Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Sa FB-a...

Screenshot_20230331_005248_Facebook.jpg
 
Konačno se vare šine izmedju Zvižda i Majdanpeka, pored tunela i stanica, ovo je jedan od uslova da se brzina poveća sa 50 na 80 km/h na toj deonici uz naravno ponovno podbijanje i rešetanje.
Ja se nadam da će brzinu povećati od sledećeg RV-a!

Foto: Kole Kostić

FB_IMG_1680261475071.jpg



FB_IMG_1680261465234.jpg


FB_IMG_1680261470571.jpg
 
Ovaj vagon sa YU grbom je iz Plavog voza?

Da, WLBI spavaća kola, nekada u sastavu "Plavog Voza" idu redovno sada na "Lovćena"...
Iz tog sasatava Ima i "Salonaca" pa čak i kola pod oznakom "MD" koja služe za prevoz automobila, ali se gotovo ne koriste.
 
Oni su razmontirali takav muzejski voz i sad kače njegove vagone u redovne kompozicije?? Jesmo li toliko propali da moraju vagone odatle da uzimaju?
 
Oni su razmontirali takav muzejski voz i sad kače njegove vagone u redovne kompozicije?? Jesmo li toliko propali da moraju vagone odatle da uzimaju?
Уврштена су као део нешто ексклузивније понуде. То нису вагони главног састава Плавог воза него за чланове делегација и пратњу.

Konačno se vare šine izmedju Zvižda i Majdanpeka, pored tunela i stanica, ovo je jedan od uslova da se brzina poveća sa 50 na 80 km/h na toj deonici uz naravno ponovno podbijanje i rešetanje.
Ja se nadam da će brzinu povećati od sledećeg RV-a!

Foto: Kole Kostić
Не верујем да ће радити поновно решетање јер му то дође као мини ремонт. Тиме се избацује туцаник и поставља нов или се постојећи пере па поново враћа. На тим реконструисаним деоницама је довољно подбијање колосека.

Projekat je bio pri kraju i početak se nazirao početkom prošle godine, saznao sam tada od priče Rusa koji je radio u ržd ovde kod nas.
I onda je počeo rat i stalo se sa tim. Šta će biti sam Bog zna. Zaista velika šteta. Plan je bio da se cela ta pruga radi za brzine 100km/h, projekat je kao da se radi skroz nova pruga, toliko je valjda zahtevna rekonstrukcija.
Чуо сам да се РЖД враћа у посао тј. да траже особље, маневристе и слично. Могуће да ће некако добити неки посао. Можда Врбас - Сомбор јер ће то вероватно бити финансирано из Буџета. За сада је све рекла - казала. РЖД је и даље присутан у Србији иако не ради ништа.
 
Једна сасвим неочекивана и лепа вест. Добио сам информацију од пријатеља који ради у Жељезницима Републике Српске да су се ХЖ путнички превоз, Србија Воз, ЖФБиХ и ЖРС на мултилатералном састанку коначно договорили око саобраћања Талго воза између три главна града.

Почев од 24. априла 2023. биће уведени ноћни возови Сарајево - Добој - Бања Лука - Загреб, Сарајево - Добој - Винковци - Београд, као и дневни воз Београд - Загреб. На све три релације ићи ће ноћне Талго гарнитуре ЖФБиХ, тако што ће две спојене гарнитуре ићи од Сарајева до Добоја, а онда се у Добоју одвајати за Загреб и Београд. Исто и у повратку, две гарнитуре из Загреба и Београда се спајају у Добоју и даље заједно иду до Сарајева.

Ред вожње је тако конципиран да када возови из Сарајева (полазак око 22ч) дођу у Загреб и Београд ујутру (долазак око 7ч), ова гарнитура која је стигла у Београд по реду вожње воза 412 (полазак око 11ч) иде за Загреб (долазак око 19ч) и онда се увече враћа из Загреба (полазак око 22ч) за Сарајево (долазак око 7ч), док гарнитура која је стигла у Загреб, по реду вожње воза 413 (полазак око 11ч) иде за Београд (долазак око 18ч) и онда се увече враћа из Београда (полазак око 21ч) за Сарајево (долазак око 7ч). У Сарајеву постоји веза за преседање за Мостар, а у летњим месецима суботом и недељом до Плоча.

Није могућа куповина карата за унутрашњи саобраћај на територији Србије, Хрватске и Републике Српске. У Србији и Хрватској се карте за ове возове продају искључиво у међународном саобраћају, док у Републици Српској искључиво у међународном и међуентитетском саобраћају. Цена карата из Сарајева за Београд и Загреб, као из Београда за Загреб ће бити иста, 25 евра у једном смеру и 40 евра повратна. За лежај у двокреветној кабини, доплата је 15 евра по смеру. Ако хоћете сами да будете у кабини, цена је 30 евра по смеру. Места у спаваћим кабинама су у продаји само на релацији Сарајево - Загреб и Сарајево - Београд. На релацији Београд - Загреб се продају само места за седење.

За неколико дана ће бити јавно објављено и кренуће продаја карата.

Наравно, иако би ово пре неких 15 година, кад су постојали возови између ових градова, било сасвим нормално, сада је немогућа мисија. Срећан први април.
 
Е, ово је добар наслов...
Pogledajte prilog 158164
"Vojvođanska prestonica", čuj ti to. Ovaj tekst je objavio Blic, nije ni čudo, Ringijer aksel Springer je u vlasništvu CIA-e kao i N1 i NOVA S. Ako se ikada sagradi pruga Raška-Novi Pazar, oni će pisati o "sandžačkoj prestonici" 🤮 Njihovo uredništvo bi izgleda bilo najsrećnije kada bi ovaj voz imao graničnu kontrolu u Batajnici, ili čak na Novom Železničkom Mostu.
 
"Vojvođanska prestonica", čuj ti to.
Reč prestonica je kolokvijalni izraz.
Ispravno je "glavni grad Autonomne pokrajne Vojvodine". Po Ustavu takav status ima još i Kosovo sa Prištinom, a glavni grad ima poseban status.
Da je Srbija normalna država bilo bi još takvih teritorijalnih samouprava.

Blic je preprodat, sada je KKR vlasnik.
 
Reč prestonica je kolokvijalni izraz.
Ispravno je "glavni grad Autonomne pokrajne Vojvodine". Po Ustavu takav status ima još i Kosovo sa Prištinom, a glavni grad ima poseban status.
Da je Srbija normalna država bilo bi još takvih teritorijalnih samouprava.

Blic je preprodat, sada je KKR vlasnik.

Administrativni centar.
 
Ranije sam pominjao sličnost stanice Novi Sad i stanice Westbahnhof u Beču. Pogledajte sličnost te dve stanice i onda kako je u Beču uradjena izmena.

Novi Sad
51945726723_e647de1e81_b.jpg



Beč
%E5%A5%A5%E9%93%81-Wien_westbahnhof_inside-.jpg-hq


Novi Sad
12_big.jpg


Beč pre
5c8553c9f65ff3dffb576fe932ea12dfe5d787bb.jpg


Beč sada
40_BahnhofCity_Wien_West_Verkehrsstation1.jpg


Novi Sad novi projekat.
zeleznicka-stanica-novi-sad.jpg

 
Najužasnija je ona poluraspala mreža za golubove na ulazu koja ne služi ničemu jer golubovi ulaze ali zato se stvaraju redovi ispred nje i nije po pp propisima ni dostupna za invalide.
 
Vrh