Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

U ovom trenutku neizvodljivo!!!
Знам да тренутно није али мислим да треба што више тежити томе и таквој организацији у што ближој будућности јер је то за путнике најбољи и за железницу најефикаснији могући начин повезивања и Новог Сада и Београда и Панчева. Ако већ постоје административне препреке и зачкољице које коче то да БГ воз иде до Панчева, Србија возу ни Град Панчево ни приватни превозник не може да кроји ред вожње и да доноси одлуке о томе томе где ће бити терминуси, железница је систем за себе.
 
I tu se apsolutno zdrav razum završava. :D Svima je jasno kako treba, ali se njima, ipak, može.
 
Знам за ту шему са Пантранспортом али нема буквално никакве логике... Па и железница и Србија воз су државне фирме, логично би било да они гризу и инсистирају на томе и таквој организацији. Ако негде у Србији постоји потенцијал да путнички железнички саобраћај буде профитабилан онда је то тих 100км пруге између Новог Сада и Београда и Београда и Панчева, буквално је у интересу Србија воза да има што веће приходе.
 
Pa, u ovoj zemlji je odavno primat dat automobilizaciji i drumskom, a ne železničkom prevozu. Naftaški lobi itd.. zašto ti je nelogično da ljudi iz vlasti žele da pogoduju privatnom bus prevozniku i dele kolač, nego da se bakću sa tromim državnim železničkim preduzećem?
 
Примат је дат одавно али постоје одређене тачке у Србији где је железница супериорнија и где и те како може бити профитабилна и где постоји потреба и за једним и за другим видом саобраћаја. Не кажем да треба од нуле градити брзу пругу до сваког мало већег места у Србији него гледати како што боље искористити ово што већ имамо. Брза пруга Нови Сад - Београд - постоји, сасвим солидна двоколосечна електрификована пруга од Београда до Панчева - постоји, потреба становника Панчева да се железницом повежу са Београдом и Новим Садом - постоји, потенцијал у виду броја путника из и у Панчево - постоји, железничке станице у Панчеву - постоје. Тромо државно предузеће прави губитке, ти губици се покривају из буџета, постоји ваљда и логика у томе да држава гледа како да смањи губитке како би више новца у буџету остало за друге ствари.
 
Ehhhh @CEBEP svašta bi u ovoj državi trebalo da bude logično, ali nije...

Tu se možda i ka Pančevu nešto promeni sa novim EMV, ali trebaće i za pravce ka Leskovcu, u Kraljevačkom čvoru, ka Novom Sadu ako žele da prošire uslugu, pa i u budućnosti ka Subotici...
Ovo sa novim EMV je dobra injekcija, ali plašim se da će vrlo brzo opet faliti voznih sredstava, jer je južno trenutno železnica u potpunosti u blokadi, a oni planiraju da je u nekoj tamo budućnosti opet aktiviraju...:sleep:
 
Ehhhh @CEBEP svašta bi u ovoj državi trebalo da bude logično, ali nije...

Tu se možda i ka Pančevu nešto promeni sa novim EMV, ali trebaće i za pravce ka Leskovcu, u Kraljevačkom čvoru, ka Novom Sadu ako žele da prošire uslugu, pa i u budućnosti ka Subotici...
Ovo sa novim EMV je dobra injekcija, ali plašim se da će vrlo brzo opet faliti voznih sredstava, jer je južno trenutno železnica u potpunosti u blokadi, a oni planiraju da je u nekoj tamo budućnosti opet aktiviraju...:sleep:
Знам... Југ и исток су скрајнути и запостављени не само што се железнице тиче а слика железнице осим тих 80ак км нове пруге јесте тужна. Небо и земља. Нада за Ниш и југ је то што су на траси коридора па мислим да ће ипак пре или касније дочекати неке боље дане. Јесте добра инјекција, унапређење пруга и унапређење возних средстава су уско повезани. Ми тренутно имамо мањак и ЕМВ и ДМВ. Када стигну нови ЕМВ, уз добро одражавање, то може донекле да поправи ствари али опет без реконструкција пруга то не значи превише. Велики проблем нам је и мањак ДМВ, неадекватно одржавање, превише 711 не ради.
 
U ovom trenutku neizvodljivo!!!
Zašto? Za takt od sat vremena je potrebno 4 garniture (minimum), mi te garnitire dobijamo u avgustu. Od većih priblema su neodgovarajuća visina perona na Vuku i Pančevcu, i nedoviljna dužina perona na Toši, K. Parku i pančevačkim stanicama ako želimo sinhron (koji će biti potreban ako se ovakva linija pusti). Dakle, sa malim ulaganjima u infrastrukturu mi dobijamo ogroman efekat povezivanja stanovništva. Konačno rešavamo problem prevoza Pančeva i omogućavamo jako značajnu vezu Novi Sad-Vukov Spomenik. Mnogi trenutno idu autobusom jer ne žele da presedaju 40 minuta na BGvoz, ovime bi se ovo presedanje ukinulo. Ja sam mišljanja da apsolutno treba ovo uvesti, za pičetak samo Novi Sad-Pančevo, a kasnije i Valjevo-Pančevo itd. Mnogo bi dobili ovime
 
Релативно често сам у последње време у возу на релацији НС - БГ, има полазака када је на одређеним деоницама гужва и када се стоји, има полазака када нису ни сва места попуњена, мислим да неће постојати потреба за синхроном поготово ако дође до раста цене карата. Много боље решење од синхрона је појачавање такта. На линији Панчево - Београд - Нови Сад имали бисмо ефекат где би се воз од панчевачког моста до Новог Београда и празнио и пунио. Једни излазе, други улазе тако да мислим да би у ближој будућности то било изводљиво и без синхрона. О томе и ја причам, поред тога што би то панчевцима било изузетно значајно то је веома значајно и путницима са севера. Мени и за 70% других путника Прокоп тренутно не игра велику улогу. Свакако са њега људи иду или на бус или чекају на преседање на БГ воз. Нови Београд, Карађорђев парк и Вуков споменик су станице за које је много више путника заитересовано, омогућити путницима да до њих дођу без преседања бар сваким другим новосадским био би пун погодак.
 
Pa, u ovoj zemlji je odavno primat dat automobilizaciji i drumskom, a ne železničkom prevozu. Naftaški lobi itd.. zašto ti je nelogično da ljudi iz vlasti žele da pogoduju privatnom bus prevozniku i dele kolač, nego da se bakću sa tromim državnim železničkim preduzećem?


Prijatelje, ja vise nemam energije za ljude poput tebe :)

Kako mozes tako da izvalis nesto sto nema veze sa vezom? Ali bukvalno.

Ko je to dao primat i kom to naftaskom lobiju, koliko je naftaski lobi bitan i u cijem je vlasnistu Nis i taj naftaski lobi? je*******oga bog.
Pa valjda upravo ono sto vidimo je da se NEKE stvari mrdaju sa zeleznicama u zadnje vreme.
Dat je primat drumskom saobracaju a ovamo grade pruge za bukvalno milijarde evra izmejdu najvecih gradova.

Tako nekako rezonujes cudno...Ja ne mogu. Ne mogu da shvatim. Krivo mi je.

Kom to autobuskom prevozniku, sta su oni mafija? 10 krs autobusa nekog krs prevoznika je bitno nekom u drzavi da njima da neki lobi, kome, lasti, lastri, ptici dodo, orlu daj covece o cemu pricas? :D
Da dele kolac sa bus prevoznicima, oni zaradjuju milijarde evra, tu su ogromne pare, to im je bas izvor odlican? A sto su pametni :love:

Cekaj, ako je tako, ne bi se izgradila brza pruga i potencirao nastavak gradnje iste i do Subotice i do Nisa, a karta do NSa je i dalje jeftina i promotivna (iako je odavno trebalo da prestane).

Cuj naftaski lobi, to bi imalo smisla da su sve stanice za snabdevanje gorivom u vlasnistvu drzave Srbije ili gradjana Srbije koje mogu da reketiraju i prave mutne poslove sa njima, a ovako nisu (osim mozda Knez petrola), kao i drzavna kompanija NIS u kojoj Srbija nema vecinski paket pa ne moze da pravi nikakve dilove i da lobira sa njima.
 
super, a kako se kontroliše u Zaječaru što nam se te materije svakodnevno obrću oko glave? je l bi bilo ok da se pusti i ovde jedna obilaznica da vodi direktno do Prahova ili mnogo tražim?

što Jelancha kaže, i ova vest iz Vratarnice je odjeknula samo zbog prethodnog akcidenta u Pirotu jer novinari inače ignorišu lokalne izveštaje o iskliznućima u Timočkoj Krajini koje su postale kao dobar dan


Tako je, evo i ja iz Negotina.

Ali znamo li nesto ljudi, i mi i svi mi forumasi lepo pratimo druge projekte (metro, aerodrom, obilaznica, treci most, pupinov most, saobracajnica Knjaz Milos - NBGD i slicno) i niko (posto smo takvi kakvi jesmo svi licemerni oduvek i uvek) i niko da stane i zaustavi te bitne projekte u Beogradu koji placaju svi gradjani drzave i da kaze ovako: "hej ljudi, treba da smanjimo guzvu u Beogradu i dajte sada svi vi gradjani Srbije pare za to, ali hej ljudi cuh da ima tamo i neka losa zeleznica i stara i da su pocele cesto da idu cisterne zbog te nove fabrike i sad hiljade ljudi je ugrozeno ljudi i mogu da poginu plus pruga ide kroz sam centar Nisa"

Ali ne, to se nije pricalo i resavalo na taj nacin, jer, metro i obilaznica jesu bitni za smanjenje guzve i funkcionisanje drzave ali NISU tako bitni kao to da ljudi mogu da se poguse od amonijiaka i to sto pruga ide kroz epicentar Nisa, ali ne, ovde su svi svesno prihvatili da se ti ignorise i da se radi metro i obilaznica. A onda, kad se nesto desi onda svi licemerno (ne mislim samo na forum) poskacemo da kazemo kako je drzava kr**** (I jeste) i kako se pruga raspada ovamo a oni satro grade brzu prugu. Da, ali oni isto grade metro za cetvrtinu Srbije i obilaznicu, i to nam godi i necemo da se odreknemo metroa zbog Pirota, Negotina i Eliksira, ali cemo odma na Twitter zajednici da popljujemo sve i ismejemo.

Da, ovde kod Negotina je to bilo dosta cesto u zadnje vreme (od kad se otvorila fabrika pa radi preko 1500 ljudi hvala bogu pa samo pice cisterne).
Problem je u svima, ne samo vlast, svi mi, vi, oni, oduvek i uvek, i uvek je tako. I uvek ce biti pogresnih prioriteta.

Vlast samo radi ono sto gradjani hoce da cuju i vide, u Bgu se cuva socijalni mir (I sve vise u Nsu kako postaje bitniji i veliki) i onda, ako gradjani ne mogu da stignu od Mirijeva 6 do Ceraka 15 za 15minuta vec za 45 minuta pa da presedaju ili sta vec da rade, onda cemo lepo da im gradimo metro i tu pricu da furamo a znamo mi da je losa zeleznica gde idu materije ali tamo nema puno ljudi, ne mogu da se skupo puno njih i da nas obese a to u Bgu mogu, i onda se desi ovo i onda izadju prvi veliki mediji i krug dvojke da prica o tome kako je to strasno i to mora da se resi (I pretrasno je) iako su oni sami zapravo krivi za lose prioritete koja drzava bira. Posto stalno kukamo kako BG nema metro i kako mora da pocnu da rade na tome.

Inace, nebitan je BG (dajem samo odlican primer), selim se tu uskoro i nemam nista protiv centralizacije (ja sam taj tip kome je ok da imamo jednu jaku ispostavu gde postoji sve moguce), samo hocu da kazem da budemo svesni posledica i da se ne pravimo englezi onda neki od nas i da ocekujemo da su svuda pruge picnute i sredjene i da je sve super i da je vlast najgora ikad moguca i da se cudimo.
Moze da bude i primer na mikronivou, zasto da gradimo Metro u Bgu ako pre toga nismo izgradili kanalizacionu mrezu u Krnjaci i Kaludjerici? Kakav je to pogresni prioritet onda?

Inace, ovo nije bio problem do skora i sve je bilo super ne zato sto su bile bolje pruge nego zato sto nije bukvalno ni bilo industrije hemijske da ide tim prugama (eliskir je pre par godina kupio IHP Prahovo i napravi ozbiljan veilki posao gde radi 1500 ljudi i puno inzenjera i to uz RTB Bor trenutno odrzava Istocnu Srbiju da totalno ne crkne) treba da vidite i sa te strane. Nista nije tako crno belo.

E to je ono sto mene nervira kod Twitter zajednice a cak i ovde, retko ko je realan, da sagleda stvari, da kaze, pa dobro, sta, zasto, kako.

E sad, pravi kretenizam je nesto drugo, to sto oni spominju Expo 2027 i nac. stadion, dok nama vozovi iskacu sa pruga i idu kroz centar Nisa, to je vec nesto nepotrebno i bez cega se moze i ne sme prvo to a da ovakve stari nisu resene.

Nemoj samo neko da pomisli da me optuzuje da sam bot nekakav ili sendvicar. Ja pricam realne stvari i ne zanima me apsolutno kakvo raspolozenje ovde vlada i ko je za koga i slicno. Ako mojim postovima urnisem (a znam da je tako) neke ljude, drago mi je.
 
То што се метроа тиче, нејасно је ко ће уопште и како то да финансира. Не говоримо о милионима него о милијардама евра. Да држава (дакле сви становници Србије) плаћају метро у Београду, граду у ком живи највећи број људи али ипак само 20% становништа Србије је безобразлук. Ако граду треба метро нека се уведе самодопринос где би део новца издвајали грађани општина и делова града кроз које пролази траса метроа и нека Град Београд подигне кредит и осмисли начин наплате будућег метора тако да може да враћа кредит и одржава систем. Зашто би исти новац за изградњу метроа који се, понављам, мери у милијардама ишао из џепа некога ко би метро користио 3 пута дневно и некога ко би га користио једном месечно или једном у три године? То око националног стадиона сам већ коментарисао, за својих 35 година нисам чуо невероватнију идеју, то може да гура само човек који је потпуно одвојен од стварности. Да, Београд је најмногољуднији и главни град и негде је логично да се као такав највише и развија али не може се ићи у крајности. Важно је дефинисати шта је интерес града а шта је национални интерес, шта је буџет града а шта републички буџет. Из буџета града нека се гради шта год градска власт мисли да треба и нека се о томе питају београђани, логично. Ако се нешто гради из буџета државе мора да постоји оправдање и неки шири интерес и људи који не живе у Београду. Писао сам овде и о прузи у Нишу и као неко ко живи на сасвим другом крају државе наравно да ме интересује то што се пруге, важне пруге на југу на истоку распадају и да ми је криво због тога и не бих се бунио да се један део новца који уплаћујем у буџет одвоји и за то јер то јесте проблем иако не утиче на мене директно. Морају се одредити приоритети. Градити метро од 5 милијарди или национално стадион од 800 милиона из буџета државе, дакле, заједничке касе, док се, рецимо, деонице пруга на више места у Србији распадају, док се не реши железнички чвор у Нишу, док се не реши проблем пијаће воде у Зрењанину и низ других проблема у разним деловима земље је небулозно. Чини ми се да доста људи има неки непогрешив таленат да када говори о проблемима увек некако избегне суштину а закачи се за оно мање важно. Дајем пример, нема човека од Сенте до Бабушнице који није слушао о коцкама на Тргу Републике, о томе се писало месецима док у међувремену Београд има низ другим неупоредиво важнијих проблема о којима се некако мање говори. И онда, наравно, кад неко из унутрашњости чује да се ТО намеће као главна тема и главни проблем помисли да је то једини и највећи проблем који Београд има (коцке на Тргу Републике су буквално смешан проблем у односу на проблеме са којима се сусрећу становници многих других градова) наравно да му са разлогом није право и наравно да се буни када чује да се планира градња стадиона или новог сајма из заједничке касе на који 90% људи из унутрашњости никада неће отићи нити ће имати било какве користи од тога.
 
Ja sam to pisao pre rekonstrukcije BG-NS da je bolje ići na 160km/h i Re NS-Pančevo nego ovo sa dvestanasatuuuukrivinu.
I to da važe samo karte SV.

Drugo, pruga ima sasvim dovoljan kapacitet za više polazaka, tako da treba razmišljati o većećoj frekvenciji i taktnom režimu, a ne o sinhronima.

Treće, nije fer da vožnja Sokom do Ns košta manje nego na nekoj raspadnutoj deonici.
 
Zašto? Za takt od sat vremena je potrebno 4 garniture (minimum), mi te garnitire dobijamo u avgustu. Od većih priblema su neodgovarajuća visina perona na Vuku i Pančevcu, i nedoviljna dužina perona na Toši, K. Parku i pančevačkim stanicama ako želimo sinhron (koji će biti potreban ako se ovakva linija pusti). Dakle, sa malim ulaganjima u infrastrukturu mi dobijamo ogroman efekat povezivanja stanovništva. Konačno rešavamo problem prevoza Pančeva i omogućavamo jako značajnu vezu Novi Sad-Vukov Spomenik. Mnogi trenutno idu autobusom jer ne žele da presedaju 40 minuta na BGvoz, ovime bi se ovo presedanje ukinulo. Ja sam mišljanja da apsolutno treba ovo uvesti, za pičetak samo Novi Sad-Pančevo, a kasnije i Valjevo-Pančevo itd. Mnogo bi dobili ovime
Do Pančevo glavne DA a do Vojlovice NE.
 
Tako je, evo i ja iz Negotina.

Ali znamo li nesto ljudi, i mi i svi mi forumasi lepo pratimo druge projekte (metro, aerodrom, obilaznica, treci most, pupinov most, saobracajnica Knjaz Milos - NBGD i slicno) i niko (posto smo takvi kakvi jesmo svi licemerni oduvek i uvek) i niko da stane i zaustavi te bitne projekte u Beogradu koji placaju svi gradjani drzave i da kaze ovako: "hej ljudi, treba da smanjimo guzvu u Beogradu i dajte sada svi vi gradjani Srbije pare za to, ali hej ljudi cuh da ima tamo i neka losa zeleznica i stara i da su pocele cesto da idu cisterne zbog te nove fabrike i sad hiljade ljudi je ugrozeno ljudi i mogu da poginu plus pruga ide kroz sam centar Nisa"
Ali ne, to se nije pricalo i resavalo na taj nacin, jer, metro i obilaznica jesu bitni za smanjenje guzve i funkcionisanje drzave ali NISU tako bitni kao to da ljudi mogu da se poguse od amonijiaka i to sto pruga ide kroz epicentar Nisa, ali ne, ovde su svi svesno prihvatili da se ti ignorise i da se radi metro i obilaznica.
...
Hahahahahah

Em imaš neku iskrivljenu sliku o Beogradu, em ne pratiš forum. Beograd je u istom tolikom raspadu koliko i ostatak Srbije. Obilaznica se toliko dugo gradi, da sve pare koje su išle za nju su srazmerne porezu koji su platili Beograđani, odnosno ostatak Srbije nije dao ni dinara za nju. Metro verovatno neće ni biti izgrađen, a svi normalni ljudi su protiv nacionalnog stadiona i novog sajma. Veliki projekti se započinju jednom u deset godina, a završavaju još ređe.

Svaka vlast je koristila "Srbija radi, Beograd se gradi" da opravda lopovluk na lokalu, jer je to najlakši mogući izgovor, a ovamo se Beograd ne gradi već četrdeset godina. Nisi ni svestan koliko osnovne infrastrukture fali, od kanalizacije koju si pomenuo, preko škola, domova zdravlja, parkova, normalnih ulica koje su u planovima od pre Hrista, linija gradskog prevoza... Čak neki gradovi u unutrašnjosti imaju skoro sve ovo rešeno, a Beograd ne. Tako da Srbija radi, Beograd radi, a šta se gradi? - Ništa.

Na kraju krajeva, vozovi sa opasnim materijama prolaze i kroz centar Beograda, a vlast zabole za to koliko i za svu ostalu prugu, gde god bila.
 
Prijatelje, ja vise nemam energije za ljude poput tebe :)

Kako mozes tako da izvalis nesto sto nema veze sa vezom? Ali bukvalno.

Ko je to dao primat i kom to naftaskom lobiju, koliko je naftaski lobi bitan i u cijem je vlasnistu Nis i taj naftaski lobi? je*******oga bog.
Pa valjda upravo ono sto vidimo je da se NEKE stvari mrdaju sa zeleznicama u zadnje vreme.
Dat je primat drumskom saobracaju a ovamo grade pruge za bukvalno milijarde evra izmejdu najvecih gradova.

Tako nekako rezonujes cudno...Ja ne mogu. Ne mogu da shvatim. Krivo mi je.

Kom to autobuskom prevozniku, sta su oni mafija? 10 krs autobusa nekog krs prevoznika je bitno nekom u drzavi da njima da neki lobi, kome, lasti, lastri, ptici dodo, orlu daj covece o cemu pricas? :D
Da dele kolac sa bus prevoznicima, oni zaradjuju milijarde evra, tu su ogromne pare, to im je bas izvor odlican? A sto su pametni :love:

Cekaj, ako je tako, ne bi se izgradila brza pruga i potencirao nastavak gradnje iste i do Subotice i do Nisa, a karta do NSa je i dalje jeftina i promotivna (iako je odavno trebalo da prestane).

Cuj naftaski lobi, to bi imalo smisla da su sve stanice za snabdevanje gorivom u vlasnistvu drzave Srbije ili gradjana Srbije koje mogu da reketiraju i prave mutne poslove sa njima, a ovako nisu (osim mozda Knez petrola), kao i drzavna kompanija NIS u kojoj Srbija nema vecinski paket pa ne moze da pravi nikakve dilove i da lobira sa njima.

Klasičan spin...
Niko ovde ne priča o tome kako su NIS ili Knez Petrol lobisti, ovde se radi o mnogoj široj slici i situaciji...
Već čitav vek razni lobisti iz Amerike pokušavaju Evropu da pretvore u ono što se može videti na Američkom kontinentu, već u prošlosti SFRJ je počela da usvaja takve metodologije, a takva praksa se nastavila i posle 2000. godine..
A što se tiče ulaganja izmedju puteva i pruga, dajem ti ovaj primer:
Vlast je obnovila puteve od Kladova do Negotina, od Negotina do Zaječara, od Zaječara do Paraćina i od Zaječara do Niša...
U isto vreme vlast ništa nije obnovila ništa od pruga u Istočnoj Srbiji, za sada jedino od Knjaževca do Niša, bez povećanja projektovane brzine, uvela je samo dva para vozova koji voze u vreme kada slabo kome odgovara....

Tako je, evo i ja iz Negotina.

Da, ovde kod Negotina je to bilo dosta cesto u zadnje vreme (od kad se otvorila fabrika pa radi preko 1500 ljudi hvala bogu pa samo pice cisterne).
Problem je u svima, ne samo vlast, svi mi, vi, oni, oduvek i uvek, i uvek je tako. I uvek ce biti pogresnih prioriteta.

Inace, ovo nije bio problem do skora i sve je bilo super ne zato sto su bile bolje pruge nego zato sto nije bukvalno ni bilo industrije hemijske da ide tim prugama (eliskir je pre par godina kupio IHP Prahovo i napravi ozbiljan veilki posao gde radi 1500 ljudi i puno inzenjera i to uz RTB Bor trenutno odrzava Istocnu Srbiju da totalno ne crkne) treba da vidite i sa te strane. Nista nije tako crno belo.
Evo i ja sam živeo dosta u Negotinu i po ovim tvojim komentarima mogu da zaključim da pišeš poluistine..

Taj ELIXIR radi isto kao i ZIJIN u Boru, samo se to dobro prikriva, ljudi dobijaju kancere, padaju sa skela, truju se sumpornom kiselinom itd...
A znate zašto ih niko ne kažnjava?
Zato što ubacuju pare u budžet opštine Negotin, doniraju za razne skenere, pa im se tako prećutkuje sve!
Ti isti "dobri investitori" šalju prenatovarene cisterne, sa nesipravnim komponentama i posle licemerno se nude za pomoć, jer dobro znaju da su i oni odgovorni za svako ispadanje!
A ovo da pre nije bilo teretnih vozova je laž, bilo ih je itekako, ja ti lično mogu nabrojati neke od njih..
A znate zašto tada nije bilo toliko ispadanja?
Zato što su tada pregledači još imali moć da ne prime cisternu na vozu, a sada se zna da ne sme da se dira naš "najveći investitor" + pruge su tada bile u puno boljem stanju nego danas...
 
Izgleda da je danas došlo do naleta lokomotive i defektnog voza izmedju Resnika i Bele Reke..
Po pisanju sa društvene mreže, jedan voz je završio sa defektom na otvorenoj pruzi, poslata je pomoćna lok iz Resnika, kočnica je izgleda zakazala na pomoćnoj lok i mv nije mogao da ukoči...
U principu, ono što je sigurno jeste da je SKG ostao bez još jedne lokomotive...
 
ICE voze na deonicama od preko 500km brzonom do 300km/h kroz različite vremenske prilike i neprilike, tako da nije ni čudo da budu isprljani.

Poenta mog sarkazma je i bila da se kod nas nakotilo kompleksaša koji ne priznaju nikakve prilike i neprilike pre nego opletu po stanju u našoj sredini i kao po pravilu sebe vide superiorno izvan i iznad.
 
Poenta mog sarkazma je i bila da se kod nas nakotilo kompleksaša koji ne priznaju nikakve prilike i neprilike pre nego opletu po stanju u našoj sredini i kao po pravilu sebe vide superiorno izvan i iznad.
Da me ne shvatiš pogrešno, moj upis nije imao negativnu konotaciju - izvinjenje ako si to tako doživeo. Htedoh samo da iznesem činjenično stanje.

Al istini za volju, naša "čuvena posvećenost" održavanju svega izgrađenog od državnih para u proteklim decenijama daje nam za pravo da imamo negativnan, da ne kažem potcenjivački odnos prema investicijama u odnosu na razvijene zemlje.
 
Ono što je pogrešno u pristupu je korišćenje odrednica "mi, naša, ovaj narod...." Kritikuj svakoga ko greši ali mu navedi ime ili funkciju i kada bi svi tako postupili daleko bi veća šansa bila da se ostvari uticaj i mnoge stvari poboljšaju u društvu. Ovako sa tom "kolektivizacijom" odgovornosti pa i krivice, svesno ili nesvesno se samo doprinosi samodegradaciji, slabljenju vere u sopstvene kvalitete i snagu, opštoj depresiji, nagonu za bežaniju itd. umesto onoga što se zaista htelo postići ...
 
Vrh