnim pravcima.

Trenutni RV ispod Beograda je napravljen da "čisto nešto da ide" i za održavanje socijalnog mira zaposlenih..
Ima manjka, nažalost, i u kadru i u voznim sredstavima.
Kao kap na toj torti su i ti tkzv "infrastrukturni kapaciteti" pa tako na mnogim regionalnim prugama ima sve manje posednutih stanica, a sve više bruta, tu putnički saobraćaj gubi svoje mesto..

Ali pre svega nedostatak vizije je glavni problem, sve se radi zbog neke norme, a ne zbog nekog plana..
Rade se neki remonti posle kojih ispada da je veća šteta nego korist..
Gledam, u stanici Knjaževac je pre remonta bila svetlosna signalizacija, pp i skretnice sa daljinskim upravljanjem..
Nakon remonta ništa ne funkcioniše, stanica je neupotrebljiva, pa čekaj brale, jel tu postoji neki kontrolni prijemni organ???
Još gori primer za sigurnosno-signalne uređaje je pruga Mala Krsna-Jajinci, pa na koridoru X posle remonta da ne radi signalizacija, sramota...
A i Srbija Voz te "IŽS-ove" probleme koristi kao masku, pa ograničava vozove, a u stvari problemi su skroz neke druge prirode (garniture, mašinovodje itd...)
Eto imamo primer Zrenjanin-Beograd, IŽS i nije toliki kočničar već kapaciteti Srbija Voz-a i tako voza ni nema na kraju...

Drum je otišao daleko, dok je železnica stagnirala ili otišla dodatno unazad, na tržištu pobeđuje najbolji proizvod, to se i vidi..
Pošto sada pare idu na jedan resurs na železnici (čik pogodite na koju prugu), ostale pruge ostaju zapostavljene.
Mnoge i posle remonta ostaju sa skromnom brzinom, dok su negde izgrađeni autoputevi i samim tim nema konkurentnosti, jer država ne želi da ulaže u prugu za proširenje, smanjivanje radijusa krivina ili ugradnje APB-a itd...
I tu se vraćamo na to da država nema viziju za železnicu već se dosta toga svodi na populizam..

Nije ni sve tako crno, ali je daleko od dobrog pogotovo za mnoge regione u Srbiji koji imaju železnicu..🫣
 
Коридор ће се пре или касније унапредити, осталим пругама и регионима шта Бог да.
Слушао сам недавно директора ХЖ и неког њиховог стручњака за саобраћај. Слична је ситуација. Ишли су у изградњу аутопутева јер су они неопходни и индустрији и туризму и становништву. Железница је стагнирала и пропадала. Сада иду на то да покрију за њих најприоритетнији правац од Ријеке до Загреба и Мађарске границе и у некој перспективи Загреб - Товарник. Остало се крпи чисто да може да иде, због терета првенствено. Путовање возом до Осијека или Сплита је авантура.
 
Hejj, ali za ljubitelje "klasike" i EMD-a nema ništa lepše od sezonca Split-Osijek, iskreno i ja bih voleo da oprobam to...😄
Šalim se, vidim i kod njih je postalo "in" da se na lokalnim prugama ukida putnički saobraćaj ili da se baca na Županije koje to ne mogu isfinancirati bez podrške države..

No, tehnološki u železničkoj industriji su milenijumima ispred nas i za to im skidam kapu.
Imaju uspešne firme koje eto posluju kod nas i koje zaista i rade kvalitetno.

Po meni "reper" za razvoj železnice su SŽ, mogli bi smo od njih da učimo i da dostignemo taj njihov nivo.
Pogotovo u održavanju...
 
Беше Словенци нису имали деобу предузећа на три-четири фирме?
 
Vrh