Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

А да ли би ваљало да ИЖС нпр. има тај систем ГПС праћења свих возова?
 
Nov sam na forumu, pa da pitam nešto u vezi nesreće u Grčkoj:

Razumem da je otpravnik iz Larise pustio voz na crveno (jer ne radi APB) i to brzinom od 160 km/h (njihovi propisi) i to (greškom) po pogrešnom koloseku - skretnica je ostala u položaju "u skretanje"
Ali kako mašinovođa nije ukapirao da ide na skretnici "u skretanje" max brzinom, kako mu to nije bilo čudno ? I kako je voz to izdržao ?
Nije na mašinovođi da procenjuje šta je čudno a šta ne, njegov posao je da prati stanje signalizacije i da postupa po pisanim nalozima ili nalozima dobijenim putem sredstava veze koja se snimaju.
 
Pitanje za ljude koji prate i bave se železnicom.
Da li postoji ili se bar razmatra opremanje lokomotiva GPS sistemom koji bi bio sličan po principu rada Flight Radaru24...Smatram da takva ulaganja na nivou EU ne bi bila toliko skupa ,GPS 4G uredjaji su jeftini i naravno aplikacija dostupna svima.

Po meni na taj način bi mogli recimo da kroz navigaciju u automobilu da pratimo pri nailasku na pružni prelaz koliko je voz blizu.
Kontrola vozova bi bila sigurnija itd itd.Možda bi se lakše uočili vozovi na istom koloseku.

Jedini nedostatak koji vidim bi bili tuneli i useci zbog prijema signala ali obzirom koliko bi investicija bila jeftina mogla bi makar da služi u preventivne i informativne službe a uz malo bolji sofver i nešto više.
GPS praćenje može samo u cilju neformalne informisanosti ljudi koje to zanima (putnika ili klijenata kargo usluga) ali nikako da to bude neka vrsta sigusnosnog sistema. Postoje razna druga tehička rešenja koja određuju poziciju voza, odnosno zauzetosti odseka, a to su: šinska strujna kola, brojači osovina, EURO petlje i EURO balize,... Svi ovi elementi su direktno povezani na signalno-sigurnosne uređaje i tu nema nikakvih improvizacija. Postoje standari kako se ovi sistemi planiraju, projektuju, izrađuju i ugrađuju, i zahtevi za tim su jednako strogi kao i u civilnoj i vojnoj avijaciji, ili pri izgradnji nuklearnih postrojenja. Ako se ovi sistemi dobro održavaju i besprekorno funkcionišu, pojava događaja koji može dovesti do fatalne greške je, pazi sad: jedan događaj u 11.415 godina ili jedan događaj u 114.155 godina, zavisno od kriterijuma koji se primenjuje. Koga zanima odakle ovo neka gugla termin "SIL4".
E da, koga zanima real-time praćenje vozova, može da baci pogled ovde:
 
Kada smo već kod svega toga, sjetio sam se jedne situacije koju ne mogu objasniti.
Kada se radila pruga Golubinci - Ruma, išao sam vozom iz Beograda za Šid, voz je od Golubinaca prešao na nepravilni kolosek i išao sporo nekako do Rume, međutim u Rumi nije prešao ponovo na pravilni već nastavio nepravilnim i to
100 km/h, tako smo došli u Sremsku Mitrovicu puno ranije, voz nije čekao već je nakon što su putnici izašli krenuo dalje i to isto nepravilnim kolosekom 100 km/h, sjećam se da mi ništa nije bilo jasno, ali mi je bilo drago da ću stići ranije. Uglavnom voz je se tek posle Kukujevaca prebacio na pravilni kolosek i nastavio 30km/h, u Šid sam došao pola sata pre vremena po redu vožnje.
Zanima me da li je ovo normalno i dozvoljeno ili je bila u pitanju greška ili nečija samovolja?
 
Kada smo već kod svega toga, sjetio sam se jedne situacije koju ne mogu objasniti.
Kada se radila pruga Golubinci - Ruma, išao sam vozom iz Beograda za Šid, voz je od Golubinaca prešao na nepravilni kolosek i išao sporo nekako do Rume, međutim u Rumi nije prešao ponovo na pravilni već nastavio nepravilnim i to
100 km/h, tako smo došli u Sremsku Mitrovicu puno ranije, voz nije čekao već je nakon što su putnici izašli krenuo dalje i to isto nepravilnim kolosekom 100 km/h, sjećam se da mi ništa nije bilo jasno, ali mi je bilo drago da ću stići ranije. Uglavnom voz je se tek posle Kukujevaca prebacio na pravilni kolosek i nastavio 30km/h, u Šid sam došao pola sata pre vremena po redu vožnje.
Zanima me da li je ovo normalno i dozvoljeno ili je bila u pitanju greška ili nečija samovolja?
Masu puta sam za vreme remonta između Golubinaca i Rume vozio brzi 414
od Rume do Šida po nepravilnom levom koloseku zbog nastalog kašnjenja.
Takođe, voz nikada nije otišao pre vremena iz Sremske Mitrovice.
I na kraju nije u pitanju nikakva greška ili nečija samovolja već logičko razmišljanje i dobra organizovanost da bi voz bio predat HŽ-u na vreme.
 
Imao je Srbija Kargo preko aplikacije GalebOris GPS praćenje lokomotiva.

Nažalost, programom nisu bile pokrivene dizel lokomotive, a često se dešavalo da su se ostale lokomotive nalazile u Indijskom okeanu *lol*.

Takođe nije bilo nešto precizno, ali služilo je svrsi.🙂
 
Masu puta sam za vreme remonta između Golubinaca i Rume vozio brzi 414
od Rume do Šida po nepravilnom levom koloseku zbog nastalog kašnjenja.
Takođe, voz nikada nije otišao pre vremena iz Sremske Mitrovice.
I na kraju nije u pitanju nikakva greška ili nečija samovolja već logičko razmišljanje i dobra organizovanost da bi voz bio predat HŽ-u na vreme.
Hvala na odgovoru.
Nije bio u pitanju voz 414, već obični lokalni Beograd - Šid ne znam koji broj. Sjećam se da je išao RVR, uglavnom znam da sam došao oko pola sata ranije u Šid, iz Martinaca i Kukujevaca je otišao pre vremena sigurno zato što sam pratio.
 
Screenshot_20230302-235942_Gallery.jpg
 
Izašla novoremontovana 710 iz Želvoza na probu.

Glavna razlika u odnosu na prošle iz Bjelovara, ovako na prvu loptu što mi upada u oči, jeste displej sa bočne strane, drugačiji logotip i njegovo mesto (nema unifikacije sa ostalim remontovanim 710) , drugačije sedišta, enterijer se takođe razlikuje..

Kad odradi sve, ide u Zaječar, pa će biti i fotografija od mene.
 
Praćenje vozova na mapi ima ÖBB. Pretpostavljam da nije u pitanju GPS, već da se samo unose informacije o kašnjenju. Svakako podaci su (iz mog iskustva) tačni.

D5E0B5C1-9CA3-458E-BD09-462AD442FCFF.jpeg
 
GPS у тунелима може са ради тако што се на улазу у тунел станве трансмитери чија се позиција одређује, а унутар тунела такође, тако да се сигнал распростире а његова позиција ручно уноси.
 
GPS у тунелима може са ради тако што се на улазу у тунел станве трансмитери чија се позиција одређује, а унутар тунела такође, тако да се сигнал распростире а његова позиција ручно уноси.
Bukvalno nema potrebe za toliko precizno praćenje. Kad izađe iz tunela uhvatiće signal i pokazaće lokaciju. Ne mora to praćenje da bude sa tačnošću jedne sekunde.
 
Takvi sistemi pored gps moraju imaati i gprs da bi se ostvarila dvosmerna komunikacija.Sad sam malo pogledao i cene se kreću od 150-300 eura u zavisnosti od ozbiljnosti platforme i flote i načina i dužine pretpalte i paketa...Kod zeleznice jeste problem dometa ali ima opcija poslednji snimak vremena i olaksavajuca okolnost što u odnosu na kamione ruta sem na čvorovima ne može bii promenjena pa samim tim je praćne i predvidjanje lakše... @Прле reče da se može staviti predajnik ispred ili u tuneu i to imamo na ovim novim našim tunelima ali bi na železnici verovatno teže bilo zbog struje.

Da zaključim uz malo dobre volje i malo novca (reda 200 eura po lokomotivi) mogli bi imati informativni sistem gde nam se otprilike nalaze vozovi,koliko kasne i uopšte za sve ljubitelje železnica jedna korisna platforma...Ozbiljniji kontroleri ovog tipa u relanom vremenu mog slatii podatke o naponu,struji,temperaturi,mazivima i slicno pa bi korist bila visestruka.

Imam dovoljno godina i iskustva u radu sa jednim velikim JP da odlično znam šta može a šta ne ali nek ostane zapisano da smo na forumu dali i ovakav prelog.
 
Poslednja izmena:
Kod zeleznice jeste problem dometa ali ima opcija poslednji snimak vremena i olaksavajuca okolnost što u odnosu na kamione ruta sem na čvorovima ne može bii promenjena pa samim tim je praćne i predvidjanje lakše... @Прле reče da se može staviti predajnik ispred ili u tuneu i to imamo na ovim novim našim tunelima ali bi na železnici verovatno teže bilo zbog struje.
Upotreba takvih sistema uključuje i usluge drugih provajdera van železnice, kao što je provajder usluge satelitskog geolociranja (GPS ili neki drugi), kao i usluge provajdera mobilne mreže. Ovo prvo je manje više pouzdano, mada postoje izveštaji o vrlo ozbiljnom ometanju takvih sistema tokom rata u Ukrajni. Naime, Rusi poseduju ometačke sisteme velike snage od čak 10kW koji mogu da onemoguće satelitsko geolociranje u velikom krugu.
Korišćenje usluga provajdera mobilnog interneta je još više upitna, iz mnogo razloga.

Železnica ima svoj sistem veza. Koliko se sećam, na APB prugama je pokrivena čitava trasa, uključujući i tunele, koji sistemom radiotelefona, koji radi na UHF područiju od oko 460MHz, dok na ovim sa dizel vučom postoji neki sistem na 150MHz, sličan radioamaterskom. Naravno, "radi" kao i sve ostalo od infrastrukture na železnici.

Inače, postoje i savremene varijante radio komunikacija specijalno razvijenih za železnicu npr https://en.wikipedia.org/wiki/GSM-R

Evo kako izgledaju te antene:
antene.jpg


GORE LEVO: Stanica Zemun (niži stub i usmerena antena na ulasku u tunel sa leve strane, koja se ne vidi lepo), kraj tunela Dedinje (panel),
GORE DESNO: Lastra (stub)
DOLE: ulaz u tunel Ripanj (usmerena antena)

Slike sa snimaka Dulevoz sa Youtube
Kod:
https://youtu.be/Fb84ur_wex8?t=345

https://youtu.be/Fb84ur_wex8?t=929

https://youtu.be/Fb84ur_wex8?t=6945
___

https://youtu.be/zdUUQX7b6uE?t=11461
https://youtu.be/zdUUQX7b6uE?t=18634

Ovde kod Ćuprije se lepo vidi bočna zaštita i gde bi završio onaj ko iz Ćuprije krene ka Jagodini kroz crveno.
Kod:
https://youtu.be/zdUUQX7b6uE?t=9104

da bi se video pustio tačno kad treba mora da se kopira link u drugi prozor.
 
Sve je uključeno u cenu paketa,mislim da je rok pretplate čak godinu dana tj gprs prenos.Paketi koji se ovde prenose su jako mali tako da i najslabiji signal može da posluži.
Opet ako bi ovo bilo neformalno informativno a korisno i jeftino sredstvo ne treba ići u velike analize.Uticaj sistema na ovo i obrnuto ništa ne bi bio drugačiji nego kad bilo ko od nas surfuje internetom dok putuje ili mašinovodja koji priča telefonom tokom vožnje.Kažem softver bi se morao malo preraditi obzirom na kamionski prevoz,a ni kamioni nisu imuni na tunele u recimo Sićevačkoj klisuri ili na putu od Soluna do Igumenice ili po Alpima pa bi se lako našlo neko rešenje.

P.S. za probu da se našalim je dovoljno uzeti mašinovodjin telefon i instalirati bespaltnu aplikaciju za praćenje a drugu na ženin telefon i videti kako radi!
 
Poslednja izmena:
Свака радио веза може да се омета, аналогна посебно. Ако треба за то да се припрема онда је веза само преко везе и нагазни тј физички давачи сигнала
 
Vrh