Резервација за путовање од 30 и нешто минута је бесмислена. Као и куповина карте дан-два унапред. Замисли да тако купујеш карту за градски превоз. Многи људи се градским превозом возе и дуже.
Кад крене воз до Суботице, онда ће и резервација имати смисла.
Мада је ИЦ воз и даље туристичка атракција, нарочито викендом када се путује породично. Повремено долази до сукоба око места ако неко седне на туђе место јер нису апликацију прилагодили резервационом систему. Радним данима је друга прича. Другачија клијентела, људи углвном путују сами па нема препирки.
Sve savisi kako gledaš, ako gledaš na IC voz kao "gradski prevoz" države onda ti ne treba, a ako gledaš taj voz kao luksuzni brend koji imap ima neki ugled u javnosti, onda bi trebalo.
Dakle, postoje 2 modela
Prvi model je potpuno bataliti obavezne rezervacije, onaj ko želi nek uzme, ali nek se ta mesta obeleže da ostali znaju da su rezervisana. Ovo bi umnogome pojednostavilo sistem koji je sad konfuzan i iznuđeno rešenje. Recimo, ljudi sa mesečnim kartama nikad ne kupuju rezervaciju, odakle za njih mesta? Ispostavilo se da oni u svakom vozu obezbeđuju po 20 mesta za takve putnike, dakle, ako ih u špicu dođe više, nema mesta.
Drugi model je da gledamo na IC voz kao brend "Soko", tu dobiješ brzinu, komfor i zagarantovano sedište sa kartom. Međutim opet imaš problem mesečnih i ostalih pretplatnih karata, koji bi u jednom trenutku morao da se reši na neki način.
Lično sam za prvi model, takav model se primenjuje u Nemačkoj i Švajcarskoj recimo, dakle za IC vozove nema ograničen broj mesta, svako seda gde stigne, ako poslednji uđeš šta da ti radim. Ali omogućiti onima koji žele da rezervišu svoje mesto uz doplatu naravno. Ovo bi značilo da je ksrta jeftinija, pa bi se privuklo više korisnika