Zapravo, postoji i ovakva verzija KISS-a od 200 km/h.Pogledajte prilog 154965
Ako se dobro sećam Lajkovac je prvi imao dogovor sa železnicom o sufinansiranju remonta jedne emg pa su dobili
Beovoz. Kasnije je ta linija produžena do Valjeva a sa druge strane do Inđije. Tada su nastale prve RVR garniture
sa displejom i ovakvom šemom bojanja:
Pogledajte prilog 152933Pogledajte prilog 152934
Sile otpora vazduha postaju preko 50% svih otpora kretanja za brzine preko 120km/h. To je jedan od razloga zašto se u teretnom saobraćaju izbegavaju brzine preko 100km/h. Ovde nemamo konkretne podatke o razlici otpora vazduha jednog i drugog voza.Mislio sam na to da nema potrebe da bude aerodinamičan pošto je za brzine do 200km/h.
Šta znam,meni je KISS lepši od tog britanskog Pendolina. Ali lepota je u oku posmatrača pa ne mogu suditi kome je šta lepo ili ne.
Kolika bi bila razlika između običnog voza i voza sa naginjućim sandukom na relaciji Beograd-Bar? Zar stvarno može biti 2 sata razlike?Sile otpora vazduha postaju preko 50% svih otpora kretanja za brzine preko 120km/h. To je jedan od razloga zašto se u teretnom saobraćaju izbegavaju brzine preko 100km/h. Ovde nemamo konkretne podatke o razlici otpora vazduha jednog i drugog voza.
Mnogo kritičnije u prilog pendolino varijanti je činjenica da je po stanju iz 2006. srednja projektovana maksimalna brzina na našim prugama 93km/h. Lepo izgradimo veliku brzinu u dolini Morave, kroz ravnice Vojvodine, a šta ćemo sa najvećim delom države koji je u brdima, i delovima gde bi nova peglana trasa podrazumevala udaljavanjem železnice iz centra naselja? Već smo ušli u kapitalne remonte od Beogradske zone ka Valjevu i Požarevcu, sada radimo od Niša ka Bugarskoj i Makedoniji a da u projekat nismo uključili mogućnost primene vozova sa samonaginjućim sandukom (Talgo sa pasivnim ili Pendolino sa aktivnim naginjanjem). Tada možemo imati perspektivu dnevnog Barca do Podgorice za +/-5 sati sa pograničnom procedurom u vozu, u unutrašnjem saobraćaju Novi Sad-Užice, konkurentne usluge autoputu za Skoplje kroz Grdeličku klisuru, a za Sofiju kroz Sićevačku klisuru bez peglanja trase neisplativog za slučaj sa svega 3-6 pari IC vozova dnevno. Takođe i za Kragujevac ako se elektrifikuje, jer je direktnija pruga preko Topole manje verovatna.
Ali to ne isključuje mogući fijasko kao Hrvatska sa nagibnim vlakovima. Tamo je na kraju inspekcija naredila da se mogu koristiti samo sa isključenim uređajem za naginjanje, i dobija se obični dvodelni DMV.
Hvalaa@Boki123 ova se vrti na vikipediji sto godina https://sh.wikipedia.org/wiki/Beovoz#/media/Datoteka:Beovoz_in_Novi_Beograd_railway_station_2007.jpg
a ova je sa teme Bg Voz
А, колико ме сећање служи, пре једно 35 година су рекли да би Пендолинац од Београда до Подгорице возио 5 сати.Kolika bi bila razlika između običnog voza i voza sa naginjućim sandukom na relaciji Beograd-Bar? Zar stvarno može biti 2 sata razlike?
To nije bag, to je politika kupovine karata Srbija voza. Za kraće relacije (recimo Beograd-Novi Sad) povratna karta važi ja mislim 2 dana (ako se ne varam), dok za dalja putovanja važi 15 dana. Probaj uzeti povratnu kartu za Beograd-Užice, videćeš da ako danas putuješ možeš se vratiti 10. marta najkasnije. Nisam siguran tačno koja je granična vrednost, ja mislim da je 100 tarifnih km.Зашто је немогуће онлајн купити повратну возну карту а да је дуже од дан или два унапред? На пример, ако ставим да је полазак данас, повратак могу да означим једино или сутра или прекосутра, не могу да узмем повратак рецимо за 6 дана. Још горе, ако ми је полазак рецимо следећег петка, повратак ми - према апликацији - може бити искључиво тај дан. Систем не дозвољава одабир било ког наредног дана.
То што апликација још увек није у стању да избацује преседања, већ само директне возове, нећу ни да коментаришем. Али ово за повратне карте ме је стварно толико издепримирало да губим чак и онај исфорсирани оптимизам који се трудим да имам. Знам да су најавили ажурирање и нове функционалности, али забога, зар су толико јадни, бедни и неспособни чак и за ове најосновније функције? Толики људски кловнови баш морају да буду? Повратне карте, само желим повратне карте, да 5. марта отпутујем а да се 7. марта вратим, зар је толико тешко, зар чак и то мора бити проблем?
У праву си, сад видим да је на другим релацијама могуће. Али на оној најважнијој коју сам првобитно гледао, није. Па океј, скидам им капу за политику куповине карата, ни сам је не бих боље смислио, стварно су генијалци! Врло мудро, паметно, пословна политика коју би на универзитетима требало изучавати, то су ти кловнови и пародије од људи тако маестрално смислили. Хајде да на главној релацији минимизирамо могућност за куповину повратних карата! Јер, знаш, тако ће морати да купе редовне карте и нећемо морати да дамо 20% попуста! Ха-ја! Ала смо паметни, требало би да добијемо Нобела за вођење бизниса.To nije bag, to je politika kupovine karata Srbija voza. Za kraće relacije (recimo Beograd-Novi Sad) povratna karta važi ja mislim 2 dana (ako se ne varam), dok za dalja putovanja važi 15 dana. Probaj uzeti povratnu kartu za Beograd-Užice, videćeš da ako danas putuješ možeš se vratiti 10. marta najkasnije. Nisam siguran tačno koja je granična vrednost, ja mislim da je 100 tarifnih km.
Pa ovo nije toliko neuobičajeno, čak je i pogodnija tarifna politika nego u Švajcarskoj i Holandiji recimo gde povratna karta važi jedan dan gde god da putuješ. Na kratkim relacijama svakako će 90 posto putnika da se vraća taj ili naredni danУ праву си, сад видим да је на другим релацијама могуће. Али на оној најважнијој коју сам првобитно гледао, није. Па океј, скидам им капу за политику куповине карата, ни сам је не бих боље смислио, стварно су генијалци! Врло мудро, паметно, пословна политика коју би на универзитетима требало изучавати, то су ти кловнови и пародије од људи тако маестрално смислили. Хајде да на главној релацији минимизирамо могућност за куповину повратних карата! Јер, знаш, тако ће морати да купе редовне карте и нећемо морати да дамо 20% попуста! Ха-ја! Ала смо паметни, требало би да добијемо Нобела за вођење бизниса.
Ja nisam ni znao da ima tu prugaEvo, ovaj sajt je dobar za fotografije iz 90tih i početkom 2000tih godina pa ćete tu pronaći svašta:
Sada prolazim magistralom Paraćin- Zaječar i primećujem da je jedna deonica pruge Popovac-Paraćin uklonjena (kod sela Davidovac).
Tačnije gornjeg stroja nema nigde i postavljene su neke cevke na površini koje će verovatno biti ugrađene tu.
Ima li neko detaljnijih informacija o čemu se radi?
Hvala puno!@Boki123
Pogledajte prilog 154988
Autor: Trains-En-Voyage
Pogledajte prilog 154989
Autor: Endre Barta
Pogledajte prilog 154990
Autor: Dušan Jeremić
Pogledajte prilog 154991
Autor: nepoznat
Pogledajte prilog 154992
Autor: Slobodan IlićPogledajte prilog 154993
Autor: djordje
Што? Због боје или?Slažem se, jedan sam od mrzitelja istih!
Ma to je neka industrijska pruga, samo do cementare. Ko zna kad je zadnji put radilaJa nisam ni znao da ima tu pruga
Vidim na Open Railway Map da su radijusi krivina ozbiljni, čak i da se obnovi brzina bi bila mala.
Hvala puno!