Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ipak si pametan, ovaj peron i jeste skandal..
Ove ploče su odavno prevaziđene na stanicama, videćemo kada krene saobraćaj kako će sve funkcionisati, jer je vrlo moguć veliki broj putnika..
No, ovo je još i dobro kako zna da bude, neka stajališta na koridoru nemaju ni te ploče, pa udji u voz pod parolom snadji se, još ako su vagoni koji nemaju niskopodni ulaz didi....
Sećam se na pruzi Požarevac-Majdanpek da je bilo jedno stajalište koje nije imalo nikakvu oznaku, nikakvu ploču, ama baš ništa, običnom posmatracu ili putniku se činilo da je voz stajao zbog nekog problema, čak mislim da ni ljudi iz okolnih kuća nisu bili sigurni da li voz staje zbog putnika...
Već kada smo kod Dunavskog perona, ovako je nekada bilo u špicu (nadam se da sada neće biti pometnje oko kašnjenja kao tada lol):

Moram da podelim priču u vezi ove boldovane rečenice. Februar prošle godine, drugar i ja sa različitih fakulteta položili ispite istog dana, kraj roka i kao ajde da poslepodne odemo negde. I odlučimo mi da odemo kolima do Požarevca i da se provozamo sa sveže remontovanim 710 ka Zaječaru, pošto smo par dana ranije videli na nekoj od stranica vozoljubitelja da tu saobraćaju. Prvo smo mislili da u Majdanpeku, gde su ukrštaju, pređemo u voz za suprotan smer, ali bi onda konstantno bili oko četiri sata u vozu što bi ipak bilo dosadno i odlučimo mi da izađemo ranije, da možemo malo da se prošetamo. Usput i dve drugarice nagovorili da pođu sa nama. Od ponuđenih stanica najzanimljivije je zvučalo "Neresnica stajalište" i nismo pogrešili. Staje nama tu voz da izađemo, kad ono od stajališta (osim obaveznog "S") postoje samo naslagani drveni pragovi koji služe da, ako ih mašinovođa "pogodi", može lakše da se uđe/izađe iz voza. I mašinovođa stade baš kako treba. E, u povratku, staje nama voz tu, ali mašinovođa promašuje pragove, mislim da je nas četvoro ulazilo jedno pet minuta. Ajd nas dvojica i nekako, ali drugarice metar i žilet, kratke noge, znači gore ih vuče kondukter, od dole ih guramo nas dvojica, ne mogu jadne da dohvate stepenice od voza. Da ne kažem koliko je bilo jezivo po mraku čekati voz tu, ono nema ništa, čuju se samo neki kerovi u daljini. :D
 
Hahaha, pa kud niste izašli u Kučevu to je je mesto ispred Neresnice, nema veze bitna je avantura..;)

Inače krenuo je ponovni remont pruge Požarevac-Majdanpek koji sam najavljivao ranije, evo infirmacija:

1) Radiće se gornji stroj za 6 tunela ("Prevalec", "Brodica", "Železnik", "Blagojev kamen", "Ujevac", "Čekić")

2) Rok za završetak radova je mart 2023. godine.

3) Remont izvodi "ZGOP"

4) Neprekidni zatvori će biti u tih 100 dana dvaput i svaki će trajati nekih 7-10 dana, trenutno je već ovaj prvi na snazi.

5) Tokom zatvora, pruga Crveni Krst-Zaječar će biti alternativa, sinoć je bilo oko 3-4 teretna voza, videćemo šta će biti večeras..
 
Poslednja izmena:
Hahaha, pa kud niste izašli u Kučevu to je je mesto ispred Neresnice, nema veze bitna je avantura..;)

Inače krenuo je ponovni remont pruge Požarevac-Majdanpek koji sam najavljivao ranije, evo infirmacija:

1) Radiće se gornji stroj za 6 tunela ("Prevalec", "Brodica", "Železnik", "Blagojev kamen", "Ujevac", "Čekić")

2) Rok za završetak radova je mart 2023. godine.

3) Remont izvodi "ZGOP"

4) Neprekidni zatvori će biti u tih 100 dana dvaput i svaki će trajati nekih 7-10 dana, trenutno je već ovaj prvi na snazi.

5) Tokom zatvora, pruga Crveni Krst-Zaječar će biti alternativa, sinoć je bilo oko 3-4 teretna voza, videćemo šta će biti večeras..
Hoće li raditi i stanice i ostalo što nije odrađeno u prvi puta? Koliko znam od Požarevca do Zaječara je odrađena samo otvorena pruga, tuneli, mostovi, i skretnice te stanice su izostavljene. Voz kada tu prolazi kroz svaku stanicu vozi 10 km/h po raspalom kolosijeku.
 
Koliko znam od Požarevca do Zaječara je odrađena samo otvorena pruga, tuneli, mostovi, i skretnice te stanice su izostavljene.

Камо среће да је одрађена цела пруга од Пожаревца до Зајечара. Одрађена је пруга од Пожаревца до Звижда, што је можда 1/4 пруге Пожаревац - Зајечар.
 
Remont gornjeg stroja je odradjen od Požarevca do Bratinca, pa je odatle samo podbijan i rešetan kolosek do Zvižda koji je remontovan 90tih...
Nov kolosek je zatim postavljen od Zvižda do Majdanpeka (ali i tu je nešto preskočeno) s tim što ta druga deonica nikad nije kompletirana do kraja i ostao je Vmax 50 km/h...
Najkritičnije su stanice Zvižd, Kaona i Kučevo sa Vmax od 10 km/h..
Kada se stavi na papir, praktično jedva da je 10 % deonice odradjeno kako treba, ima dosta ograničenih izmedju Požarevca i Zvižda gde je Vmax 80 km/h...
Remont Niš-Knjaževac je puno ozbiljniji u odnosu na gore pomenuti, sad što se sve to oteglo tamo to je drugi par opanaka..
Po telegramu koliko vidim, nigde se ne pominje sredjivanje bilo čega van tunela, tako da ćemo videti da li će se još nešto raditi, ali čisto sumnjam!
 
Nov kolosek je zatim postavljen od Zvižda do Majdanpeka (ali i tu je nešto preskočeno) s tim što ta druga deonica nikad nije kompletirana do kraja i ostao je Vmax 50 km/h...

Аха, то нисам знао, мислио сам да је само нешто ситно крпљено, с обзиром да је брзина остала 50 км/ч.
 
Ako je za utehu dobro pa je ispalo tu, zamislite da je ispalo u Zaječaru ili u Nišu, živim na malo manje od 200 m od pruge vazdušnim putem...
Po informacijama koje sam dobio mašinovodje su u bolnici, uspeli su da pobegnu na vreme od mesta nesereće...
Izgleda da je od magle izleteo kamion sa gasom koji takodje curi...
 
U kakvom je stanju inače taj deo pruge, možda se u tome može naći objašnjenje za nesreću?
 
Amonijak iz Bugarske obično ide za Prahovo, moguće da ima još neki voz koji ide i ka severu..
 
U kakvom je stanju inače taj deo pruge, možda se u tome može naći objašnjenje za nesreću
Stanje je loše, ali ove cisterne znaju da budu prenatovarene...
Kada su tokom 2019. ispale u blizini sela Jasenovik, bilo je utvrdjeno da je bilo više tona po osovini nego što je bilo dozvoljeno...
 
Stanje je loše, ali ove cisterne znaju da budu prenatovarene...
Kada su tokom 2019. ispale u blizini sela Jasenovik, bilo je utvrdjeno da je bilo više tona po osovini nego što je bilo dozvoljeno...
Ne, nije bilo utvrđeno da su cisterne pretovarene. Uzrok ispadanja je bio katastrofalno stanje koloseka i ništa drugo.
 
Slažem se da je kolosek bio katastrofalan, ali ima i ovog uticaja koji sam naveo gore..

Čisto da ne izmišljam evo i teksta o tome: https://www.juznevesti.com/Istrazuj...g-Zeleznice-prijem-vise-ne-kontrolisu.sr.html

Sada možda i nisu sa Kargom, ali tada kada ih je vozio NCL iskreno ne sumnjam, ti privatni prevoznici su obično dobri za razne dilove...
O tome i pričam. Sve je tada bilo rekla-kazala. Kao što je i ovaj "stručnjak iz železnica" paušalno doneo zaključak.
Niti je taj stručnjak u tom momentu mogao doneti bilo kakav relevantan zaključak niti je PRAVA stručna komisija donela takav zaključak.
 
To je onda ok, ali malverzacije su uvek moguće..
Mislim da se razumemo, pruga Zaječar-Niš je bila zrela za rekonstrukciju, medjutim stanje i sadržina vagona je isto kritična, svašta se prima iz drugih država...
Mnoge mašinovodje se žale na vagone u poslednje vreme, mislim da ti to čak i bolje od mene znaš ,eto na primer za limove za vozove 45720/1 su se koristili MŽ plato i Eas vagoni koji su bili u užasnom stanju, svi su kukali, ali niko ništa nije preduzimao..
No na kraju taj voz sa limovima više ne saobraća na svu sreću, inače cisterne sa amonijakom su skoro svuda do sada ispadale u Istočnoj Srbiji, zato se moja sumnja dodatno pojačava..
Ne želim da pravim teorije zavere, ali pored naše infrastrukture ima još kritičnih stvari na železnici, nažalost...
 
321251116_537184625129068_1499297841744624330_n.jpg

https://www.facebook.com/groups/vozoljubitelji/permalink/5830708380356783/
 
Gledam sad ciljano vesti na TV Bastilji, u kojem minutu vesti će ovo da objave. Evo ga i Petar Petković veroučitelj, i Gašić na Kopaoniku drži govor, i tek onda. Bez broja hospitalizovanih i da je uopšte neko ugrožen u najavi vesti.

I to je ujedno i poslednja vest.

Najgora zemlja trenutno.
 
Vrh