Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

hvala za info pošto sam iz dosadašnjih traljavih informacija o toj rekonstrukciji shvatio da je od Niša do Knjaževca sve gotovo

dokle se radi rekonstrukcija u Zaječaru? do stajališta Timok (Dom Zdravlja) ili do same stanice? šteta što pruga ide kroz sam grad umesto da nastavlja pravo ka Prahovu istočnije od grada uz krak koji bi se odvajao ka Zaječaru, ovako se baš dosta vremena gubi između tog stajališta i glavne železničke
 
Ja ne vidim problem što Kragujevac nije na trasi. Da se ja pitam :grand:, rešio bih to ovako:

1. Jedan koridor koji ide kao što je i planirano
2. Jedan koridor koji se odvaja od Lapova i ide trasom Kragujevac - Kraljevo - Raška - Novi Pazar. Taj koridor bi mogao i da počinje još od Požarevca pa preko Svilajnca do Lapova, ili npr. Zaječar-Bor-Majdanpek-Petrovac-Svilajnac-Lapovo. Svakako sa ukrštanjem tj. presedanjem u Lapovu.

Rekao bih da se uz dobru organizaciju takta vozova može postići dobra funkcionalnost...
Између КГ и Мораве нису никакави Алпи нити Хималаји већ шумадијски брегови, брда и побрђа тако да топографски положај не представља нерешив проблем ако је то била поента твоје изузетно смешне досетке.
Причам о нелогичности трасирања, ако су већ провукли аутопут долином Мораве, други крак железнице би могао директно преко КГ па онда ка Нишу (или у горе наведеном случају евентуално да се уклопе тактови преседања у Лапову). Крагујевац је толико економски запостављен само зато што се директно не наслања на коридор. Исту кардиналну грешку праве и Мађари јер не трасирају брзу пругу кроз веће градове као што су Сегедин и Кечкемет (а имају изузезтно повољан равничарски терен) већ кроз варошице и мале градове, ту исплативости нема ни за сто година.
Trasa puta BG - Niš je išla preko Kragujevca do Jagodine preko brda, sve do izgradnje puta Bratstva&Jedinstva posle WW II.

Jesu od Lapova do Kragujevca bregovi, ali sadašnjom trasom teško može da se izvuče više od 120km/h, a nova trasa za veće brzine bi imala i tunele i vijadukte i koštala bi više nego cela rekonstrukcija Južne pruge.
A i da se to uradi, šta onda, Dođe voz iz Beograda do Lapova, skrene do Kragujevca, pa se onda vrati do Lapova i nastavi ka Nišu? Da batalim dalju analizu terena koga odlično poznajem jer sam vozio po celom tom kraju.
Jednostavno nema ništa od toga. E sad, da je sreća da se naši nisu zaleteli u bajku sa 200km/h nego da su gradili normalnu prugu za 160km/h sigurno bi ostalo više para za manje pruge, pa je npr. mogla pruga Lapovo-KG da bude elektrifikovana, urađena telekomanda i sređena za 120km/h. Tako bi KG dobio železničku vezu koju realno zaslužuje.
I da ne pričamo priče. Država je jedva privršila motoput do KG koji prolazi kroz naseljeno mesto i ima kružne tokove jer im je zafalilo par miliona evrića. A vi razmatrate brzu prugu do KG koja bez par stotina miliona evra nema šanse da se uradi.

Pitanje "potencijala" je postalo nepodnošljivo ovde na forumu. Ako razmatrate "potencijal" veze dva grada pogledajte sadašnje stanje. Broj autobusa, vozova i broj vozila na putu.
Jedino BG-NS ima zaista potencijal za ozbiljniju vezu, što su i dobili.

A ja nikako nisam protiv Kragujevca, Kruševca i ostalih , naprotiv. Više puta sam kritikovao motoput za KG. Više puta sam napisao da je šteta što nije rađena nova pruga Stalać-Kruševac trasom novog autoputa (koji plaćamo kao da ima i prugu).
Ali da bi priključne pruge imale smisao, mora koridor prvo da se uradi.
A kako su njega smislili, nešto me ne greje sunce.

Pruga BG Centar - Resnik se smatra zaršenom i dobrom ?!
Pruga Gilje - Paraćin se smatra zaršenom i dobrom ?!
Ćuprija gubi putničku železničku vezu, zbog lošeg prethodnog projekta.
Veza Trupale - nova stanica "Niš sever" kod aerodroma je jednokolosečna koliko razumem ??!!
 
Ако хоћеш брже, мораћеш да градиш нову пругу. До радијуса кривина је.
Znam ali mi zvuči nekako tužno. ZA teretni saobraćaj OK, za putnični ne znam.... Kolika je vremenska razlika u odnosu na autobus?
 
Па разлика није велика кад је пруга исправна, јер је пут из Зајечара за Ниш преко Тресибабе са серпентинама.
 
Moj deda, koji je radio kao kondukter na vozu Bg-Niš, pričao mi je kako je Ćuprija bila najveća stanica između ova dva grada. Postojala je i fabrika za remont vagona, a sad ni putnički vozovi ne bi stajali tu... Kada se radila rekonstrukcija pruge Gilje-Pn, ŽS su nudile opštini da naprave novu stanicu na trasi nove pruge i da plate po pola, međutim opštinari su to odbili pod izgovorom da Ću ne treba stanica...
 
Ja bih strašno voleo da angažujemo švajcarske stručnjake da nam srede železnicu i obuče domaći kadar. U smislu:

- organizovanja taktova
- planiranja trasa
- kreiranja raznih planova za dnevne/mesečne/godišnje/porodične karte
- kreiranja jasnog vizuelnog identiteta (upečatljiv logo, standardizovane boje i uvek i svuda isti font za sve natpise)
- redizajn aplikacije za proveru reda vožnje i kupovinu karata.

Dođu, organizuju nam, pokažu kako treba, pa ćemo možda posle toga umeti i sami, kad se neki standardi uspostave.

Obe zemlje su relativno male i sa manje ili više istim brojem stanovnika (SRB oko 6-7, CH oko 8-9 miliona), a broj putovanja koji švajcarska železnica pruži svojim građanima je ogroman. Čudo jedno šta su ljudi napravili, uvek se iznova divim kako sve sjajno funkcioniše, i pre svega koliko su jednostavnih i logičnih rešenja smislili za sve šta ti padne na pamet.

Mislim da ne bi trebalo previše truda da se njihova rešenja bukvalno iskopiraju ii primene kod nas, jedino je potrebno vremena i novca da se nadoknadi 30 godina propadanja.
До политичке воље је! Ми имамо капацитета за све то али нема политичке воље, јасне визије и дугорочног плана. Све се ради од данас до сутра тј. за време трајања мандата.
У прилог томе говори и рад за визуелни идентитет железнице који је дала група аутора, ако се не варам, када је био расписан конкурс за нови лого.
Мали милион предлога на овом форуму за далеко рационалнији и путницима прихватљивији ред вожње па то нико не узима у обзир, а још мање да то примени.
О одржавању пруга да не причам. Од новог реда вожње се смањује брзина на деоници Суботица - Сомбор на 40 km/h за теретне возове и 50 km/h за путничке возове. Пред тренутно важећи ред вожње, брзина је самњена на 60/50 km/h. Да не помињем да је пруга у добром стању и да јој је потребно основно редовно одржавање што подразумева замену старих прагова и подбијање. Но, то се не ради.
Исто тако и одржавање возних средстава. Од 30 и нешто купљених возова серије 711, колико их је у саобраћају? Можда половина и то је невиђен јавашлук и срамота.
Тако да, неће нам помоћи ни Швајцарци док се не уведе ред!
 
Та пруга је реконструсана пре неколико година. Није ваљда да смо већ близу лаганих вожњи? Ово што су узели стилизованог сокола за лого Србија воза би и прошло, није најрђавије решено али колор шема и лого за Србија Карго изгледа као да га је за 10 минута у пејнту урадило дете од 10 година. На железници има неупоредиво већих проблема од визуелног идентитета али кад су већ радили требало су и морали су то да одраде иоле пристојно.
 
2022. Godina a prugu remontuješ na 65kmh...
Remont a ne modernizacija pruge.
Konfiguracija same pruge(mali poluprečnici krivina) na toj deonici gde je brzina 65 ne dozvoljava brže kretanje vozova.
Za bilo kakvo "peglanje" trase bi trebale ogromne pare. A njih trenutno nema.

PS. Sad videh odgovore slične mojima.
Zato izvinite na gušenju teme.
 
Па разлика није велика кад је пруга исправна, јер је пут из Зајечара за Ниш преко Тресибабе са серпентинама.
Upravo tako, "voz banderaš" trenutno putuje 5 minuta brže od autobusa koji praktično retko kada bilo gde stane izmedju Svrljiga i Knjaževca, dok bi voz većeg ranga mogao da napravi veću razliku u odnosu na autobus..
Što se tiče dužine trajanja putovanja, voz gubi najviše vremena izmedju Gramade i Matejevca, jer pruga praktično krivuda po brdu, dok je put po dolini i tu se pravi razlika....
Železnički saobraćaj može da oduva autobus i da parira automobilu ako bi se uveo Rex voz koji bi imao bavljenja samo u Minićevu, Knjaževcu i Svrljigu...
Kada se sredi pruga od Niš-a do Matejevc-a razlika izmedju Autobusa i Voza će biti manja, da prikažem na šta mislim:
Autobus - 2h 20 min, cena povratne karte 1800 din (najjeftiniji prevoznik koji vozi jednom dnevno), Niš Ekspres 2200 din...
Voz - 3h 10 min (može da varira, odnosno da bude manje i za još nekoliko minuta, jer trenutno novi RV 7.1 ide po starim brzinama, tako da čista procena) cena povratne karte 800 din, uz Srb Plus oko 600 din...
Razlika od 40-50 minuta nije loša, jer trenutno imamo samo "banderaša" i brzinu od 30 km/h izmedju Zaječara i Knjaževca...
Ima prostora za napredak, naravno..
 
hvala za info pošto sam iz dosadašnjih traljavih informacija o toj rekonstrukciji shvatio da je od Niša do Knjaževca sve gotovo

dokle se radi rekonstrukcija u Zaječaru? do stajališta Timok (Dom Zdravlja) ili do same stanice? šteta što pruga ide kroz sam grad umesto da nastavlja pravo ka Prahovu istočnije od grada uz krak koji bi se odvajao ka Zaječaru, ovako se baš dosta vremena gubi između tog stajališta i glavne železničke
Kada dodje vreme za tu rekonstrukciju, radiće se komplet do stanice..
Prosto je nemoguće da se više ta pruga odvoji i nastavi prema onoj za Prahovo, jer se i Zaječar dosta raširio na istoku, a i bilo bi jezivo skupo..
Sve nelogičnosti iz današnjeg ugla su iz razloga, jer je pruga nastala u projektu pre WW1, praktično tada smo bili tehnički daleko od današnjeg nivoa...
Još tada je morala da pruga ide okolo naokolo oko grada, a i položaj stanice je na to uticao...
Inače stanica je doslovno u centru grada, i to je velika prednost, tu se pored nalazi ogroman prostor za parking,Capitol Park je na 3 minuta hoda, sve u svemu dosta potencijala na jednom mestu....
 
"Пендолино" не може брже на тим пругама?
 
Kad smo vec kod Bora i Zajecara, istina je da je ta pruga radjena prema standardima od pre prvog svetskog rata i to se vidi po radijusima koji su slicni onim koji je Cira imao i tu nema pomoci.
U neko dogledno vreme bi trebalo razmisliti o produzetku kraka koji koji trenutno ide od koridora 10 do Resavice preko Despotovca.
Tu ostaje 40ak kilometra vazdusnom linijom da se spoji sa Borom, samim tim i sa Zajecarom a skratilo bi vreme putovanja za nekoliko sati prema Beogradu.

Naravno tu je problem terena koji je jako tezak ali 2 velika grada istocne Srbije bi momentalno dobili direktnu i najkracu vezu sa Beogradom koja bi oduvala autobus, a sada u kontekstu izgradnje brze pruge ka Nis-u ova alternativa postaje jos vise interesantna.
 
U neko dogledno vreme bi trebalo razmisliti o produzetku kraka koji koji trenutno ide od koridora 10 do Resavice preko Despotovca.
Tu ostaje 40ak kilometra vazdusnom linijom da se spoji sa Borom, samim tim i sa Zajecarom a skratilo bi vreme putovanja za nekoliko sati prema Beogradu.
Па постојала је некад ћирина пруга Параћин-Зајечар, ходао сам по њеној траси око села Звездан 2004/05.

Прво да обновимо постојећу пругу за Београд. На том, даљинском возу, пендолино би имао поприлично смисла. А и без њега, да се доведе у пројектовано стање и пуна капа. За оне који много журе (и Кинезе који настављају за Кину), може авион Београд - Бор.
 
Upravo tako, "voz banderaš" trenutno putuje 5 minuta brže od autobusa koji praktično retko kada bilo gde stane izmedju Svrljiga i Knjaževca, dok bi voz većeg ranga mogao da napravi veću razliku u odnosu na autobus..
Što se tiče dužine trajanja putovanja, voz gubi najviše vremena izmedju Gramade i Matejevca, jer pruga praktično krivuda po brdu, dok je put po dolini i tu se pravi razlika....
Železnički saobraćaj može da oduva autobus i da parira automobilu ako bi se uveo Rex voz koji bi imao bavljenja samo u Minićevu, Knjaževcu i Svrljigu...
Kada se sredi pruga od Niš-a do Matejevc-a razlika izmedju Autobusa i Voza će biti manja, da prikažem na šta mislim:
Autobus - 2h 20 min, cena povratne karte 1800 din (najjeftiniji prevoznik koji vozi jednom dnevno), Niš Ekspres 2200 din...
Voz - 3h 10 min (može da varira, odnosno da bude manje i za još nekoliko minuta, jer trenutno novi RV 7.1 ide po starim brzinama, tako da čista procena) cena povratne karte 800 din, uz Srb Plus oko 600 din...
Razlika od 40-50 minuta nije loša, jer trenutno imamo samo "banderaša" i brzinu od 30 km/h izmedju Zaječara i Knjaževca...
Ima prostora za napredak, naravno..
Pa onda to i nije tako loše kao što sam ja prvobitno zamislio. Nisam nikad putovao tom prugom.
 
nisam ukačio da se pisalo o tome na toj stranici, ali nadovezaću se na jednu stvar odatle

najžalosnija stvar sa tim konstantnim spominjanjem ukidanja pruga i padom putnika je upravo to slabo ulaganje.. ja kao i većina moje generacije smo ka Boru i Nišu obavezno išli vozom (kao i oni koji su išli dalje do Majdanpeka takođe) i sećam se kako je noćni voz za Bor u 2h uvek bio prepun omladine koja je vikedne provodila u Zaječaru

ja sam se iz voza ka Nišu prešaltao na bus upravo zbog sve goreg stanja šveđanki i sve dužeg putovanja (što su vremenom uradili svi moji poznanici koji gravitiraju ka Nišu) i prvi bih se vrlo rado vratio u voz pod uslovom da se ne klackam u nekom kontejneru pola dana.. na toj trasi mi je i selo gde sam takođe išao vozom

i onda krene priča kako niko ne želi da putuje vozom i petnaest godina već slušam o tim idejama kako će se ukinuti pruga, a bus prevoznici nikada gori i halapljivi
smešno je jer bi upravo modernizacija želznice vratila putnike, sve bih dao da gužvanje u busu sa nenormalnim kamikaze šoferima zamenim za udobnije putovanje sa ustaljenim redom vožnje
 
i onda krene priča kako niko ne želi da putuje vozom i petnaest godina već slušam o tim idejama kako će se ukinuti pruga, a bus prevoznici nikada gori i halapljivi
smešno je jer bi upravo modernizacija želznice vratila putnike, sve bih dao da gužvanje u busu sa nenormalnim kamikaze šoferima zamenim za udobnije putovanje sa ustaljenim redom vožnje
Тачно, то је то. Браво.

Највећа лаж је да људи у Србији неће да се возе возом.
 
Glavni primer toga je Soko. Kad je nešto dobro svi će ga koristit. Drugi primer je Barska. Sezonski vozovi su puni koliko god da je ta pruga raspad, a nije mala popunjenost ni vozova iz Prijepolja i Užica. Zamislite koliko bi se promet povećao da je infrastruktura u odličnom stanju, kompozicije novije i polasci češći.
 
Danas su ubacili RV 2022/2023 u vremenski pretraživač na sajtu Srbija Voza. I dalje nema ništa od vozova Zrenjanin-Beograd, čak ni službena mesta koja se nalaze na zrenjaninskoj pruzi severno od Pančeva nisu ponovo ažurirana, takođe nema ni traga ni glasa od stanica Pančevo Strelište i Pančevo Vojlovica. Ako ništa drugo, bar su ažurirali sajt 5 dana ranije, prošle godine su bukvalno čekali zadnji sat pre polaska prvih vozova po novom RV.

Naprdna panpljačka građana Srednjobanatskog i Južnobanatskog Okruga se nastavlja i u novoj 2023. godini :mad:
 
Glavni primer toga je Soko. Kad je nešto dobro svi će ga koristit. Drugi primer je Barska. Sezonski vozovi su puni koliko god da je ta pruga raspad, a nije mala popunjenost ni vozova iz Prijepolja i Užica. Zamislite koliko bi se promet povećao da je infrastruktura u odličnom stanju, kompozicije novije i polasci češći.
Па чак ни Соко није ту индикативан, колико време пре Сокола, кад су возови за НС били пуни, са временом путовања од сат и по у најбољем случају, пошто је у време Шаранчића санирана пруга преко Фрушке горе.

Једноставно, народу треба приуштив превоз. И није неки закључак.
 
Vrh