Nije na mašinovođi da procenjuje šta je čudno a šta ne, njegov posao je da prati stanje signalizacije i da postupa po pisanim nalozima ili nalozima dobijenim putem sredstava veze koja se snimaju.Nov sam na forumu, pa da pitam nešto u vezi nesreće u Grčkoj:
Razumem da je otpravnik iz Larise pustio voz na crveno (jer ne radi APB) i to brzinom od 160 km/h (njihovi propisi) i to (greškom) po pogrešnom koloseku - skretnica je ostala u položaju "u skretanje"
Ali kako mašinovođa nije ukapirao da ide na skretnici "u skretanje" max brzinom, kako mu to nije bilo čudno ? I kako je voz to izdržao ?
GPS praćenje može samo u cilju neformalne informisanosti ljudi koje to zanima (putnika ili klijenata kargo usluga) ali nikako da to bude neka vrsta sigusnosnog sistema. Postoje razna druga tehička rešenja koja određuju poziciju voza, odnosno zauzetosti odseka, a to su: šinska strujna kola, brojači osovina, EURO petlje i EURO balize,... Svi ovi elementi su direktno povezani na signalno-sigurnosne uređaje i tu nema nikakvih improvizacija. Postoje standari kako se ovi sistemi planiraju, projektuju, izrađuju i ugrađuju, i zahtevi za tim su jednako strogi kao i u civilnoj i vojnoj avijaciji, ili pri izgradnji nuklearnih postrojenja. Ako se ovi sistemi dobro održavaju i besprekorno funkcionišu, pojava događaja koji može dovesti do fatalne greške je, pazi sad: jedan događaj u 11.415 godina ili jedan događaj u 114.155 godina, zavisno od kriterijuma koji se primenjuje. Koga zanima odakle ovo neka gugla termin "SIL4".Pitanje za ljude koji prate i bave se železnicom.
Da li postoji ili se bar razmatra opremanje lokomotiva GPS sistemom koji bi bio sličan po principu rada Flight Radaru24...Smatram da takva ulaganja na nivou EU ne bi bila toliko skupa ,GPS 4G uredjaji su jeftini i naravno aplikacija dostupna svima.
Po meni na taj način bi mogli recimo da kroz navigaciju u automobilu da pratimo pri nailasku na pružni prelaz koliko je voz blizu.
Kontrola vozova bi bila sigurnija itd itd.Možda bi se lakše uočili vozovi na istom koloseku.
Jedini nedostatak koji vidim bi bili tuneli i useci zbog prijema signala ali obzirom koliko bi investicija bila jeftina mogla bi makar da služi u preventivne i informativne službe a uz malo bolji sofver i nešto više.
Trenutno postoji sajt Mapper gde se mogu pratiti vozovi Srbija Voz-a, ali nije baš najtačnija. (https://mapper.zeljeznice.net/#7/43.389/21.193)
Što je bila funkcija sajta Srbija voza koji sad postoji pre više godina. Mogao si da vidiš gde je svaki vozOvo sa GPS bi bilo zanimljivo ubaciti u aplikaciju za red vožnje, kao što se u Bus Plus aplikaciji vidi gde je autobus na mapi
Masu puta sam za vreme remonta između Golubinaca i Rume vozio brzi 414Kada smo već kod svega toga, sjetio sam se jedne situacije koju ne mogu objasniti.
Kada se radila pruga Golubinci - Ruma, išao sam vozom iz Beograda za Šid, voz je od Golubinaca prešao na nepravilni kolosek i išao sporo nekako do Rume, međutim u Rumi nije prešao ponovo na pravilni već nastavio nepravilnim i to
100 km/h, tako smo došli u Sremsku Mitrovicu puno ranije, voz nije čekao već je nakon što su putnici izašli krenuo dalje i to isto nepravilnim kolosekom 100 km/h, sjećam se da mi ništa nije bilo jasno, ali mi je bilo drago da ću stići ranije. Uglavnom voz je se tek posle Kukujevaca prebacio na pravilni kolosek i nastavio 30km/h, u Šid sam došao pola sata pre vremena po redu vožnje.
Zanima me da li je ovo normalno i dozvoljeno ili je bila u pitanju greška ili nečija samovolja?
Koliko se sećam prikaz vozova je bio na pravolinijskoj mapi.Što je bila funkcija sajta Srbija voza koji sad postoji pre više godina. Mogao si da vidiš gde je svaki voz
Hvala na odgovoru.Masu puta sam za vreme remonta između Golubinaca i Rume vozio brzi 414
od Rume do Šida po nepravilnom levom koloseku zbog nastalog kašnjenja.
Takođe, voz nikada nije otišao pre vremena iz Sremske Mitrovice.
I na kraju nije u pitanju nikakva greška ili nečija samovolja već logičko razmišljanje i dobra organizovanost da bi voz bio predat HŽ-u na vreme.
Bukvalno nema potrebe za toliko precizno praćenje. Kad izađe iz tunela uhvatiće signal i pokazaće lokaciju. Ne mora to praćenje da bude sa tačnošću jedne sekunde.GPS у тунелима може са ради тако што се на улазу у тунел станве трансмитери чија се позиција одређује, а унутар тунела такође, тако да се сигнал распростире а његова позиција ручно уноси.
Upotreba takvih sistema uključuje i usluge drugih provajdera van železnice, kao što je provajder usluge satelitskog geolociranja (GPS ili neki drugi), kao i usluge provajdera mobilne mreže. Ovo prvo je manje više pouzdano, mada postoje izveštaji o vrlo ozbiljnom ometanju takvih sistema tokom rata u Ukrajni. Naime, Rusi poseduju ometačke sisteme velike snage od čak 10kW koji mogu da onemoguće satelitsko geolociranje u velikom krugu.Kod zeleznice jeste problem dometa ali ima opcija poslednji snimak vremena i olaksavajuca okolnost što u odnosu na kamione ruta sem na čvorovima ne može bii promenjena pa samim tim je praćne i predvidjanje lakše... @Прле reče da se može staviti predajnik ispred ili u tuneu i to imamo na ovim novim našim tunelima ali bi na železnici verovatno teže bilo zbog struje.
https://youtu.be/Fb84ur_wex8?t=345
https://youtu.be/Fb84ur_wex8?t=929
https://youtu.be/Fb84ur_wex8?t=6945
___
https://youtu.be/zdUUQX7b6uE?t=11461
https://youtu.be/zdUUQX7b6uE?t=18634
https://youtu.be/zdUUQX7b6uE?t=9104
Radi odlično.P.S. za probu da se našalim je dovoljno uzeti mašinovodjin telefon i instalirati bespaltnu aplikaciju za praćenje a drugu na ženin telefon i videti kako radi!