Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Čitao sam dopis "Srbija Karga" koji je uputio nekom od sindikata (potpuno me zabole za kojim) u vezi stanja u firmi.

Neki najbitniji podaci koje direktor te firme tvrdi i koje sam izdvojio su ovi:

1) Šalju 5 Vectrona na remont u "Želvoz Smederevo" (Baš se forsira ovaj remonter, ali to je za neku drugu temu).

2) Od teretnih vozova navode samo one za Železaru, Bor, NIS, EPS, Elixiri i COSCO, "de facto" to su sve državni vozovi ili vozovi Kineza koji su ujednom i partneri našoj državi te se na neki način tu i navlače poslovi za Kargo što je i normalno.

3) Najavljuju i remont još 5 Vectrona.

4) Tvrde da se za dve iznajmljene lokomotive od SŽ-a koje su trenutno "out" ne plaća nikakav najam dok se ne oprave, što je možda i istina.

5) Ovde se spominju i neke krađe u Makišu kao i preteg pojedinih vozova.

6) Zanimljiva tema oko plaćanja trasa IŽS-u, tvrde da je najveće dugovanje napravilo prošlo rukovodstvo, takođe kažu da izmiruju obaveze prema IŽS-u koliko je to realno i koliko su u mogućnosti (očigledno da ne plaćaju sve).

7) Neka srceparajuća priča oko Koroni bla bla truc truc

8) Pominje se EBRD, remont 1500 vagona, remont 10 elektro i dizel lokomotiva, kupovina 50 novih vagona kao i 10 lokomotiva, kao i aranžman za održavanje Vectrona.

9) Nešto o ugovorima o tehničkoj saradnji sa drugim prevoznicima i o broju zaposlenih u budućnosti.

Sve u svemu to je njihova priča.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nešto i o programu poslovanja firme u budućnosti, pominje se neki budući kredit gde će Vlada Srbije biti garant, a biće uloženo 15 miliona evra

1) IO (Investiciona Opravka) za 6 lokomotiva serije 661

2) IO za 2 lokomotive 461

3) IO za 5 lokomotive 621

4) Redovna opravka 300 teretnih kola

4) Remont 3 dizel motora za serije 661 & 621.

5) Paket održavanja za Vectron lokomotiva - nabavka delova, opravke, redovno & vanredno održavanje.

6) Popravka i kompletiranje Vectrona 193-911.

7) Rezervni delovi za sve serije.

8) Nabavka opreme za održavanje i ispitivanje voznih sredstava.
 
Šalju 5 Vectrona na remont u "Želvoz Smederevo" (Baš se forsira ovaj remonter, ali to je za neku drugu temu).

Otkad imaju licencu za remont
 
Šalju 5 Vectrona na remont u "Želvoz Smederevo" (Baš se forsira ovaj remonter, ali to je za neku drugu temu).

Otkad imaju licencu za remont
Ma gde imaju.
Direktor SK lupeta za sve pare. I o kakvom remontu se priča za lokomotive koje su stare koliko su stare i prešle tek jedan delić kilometraže.
Nego sve ovo što je nabaljezgao je priča za "široke narodne mase" i održavanje socijalnog mira i pokušaj da spreči egzodus izvršne službe u privatni sektor.
 
Šalju 5 Vectrona na remont u "Želvoz Smederevo" (Baš se forsira ovaj remonter, ali to je za neku drugu temu).

Otkad imaju licencu za remont

Nisam upoznat sa tematikom, pa je i nezahvalno da pišem, prenosim ono što su napisali čelnici SKG-a...

Ma gde imaju.
Direktor SK lupeta za sve pare. I o kakvom remontu se priča za lokomotive koje su stare koliko su stare i prešle tek jedan delić kilometraže.
Nego sve ovo što je nabaljezgao je priča za "široke narodne mase" i održavanje socijalnog mira i pokušaj da spreči egzodus izvršne službe u privatni sektor.

Pa naravno, obećavaju se "kule & gradovi" ,a sa druge strane firma se urušava.
Meni sve više smrdi na kraj polako za Kargo.
 
Како би то онда требало да функционише? У тексту се наводи да ће то смањити гужве на границама.
Tako što će se u stanicama gde voz staje organizovati i srpska i mađarska kontrola. Jedini uslov će verovatno biti da putnici dođu određeno vreme pre voza kako bi prošli kontrolu. Nakon ulaska u voz, nema dodatnih pregleda. Sličan model kao eurostar
 
Биће то поприлично граничних контрола. А и на путнике који не прелазе границу мораће неко да пази. Или се у возу за Пешту неће продавати карте за Суботицу. То би био хит.

Требало би разне Весиће, искусне продавце магле, неко да обавести да постоје и проблеми кад се нешто науми да се то и спроведе, илити сила трења, отпора, то... и да се разни озбиљни људи баве решавањем тога, и понекад ни не успеју. Али, ако је он рекао да ће бити...
 
Da li postoji neki tačan interval na koliko se mora raditi podbijanje koloseka? Da li bi se redovnijim podbijanje moglo odložiti uvodjenje prelaganih vožnji na mnogim deonicama? Jedini put sam video podbijačicu kao klinac krajem 90ih u Priboju i nikada više.
 
Биће то поприлично граничних контрола. А и на путнике који не прелазе границу мораће неко да пази. Или се у возу за Пешту неће продавати карте за Суботицу. То би био хит.

Требало би разне Весиће, искусне продавце магле, неко да обавести да постоје и проблеми кад се нешто науми да се то и спроведе, илити сила трења, отпора, то... и да се разни озбиљни људи баве решавањем тога, и понекад ни не успеју. Али, ако је он рекао да ће бити...
Valjalo bi znati više detalja. S obzirom da će biti klasična kompozicija, vrlo moguće da će biti 2 dela voza (1 za Suboticu jer je svakako veća tražnja tu i 1 za Budimpeštu). Treba to naravno to iskontrolisati
 
Šalju 5 Vectrona na remont u "Želvoz Smederevo" (Baš se forsira ovaj remonter, ali to je za neku drugu temu).

Otkad imaju licencu za remont
Remont Simensovih lokomotiva mogu da obavljaju samo oni sa Siemens sertifikatom. Sertifikat dokazuje da imaju obrazovan kadar. Ovo više nisu lokomotive kao 441, kada svako može da bude pomalo svoj. Ako se ne servisira Vectron kako treba, on prelazi u bezbednosni režim, i više ne može da ga pokrene. Ne znaju svi kako da pregledaju senzor požara, pumpe za ulje i vodu itd
 
Биће то поприлично граничних контрола. А и на путнике који не прелазе границу мораће неко да пази. Или се у возу за Пешту неће продавати карте за Суботицу. То би био хит.
Pa kad prodjes granicnu u BGD/NS mozes slobodno da izadjes u Subotici :LOL:
 
Наравно, али, морали бисмо да ту контролу пролазимо са пасошима, ако бисмо да будемо слободни, јер би у супротном неко ушао са картом Београд-Суботица у воз без пасоша, а имао би и дуплу карту за Пешту, и тако би прешао границу.

Ако ћемо да путујемо за Суботицу (и Нови Сад) без пасоша и етиас пријаве (!), онда би морао неко да нас надзире, да обавезно изађемо из воза. Значи још контролора - у возу - уз ове на станицама. Приближава се њихова бројност и броју путника... У варијанте са поделом воза на део за унутрашње и међународне путнике такође је неопходна "стража" унутар композиције, и то би Мађари вероватно тражили да буде двонационална.

Мени се онда јавља да је, у сваком случају - и са станичном контролом и без ње - неизбежна контрола унутар воза. А тиме и да је онда контрола на станицама неефикасна и скупа, тј. да треба да постоји само контрола у возу, а да је једини задатак пронаћи модалитете како би се и где би се она обављала. Делује ми да је најодрживије решење да заједничка контрола улази у воз по приспећу у суботички вашуталомаш и да се све заврши до границе. Да, било би губитка времена - можда не превеликог, ако би гранична полиција и царина две земље били вољни да пошаљу већи број људства, што нажалост није сигурно - али проблеми код друкчијих решења делују већи и, чак, несавладиви.
 
Наравно, али, морали бисмо да ту контролу пролазимо са пасошима, ако бисмо да будемо слободни, јер би у супротном неко ушао са картом Београд-Суботица у воз без пасоша, а имао би и дуплу карту за Пешту, и тако би прешао границу.
A kako bi izasao iz voza?
 
Da li postoji neki tačan interval na koliko se mora raditi podbijanje koloseka? Da li bi se redovnijim podbijanje moglo odložiti uvodjenje prelaganih vožnji na mnogim deonicama? Jedini put sam video podbijačicu kao klinac krajem 90ih u Priboju i nikada više.

U teoriji postoji tačno definisani periodi za održavanje koloseka, nisam upoznat tačno na koliko, ali to se može razlikovati od pruge do pruge (ne održavaju se isto Ns-Bg ili Zaječar-Niš).
Raspitaću se u Infrastrukturi za tačniju informaciju svakako, naravno da se to kod nas ne poštuje na dosta pruga.😉

Takođe te nepravilnosti se nekada uklanjaju nakon pisanja mašinovodja zbog lošeg stanja koloseka, mada i to ignorišu uspešno.

Ovo više nisu lokomotive kao 441, kada svako može da bude pomalo svoj.

Teško da i za 441 svako može da bude svoj, sada radionice zasebno dobijaju sertifikate za održavanje različitih serija, na primer Kraljevo i Niš mogu da održavaju 664, dok ostali ne, jer ovi prvi imaju sertifikate za to.

Isto i važi za remontere, sad što neko gura "Želvoz" to je druga priča..
 
A kako bi izasao iz voza?
Мислиш, биће пасошка на долазној станици у Мађарској, па га неће пустити да уђе? То за шенгенске земље свакако није опција, да им се возе фантоми од границе до главног града. А за "антимигрантску" Мађарску тек није.

На аеродромима се то много лакше контролише, али опет авиокомпаније плаћају силне казне ако испоруче путника са неправилним папирима - зато контролишу пасоше и мимо полиције.
 
Мислиш, биће пасошка на долазној станици у Мађарској, па га неће пустити да уђе? То за шенгенске земље свакако није опција, да им се возе фантоми од границе до главног града. А за "антимигрантску" Мађарску тек није.

На аеродромима се то много лакше контролише, али опет авиокомпаније плаћају силне казне ако испоруче путника са неправилним папирима - зато контролишу пасоше и мимо полиције.
Da li je bas tako? Finska je isto u sengenu i, ako se dobro secam, njihova granicna policija je ulazila u voz iz Sankt Peterburga tek posle prelaska finske granice i kontrolisala je pasose na putu do Helsinkija. Isto tako, u voz koji je isao iz Helsinkija do Sankt Peterburga ruska policija je ulazila u Viborgu, dakle posle prelaska ruske granice. A trebalo bi da su granicne procedure izmedju Rusije i Finske mnogo rigoroznije uzimajuci u obzir da su potrebne vize kako Fincima (za ulazak u Rusiju) tako i Rusima (za ulazak u Finsku).
 
Mogu da potvrdim pošto sam se vozio vozom iz Helsinkija do Peterburga da je bilo tako... U pokretu kontrola Finaca u Finskoj, a Rusa jednom kad je voz već bio u Rusiji, verovatno od Viborga...

Inače 2016. nije bila neka velika kontrola, nothing to declare na obe strane i niko nije otvarao kofere...

Sećem se samo da je Finac pitao dok je gledao u pasoš: "How did you get here?" Jer jedino što je video u pasošu je mali bledunjavi "Kelebia" pečat pa mu nije bilo jasno gde smo tačno ušli u Uniju...

Sećam se da nam kartu niko nije kontrolisao... Platio sam je 40 evra 🙂
 
S obzirom da će biti klasična kompozicija sa kolima, pretpostavljam da će izgledati to ovako. Voz je podeljen u 2 dela, recimo 3 kola idu za Suboticu dok 5 kola idu za Budimpeštu, vagoni su zaključani i nije moguće preći iz jednog u drugi deo. Na neki način se odvajaju putnici na peronu u svim stanicama i svako ulazi u svoj deo voza.
Postoji dodatni problem stajanja kola u Subotici i čekanja narednog voza.

Sa druge strane mogu i da onemoguće putovanja unutar zemlje jer će svakako postojati frekventan IC voz na sat vremena (verovatno). Meni je ovo glupo, ali se možda za to odluče
 
Pošto će vozno vreme Beograd-Budimpešta ionako biti radikalno skraćeno nakon modernizacije cele pruge, ne vidim zašto se pasoška kontrola ne bi vršila na pograničnim stanicama Subotica i Kelebija, kao što je i do sada? Time se ne gubi mnogo vremena.

Samo bezveze komplikuju stvari za ljude koji putuju međunarodnim vozom na unutrašnjim relacijama.
 
Vrh