Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nema potrebe za brzom prugom do Ljubljane, ali mogli bi vratiti onaj jedan večernji polazak koji je saobraćao pre Korone, makar kao ispomoć šidskom RE vozu.
 
Nema potrebe za brzom prugom do Ljubljane, ali mogli bi vratiti onaj jedan večernji polazak koji je saobraćao pre Korone, makar kao ispomoć šidskom RE vozu.
Zar je toliko pun šidski RE? Onda bolje da se uvedu dodatni polasci RE voza jer je ovaj trenutni red vožnje redukovan.

Bukv nek puste onaj dnevni voz što stoji u redu vožnje, pa posle ako ima putnika što da ne i noćni. Brza pruga do Ljubljane je lep projekat, možda nije esencijalan ali je svakako koristan. Nas neće puno koštati deo do Šida. Hrvatska je u većem problemu jer nemaju puno stanovnika duž pruge, a ogromna im je deonica.
 
Pitanja u vezi karata, jer sam ja stara K-15 garda i ne snalazim se sa novim tarifama.
- Koliko sada važe povratne karte do 100 tarifnih kilometara i preko 100 ?
- Da li je neophodno da se ispoštuje tačan polazak i povratak kod karata kupljenih preko sajta ("online") ili je bitno da datum povratka bude u okviru perioda važenja karte?
(pitanje je za Re voz koji ne spada u sistem rezervacije)

hvala
 
Bukv nek puste onaj dnevni voz što stoji u redu vožnje, pa posle ako ima putnika što da ne i noćni.

Не не и не. У једном дневном возу неће бити путника, макар их молио да иду возом и максимално спустио цену карте, јер нико неће да потроши цео дан у возу и да му то за назад буде једина опција. Једино решење које ће привући путнике је оно какво је било до пре 10ак година, а то је да буде 4 поласка дневно за Загреб, од чега 3 продужавају за Љубљану. Из Београда у 6, 11, 15 (до Загреба само) и 22ч. Из Загреба назад у 6, 11, 17 и 23ч. Из Љубљане у 8, 14, 20ч, Заокружено на сате, отприлике. Ови дневни се уклапају као наставци већ постојећих возова на релацији Загреб - Винковци - Загреб. И да се иде левим колосеком од Руме до Шида и не губи се сат времена. Под тим редом вожње мање више су ишли возови од поновног успостављања саобраћаја након рата (једно време је био и један додатни полазак), под тим редом вожње мање више иду аутобуси. Путнику је потребно да има више опција у току дана и једну ноћну.
 
Poslednja izmena od urednika:
Pitanja u vezi karata, jer sam ja stara K-15 garda i ne snalazim se sa novim tarifama.
- Koliko sada važe povratne karte do 100 tarifnih kilometara i preko 100 ?
- Da li je neophodno da se ispoštuje tačan polazak i povratak kod karata kupljenih preko sajta ("online") ili je bitno da datum povratka bude u okviru perioda važenja karte?
(pitanje je za Re voz koji ne spada u sistem rezervacije)

hvala

Do 100km period važenja karte je jedan dan, tj. zaključno sa sutrašnjim danom. Preko 100km važe 15 dana.

Poželjno je da se ispoštuje tačan polazak voza. Ako imaš dobrog konduktera progledaće ti kroz prste, ali ne mora...
 
Do 100km period važenja karte je jedan dan, tj. zaključno sa sutrašnjim danom. Preko 100km važe 15 dana.

Poželjno je da se ispoštuje tačan polazak voza. Ako imaš dobrog konduktera progledaće ti kroz prste, ali ne mora...
Kartu možeš iskoristiti tokom celog dana, nije vezana za voz(Re), takav sam ja odgovor dobio a tako i putovao.
Screenshot_20230403_230228_YouTube.jpg
 
Ok, znam da je meni jednom kondukter kad sam zakasnio, rekao da karta nije za taj voz, pa reče broj voza, iako je isto bio regio voz, ali me je pustio... Ja sam bio zakasnio pa uzeo sledeći polazak... Mislio sam da je bilo do njegove dobre volje... Tako mi je delovalo, ali ima logike da može ceo dan jer tačno vreme povratnog polaska na šalterski izdatim kartama ni ne piše...
 
Hvala.
Da li to znači da je pametnije kupiti kartu na šalteru jer je ona klasična, sa otvorenim povratkom do 15 dana?
 
Povratna karta kupljena online je ista kao na šalteru, samo te sistem natera da izabereš povratak. Ti nisi u obavezi da ispoštuješ to, karta je validna i za druge polaske u tom okviru. Ovo ne važi za IC
Išao sam do Sremske Mitrovice i izabrao sam jedan polazak, u jednom trenutku sam se predomislio i pitao konduktera da li možemo na ovaj drugi u povratku, on reče naravno
 

Поремећај у функционисању железничког саобраћаја између Раковице и Ресника​

На прузи Раковица–Ресник јутрос у 7.40 дошло је до прекида железничког саобраћаја, јер је у контактној мрежи изнад оба колосека ове пруге нестало напона струје, саопштила је "Инфраструктура железнице Србије".
Од 8.07 враћен је напон изнад једног колосека ове пруге, па се железнички саобраћај између Раковице и Ресника тренутно одвија отежано, само по једном колосеку.
Екипе "Инфраструктуре железнице Србије" су на терену и раде на што бржем отклањању квара. Пад напона у контактној мрежи између Раковице и Ресника проузроковао је поремећај у функционисању железничког саобраћаја на овој прузи и кашњење возова београдске градске железнице "БГ воз", као и према Нишу и Ужицу, навела је "Инфраструктура железнице Србије", која се извињава путницима и корисницима услуга.
 
Ceo dan je haos.

Voz Jagodina-Kraljevo ima kašnjenje od 2h zbog pada drveta na prugu, Voz 2605 sa 50 min zakašnjenja zbog problema.
U Makišu požar zbog kontakta KM-a i naleglih grana pod snegom.

Izgleda da i železnicu pored putara iznenađuje sneg..🙂
 
Ceo dan je haos.

Voz Jagodina-Kraljevo ima kašnjenje od 2h zbog pada drveta na prugu, Voz 2605 sa 50 min zakašnjenja zbog problema.
U Makišu požar zbog kontakta KM-a i naleglih grana pod snegom.

Izgleda da i železnicu pored putara iznenađuje sneg..🙂
Pa to i nije neka iznenađujuća vest. Što bi se reklo očekivana stvar. Pruži pojas postoji samo na papiru. Grane se seku samo kada se desi ovo što se desilo u Makišu. Takođe stabla u pružnom pojasu se seku samo kada neko usled teškog snega legne preko pruge, itd, itd...
Kao što bi rekao Muta Nikolić : "Ljudi pa sve je to normalno".
 
Ceo dan je haos.

Voz Jagodina-Kraljevo ima kašnjenje od 2h zbog pada drveta na prugu
Čudi me da voz Jagodina-Kraljevo kasni, pošto se ne sećam kada je u zadnjih godinu dana normalno ostvaren neki polazak na toj i lapovskoj liniji, tj. jako retko im se dešavalo da uopšte napuste kraljevačku stanicu. Svakog dana "voz izuzetno ne saobraća zbog tehničkih smetnji". Jel možda u međuvremenu popravljen neki od hronično zapuštenih DM 711, pa sad idu malo redovnije?
 
Jel možda u međuvremenu popravljen neki od hronično zapuštenih DM 711, pa sad idu malo redovnije?

U poslenjih mesec dana vozovi u Kraljevačkom čvoru saobraćaju gotovo bez otkazivanja, situacija je drastično popravljena.

Imaju 4 garniture + 1 koja radi Lapovo-Kraljevo, tako da je za sada ok situacija tamo.
 
Ovaj haotičan dan je završeno haotično.

Putnički voz 2744 Niš-Zaječar je na skretničkom bloku stanice Zaječar iskliznuo sa šina, nema povređenih.

Inače iskliznuće sam gledao "uživo" i nije mi prvi put haha.:)
 
Не не и не. У једном дневном возу неће бити путника, макар их молио да иду возом и максимално спустио цену карте, јер нико неће да потроши цео дан у возу и да му то за назад буде једина опција. Једино решење које ће привући путнике је оно какво је било до пре 10ак година, а то је да буде 4 поласка дневно за Загреб, од чега 3 продужавају за Љубљану. Из Београда у 6, 11, 15 (до Загреба само) и 22ч. Из Загреба назад у 6, 11, 17 и 23ч. Из Љубљане у 8, 14, 20ч, Заокружено на сате, отприлике. Ови дневни се уклапају као наставци већ постојећих возова на релацији Загреб - Винковци - Загреб. И да се иде левим колосеком од Руме до Шида и не губи се сат времена. Под тим редом вожње мање више су ишли возови од поновног успостављања саобраћаја након рата (једно време је био и један додатни полазак), под тим редом вожње мање више иду аутобуси. Путнику је потребно да има више опција у току дана и једну ноћну.
To se uklapalo tada, sada se mnogo toga izmenilo/pogoršalo. 210/211 Beograd - Minhen su pre ukidanja počeli da pomeraju svake godine po 10 minuta, i pred napredno ukidanje, oko 5:00 je polazio iz Beograda i oko 23:40 stizao u Beograd. Dok je polazio iz Beograda oko 6:00 a iz Zagreba stizao u Beograd 22:30-23:00 to mi je bio najkorisniji voz. Sada taj voz ide Vinkovci-Minhen i ako bi iz Beograd polazio, polazio bi oko 5:00 i stizao oko 23:50 u Beograd. Svi ostali 540-547 Vinkovci-Zagreb su domaći brzi, ali sa 3 para od njih se može napraviti korisni upotrebljiv spoj. Kada je vreme putovanja bilo BG-ZG 7 sati i ZG-BG 6 sati imali smo pola godine dobru popunjenost. Sada je pre svega zbog lošijeg stanja Zagreb-Vinkovci putovanje sat vremena duže. Ali kako u vozovima Beograd-Zagreb preovlađuju putnici kojima krajnja tačka nije ni Beograd ni Zagreb, to nije presudno i kritično loše. Pogotovu kod noćnog voza. Red vožnje sa usklađivanjem sa drugim međunarodnim vozovima bi bio:

(HŽ540) EC 212(HŽ542)IC210(HŽ544) IC410(HŽ546) IC412
Beograd22:008:0014:00
Šid00:3010:3016:30
Šid1:5011:0017:00
Vinkovci2:265:318:3911:3817:27
Zagreb6:489:4012:4015:5021:56
Zagreb7:0512:50(16:10)
Ljubljana 9:1415:08(17:20)
Villach10:5817:08(19:10)

Ka Beogradu
(HŽ541) IC413(HŽ543)(HŽ545) IC 411IC211(HŽ547) ЕС 213
Villach(10:40)12:5316:53
Ljubljana(12:40)14:4518:37
Zagreb(14:50)17:1020:45
Zagreb6:1612:5815:1517:3521:33
Vinkovci10:2817:1219:3021:451:52
Šid11:0020:002:30
Šid11:3020:304:30
Beograd13:0022:006:00

EC212/213 je Zagreb - Minhen, ali nama bi mnogo brža i korisnija veza bile preko Budimpešte i Beča. Vezano za IC 410/411 voza iz Zagreba za Ljubljanu i obrnuto u to vreme nema. To je predlog dodatnog voza i zato sam stavio u zagrade.
 
Sada taj voz ide Vinkovci-Minhen

Ovaj voz 210/211 saobraća samo Vinkovci - Vilach iu Vilachu se presjeda na RailJet. Ako ovaj voz kasni, Austrijanci čekaju samo oko 5 minuta. Ako je kašnjenje duže, ne čekaju i tako ostaješ bez voza. Ne čekaju ni 212/213. A onda sami problemi, kako doći do Nemačke drugim vozom.
 
Dok je Naprednjaci nisu ukinuli, Beograd - Zagreb (Ljubljana, Villach) bila je ne samo najfrekventnija, nego i najbrža i najpouzdanija međunarodna linija. Maltene cela na dvokolosečnoj pruzi na kojoj se koristi jedva 20-30% kapaciteta na najvećem delu. Na toj pruzi je moglo da se nadoknadi i do pola sata kašnjenja! Sada, 210 su stavili zadržavanje u Zagrebu samo 10 minuta, a 212 sa ovim predlogom produženja 17 minuta bi bilo malo? Ja sam predložio za taj voz dugo stajanje u Šidu (ili Vinkovcima) kako bi se u optimalno vreme pokrila regionalna kretanja na prilazima Beogradu i Zagrebu, a međunarodni putnici u normalnije vreme stizali u Beograd i Zagreb. Prepakovan vlak 540 na 210 može se pomeriti još 10-tak minuta ranije, radi lakšeg peglanja potencijalnih kašnjenja i vozi Miško.
 
"Kombinovani prevoz" je mnogo stariji nego što mislite, njegov vlasnik, Stojan Petković je u svetu železnice kao privatnik dosta dugo.
Zanimljiv tekst koji govori o njegovom početku u Srbiji i mukama na startu "karijere" i kako je sve teklo, tokom 2016. godine "KP" je prvi privatnik koji će dobiti licencu za prevoz robe na Srpskim prugama, pre toga on je samo vršio najam lokomotiva državnom operateru.

Danas su glavni akcionari u firmi njegovi sinovi, Branko i Ivan.

Tekst je veoma star, iz 2001.godine, ali sa današnje distance je dosta zanimljiv.

 
Vrh