Jelancha
Advanced
- Učlanjen(a)
- 15.11.2022.
- Poruke
- 4.972
- Pohvaljen
- 23.365
Mislim da pruga nije uklonjena, nego su sekundarci bili "proaktivni".
Koliko sam video u Popovcu, nije asfaltirana trasa nego samo PP. Ali se ograđujem, tamo sam prošao samo par puta.
Radovi u toj zoni su na zameni starih cevi magistralnog vodovoda koji ide od sela Izvor (kaptaža je pored manastira Sv. Petke) do podzemnog rezervoara na Karađorđevom brdu pored Paraćina. Taj vodovod je glavni izvor pijaće vode za Ćupriju i Paraćin.
To nije industrijska pruga, već je jedna od lokalnih pruga u mreži železnica, na kojoj se odvijao samo teretni saobraćaj. Imala je samo jednu stanicu "Popovac", odakle su išli industrijski koloseci do stare i desno do nove fabrike. Posednuta od strane JŽ. Priča o toj pruzi je klasična jajarska priča.
Naime, kad je izvršena privatizacija cementare, železnice su pokušale da iščupaju kintu od Švajcaraca, firme Holcim koja je kupila cementaru, tako što su napisali da je pruga nebezbedna za saobraćaj. I to ne cela trasa, nego samo od Staklare ka Popovcu. Pruga jeste bila loša, ali ne lošija nego npr. Pirotska danas.
Da se izrazim kao predsednik, "švabe" su naravno provalile šemu, zahvalile se železnicama i prešle na drumski saobraćaj.
Pruga je još neko vreme radila do Staklare. Vukli su cisterne sa gasovima i to samo po dve, da ne budu providni. Ne znam po kojoj logici je bezbednije ako se vuku po dva vagona?
Sada je potpuno neaktivna i zarasla u korov. U planovima železnice je oživljavanje deonice do Staklare, ali mislim da od toga nema ništa. To parče ima 4 ili 5km i skroz ide kroz grad, tako da ima dosta PP, koji se i dalje uredno održavaju, a jedan je automatski i ima polubranike.
Lako je proveriti priču da je cela trasa pruge do Popovca i dalje u vlasništvu železnice, kao i gotovo čitava trasa bivše pruge uskog koloseka Davidovac-Zaječar.
Znači mutna priča, kao i uvek.
Uvek sam se čudio zašto Holcim ne koristi železnicu za prevoz tu, ali ovo sada objašnjava dosta.
Danas, nažalost, to poslednje parče Zaječarskog puta preopterećeno je kamionima do zla boga, ni posle nije situacija nešto bolja sa kolonama šlepera.
.........
Vidim ovo u Grčkoj, kod njih je železnica luda priča još ih kupiše Talijani koji su iovako stvar za sebe.
Moja majka i sestra su letos za vreme letovanja odlučile da putuju regionalnim vozom od Platamona do Soluna, kažu bilo brzo, ali atmosfera kao da se putuje između Negotina i Zaječara.
Njima je često signalizacija u kvaru ili je jednostavno pokradena na nekim mestima te su zato ograničili pruge na Vmax----> 160 km/h.
Organizacija je im na primitivnom nivou i ako ovo nije direktan uzrok, jeste zasigurno jedan od uzroka.
Da ludilo bude veće, tamo vozoljubitelji često hvataju frekvence radio veza i prisluškuju osoblje u vezi kretanja vozova itd...
Sve u svemu strašna nesreća, zamislite krenete kod rodbine/devojke/kolega i u sekundu izgubite život potpuno neočekivano, ne daj bože nikome...