Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Zanimljivo da su sve zajednicke granice van teritorije nase zemlje..da li ima neki specifičan razlog za to?
 
Zanimljivo da su sve zajednicke granice van teritorije nase zemlje..da li ima neki specifičan razlog za to?

Железничке станице Сегедин, Табановци и Бијело Поље су ближи граници него железничке станице Суботица, Прешево и Пријепоље Теретна (Врбница је баш мала станица). Такође, промена вуче је увек била у Табановцима и Бијелом Пољу, те је логично да кад воз већ мора да стоји због промене локомотиве, да се то искористи за гранични преглед. Слично као што је до уласка Хрватске у Шенген заједничка гранична контрола са Мађарском и Словенијом била у Ђекењешу и Добови, јер се ту мењала вуча.
 
Imam pitanje vezano za ovu prugu Pancevo Zrenjanin Banatsko Milosevo Senta Subotica.

Jel se prilikom rekonstrukcije i elektrifikacije te pruge planira neka nova trasa jer ta pruga bas mnogo krivuda nije pravolinijska jer prolazi kroz gradove koji nisu na istoj osi vec su svi rasporedjeni malo levo malo desno.
Mislim nekako je cudna pruga i reklo bi se cak da se sastoji od vise razlicitih pruga spojene medjusobno, kapiram da je to proizvod jos iz doba autrugarske ali ako se vec pravi moderna pruga za 120 nekako mi cudno da je ostave u takom obliku jer ce vozna vremena biti duza nego da pruga ide pravolinijski ali za to bi moralo da izostave po neki grad u banatu i backoj da bi se skratila trasa.
Ako me razumete sta sam hteo da kazem.
 
Imam pitanje vezano za ovu prugu Pancevo Zrenjanin Banatsko Milosevo Senta Subotica.

Jel se prilikom rekonstrukcije i elektrifikacije te pruge planira neka nova trasa jer ta pruga bas mnogo krivuda nije pravolinijska jer prolazi kroz gradove koji nisu na istoj osi vec su svi rasporedjeni malo levo malo desno.
Mislim nekako je cudna pruga i reklo bi se cak da se sastoji od vise razlicitih pruga spojene medjusobno, kapiram da je to proizvod jos iz doba autrugarske ali ako se vec pravi moderna pruga za 120 nekako mi cudno da je ostave u takom obliku jer ce vozna vremena biti duza nego da pruga ide pravolinijski ali za to bi moralo da izostave po neki grad u banatu i backoj da bi se skratila trasa.
Ako me razumete sta sam hteo da kazem.
Trasa je takva kakva je, izgrađeni su gradovi i industrija ono nje, a izmeštanje trase na novu bi bilo skupo zbog eksproptijacije. Ovde nije cilj brzina kao što je Beograd-Subotica već da se ponudi kvalitetna alternativa gde će moći i teretni i putnički vozovi da idu. Jedino moguće izmeštanje trase jeste ukoliko radijus krivine ne odgovara za brzine od 120 km/h.
 
Malo ozbiljniji VD kod Crvenke.

Foto: Naše mesto FB

FB_IMG_1680958355051.jpg


FB_IMG_1680958349580.jpg
 


Izgleda opet krađa na brzoj
 
Pragovi pamte Franca Jozefa 😁

Šta je u cisternama?
Zafrkavas se ali nisi pogresio, pruga je napravljena 1906. godine a u losem je stanju ima dobrih 30 godina. Ranije dok je bio stari sajt Srbija Karga moglo se videti da je u delu Vrbas-Crvenka nosivost pruge 20 tona po osovini a u delu Crvenka-Sombor 18 tona (pisem po secanju pa mozda gresim brojeve). To mi govori da se u delu gde se i desila havarija najverovatnije originalne sine i pragovi, dok je deo do Crvenke remontovan u nekom trenutku sto se inace jasno videlo dok je isao putnicki saobracaj. Moja pretpostavka je da je taj deo remontovan zbog industrije u Kuli i Crvenki koje su inace i primarni korisnici ove pruge.

Srecom pa nije bio opasan teret a uskoro bi trebalo da se remontuje, tojest ocekujemo. Medjutim tu je zanimljivo sledece, Zorana je htela da je ugasi pa se pobunila industrija i onda im je doslo iz donjeg dela ledja u glavu da je ostave i uspostavili su direktan saobracaj Sombor-NS. Nakon pocetka radova na deonici NS-Subotica plan je bio da se iskoriste sine i pragovi skinuti sa te deonice pa da se tako pruga remontuje, i to je bilo aktuelno do jesenas. Onda je Sicve odjednom promenio pricu i odluceno je da idu na potpunu rekonstrukciju sa elektrifikacijom, ja kao korisnik te pruge nemam nista protiv i podrzavam tu odluku u potpunosti ali se pitam otkud ta promena.
 
Nema dva dana kako je vesic rekao da nema vise kradje jer je uhapsena organizovana grupa
Uh, baš se pretrgo. Bio bi korisniji na noćnoj straži kod pruge nego što laprda kao da postoji samo jedna banda ili nameračen, zglonameran pojedinac. Smešno mi kad pomislim da Srbija već neko vreme muku muči s železničkom infrastrukturom kao Južna Afrika. Tamo su tokom vanrednog stanja digli čitave favele na kolosecima, pokrađena mreža, pruga, rasprodato u staro gvožđe. Ko šiša javnu imovinu. Al dok god ima ovaca za šišanje biće i vune.
 
ZOP služba Zaječar je uzela stvar u svoje ruke i sredila pružni pojas na pruzi Zaječar-Prahovo, većinski vegetacije više nema.

Ovo je deonica izneđu Brusnika i Tabakovca, slikao sam danas..🙂


20230408_170827.jpg


20230408_164534.jpg


Nažalost, nepažnjom, jedno drvo je završilo na kolskom putu, na sreću pa je većina njiva ovde "zaparloženo" te se ovaj put i ne koristi nešto..

20230408_164134 (1).jpg


20230408_164226.jpg


Obratite pažnju na geometriju koloseka, inače remontovanog pre više od 30 godine, sjajno se drži.

20230408_165550.jpg


No, negde je i popustilo...

20230408_164330.jpg


Tu je i "mazalica", služe za mazanje venaca točkova, pošto pruga Zaječar-Prahovo na većinskom delu ima radijuse krivina manje od 400m ovo je "obavezna oprema", prvenstveno njihova funkcija je da spreće habanja bočnog dela šine.

20230408_180550.jpg
 
Poslednja izmena:
Nisam znao za mazalice..kako rade? Mehanicki, automatski? Da li su u funkciji?
 
Nisam znao za mazalice..kako rade? Mehanicki, automatski? Da li su u funkciji?

U funkciji su, to sam naučio jednom u Negotinu na teži način..🤣

U principu pri svakom prolasku osovinskog sklopa mast se izbaci i točkovi je pokupe, gore sam napisao ukratko čemu služe.
Inače ih je pravio "Prvi Partizan"..
 
Vrh