Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pa ovaj britanski Pendolino vozi 200km/h i mnogo mi je lepši od našeg Švajcarca:
390017_Rugby_station.jpg
 
Pa mogli smo i mi da nabavimo pendolino kao poljaci koji ga isto koriste pri brzinama od 200 km/h ali verovatno zbog prethodne nabavke flirtova smo se opredelili za Kiss.
 
Mislio sam na to da nema potrebe da bude aerodinamičan pošto je za brzine do 200km/h.
Šta znam,meni je KISS lepši od tog britanskog Pendolina. Ali lepota je u oku posmatrača pa ne mogu suditi kome je šta lepo ili ne.
 
Ima i Stadler u ponudi "Smile" vozove, koji su lepši & Vmax im je ----> 250 km/h

Nešto tome više ovde: https://www.stadlerrail.com/en/products/detail-all/smile/24/

Vozio sam se letos sa njime i prijatan je vozić, radi ka Jugu i za Milano i ponekad negde drugde.

Isečak iz jednog mog story-a

Screenshot_20230223_235816_Instagram.jpg



A evo ga i od spolja, stanice Belinzona & Lugano:
DSC_4599 (2).jpg


DSC_4840.jpg



Zapravo, postoji i ovakva verzija KISS-a od 200 km/h.Pogledajte prilog 154965

Tako je, ali mi smo uzeli komplet koji je rađen po kalupu "Westbahn-a" i to je diktiralo i masku sa starije generacije.

Mislim, nemojte da me shvatiti pogrešno, ali dobro smo prošli (osim cene!), Westbahn-ova varijanta je jako lepo dizajnirana unutra, sedišta komforna, i ovako kao putniku ostavlja lep utisak, što se tiče spoljašnjosti to su ipak samo ukusi.
 
Čini mi se da u trenutku kad smo naručili KISS nije postojala mogućnost da se nabavi nova maska jer nije još bila sertifikovana za 200.
 
Ja mislim da je KISS idealno vozilo za relaciju na kojoj/kojima će raditi. Ima izuzetno udobna sedišta (u Švici IC vozovi imaju jako neudibna sedišta), imaju izuzetno veliki kapacitet u odnosu na dužinu voza, pouzdana i oprobana su vozila (nisu neki eksperimenti). Kad sve ovo stavimo na papir, KISS je bio sjajan potez, čak i bez nameštanja tendera za njih. Mislim da bi bilo kakav voz sa aerodinamičnim nosem imao mali uticaj na broj putnika sa PR strane (eventualno možda jako malo na početku), ali bi nudio dosta niži kapacitet ako je samo jedan sprat. Dvospratnih vozova sa aerodinamičnim nosevima je malo, tj oni su građeni za ultra brze pruge.
Imam 3 zamerke doduše, na cenu koja je rezultat kasne kupovine i malog broja vozila. Na mali broj vozila (mogli su potpisati ugivor na mnogo više vozila i da dolaze po potrebi) i na kapacitet koji se ispostavio kao jedva dovoljan za prethodnih godinu dana, kako će biti kad puste za Suboticu ko zna
 
Ma dajte ljudi, toliko problema na železnici, a mi se bavimo zašto 3 voza ne izgledaju aerodinamično...

Nova maska kod Stadler-a je razvijena za nove zakone u CH (i za eventualno negde drugde u Evropi) i zato je opcijalna za ostale.
Ta nova maska nema odbojnike, ima drugačije "coupler-e" i prednji deo se sabija drugačije pri (ne daj bože) sudaru.
U principu imaju u kalupu sve maske i to kupci biraju, novu masku je, na primer, uzela jedna firma iz Engleske ili evo i naš obližnji komšiluk u Sloveniji.

Stadler je na stanju sa delovima za KISS 200 imao samo za Westbahn varijantu i tu su nam izašli u susret da uz veću cenu izrade nama 3 EMV-a po hitnom postupku i verovatno pokriju potencijalne penale prema već zakazanom kupcu.

Nije Spühler vrana, od jednog posla je napravio dva, zaradio solidno i sada trlja ruke.
Ipak je to SVP-ova škola preduzetništva.😉


Ovo je dobra fotografija gde se vidi razlika između stare i nove maske:
 
Da li neko ima u galeriji sliku RVR sa displejom (skoro se negde pojavila ta slika, na RVR je pisao broj i valjda Lajkovac)
 
@Boki123 ova se vrti na vikipediji sto godina https://sh.wikipedia.org/wiki/Beovoz#/media/Datoteka:Beovoz_in_Novi_Beograd_railway_station_2007.jpg


a ova je sa teme Bg Voz


Ako se dobro sećam Lajkovac je prvi imao dogovor sa železnicom o sufinansiranju remonta jedne emg pa su dobili
Beovoz. Kasnije je ta linija produžena do Valjeva a sa druge strane do Inđije. Tada su nastale prve RVR garniture
sa displejom i ovakvom šemom bojanja:
Pogledajte prilog 152933Pogledajte prilog 152934

 
Mislio sam na to da nema potrebe da bude aerodinamičan pošto je za brzine do 200km/h.
Šta znam,meni je KISS lepši od tog britanskog Pendolina. Ali lepota je u oku posmatrača pa ne mogu suditi kome je šta lepo ili ne.
Sile otpora vazduha postaju preko 50% svih otpora kretanja za brzine preko 120km/h. To je jedan od razloga zašto se u teretnom saobraćaju izbegavaju brzine preko 100km/h. Ovde nemamo konkretne podatke o razlici otpora vazduha jednog i drugog voza.

Mnogo kritičnije u prilog pendolino varijanti je činjenica da je po stanju iz 2006. srednja projektovana maksimalna brzina na našim prugama 93km/h. Lepo izgradimo veliku brzinu u dolini Morave, kroz ravnice Vojvodine, a šta ćemo sa najvećim delom države koji je u brdima, i delovima gde bi nova peglana trasa podrazumevala udaljavanjem železnice iz centra naselja? Već smo ušli u kapitalne remonte od Beogradske zone ka Valjevu i Požarevcu, sada radimo od Niša ka Bugarskoj i Makedoniji a da u projekat nismo uključili mogućnost primene vozova sa samonaginjućim sandukom (Talgo sa pasivnim ili Pendolino sa aktivnim naginjanjem). Tada možemo imati perspektivu dnevnog Barca do Podgorice za +/-5 sati sa pograničnom procedurom u vozu, u unutrašnjem saobraćaju Novi Sad-Užice, konkurentne usluge autoputu za Skoplje kroz Grdeličku klisuru, a za Sofiju kroz Sićevačku klisuru bez peglanja trase neisplativog za slučaj sa svega 3-6 pari IC vozova dnevno. Takođe i za Kragujevac ako se elektrifikuje, jer je direktnija pruga preko Topole manje verovatna.

Ali to ne isključuje mogući fijasko kao Hrvatska sa nagibnim vlakovima. Tamo je na kraju inspekcija naredila da se mogu koristiti samo sa isključenim uređajem za naginjanje, i dobija se obični dvodelni DMV.
 
Sile otpora vazduha postaju preko 50% svih otpora kretanja za brzine preko 120km/h. To je jedan od razloga zašto se u teretnom saobraćaju izbegavaju brzine preko 100km/h. Ovde nemamo konkretne podatke o razlici otpora vazduha jednog i drugog voza.

Mnogo kritičnije u prilog pendolino varijanti je činjenica da je po stanju iz 2006. srednja projektovana maksimalna brzina na našim prugama 93km/h. Lepo izgradimo veliku brzinu u dolini Morave, kroz ravnice Vojvodine, a šta ćemo sa najvećim delom države koji je u brdima, i delovima gde bi nova peglana trasa podrazumevala udaljavanjem železnice iz centra naselja? Već smo ušli u kapitalne remonte od Beogradske zone ka Valjevu i Požarevcu, sada radimo od Niša ka Bugarskoj i Makedoniji a da u projekat nismo uključili mogućnost primene vozova sa samonaginjućim sandukom (Talgo sa pasivnim ili Pendolino sa aktivnim naginjanjem). Tada možemo imati perspektivu dnevnog Barca do Podgorice za +/-5 sati sa pograničnom procedurom u vozu, u unutrašnjem saobraćaju Novi Sad-Užice, konkurentne usluge autoputu za Skoplje kroz Grdeličku klisuru, a za Sofiju kroz Sićevačku klisuru bez peglanja trase neisplativog za slučaj sa svega 3-6 pari IC vozova dnevno. Takođe i za Kragujevac ako se elektrifikuje, jer je direktnija pruga preko Topole manje verovatna.

Ali to ne isključuje mogući fijasko kao Hrvatska sa nagibnim vlakovima. Tamo je na kraju inspekcija naredila da se mogu koristiti samo sa isključenim uređajem za naginjanje, i dobija se obični dvodelni DMV.
Kolika bi bila razlika između običnog voza i voza sa naginjućim sandukom na relaciji Beograd-Bar? Zar stvarno može biti 2 sata razlike?

Hvalaa
 
Kolika bi bila razlika između običnog voza i voza sa naginjućim sandukom na relaciji Beograd-Bar? Zar stvarno može biti 2 sata razlike?
А, колико ме сећање служи, пре једно 35 година су рекли да би Пендолинац од Београда до Подгорице возио 5 сати.
 
Зашто је немогуће онлајн купити повратну возну карту а да је дуже од дан или два унапред? На пример, ако ставим да је полазак данас, повратак могу да означим једино или сутра или прекосутра, не могу да узмем повратак рецимо за 6 дана. Још горе, ако ми је полазак рецимо следећег петка, повратак ми - према апликацији - може бити искључиво тај дан. Систем не дозвољава одабир било ког наредног дана.
То што апликација још увек није у стању да избацује преседања, већ само директне возове, нећу ни да коментаришем. Али ово за повратне карте ме је стварно толико издепримирало да губим чак и онај исфорсирани оптимизам који се трудим да имам. Знам да су најавили ажурирање и нове функционалности, али забога, зар су толико јадни, бедни и неспособни чак и за ове најосновније функције? Толики људски кловнови баш морају да буду? Повратне карте, само желим повратне карте, да 5. марта отпутујем а да се 7. марта вратим, зар је толико тешко, зар чак и то мора бити проблем?
 
Зашто је немогуће онлајн купити повратну возну карту а да је дуже од дан или два унапред? На пример, ако ставим да је полазак данас, повратак могу да означим једино или сутра или прекосутра, не могу да узмем повратак рецимо за 6 дана. Још горе, ако ми је полазак рецимо следећег петка, повратак ми - према апликацији - може бити искључиво тај дан. Систем не дозвољава одабир било ког наредног дана.
То што апликација још увек није у стању да избацује преседања, већ само директне возове, нећу ни да коментаришем. Али ово за повратне карте ме је стварно толико издепримирало да губим чак и онај исфорсирани оптимизам који се трудим да имам. Знам да су најавили ажурирање и нове функционалности, али забога, зар су толико јадни, бедни и неспособни чак и за ове најосновније функције? Толики људски кловнови баш морају да буду? Повратне карте, само желим повратне карте, да 5. марта отпутујем а да се 7. марта вратим, зар је толико тешко, зар чак и то мора бити проблем?
To nije bag, to je politika kupovine karata Srbija voza. Za kraće relacije (recimo Beograd-Novi Sad) povratna karta važi ja mislim 2 dana (ako se ne varam), dok za dalja putovanja važi 15 dana. Probaj uzeti povratnu kartu za Beograd-Užice, videćeš da ako danas putuješ možeš se vratiti 10. marta najkasnije. Nisam siguran tačno koja je granična vrednost, ja mislim da je 100 tarifnih km.
 
To nije bag, to je politika kupovine karata Srbija voza. Za kraće relacije (recimo Beograd-Novi Sad) povratna karta važi ja mislim 2 dana (ako se ne varam), dok za dalja putovanja važi 15 dana. Probaj uzeti povratnu kartu za Beograd-Užice, videćeš da ako danas putuješ možeš se vratiti 10. marta najkasnije. Nisam siguran tačno koja je granična vrednost, ja mislim da je 100 tarifnih km.
У праву си, сад видим да је на другим релацијама могуће. Али на оној најважнијој коју сам првобитно гледао, није. Па океј, скидам им капу за политику куповине карата, ни сам је не бих боље смислио, стварно су генијалци! Врло мудро, паметно, пословна политика коју би на универзитетима требало изучавати, то су ти кловнови и пародије од људи тако маестрално смислили. Хајде да на главној релацији минимизирамо могућност за куповину повратних карата! Јер, знаш, тако ће морати да купе редовне карте и нећемо морати да дамо 20% попуста! Ха-ја! Ала смо паметни, требало би да добијемо Нобела за вођење бизниса.
 
У праву си, сад видим да је на другим релацијама могуће. Али на оној најважнијој коју сам првобитно гледао, није. Па океј, скидам им капу за политику куповине карата, ни сам је не бих боље смислио, стварно су генијалци! Врло мудро, паметно, пословна политика коју би на универзитетима требало изучавати, то су ти кловнови и пародије од људи тако маестрално смислили. Хајде да на главној релацији минимизирамо могућност за куповину повратних карата! Јер, знаш, тако ће морати да купе редовне карте и нећемо морати да дамо 20% попуста! Ха-ја! Ала смо паметни, требало би да добијемо Нобела за вођење бизниса.
Pa ovo nije toliko neuobičajeno, čak je i pogodnija tarifna politika nego u Švajcarskoj i Holandiji recimo gde povratna karta važi jedan dan gde god da putuješ. Na kratkim relacijama svakako će 90 posto putnika da se vraća taj ili naredni dan
 
Evo, ovaj sajt je dobar za fotografije iz 90tih i početkom 2000tih godina pa ćete tu pronaći svašta:



Sada prolazim magistralom Paraćin- Zaječar i primećujem da je jedna deonica pruge Popovac-Paraćin uklonjena (kod sela Davidovac).
Tačnije gornjeg stroja nema nigde i postavljene su neke cevke na površini koje će verovatno biti ugrađene tu.
Ima li neko detaljnijih informacija o čemu se radi?
 
Evo, ovaj sajt je dobar za fotografije iz 90tih i početkom 2000tih godina pa ćete tu pronaći svašta:



Sada prolazim magistralom Paraćin- Zaječar i primećujem da je jedna deonica pruge Popovac-Paraćin uklonjena (kod sela Davidovac).
Tačnije gornjeg stroja nema nigde i postavljene su neke cevke na površini koje će verovatno biti ugrađene tu.
Ima li neko detaljnijih informacija o čemu se radi?
Ja nisam ni znao da ima tu pruga :D
Vidim na Open Railway Map da su radijusi krivina ozbiljni, čak i da se obnovi brzina bi bila mala.

Hvala puno!
 
@Београдски_Сомборац , @Boki123
Повратна карта за путовања до 100 тарифних километара важи један дан осим викендом (петак–недеља), државним и верским празницима. Ово важи за све возове и пруге у Србији, тј. не важи искључиво на прузи Београд – Нови Сад.

Rok vazenja karata.JPG
https://w3.srbvoz.rs/TarifeJavne/Spt 04 PT DEO I - Uslovi prevoza od 01-01-2016_7.pdf

Глупо јесте и тако је барем 15 година, а вероватно и дуже. Спомињао сам ово већ на форуму.
Кад смо већ код мањкавости тарифног система Србија воза, прилично је компликована куповина повратне карте за ИЦ воз јер је неопходно да се одмах изабере воз за повратак. Алтернативна варијанта (коју вам неће рећи на инфо-телефону Србија воза, али хоће фини кондуктери) је да за повратак изаберете регио воз, а да у повратку на благајни доплатите за ИЦ и резервацију. Додуше, нисам сигуран да ли се ово односи само на карте купљене на благајни или доплата може и за карте купљене преко сајта или апликације. Наравно, доплата није могућа преко апликације. Надам се да ће то убацити у нову верзију апликације.

Ко путује чешће, најбоље је да купи СРБ плус и не размишља о повратној карти. Рачуница каже да се СРБ плус исплати после 17 повратних путовања ИЦ возом Београд – Нови Сад, тј. некоме ко путује барем једном у три недеље. Ако се претпостави да неће сваки пут моћи да купи повратну карту (нпр. некад иде у понедељак, а враћа се у уторак), исплати се и раније.
 
Povratnu možeš kupiti za sutradan za relacije do 100km i to je to...

Danas veliki red na ŽŠ NS, samo jedan šalter je radio... Što bi rekao onaj negativac Eš iz Aliena 1... Imali su moje simpatije 😊

InShot_20230224_215504324.jpg
 
Vrh