Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Стали смо у ред
20 минута пре поласка, и тад се издрао неки полицајац на нас што смо испред њихове канцеларије. Жена на благајни је прво 10 минута једној девојци испред мене одговарала на нека питања, онда кад је мени куцала карту, прво је гледала нешто на неком папиру, онда куцала цену на дигитрону, и онда откуцала карте на оном прастаром компјутеру и после правила проблем како као нема да нам врати кусур па је нашла паре кад сам јој обрусио да је дужна да има за кусур као државна служба. И кад смо изашли из импровизоване шалтер сале имали смо минут до поласка, па смо морали да претрчимо два колосека и испред воза у који треба да уђемо како би стигли. Знам да то није било ни најмање паметмо, али пропуштањем тог воза верујем да би моје друштво тражило да вратимо карте и тражимо паре и одемо на аутобус.
 
@3eka
Постоји нека карта са брзинама и није свугде максимална брзина 200 км/час већ има доста деоница са 160 км/час. Воз мора и да убрза до максималне брзине, док излази из Београда максимална брзина је мања и од 160 км/ч, мора негде и да стане (барем у Јагодини) и на крају да успори тако да добијеш комерцијалну брзину, рецимо та 144 км/час.
 
@3eka
Постоји нека карта са брзинама и није свугде максимална брзина 200 км/час већ има доста деоница са 160 км/час. Воз мора и да убрза до максималне брзине, док излази из Београда максимална брзина је мања и од 160 км/ч, мора негде и да стане (барем у Јагодини) и на крају да успори тако да добијеш комерцијалну брзину, рецимо та 144 км/час.
Jasno mi je da mora da usporava, ali 144 je debelo manje i od 160 i od 200, a pretpostavio sam da će da bude neki express za Niš, kao sad za NS, koji ne staje nigde.
 
На прузи Београда - Нови Сад на око 40 километара (или 53,33%) трасе је максимална брзина 200 км/час, а комерцијална брзина је само 125 км/час. Претпостављам да ће на нишкој прузи брзину доста оборити излаз из Београда и улаз у Ниш. Не бих се ја много уздао у Весићеве најаве.
 
Ako izračunate prosek Novi Beograd-Novi sad prosečna brzina je tačno 130 km/h, što je tačno uslov bio pri projektovanju.
Realno je da bude Beograd-Niš oko 100 minuta, verovatno će biti i koji minut više.

Što se karata tiče. Digitalizacija smanjuje operativne troškove i to enormno. Cilj je da skoro sve karte budu kupovane preko interneta, ja stalno promovišem aplikaciju i pomažem u instalaciji i povezivanju. Mnogo je jednostavna za korišćenje, a fala bogu više ne mora na blagajnu i da se svađam sa osobama koje stvarno ne žele tu da budu.
Nažalost, mora i to da se menja. Oni su prvi kontakt ljudi koji prvi put koriste voz sa železnicom i taj prvi utisak je značajan.
 
Jasno mi je da mora da usporava, ali 144 je debelo manje i od 160 i od 200, a pretpostavio sam da će da bude neki express za Niš, kao sad za NS, koji ne staje nigde.
Nigde u svetu ne može voz da ide svo vreme maksimalnom brzinom. Ne ide ni TGV iz starta u Parizu 320kmh. Svuda je prosečna brzina manja, npr. Keln - Frankfurt je 180km dugačka pruga samo za velike brzine isključivo za ICE vozove koji idu max 300 kmh na sat ali prosečna brzina je 180 kmh, najbrza veza između Kelna i Frankfurta traje sat vremena. Tako da nije tu ništa “debelo manje”, ovako malo deluje da se uporno traži dlaka u jajetu.
 
Nigde u svetu ne može voz da ide svo vreme maksimalnom brzinom. Ne ide ni TGV iz starta u Parizu 320kmh. Svuda je prosečna brzina manja, npr. Keln - Frankfurt je 180km dugačka pruga samo za velike brzine isključivo za ICE vozove koji idu max 300 kmh na sat ali prosečna brzina je 180 kmh, najbrza veza između Kelna i Frankfurta traje sat vremena. Tako da nije tu ništa “debelo manje”, ovako malo deluje da se uporno traži dlaka u jajetu.
Ne, apsolutno mi nije cilj da tražim dlaku u jajetu, samo sam razočaran ovako velikom razlikom između maksimalne i prosečne brzine. Kao laiku mi 100minuta do Niša zvuči baš previše, uzimajući u obzir da se do NS stiže za 36, ako se dobro sećam. 36 minuta je duplo manje nego što mi treba kolima, a 100 minuta je mnogo manja ušteda.
 
Pa NS je daleko bliži BG nego Niš, pruga je tu skoro pravolinijska :) Do Niša je ipak drugačija konfiguracija terena tako da ne mogu takve stvari da se porede 1:1.

Kolima od Prokopa do žs Niš treba, ako je verovati google kartama 2 sata i 30 min. To ti dođe 150 min, a vozom 1 sat i 40 min što je odlična brzina i u rangu sličnih pruga u zemljama sa razvijenom žel. infrastrukturom.
 
Poslednja izmena:
@3eka
Имај у виду да је пруга Београд - Нови Сад много боље трасирана од ауто-пута. Пругом од Прокопа до железничке станице Нови Сад има око 75 километара, а путем (ауто-путем) 94 километара, што је 25% више. Иако је Београд југоисточно од Новог Сада, ауто-путем се улази са североистока, док се пругом улази најкраћом трасом, са југоистока.
Колико сам успео на брзину да видим, ауто-пут и пруга до Ниша су сличне дужине, чак је ауто-путем и краће.

П.С. Предухитрио ме @Steva.
 
Da, definitvno je konfiguracija i razlika u dužini puta na strani bg-ns dela, takođe je i pozicija Prokopa ta koja stvara veliku razliku između kola i voza kad se putuje za NS (kolima se izgubi pola sata da se izađe iz grada). Ali opet mi 1:40h zvuči mnogo (još kad se uzme u obzir od koga dolazi to procena, što znači da je i ona sigurno preterana)...ali to je moj subjektivni, laički osećaj, tako da ne tupim više na ovu temu.
 
Ali to ne isključuje mogući fijasko kao Hrvatska sa nagibnim vlakovima. Tamo je na kraju inspekcija naredila da se mogu koristiti samo sa isključenim uređajem za naginjanje, i dobija se obični dvodelni DMV.

Ово није тачно. У Хрватској се на нагибним влаковима користи нагибна техника. Дешавало се понекад због квара да воз иде са искљученом нагибном техником, али редовно саобраћа са нагињањем. Међутим, има других примера у другим државама где се на нагибним возовима не користи нагибна техника. Нпр. немачки ICE-T (због високих трошкова одржавања и непоузданости) и пољски Pendolino (мислим да су га они чак и наручили без нагибне технике). У Чешкој и Словенији се рецимо користи нагибна техника на Pendolino возове.

Но, свакако сам мишљења да се активна нагибна техника није нешто показала и да су трошкови и проблематика њеног одржавања, као и трошкови посебни сигнализације која се мора инсталирати на пругама да би се искористили њени бенефити нису вредни бенефита који се добија коришћењем ових возова.

Пасивна нагибна техника (нпр. Талго) је већ друга прича. Она не доноси скраћење времена путовања или нимало или не у мери као активна техника (зависи од железничке управе до управе), али доноси повећање удобности путника, јер су код ње осовине ослоњене на врх вагона, те се вагони понашају као корпе које висе. При већим брзина у кривинама не постоји центрифугална сила на путника у мери у којој постоји код класичних вагона.
 
1677447171853.jpg


Veliki sneg u zapadnoj Srbiji. Nema struje od Kosjerića do Prijepolja
 
Danas je još uvek obustavljen saobraćaj na delu barske pruge. Tokom noći su za vozove 432 i 433 (Zemun-Bar) organizovani autobusi Požega-Bijelo Polje-Pošega.
U domaćem saobraćaju su otkazani sledeći vozovi:
1) Prijepolje-Beograd koji kreće u 3.30
2) Užice-Beograd koji kreće u 4.55
3) Prijepolje-Beograd koji kreće u 11.50
4) Užice-Prijepolje koji kreće u 7.02
5) Voz koji polazi iz Prijepolja za Beograd u 6.25 polazi iz Priboja

Nije mi jasno kako nisu mogli da skrate put i ostalim vozovima, ako već recimo ovaj jutarnji REx za BG ne može iz Užica, nek krene iz Požege. Naravno zavisi gde us garniture
 
Od Zemuna do Batajnice pruga je tehnički spremna da podrži 160 kmh. Iz bezbednisnih razloga je projektno spuštena na 120. To je zbog BG voza čijje garniture ne mogu brže niti će ikad moći. Dogradnjom još dva koloseka što je koliko znam planirano za odvajanje BG Voza i ostalih bdiglo bi se na 160 bi se dobio koji km/h više u ukupnom zbiru
 
Колико знам, сад планирају да крак ка аеродрому одвајају од Земун поља, што значи да би у перспективи дотле требало да буду 4 колосека.
 
Od Zemuna do Batajnice pruga je tehnički spremna da podrži 160 kmh. Iz bezbednisnih razloga je projektno spuštena na 120. To je zbog BG voza čijje garniture ne mogu brže niti će ikad moći. Dogradnjom još dva koloseka što je koliko znam planirano za odvajanje BG Voza i ostalih bdiglo bi se na 160 bi se dobio koji km/h više u ukupnom zbiru

To zasigurno nije zbog BG:VOZ-a.
Po toj logici zbog regio vozova izmedju Bataje i Vinograda se ne bi vozilo 200 km/h već manje, što nema smisla svakako.

Nešto je drugo po sredi tu.
 
Da li brzi voz za Novi Sad ponovo saobraća po projektovanim brzinama? Znam da je pre par nedelja bila neka krađa na pruzi i da su uhapsili tri osobe, ali da li je u medjuvremenu sanirana i šteta?
 
To zasigurno nije zbog BG:VOZ-a.
Po toj logici zbog regio vozova izmedju Bataje i Vinograda se ne bi vozilo 200 km/h već manje, što nema smisla svakako.

Nešto je drugo po sredi tu.
Nije baš isto. BGvoz ima mnogo češća stajanja na istoj dužini nego regio posle Bataje. Kapacitet posle bataje je dovoljan da zadovolji trenutni obim saobraćaja Regio+IC, a deonica do Bataje ima BGvoz koji ide dosta često.
Da je podignuta brzina na 160 bio bi dodatno smanjen kapacitet na ovaj već ograničen. Meni je sasvim ligično da se nakon izgradnje 2 spoljna koloseka ka Bataji podigne brzina na unutrašnjim. Time se onda smanjuje dodatno vreme vožnje.

Колико знам, сад планирају да крак ка аеродрому одвајају од Земун поља, што значи да би у перспективи дотле требало да буду 4 колосека.
Tako je, tamo jedino ima mesta, ali bih ja to mapo produžio do Bataje ta 4 koloseka. Nemaš onda brige jer ti ta mala deonica može praviti problematične uslove u izradi reda vožnje.

Da li brzi voz za Novi Sad ponovo saobraća po projektovanim brzinama? Znam da je pre par nedelja bila neka krađa na pruzi i da su uhapsili tri osobe, ali da li je u medjuvremenu sanirana i šteta?
Sve se ispravi taj dan ili u narednih par dana, baš kako bog zapoveda.
 
Nije baš isto. BGvoz ima mnogo češća stajanja na istoj dužini nego regio posle Bataje. Kapacitet posle bataje je dovoljan da zadovolji trenutni obim saobraćaja Regio+IC, a deonica do Bataje ima BGvoz koji ide dosta često.
Da je podignuta brzina na 160 bio bi dodatno smanjen kapacitet na ovaj već ograničen. Meni je sasvim ligično da se nakon izgradnje 2 spoljna koloseka ka Bataji podigne brzina na unutrašnjim. Time se onda smanjuje dodatno vreme vožnje.

Da, ali brzina od 120 km/h verovatno nije zbog BG:VOZ-a.
Ako jeste, to je stvarno prvi put da čujem za takav primer organizacije saobraćaja ne jednoj pruzi.
 
Da, ali brzina od 120 km/h verovatno nije zbog BG:VOZ-a.
Ako jeste, to je stvarno prvi put da čujem za takav primer organizacije saobraćaja ne jednoj pruzi.
Ja mislim da jeste, to sam baš diskutovao kad su objavljivali brzine i do tog zaključka smo došli. Jedva se i sad može uklopiti IC, RE i BGvoz ako bi se povećao BGvoz, a da je 160 bilo bi nemoguće.
Naravno pravi razlog nismo čuli, ali ja sam ubeđen da jd tako
 
Што већа брзина - већи размаци између просторних сигнала, због дужине заустављања. Што већи размаци између сигнала, мања пропусна моћ, јер на истом одсеку пруге мора бити већи размак између возова. То би се могло решити тако што би сви возови који саобраћају брзином већом од 120 км/ч имали кабинску сигнализацију која би приказивала заузетост више одсека унапред, но онда мислим да би морао читав сигнални правилник да се мења. Знам да је овакав систем примењен у Русији, на прузи Москва - Санкт Петербург те су Сапсан (ЭВС1 и ЭВС2) и локомотиве ЧС-200 и ЭП20 опремљени кабинском сигнализацијом која приказује заузетост 5 одсека испред, јер им је при максималној брзини од 200-250 км/ч потребно 2 одсека да се зауставе. Код нас се сви возови морају зауставити у дужини једног одсека.
 
Vrh