Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

A навртка? А да се налије компаундом?
Да не говоримо о томе да се праг замени? 60 година дрвету у земљи, на отвореном чак и са импрегнацијом - мало ли је?

Било шта, само да не стоји овако. Цена овакве оправксе спрам цене коју имају хаварије са исклизнућима мислим да нису упоредиве.

Имам утисак да је стање увек било климаво, али да откада су се ММФ и Зорана ухватили организације железнице да је стање постајо вапијуће катастрофално. А ова исклизнућа само су последица
Sve si ti u pravu i slažem se. Samo sam napomenuo da su truli pragovi krivi za gomilu poispadalih tirfona.
Tu samo remont rešava problem i ništa drugo.
Evo primera kako remont pa makar i delimičan rešava problem oko iskliznuća kola.
Na pruzi Markovac-Svilajnac-Despotovac pre remonta koloseka polovnim materijalom,dolazilo je do svakodnevnog iskakanja vozova na deonici Svilajnac Despotovac.
Znači "pomoćni voz" je malte ne dežurao 24/7 u Svilajncu koliko su bila česta ispadanja.
Od kada je odrađen remont imamo tačno 0(slovima NULA) iskliznuća u tri godine.
 
Имам утисак да је стање увек било климаво, али да откада су се ММФ и Зорана ухватили организације железнице да је стање постајо вапијуће катастрофално. А ова исклизнућа само су последица
Nije MMF doveo Mihajlovićevu:
Nakon obrađenih 100 odsto glasova sa parlamentarnih izbora održanih u nedelju, podaci Republičke izborne komisije (RIK) pokazuju da je koalicija „Aleksandar Vučić Zajedno možemo sve“ osvojila 42,97 odsto glasova ili ukupno 1.576.082 glasa.

Elem, kad vidim ovakvo stanje na prugama ne smem ni da pomislim šta će biti za par godina na pruzi BG-NS-SU, kad naše čuveno (ne)održavanje i tamo uzme danak.
 
Nije MMF doveo Mihajlovićevu:


Elem, kad vidim ovakvo stanje na prugama ne smem ni da pomislim šta će biti za par godina na pruzi BG-NS-SU, kad naše čuveno (ne)održavanje i tamo uzme danak.
Neće se za par godina ništa desiti. Ne brini.
Ova iskliznuća su posledica VIŠEDECENIJSKOG neodržavanja dotičnih pruga.
Tako da što se tiče pruge BG-NS budi miran.
 
Ма да, ММФ је крив. Странци нам све с...ше.

Ne bih se ja baš složio da je MMF potpuno čist. Ali ne zbog sadašnjih odluka, već zbog njihovih odluka i smernica od pre 20 godina oličena kroz dela svojih tadašnjih domaćih portparola - eksperata. Da budemo iskreni, koliko znam neki od tadašnjih eksperata su i dalje tu, ali u senci sa manje zvučnim titulama i uz manje eksponiranje, iako su neki opstali sa zvučnim titulama (npr. Zorana).

Dakle podsetimo se nekih parola i izjava eksperata:
- ,,Svaka garaža fabrika" - tj. kombi ekonomija u koj ti voz nije potreban, pa čak ni kamion već kombi vozilo
- ,,Gašenje i prodaja giganata gubitaša" - krupna industija i privreda koja je koristila usluge železnice je nestajala.
- ,,Smanjivanje glomaznih dinosaurusa" - izvršno osoblje (na železnici pružni radnici, vozno i vozopratno osoblje, otpravnici, majstori u radionicama) su ostali bez posla.

A možda je moglo i drugačije, da nam tada daju grantove za remonte pruga, kada je bilo slobodnih, dostupnih domaćih radnika, jeftinih i sa znanjima i sposobnostima u velikom broju. Kada je bilo domaće industrije koja je dobrim delom mogla pratiti remonte. Tada je bilo pravo vreme za izvođenje remonta.
Ali to tada očigledno nije bilo u interesu.

Sve je ovo posledica godina zapostavljanja železnice i kockarskog ponašanja ,,neće valjda". I šta nam sada preostaje? Da zatvaramo pruge, remontujemo, ostavimo privredu bez snabdevanja?
 
Poslednja izmena:
I šta nam sada preostaje? Da zatvaramo pruge, remontujemo, ostavimo privredu bez snabdevanja?
To je i glavni problem, vidim mnogi pišu za incident u Pirotu kako pruga treba da se zatvori do kraja rekonstrukcije, a to je praktično nemoguće, jer je to Koridor...
I pruga Niš-Preševo je sada u zatvorima od nekoliko dana i vlada totalni haos, nažalost plaćamo ceh neodržavanja koji je postao posebno izražen u poslednje vreme..
Vidim ja, krenuće roba da nas masovno zaobilazi drugim tokovima, a s obzirom na naš geografski položaj to je sramota!
 
Na žalost plaćamo ceh neodržavanja koji je postao posebno izražen u poslednje vreme..
Vidim ja, krenuće roba da nas masovno zaobilazi drugim tokovima, a s obzirom na naš geografski položaj to je sramota!
Nije to neodržavanje u poslednje vreme, nego VIŠEDECENIJSKO neodržavanje pojedinih pravaca.
VIŠEDECENIJSKO!!!
 

Dakle podsetimo se nekih parola i izjava eksperata:
- ,,Svaka garaža fabrika" - tj. kombi ekonomija u koj ti voz nije potreban, pa čak ni kamion već kombi vozilo
- ,,Gašenje i prodaja giganata gubitaša" - krupna industija i privreda koja je koristila usluge železnice je nestajala.
- ,,Smanjivanje glomaznih dinosaurusa" - izvršno osoblje (na železnici pružni radnici, vozno i vozopratno osoblje, otpravnici, majstori u radionicama) su ostali bez posla.

A možda je moglo i drugačije, da nam tada daju grantove za remonte pruga, kada je bilo slobodnih, dostupnih domaćih radnika, jeftinih i sa znanjima i sposobnostima u velikom broju. Kada je bilo domaće industrije koja je dobrim delom mogla pratiti remonte. Tada je bilo pravo vreme za izvođenje remonta.
Ali to tada očigledno nije bilo u interesu.

Sve je ovo posledica godina zapostavljanja železnice i kockarskog ponašanja ,,neće valjda". I šta nam sada preostaje? Da zatvaramo pruge, remontujemo, ostavimo privredu bez snabdevanja?
Pa nije da MMF nema svojih brljotina, ali ideja o pokretanju malih i srednjih preduzeća je dobra, jer ta preduzeća su vrlo prilagodljiva promenama tržišta, naši giganti su već na izdisaju SFRJ počeli tehnološki da zaostaju.
A ovo treće, smanjivanje broja zaposlenih, tačnije struktura radnih mesta koja su ukinuta, sam više nego siguran da je maslo naših političara nego MMF. Oni su prosto zaključili da za sistem kakav je postoji previše zaposlenih, naši su zaključili da je broj direktora potaman ili premali (jer tu mogu nekoga “uhlje*******iti”), pa kad već mora da se rež otpuštaj one koji stvarno rade.

A što se tiče grantova, bilo je i njih - dobili smo povoljan kredit pre mnogo godina, za rekonstrukciju Niš - Dimitrovgrad, za njega smo ako se sećam 6 ili 7 godina plaćali interkalarnu kamatu (dakle kamatu na odobrena, a nepovučena sredstva), jer su uslovi povlačenja kredita bili propisani tačno po fazama realizacije, a naši su se dovijali kako da se pare uzmu, pa kad ugrađivanje nikako nije moglo onda su na kraju odustali.

Naša naknadna finansiranja često izbegavaju takve povoljne kredite jer ide ta začkoljica da se mora opravdati trošak, mi više volimo da nam se transferuju pare, pa tek onda da radimo projekat, predračun, oflje procenimo koliko će da košta….
 
Nije to neodržavanje u poslednje vreme, nego VIŠEDECENIJSKO neodržavanje pojedinih pravaca.
VIŠEDECENIJSKO!!!
Do 2012. je bila koliko toliko dobra situacija, ne sjajna ali dobra, e onda je posle otišlo sve u.....

Železnica je trula ovako još od Jugoslavije.
 
Poslednja izmena:

320523465_1098907230790449_3445028050372053890_n.jpg


320897080_725949238730078_6545776168389203922_n.jpg


321097281_962196441417709_4889180545848624299_n.jpg
 
super, a kako se kontroliše u Zaječaru što nam se te materije svakodnevno obrću oko glave? je l bi bilo ok da se pusti i ovde jedna obilaznica da vodi direktno do Prahova ili mnogo tražim?

što Jelancha kaže, i ova vest iz Vratarnice je odjeknula samo zbog prethodnog akcidenta u Pirotu jer novinari inače ignorišu lokalne izveštaje o iskliznućima u Timočkoj Krajini koje su postale kao dobar dan
 
Прахово - Шабац иде преко Остружнице, сав транспорт на линији југ, југоисток - север, северозапад иде преко Остружнице. Проблем је терет који иде за Банат или који долази из Баната а кружити теретом из Панчева преко Орловата до Новог Сада па га враћати до Батајнице је превише около-наоколо.
 
Прахово - Шабац

Zanimljivo da voz koji je ispao kod Vratarnice upravo išao na toj trasi, ali zaobilazno zbog radova izmedju Požarevca i Majdanpeka, pruga se tamo otvara 30.12. ovo je trebao da bude jedan od poslednjih vozova koji je išao zaobilazno do Januara kada je planiran i drugi zatvor...


super, a kako se kontroliše u Zaječaru što nam se te materije svakodnevno obrću oko glave? je l bi bilo ok da se pusti i ovde jedna obilaznica da vodi direktno do Prahova ili mnogo tražim?

Ako se sećaš ovo pitanje si bio postavio pre nekoliko stranica, iako sam ti odgovorio da je tako nešto teško izvodljivo, "Generalni plan regulacije" Zaječara predvidja upravo takvu realizaciju..
Tačnije, planira se da se od Grljana napravi kolosek koji će pratiti Beli Timok i kasnije će se spojiti sa prugom ka Vražorgncu...


"Predloženim programom poslovanja 'Infrastrukture železnice Srbije', koji je u proceduri usvajanja, predviđeno je da se u dužini od 22 kilometra između Knjaževca i Zaječara uradi kapitalni remont pruge, odnosno rekonstrukcija železničke infrastrukture na tom potezu. Predlogom o rekonstrukciji 22 kilometra pruge između Knjaževca i Zaječara obuhvaćena je i deonica na kojoj se sinoć dogodilo iskliznuće cisterne", zaključuje se u saopštenju.

Pazite sada ovo, izmedju Knjaževca i Zaječara ima 43 km otvorene pruge, dok nadležni najavljuju "kapitalni remont" od 22km, ovo zvuči da će pola pruge 'ladno preskočiti!
 
Poslednja izmena:
Kazem da je i Ostruznica Beograd. Ne prolazi kroz centar grada ali i dalje prolazi kroz gusto naseljena mesta. Nema opravdanja kuda god da prolazi
Прахово - Шабац иде преко Остружнице, сав транспорт на линији југ, југоисток - север, северозапад иде преко Остружнице. Проблем је терет који иде за Банат или који долази из Баната а кружити теретом из Панчева преко Орловата до Новог Сада па га враћати до Батајнице је превише около-наокол
 
Тај правац Бели Поток - Макиш - Остружница - Батајница је и предвиђен као железничка обилазница првенствено за терет, не знам којим другим путем би терет могао да иде осим да се поред постојеће гради још 80-100км пруге. Камо среће да се у неко догледно време уради други део железничке обилазнице преко Винче до Панчева и да се уради Панчево теретна, вагони склоне са путничких станица у Панчеву на теретну и да терет не иде кроз тунеле пројектоване за путнички саобраћај испод самог центра града. У Панчеву цистерне стоје и пролазе 30 метара од путника на станицама и 300 метара од густо насељених делова града, кроз Ниш терет из Бугарске и Турске иде кроз сам центар града пругом која се распада и успут гази људе јер су путни прелази језиви. О чему причамо.
 
Poslednja izmena:
Нисам испратио, да ли је у ближој прошлости постојала линија Београд - Краљево преко Пожеге и Чачка? Размишљао сам, ако и када се барска среди, воз од Краљева до Београда са стајањима само у Чачку, Пожеги, Ваљеву и евентуално Лазаревцу би могао да иде 3:00 - 3:15 без обзира што на карти таква линија делује као да иде около наоколо аутобус путује исто толико или нешто дуже. Да ли постоји капацитет пруге за тако нешто? Све од Краљева до Београда је електрификовано, осим мањка гарнитура не знам да постоје неки други технички разлози против такве линије.
 
Kakav je sad ovo bag? Na sajtu Srbija Voza stoji da se od 1. januara 2023. uvodi jedan jedini voz broj 2500 Ovča-Zrenjanin u 07:00 ujutro, dok u suprotnom pravcu ne postoji nijedan polazak, niti postoje ona dva polaska sa Prokopa.
 
Нисам испратио, да ли је у ближој прошлости постојала линија Београд - Краљево преко Пожеге и Чачка? Размишљао сам, ако и када се барска среди, воз од Краљева до Београда са стајањима само у Чачку, Пожеги, Ваљеву и евентуално Лазаревцу би могао да иде 3:00 - 3:15 без обзира што на карти таква линија делује као да иде около наоколо аутобус путује исто толико или нешто дуже. Да ли постоји капацитет пруге за тако нешто? Све од Краљева до Београда је електрификовано, осим мањка гарнитура не знам да постоје неки други технички разлози против такве линије.
Kada su stigli Flirtovi uvedena je linija Bg-Kv ali ne znam koliko je dugo funkcionisala.
 
Kazem da je i Ostruznica Beograd. Ne prolazi kroz centar grada ali i dalje prolazi kroz gusto naseljena mesta. Nema opravdanja kuda god da prolazi

Ја не знам шта би сте ви. Да у кругу од 5 км око пруге нема ниједног човека, животиње и биљке? Бетонски саркофаг око пруге? Свугде у свету опасне материје пролазе кроз насељена места. Притом је њихов транспорт железницом неупоредиво безбеднији него транспорт друмом. Једини разлог за овакве "акциденте" (ко смисли ову одвратну новокомпоновану позајмљеницу?) је катастрофално стање пруга, катастрофално стање вагона, као и прекорачење ограничења максималног осовинског оптерећења вагона и тежине воза.
Kada su stigli Flirtovi uvedena je linija Bg-Kv ali ne znam koliko je dugo funkcionisala.

Линија Београд - Краљево је постојала много пре доласка Флирта. Био је ICS Београд - Пожега - Краљево, а пре тога су постојали и возови Београд - Лапово - Краљево - Рашка, Београд - Лапово - Краљево - Звечан, Београд - Лапово - Краљево - Врњачка Бања. Да не причам раније о возовима из Београда за АП КиМ, такође преко Лапова и Краљева, као и неких транзитних возова из Немачке за Грчку који су ишли преко Лапова, Краљева и Косова Поља.
 
Vrh