Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Mislio sam na liniju preko Požege. Ja se ne sećam nje pre Flirtova.
 
Kakav je sad ovo bag? Na sajtu Srbija Voza stoji da se od 1. januara 2023. uvodi jedan jedini voz broj 2500 Ovča-Zrenjanin u 07:00 ujutro, dok u suprotnom pravcu ne postoji nijedan polazak, niti postoje ona dva polaska sa Prokopa.
Opet kažem, PRETRAGA REDA VOŽNJE JE PUNA GREŠAKA I NE VREDI UZIMATI ZA OFICIJALNI IZVOR PODATAKA. Tako je bilo za Šid, nastala je frka i panika kako sad 5 polazaka u jednom, a 3 polaska u drugom. I na kraju ništa, ispravljeno posle par dana i gotovo. Nikakve oficijalne najave za Zrenjanin nije bilo, i šanse da se pusti ta linija trenutno su izuzetno male.
Prema nekim informacijama, trenutnk je predviđeno 6 polazaka Beograd-Pančevo, na leto , kad dođu nove garniture, će se broj polazaka pivećavati sa flirtovima. Verujem da će tad pustiti do Zemuna ili gde već. Ovo je sve privremeno rešenje dok se ne usvoji zakon kako bi BGvoz mogao da se produži do Pančeva, dugoročno je to stavljeno u planove razvoja BGvoza. Ne vidim prepreku ni da se linija iz NS produži do PA, osim broja garnitura (čak i uz nove garniture) i infrastrukturnih problema u centru Beograda.
 
Kazem da je i Ostruznica Beograd. Ne prolazi kroz centar grada ali i dalje prolazi kroz gusto naseljena mesta. Nema opravdanja kuda god da prolazi
Ozbiljno sad ljudi.
Opasne materije su saobraćale, saobraćaju i saobraćaće kroz gusto naseljena mesta. Jednostavno iz razloga jer pruge i prolaze kroz takva mesta.
Ajde sad da zabranimo prevoz opasnih materija. Dobro i šta onda?
 
FB_IMG_1672401615420.jpg


Za to vreme u Nemačkoj iskaču novi vozovi na savršeno modernim i održavanim prugama.
Desilo se 28 decembra 2022.
 
Да је ово горе слика са наше железнице већ би било неколико коментара типа: "како их није срамота да овако леп и модеран воз држе овако улепљен и замазан, да ви видите како су у Немачкој и Швајцарској у сваком тренутку угланцани као за параду" ;):censored:
 

Sestra Bugarka iskidala


prevod:
________________
Ekskluzivno iz Pirota: Ekipa BTV-a stigla do trošnih šina u blizini mesta nesreće
Vlasti kažu da više ne postoji rizik po populaciju gasova sa amonijacima.
Reprodukuj video
(Hristija Červenkova)
HRISTIJA ČERVENKOVA
Objavljeno u
20:24 12/29/2022

Još jedan dan vrednosti amonijaka u vazduhu na području srpskog grada Pirota i okolnih sela su zanemarljive. Vlasti u zemlji uveravaju da ne postoji opasnost po stanovništvo. Međutim, dopisnici BTV podsećaju da se incident dogodio na samo 10 kilometara od naselja, a do mesta se može doći bez problema jer tamo nema čuvara.
Već 2012. godine železničke pruge morale su da se poprave na deonici gde je voz natovaren amonijak iskočio iz šina. Železnička mreža izgrađena je osamdesetih godina i bila joj je potrebna obnova. BTV tim je video pregove koji su presušili. Na nekim mestima su takođe nedostajali šrafovi.
(Slika)
Specijal: Lokacija iskliznuća voza sa amonijaka kod Pirota nije obezbeđena (PREGLED)
Da li je loše stanje na pruzi osnova incidenta tek treba da se pokaže istragom.
Nije jasno zašto su duž ove rute dozvoljene kompozicije sa opasnim hemikalijama. BTV tim je takođe utvrdio da opasna deonica koridora No10 nije ni naelektrisana.
(Slika: bTV tim je otišao na voz sa amonijaka koji je iskočio iz šina kod Pirota)
Fotografija: Hristija Červenkova
"Bilo je strašno, kao da je pala bomba. Kao u Herošimi. Lokomotiva je još uvek radila. Svetla su sijala. Odluиio sam da odem do tenkova. Odjednom sam počeo teško da dišem, lice mi se rasplamsalo od vrućine. Zapitao sam se: "Gde idem i hoću li umreti?" Okrenuo sam se i otišao gore. Pozvao sam hitnu pomoć, policiju, vatrogasce da kažem da je još jedna žrtva. Niko nije došao", rekao je novinar Nenad Paunović ekipi bTV- a, koja je takođe otišla da pregleda mesto nesreće rizikujući da udahne amonijak.
(Slika)
Bez obezbeđenja: Ekipa BTV otišla na voz sa amonijaka u blizini Pirota
Mesto nije obezbeđeno, na licu mesta nema policije, vatrogasne službe ili ekologa.
Iz njegovih reči jasno je da ova pruga nije dobra. "Problem su drveni pragovi. Osušili su se ili istrulili. Zašto nije bilo popravki? To i pitam, i pitam te, zaљto nije napravljeno? Ništa nije urađeno ovih godina. Sada su obećali mart sledeće godine", rekao je srpski novinar.


Specijal: Lokacija iskliznuća voza sa amonijaka kod Pirota nije obezbeđena (PREGLED)
U Srbiji se godišnje dogodi oko 80 sličnih događaja sa cisternama sa opasnim hemikalijama.
Reprodukuj video
(Slika: Hristija Červenkova)
HRISTIJA ČERVENKOVA
Objavljeno u
19:18 12/28/2022
(Slika: FB)
bTV sa ekskluzivnim snimcima mesta gde je voz sa tonama amonijaka iskočio iz šina u Srbiji. Video snimci koje je snimio naš tim pokazuju da prostor nije obezbeđen i da se nalazi u blizini kuća. I danas su se deca u Pirotu vratila u učionice i vrtiće.
Četiri dana posle nesreće, do mesta iskliznuća voza došlo je bez problema. Ispostavilo se da nije bezbedno – tamo nema ni policije ni vatrogasnih brigada. Jedan od tenkova nastavlja da emituje amonijak. Možda zato vlasti u Srbiji još uvek nisu počele da pomeraju voz.
(Slika)
Bez obezbeđenja: Ekipa BTV otišla na voz sa amonijaka u blizini Pirota
Mesto nije obezbeđeno, na licu mesta nema policije, vatrogasne službe ili ekologa.
Rezervoari će ostati tamo dok sva amonijak ne procuri, i nastavi da se izliva direktno u reku. Problem je što voda teče na polja ljudi. Da li to treba da se desi i da li neće naškoditi zemljištu i reci Nišavi, koja je u neposrednoj blizini, ekolozi tek treba da kažu.
(Slika: bTV tim je otišao na voz sa amonijaka koji je iskočio iz šina kod Pirota)
Fotografija: Hristija Červenkova
Ekipa BTV- a, koja se nalazila na mestu sudara voza, utvrdila je da su cisterne sa amonijacima koje su se prevrnule ukupno četiri. Međutim, nejasno je koliko njih emituje amonijak. Ali u okolini se guši miris amonijaka.
(Slika)
Nema amonijaka u vazduhu u Pirotu, deca se vraćaju u školu
Mali broj stanovnika grada nosi maske.
Posle curenja opasnog gasa u Pirotu i okolnim selima proglašeno je vanredno stanje. Međutim, mesto pada nije blokirano i obezbeđeno. Na drugoj strani pruge su kuжe. Za sada nema informacija da li su nastanjeni.
Reprodukuj video
Uzorci vode pokazali su da je nivo amonijaka mnogo puta bio iznad norme – 1,95 mg/l. Međutim, vazduh iznad grada nije opasan, kažu nadležni. Zbog toga je Štab za vanredne situacije u Pirotu odlučio da ide u vrtić ili školu.
(Slika)
Preživeli oblak amonijaka kod Pirota: Bio je pakao, nismo mogli da dišemo, povraćali smo
Automobil sa dve porodice stigao je do mesta nekoliko minuta posle železničke nesreće
"Posle incidenta odmah smo prešli na onlajn obuku, nekoliko dana su deca učila od kuće. Štab nas je uverio da je sve u redu. Ne paničite. Deca su danas na иasu. Niko od naše dece nije osetio amonijak", kaže Dobromir Cvetkov, direktor škole u Pirotu.
Reprodukuj video
Škole u selima Stanićhene, Sopot i Crvenčevo ostaju zatvorene, koje su opasno blizu mesta sa prevrnutom cisternom. Ljudi u gradu nisu zabrinuti.
"Ne osećam ništa u vazduhu. Amonijak je na 10 km od Pirota. Miran sam", rekao je Siniša, koji živi u Pirotu. Ne tako smiren je 76-godišnji penzioner Kašin Stamenov. "Nosim masku jer sam nedavno operisan, a sada sam malo zabrinut", kaže.
(Slika)
Saobraćaj na autoputu između Dimitrovgrada i Niša
Privremeno je zatvoren zbog iskliznuća voza sa amonijaka kod Pirota
Pruga je bila za popravku. Finansiranje je dogovoreno 2018. godine, ali je popravka odložena zbog tendera i procedura eksproprijacije. Istraga je u toku, a uzrok incidenta je razjašnjen.
Prema statističkim podacima, u Srbiji se godišnje dogodi oko 80 sličnih padova sa cisternama koje prevoze opasne hemikalije.
(Slika)
Svedok železničke nesreće u Srbiji sa pričom ispred bTV
Dva dana posle incidenta kod Pirota, vanredno stanje u toj oblasti ostaje
Dobra vest za sve koji će za praznike otputovati kod našeg komšije sa severozapada je da je sada otvoren autoput od Pirota do Niša.

prevod microsoft translator
 
Poslednja izmena:
Ozbiljno sad ljudi.
Opasne materije su saobraćale, saobraćaju i saobraćaće kroz gusto naseljena mesta. Jednostavno iz razloga jer pruge i prolaze kroz takva mesta.
Ajde sad da zabranimo prevoz opasnih materija. Dobro i šta onda?
Nemoj da me pogresno shvatite, naravno da se prevoze kroz naseljena mesta.
Meni je samo u tom tekstu malo zasmetalo što je to kao neko opravdanje. Da ne brinu ljudi u Beogradu za Eliksir cisterne, one ispadaju po drugim gradovima. Ja sam to tako protumačio. Možda grešim :)
 
Jeste, tačno. Poenta je bila da se to dešava svima pa i onima koji imaju kvalitetnu infrastrukturu, ne samo nama sa razbucanim prugama.
Nemačka ima mnogo ozbiljniji saobraćaj od nas, nije za poredjenje, ovo se desilo u Karlsruhe kroz koji dnevno prodje vozova koliko kod nas za 3 dana....
Opšte je poznato da Nemačke železnice pate od sistematskih problema na glavnim koridorima i regionalnim prugama, tako da je i organizacija saobraćaja veoma bitna, a mi smo tek tu pukli....

Inače fotografija prikazuje incident iz Septembra, ovaj sadašnji se desio sa ICE 4...
 
Није проблем што пруге иду кроз ужи или шири центар града, проблем је што су пруге разваљене а прелази небезбедни. Немогуће је направити железничку обилазницу око сваког града, то се нигде не ради. Београд је нешто друго јер је чвор пројектован да кроз тунеле испод града иде путнички саобраћај а обилазницама теретни. Не само због безбедности него због капацитета и пропусне моћи пруга у чвору. Колико знам део тог чвора је и обилазница преко Вичне и Панчево теретна код рафинерије.
 
Opet kažem, PRETRAGA REDA VOŽNJE JE PUNA GREŠAKA I NE VREDI UZIMATI ZA OFICIJALNI IZVOR PODATAKA. Tako je bilo za Šid, nastala je frka i panika kako sad 5 polazaka u jednom, a 3 polaska u drugom. I na kraju ništa, ispravljeno posle par dana i gotovo. Nikakve oficijalne najave za Zrenjanin nije bilo, i šanse da se pusti ta linija trenutno su izuzetno male.
Prema nekim informacijama, trenutnk je predviđeno 6 polazaka Beograd-Pančevo, na leto , kad dođu nove garniture, će se broj polazaka pivećavati sa flirtovima. Verujem da će tad pustiti do Zemuna ili gde već. Ovo je sve privremeno rešenje dok se ne usvoji zakon kako bi BGvoz mogao da se produži do Pančeva, dugoročno je to stavljeno u planove razvoja BGvoza. Ne vidim prepreku ni da se linija iz NS produži do PA, osim broja garnitura (čak i uz nove garniture) i infrastrukturnih problema u centru Beograda.
Мени много логичније и једноставије делује сваки други новосадски продужити до Војловице. 5 или 6 новосадских који би завршавали и кретали из Војловице + 5 вршачких возова панчевцима даје 10 или 11 пари на релацији Панчево - Београд центар и од тога 5 или 6 пари без преседања до Новог Сада преко Новог Београда и Земуна. Ако ту може да се углави и неки зрењанински који би ишао до Београд центра, идеално. Какав Панвоз и дунавски колосек...то је буџевина. То да БГ воз не иде до Панчева јесте бизарно али Панчево се третира као други град и није укључен у систем БГ воза који је опет део БусПлус система. Док је тако, много логичније делује да ПА - БГ ради Србија Воз а не БГ воз, наравно, са што више полазака, 10 или 11 пари возова делује сасвим пристојно.
 


Idemo dalje, stanje redovno
 


Idemo dalje, stanje redovno
Pruga Orlovat-Novi Sad remontovana pre 4 godine. Šta bi tek bilo da je nisu dirali?
Remontovana je do titela, ove godine su krenuli radovi od Titela do Orlovata. Cudo je kako ranije nije poiskakalo sve i svasta s' obzirom na mnostvo polomljenih betonskih pragova od Orlovata ka Farkazdinu.
 
Мени много логичније и једноставије делује сваки други новосадски продужити до Војловице. 5 или 6 новосадских који би завршавали и кретали из Војловице + 5 вршачких возова панчевцима даје 10 или 11 пари на релацији Панчево - Београд центар и од тога 5 или 6 пари без преседања до Новог Сада преко Новог Београда и Земуна. Ако ту може да се углави и неки зрењанински који би ишао до Београд центра, идеално. Какав Панвоз и дунавски колосек...то је буџевина. То да БГ воз не иде до Панчева јесте бизарно али Панчево се третира као други град и није укључен у систем БГ воза који је опет део БусПлус система. Док је тако, много логичније делује да ПА - БГ ради Србија Воз а не БГ воз, наравно, са што више полазака, 10 или 11 пари возова делује сасвим пристојно.
Upravo tako, vade se na neke administrativne besmislice, neka Srbija voz održava liniju Bg-Pa i neka se produži neki novosadski voz do Pančeva...to bi toliko olakšalo život ljudima da je to neverovatno..Iz Pančeva bismo morali da imamo voz za Bg na pola sata, u špicu na 15 minuta.. Busevi sada idu na 15 min i uvek su puni.. Koliko bi npr. samo studentima olakšali život, siđeš kod Vuka, tu ETF, Mašinac, Pravni, ili na Karađorđevom izađeš na Medicinski, Stomatološki, Veterinu.. hvataš bus za FPN/FON, Farmaciju.. manje bi se opterećivala 48ica i 33..

Ma, kod nas sve naopako.. ajde, imamo voz za 200 na sat i letove za Njujork..
 
Та варијанта да се што више новосадских продужи до Панчева је буквално вин-вин варијанта за све.
1. Боља веза Панчева и Београда.
2. Веза Панчево - Нови Београд - Нови Сад без преседања (то много значи)
3. Ко из правца Новог Сада иде за Београд, Београд Центар док се не заврши комплетно са свим приступним саобраћајницама му не значи превише а то да може без преседања да дође до Карађорђевог парка и Вуковог споменика би и те како значило многим путницима.
4. Боље искоришћење ресурса. И капацитета пруге и возних средстава.
 
Poslednja izmena:
Да је ово горе слика са наше железнице већ би било неколико коментара типа: "како их није срамота да овако леп и модеран воз држе овако улепљен и замазан, да ви видите како су у Немачкој и Швајцарској у сваком тренутку угланцани као за параду" ;):censored:
ICE voze na deonicama od preko 500km brzonom do 300km/h kroz različite vremenske prilike i neprilike, tako da nije ni čudo da budu isprljani.
 
Plus bi to značilo radnicima NIS-a iz Pa i NS, npr. stanica Vojlovica je na par minuta lokalom od rafinerije.. mladima iz Pa koji studiraju u NS..
 
Та варијанта да се што више новосадских продужи до Панчева је буквално вин-вин варијанта за све.
1. Боља веза Панчева и Београда.
2. Веза Панчево - Нови Београд - Нови Сад без преседања (то много значи)
3. Ко из правца Новог Сада иде за Београд, Београд Центар док се не заврши комплетно са свим приступним саобраћајницама му не значи превише а то да може без преседања да дође до Карађорђевог парка и Вуковог споменика би и те како значило многим путницима.
4. Боље искоришћење ресурса. И капацитета пруге и возних средстава.
U ovom trenutku neizvodljivo!!!
 
Vrh