Šta je novo?

Železnice - infrastruktura


Ako neko ne n@j€be za ovolika iskakanja postaćemo gori od trećeg sveta.
Aman bre, auto na tehničkom ne prolazi ako ti ne radi prskalica zadnjeg stakla, a voz samo nek' ide.

I nemojte da pišete kako nije tako.
Čuje se kad prođe voz.
...ko ume da čuje.
 

Ako neko ne n@j€be za ovolika iskakanja postaćemo gori od trećeg sveta.
Aman bre, auto na tehničkom ne prolazi ako ti ne radi prskalica zadnjeg stakla, a voz samo nek' ide.

I nemojte da pišete kako nije tako.
Čuje se kad prođe voz.
...ko ume da čuje.

Тема је озбиљна, али не могу да одолим, да ли су ти новинари нормални уопште, какав "акцидент", чему то, зашто.
 
Kada čujete akcident znajte da je u pitanju hemijska nezgoda.
 
Тема је озбиљна, али не могу да одолим, да ли су ти новинари нормални уопште, какав "акцидент", чему то, зашто.

акцидент је термин који се користи за РХБ ситуације у кризном менаџменту. несрећа се користи у осталим ситуацијама
 
na pruzi Beograd Bar pukla sina, moglo je doci do vece nesrece da nije na vreme primecen slucaj

 

PRIPADNICI Vatrogasno-spasilačke jedinice pronašli su jutros telo nepoznate osobe u blizini pruge u Pirotu.​

Kako nezvanično saznajemo, telo je pronađeno na oko 70 metara od voza koji je prevozio cisterne sa amonijakom, od kojih su se četiri prevrnule.



Kada se desi iskakanje, bilo gde na pruzi, na ovakvom oštećenju ili čak bilo gde drugde na pruzi, sa svim posledicama (pogibije, prekid saobraćaja, izlivanje otrova u reku i zaštićenu sredinu....) nema više mogućnosti za izgovore tipa ,,nismo znali, desilo se" jer dokazi su tu.

Čisto da se potsetimo šta smo ovde pisali 02.12.2022. godine. Nakon objeve slika koloseka pruge Beograd - Bar.
 
Poslednja izmena:

Veoma iritantan lik! Taj njegov stav i pametovanje me strašno iritiraju, a nije mu ovo prvi klip....

Pošto se poziva na zakone, on prvi treba da bude kažnjen za kretanje kolosekom bez zaštitne opreme ili dozovole!

Ove fotografije su objavili neki mediji sa mesta iskliznuća u blizini Staničenja:
Izvor: NOVAS.RS (https://nova.rs/vesti/hronika/jutro...t-i-dalje-jako-mala-oseca-se-jak-miris-video/)

1672039314-curenja-amonijaka-pirot-2-830x0.jpg


1672039317-curenja-amonijaka-pirot-3-830x0.jpg
 
Poslednja izmena:
Каква септичка јама на Пинку,
Дневник на Пинку у 14:55,
несрећа у Пироту тек у 11. минуту дневника, а онда су 5 минута набрајали железничке несреће са цурењем амонијака и експлозијама широм Америке, Канаде и Европе у последњих 20-ак година,
ваљда да би оправдали овај догађај и показали како се ето то свуда дешава, да нико није крив.
 
Шта сам ја рекао. Било је само питање време и место.
 
Odgledao sam i Dnevnik u pola 8... Tek pred kraj izveštaja su spomenuli dva smrtna slučaja, onako usput, na brzaka, pa ko čuo, čuo... kažu i da nije ni sigurno od čega su stradali, to će tek istraga da utvrdi...

Ovo je pre svega za političku, objektivnu odgovornost, da nadležni ministri Vesić i ona Kvočka iz moje osnovne podnesu ostavke...

Oni bi da formiraju komisiju... Zabole me za njihovu komisiju, treba tužilaštvo da formira istragu i da krivično odgovaraju za izazivanje opšte opasnosti svi od vrha, koji su prećutkivali da je nebezbedno tuda se kretati... Oni će verovatno pokušati da svale da je voz ili bio preopterećen ili da se kretao većom brzinom od dozvoljenje, ali s obzirom na česta iskliznuća postoji ozbiljna sumnja da je cela ta deonica bila nebezbedna i da ju je trebalo zatvoriti...

Ali mi nemamo tužilaštvo u ovoj zemlji koje bi to ispitalo, ministri svakako neće podneti ostavke i ostaje da nam zamazuju oči komisijom...
 
Loša infrastruktura + sumnjive cisterne = Belaj

Inače, čitajući CINS-ove konačne izveštaje, saznao sam da su pronadjene neke nepravilnosti kod vagona ATIR-rail-a & Elixir Prahova u prošlosti..

Radi se o slučaju u Bagrdanu pre 2 godine, kao glavni uzrok ispadanja navodi se raskinuće koloseka, medjutim za curenje sumporne kiseline pronadjeni su nedostaci na poklopcima:

На једном поклопцу преврнутиих седмих кола су недостајала два од четири вијка а на другом један од четири вијка. Испод непрописно затвореног поклопца је дошло до цурења сумпорне киселине (слика 4.2.1.3.).

Приликом прегледа кола на лицу места уочено је да на појединим одбојницима траг на мазиву указује на недовољан ход, што би могло да допринесе повећању последица несреће. Код одвојених обртних постоља је уочено да хабајући делови поклизника излазе из експлоатационих толеранција.

У радионици „Србија Карго“а.д. у Великој Плани, констатовано је оштећење и прекомерна истрошеност пластичних уметака у обртним шољама и на бочним еластичним поклизницима петих и тринаестих кола у возу. Ова истрошења и оштећења могу знатно да увећају отпор закретања обртних постоља. Та чињеница не представља директни узрок ове али повећава отпор закретања у кривинама, што се одражава на повећање бочних сила вођења на точковима, које у одређеним ситуацијама могу да допринесу да дође до исклизнућа кола пењањем точка на шину.

На слици 4.2.2.1.1. а су приказани прекомерно истрошени умеци поклизника на крајевима изравнати са металним носачем и истрошен и оштећен уметак обртне шоље једног обртног постоља Y25 са кола број 33 87 7868 736-2. На ободу обртне шоље се виде трагови стругања металних делова шоље од контакта са горњом обртном шољом, што се са уметком у дозвољеним границама истрошења не сме догодити

Прегледом достављене документације о одржавању кола имаоца Atir-Rail SA у процедурамa одржавања нема експлицитно прописану контролу стања и истрошености хабајућих уметака обртних шоља и поклизника. У достављеним документима о обављеним поступцима одржавања нема података да су те контроле рађене. Прегледом достављене документације о одржавању кола имаоца Elixir Group d.o.o. утврђено је да она не садржи процедуре одржавања из којих би се видео списак упутстава која морају бити саставни део досијеа о одржавању, већ само ремонтно-техничку документацију о извршеним радовима на колима која су учествовала у исклизнућу. Осим тога је достављен кратак списак обима радова у редовним оправкама кола цистерни за Република Србија, Центар за истраживање несрећа у саобраћају Сектор за истраживање несрећа у железничком саобраћају Исклизнуће воза број 45022 страна 63/100 превоз сумпорне киселине од Elixir Group d.o.o, са назнаком МИП-РШВ д.о.о. Ћуприја, без бројне ознаке и без датума.


A evo kako je direkcija za železnice i ostale kompanije (ne)reagovala na bezbednosne preporuke vidi se ovde:

БП_25/21 Atir-Rail SA, да у процедурамa одржавања пропишу контролу стања и истрошености хабајућих уметака обртних шоља и поклизника као и других елемената који између две оправке могу достићи граничне мере и дефинише документовање карактеристика одбојника после оправке и поређење са карактеристиком коју је дао произвођач. Статус препоруке: Autorité franҫaise de sécurité ferroviaire није доставила одговор. У складу са чланом 35. Закона о истраживању несрећа у ваздушном, железничком и водном саобраћају („Службени гласник РС“ број 66/15 и 83/18), органи и организације других држава и међународне организације нису дужни да поднесу најмање једном годишње извештај ЦИНС о мерама које су предузете или планиране да се предузму на основу издатих безбедносних препорука у претходној години.



БП_19/21 Elixir Group d.o.o. Šabac, да као ималац кола која нису имала појединачне дозволе, у својим актима пропише проверу постојања појединачне дозволе за коришћење, пре него што почне да користи кола и да о томе спроведе додатну обуку свог особља. Статус препоруке: Дирекција за железнице је доставила извештај - допис I-01 број 340- 176/2022 од 10.02.2022. године, безбедносна препорука БП_19/21 није прихваћена од стране Дирекције за железнице. Дирекција за железнице је доставила извештај - допис I-01 број 340-877/2022 од 29.07.2022. године у којем је наведено да је Дирекција за железнице упутила захтев Elixir Group d.o.o. Šabac (није наведен деловодни број захтева и датум нити је достављен захтев те ЦИНС није у могућности да констатује да је и наведени захтев упућен) за доставу информација о стању безбедносне препоруке али их још увек није добила. По добијању информација од стране Друштва, сви докази биће достављени ЦИНС у циљу сагледавања испуњености безбедносне препоруке


БП_18/21 Elixir Group d.o.o. Šabac, као ималац за чије потребе се обавља превоз треба да захтева да на свим утоварним и истоварним местима особље буде обучено за правилно затварање поклопаца и да га спроводи према усвојеној процедури. Статус препоруке: Дирекција за железнице је доставила извештај - допис I-01 број 340- 176/2022 од 10.02.2022. године, безбедносна препорука БП_18/21 није прихваћена од стране Дирекције за железнице. Дирекција за железнице је доставила извештај - допис I-01 број 340-877/2022 од 29.07.2022. године у којем је наведено да је Дирекција за железнице упутила захтев Elixir Group d.o.o. Šabac (није наведен деловодни број захтева и датум нити је достављен захтев те ЦИНС није у могућности да констатује да је и наведени захтев упућен) за доставу информација о стању безбедносне препоруке али их још увек није добила. По добијању информација од стране Друштва, сви докази биће достављени ЦИНС у циљу сагледавања испуњености безбедносне препоруке.

БП_17/21 Elixir Group d.o.o. Šabac, као ималац за чије потребе се обавља превоз потребно је да обезбеди процедуре за исправно затварање поклопаца цистерни у складу са упутством произвођача које укључују: проверу чистоће и равности належућих површина, коришћење неоштећених прописаних заптивки, затварање отвора са пројектованим бројем вијака момент кључем са моментом који је прописао произвођач. Уколико тај податак од произвођача није познат, момент притезања се мора прописати према општим техничким нормама за судове под притиском. Статус препоруке: Дирекција за железнице је доставила извештај - допис I-01 број 340- 176/2022 од 10.02.2022. године, безбедносна препорука БП_17/21 није прихваћена од стране Дирекције за железнице. Дирекција за железнице је доставила извештај - допис I-01 број 340-877/2022 од 29.07.2022. године у којем је наведено да је Дирекција за железнице упутила захтев Elixir Group d.o.o. Šabac (није наведен деловодни број захтева и датум нити је достављен захтев те ЦИНС није у могућности да констатује да је и наведени захтев упућен) за доставу информација о стању безбедносне препоруке али их још увек није добила. По добијању информација од стране Друштва, сви докази биће достављени ЦИНС у циљу сагледавања испуњености безбедносне препоруке.

БП_16/21 Elixir Zorka Mineralna đubriva d.o.o. Šabac, да успостави процедуре одржавања, у складу са захтевима Правилника о одржавању железничких возила („Службени гласник РС“ број 144/2020), где се одржавање обртних постоља мора обављати према упутству произвођача, па и процедуре морају бити са тим упутством усклађене, с обзиром да кола са истрошеним умецима обртне шоље и поклизника представљају знатан ризик за исклизнуће у кривинама и у којима ће бити дефинисано документовање карактеристика одбојника после оправке и поређење са карактеристиком коју је дао произвођач, односно за новија и реконструисана кола у складу са захтеваном карактеристиком према EN 15551 за одговарајућу врсту одбојника. Статус препоруке: Дирекција за железнице је доставила извештај - допис I-01 број 340- 176/2022 од 10.02.2022. године, безбедносна препорука БП_16/21 није прихваћена од стране Дирекције за железнице. Дирекција за железнице је доставила извештај - допис I-01 број 340-877/2022 од 29.07.2022. године у којем је наведено да је Дирекција за железнице упутила захтев Elixir Zorka Mineralna đubriva d.o.o. Šabac (није наведен деловодни број захтева и датум нити је достављен захтев те ЦИНС није у могућности да констатује да је и наведени захтев упућен) за доставу информација о стању безбедносне препоруке али их још увек није добила. По добијању информација од стране Друштва, сви докази биће достављени ЦИНС у циљу сагледавања испуњености безбедносне препоруке.

БП_15/21 Elixir Zorka Mineralna đubriva d.o.o. Šabac, да успостави процедуре одржавања са списком упутстава која морају бити саставни део досијеа о одржавању са детаљним списком обима радова у редовним оправкама кола цистерни за превоз сумпорне киселине. Статус препоруке: Дирекција за железнице је доставила извештај - допис I-01 број 340- 176/2022 од 10.02.2022. године, безбедносна препорука БП_15/21 није прихваћена од стране Дирекције за железнице. Дирекција за железнице је доставила извештај - допис I-01 број 340-877/2022 од 29.07.2022. године у којем је наведено да је Дирекција за железнице упутила захтев Elixir Zorka Mineralna đubriva d.o.o. Šabac (није наведен деловодни број захтева и датум нити је достављен захтев те ЦИНС није у могућности да констатује да је и наведени захтев упућен) за доставу информација о стању безбедносне препоруке али их још увек није добила. По добијању информација од стране Друштва, сви докази биће достављени ЦИНС у циљу сагледавања испуњености безбедносне препоруке
 
Gledao sam, vrlo mučno.
Jelena je vrlo neprijatno prekinula onog novinara iz Pirota. Čovek priča ono što je video svojim očima.
Onda ovaj Radmilo priča samo o Vračarskom tunelu, a ostale ne pominje. Idu putnici i kroz Dedinjski i Bežanijski. Da ne pominjem npr. Ralju, koji je malo širi od gabarita.
Za to vreme RTS se bavi nekom budalom na Kosovu koji je za katolički Božić odvalio rafal.
 
Vrh