Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Da li postoje neke statistike o iskoricenosti/popunjenosti vozova na deonici Beograd - Novi sad ili previse trazim?
 
Пруга Београд - Ниш ће бити готова 2029. као што је Београд - Суботица била готова 2018, односно пројекат Београд - Ниш је тренутно у фази у којој је био пројекат Београд - Суботица онда када су најављивали рок 2018.

Београд - Ниш је неупоредиво захтевнији пројекат од Београд - Суботица. Мислим да ћемо прави рок знати тек када се потпише уговор са извођачем радова. Друга ствар, ово је пројекат који се финансира из европског новца, што значи, ићи ће тендери, победиће најјефтинији понуђач, а из праксе Србије и околних земаља се показало да често тај извођач радова није баш оно што је на папиру и онда радови касне годинама. Примери, Гиље - Ћуприја, Батајница - Голубинци, Јајинци - Мала Крсна, Ниш - Брестовац, Дуго Село - Копривница (Хрватска) итд.
 
 
Sada prolazim magistralom Paraćin- Zaječar i primećujem da je jedna deonica pruge Popovac-Paraćin uklonjena (kod sela Davidovac).
Tačnije gornjeg stroja nema nigde i postavljene su neke cevke na površini koje će verovatno biti ugrađene tu.
Ima li neko detaljnijih informacija o čemu se radi?
U selu Popovac pruga je prekrivena asfaltom pre više od 10 godina, a praktično se dalje od Staklare ne koristi i dosta duže. Čudo je da nije ranije skinuta.

Ne znam koje cevi tu trenutno stoje, nisam prošao nekoliko meseci, ali tu negde prolazi i vodovod koji ide od Izvora do Paraćina, tako da je sasvim moguće da su zato tu, pri ranijim najavljivanim remontima bi opštinske vlasti poređali cevi uz aerodrom u Davidovcu nekoliko meseci ranije da svi vide kako su vredni.
 
I mene je iznenadilo da tu prugu nisu ranije uklonili...

Uz Crnicu su razmontirali gornji stroj pruge i ostavili cevke za ugradnju, to je u blizini ove male crkvice pred tunelom...

Screenshot_20230228_230537_Maps.jpg


Sada baš gledam i stvarno neki vodovod ide uz prugu do Davidovca, moguće da su iskoristili trasu pruge kao pristupnu saobraćajnicu za radove ili će je iskoristiti da vodovod naprave nadzemno do sela.

Inače pruga je od fudbalskog terena/aerodroma pa nadalje prema Bošnjanu i dalje tu.🙂
 
I mene je iznenadilo da tu prugu nisu ranije uklonili...

Uz Crnicu su razmontirali gornji stroj pruge i ostavili cevke za ugradnju, to je u blizini ove male crkvice pred tunelom...

Sada baš gledam i stvarno neki vodovod ide uz prugu do Davidovca, moguće da su iskoristili trasu pruge kao pristupnu saobraćajnicu za radove ili će je iskoristiti da vodovod naprave nadzemno do sela.

Inače pruga je od fudbalskog terena/aerodroma pa nadalje prema Bošnjanu i dalje tu.🙂
Mislim da pruga nije uklonjena, nego su sekundarci bili "proaktivni".
U selu Popovac pruga je prekrivena asfaltom pre više od 10 godina, a praktično se dalje od Staklare ne koristi i dosta duže. Čudo je da nije ranije skinuta.

Ne znam koje cevi tu trenutno stoje, nisam prošao nekoliko meseci, ali tu negde prolazi i vodovod koji ide od Izvora do Paraćina, tako da je sasvim moguće da su zato tu, pri ranijim najavljivanim remontima bi opštinske vlasti poređali cevi uz aerodrom u Davidovcu nekoliko meseci ranije da svi vide kako su vredni.
Koliko sam video u Popovcu, nije asfaltirana trasa nego samo PP. Ali se ograđujem, tamo sam prošao samo par puta.
Radovi u toj zoni su na zameni starih cevi magistralnog vodovoda koji ide od sela Izvor (kaptaža je pored manastira Sv. Petke) do podzemnog rezervoara na Karađorđevom brdu pored Paraćina. Taj vodovod je glavni izvor pijaće vode za Ćupriju i Paraćin.

To nije industrijska pruga, već je jedna od lokalnih pruga u mreži železnica, na kojoj se odvijao samo teretni saobraćaj. Imala je samo jednu stanicu "Popovac", odakle su išli industrijski koloseci do stare i desno do nove fabrike. Posednuta od strane JŽ. Priča o toj pruzi je klasična jajarska priča.

Naime, kad je izvršena privatizacija cementare, železnice su pokušale da iščupaju kintu od Švajcaraca, firme Holcim koja je kupila cementaru, tako što su napisali da je pruga nebezbedna za saobraćaj. I to ne cela trasa, nego samo od Staklare ka Popovcu. Pruga jeste bila loša, ali ne lošija nego npr. Pirotska danas.
Da se izrazim kao predsednik, "švabe" su naravno provalile šemu, zahvalile se železnicama i prešle na drumski saobraćaj.

Pruga je još neko vreme radila do Staklare. Vukli su cisterne sa gasovima i to samo po dve, da ne budu providni. Ne znam po kojoj logici je bezbednije ako se vuku po dva vagona?
Sada je potpuno neaktivna i zarasla u korov. U planovima železnice je oživljavanje deonice do Staklare, ali mislim da od toga nema ništa. To parče ima 4 ili 5km i skroz ide kroz grad, tako da ima dosta PP, koji se i dalje uredno održavaju, a jedan je automatski i ima polubranike.
Lako je proveriti priču da je cela trasa pruge do Popovca i dalje u vlasništvu železnice, kao i gotovo čitava trasa bivše pruge uskog koloseka Davidovac-Zaječar.
 
Poslednja izmena:
sa 1h i 20min na 100min!?
biće gotova 2028. pa sad 2029.

ja se samo nadam da će do Jagodine stizati za 45 - 50min
saga se nastavlja
ovo sto sebe naziva predsednikom je reklo za 1h 30min do Niša, biće gotova 2027. :)))))

 
21. vek, sva moguća tehnika i opet se dogodi da dva voza idu jedan ka drugom.....
The Greek National Implementation Plan (NIP) was delivered in 2017. It is compliant with the ERTMS European Deployment PlanEN••• except for the Kalambaka – Igoumenitsa section, which is not mentioned.
According to the Greek NIP:
  • The entire network will be equipped with ERTMS Level 1.
  • The Greek network has never used a national automatic train protection system...
 
У Грчкој возе 160 км/ч без аутостоп уређаја (бар су пре пар година возили). Било је само питање времена када ће се оваква несрећа десити. На жалост, балкански менталитет у свом зениту...
 
Овде изгледа и да је путнички воз био на погрешном колосеку. Чеони судар на двоколосечној прузи је... баш ужас.

Наводно је Интерсити воз стаjao, a теретни налетео на њега из супротног смера.
 
Vrh