Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ugovor za novu prugu Beograd-Niš biće potpisan 22. decembra​



- Hoću da znate da ćemo 22. decembra, za samo desetak dana, potpisati sporazum o izgradnji brze pruge Beograd-Niš. Dakle, kako sada vozovi idu brzom prugom Beograd-Novi Sad, a za tri godine će ići od Beograda do Budimpešte, tako ćemo potpisati sporazum i za par godina brzi vozovi će 200 kilometara na sat ići do Niša, pa dole skroz do Preševa - najavio ministar, prenosi sajt Južne vesti.
 
Poslednja izmena:
Za par godina, lepo... Na toj trasi (putovao sam do Ćićevca) najgori deo mi je bio Resnik - Mladenovac... Jezivo se vukao voz... Išao je oko 30 na sat, presela mi vožnja najviše zbog tog dela... Posle Lapovo - Jagodina - Paraćin.. Tu ima deonica gde je išao nekom pristojnom brzinom i tu je ulazilo više ljudi... Ali ovaj prvi deo puta sam jedva izdržao... I kasnio je malo, u Lapovu je nadoknadio, jer tu i onako stoji neko vreme po redu vožnje... Tu je došlo i do promene osoblja... Do Ćićevca mi je trebalo 4 sata. To je duplo sporije od busa ali i oko tri puta jeftinije od busa. Tu može (zapravo već od Jagodine) da se pređe na voz ka Kruševcu i Kraljevu, mada ima samo 2 polaska dnevno...
 
Ja ocekujem u najmanju ruku uspostavljanje nove Avale do Beca u vidu nekog Railjeta ili Sokojeta a kasnije mozda i voz Beograd Minhen.
 
Ja ocekujem u najmanju ruku uspostavljanje nove Avale do Beca u vidu nekog Railjeta ili Sokojeta a kasnije mozda i voz Beograd Minhen.
Spomenuo je Bulajić da će nakon završetka pruge moći da se povežu sa Nemačkom i Austrijom. Minhen je po meni tu najizgledniji. Takođe se spominju vozovi Beč-Niš nako završetka niške pruge. Verujem da će i neki noćni vozovi biti mogući za Berlin, Prag itd
 
Што се пруге Београд - Ниш тиче:

1) 30. новембра је одобрен кредит ЕБРД од 550 милиона евра. У документу се наводи укупна цена пројекта од 2,4 милијарде евра https://www.ebrd.com/work-with-us/projects/psd/53136.html

2) Негде другде сам читао да је ЕИБ одобрила кредит од 1,1 милијарди евра и да је укупна цена 2,8 милијарди евра. Не знам одакле ће бити финансиран остатак до укупне цене. Не могу тренутно линк да нађем.

3) По документу ЕИБ (https://www.eib.org/attachments/registers/159127057.pdf), од 5 варијанти узете су на разматрање 3, јер две нису узимале у обзир конфигурацију терена. Од те 3 варијанте, прва предвиђа брзину од 200 км/ч на 84% пруге, друга на 56% пруге, а трећа на 37% пруге. ЕИБ предлаже варијанту 2.

The conclusion can be synthesized through the following points:

1. Variant 1 is significantly more expensive than the remaining two and should not be selected, as the benefits
regarding other criteria are not sufficient to overweigh the disadvantages of “Financial” criterion;
If one compares only Variants II and III, Variant III is more acceptable since it dominates according to more criteria.

2. Variant III gives better results according to the "Social&Environment" group, except regarding “Reduction in
total transport CO2 emissions due to modal-shift” sub-criterion. Also, Variant III is the variant with the shortest
construction period.

3. Variant II has significant advantages regarding "Operational", “Demand” and "Safety" , “Total Cost” and Cost
effectiveness”criteria.

Taking into consideration the abovementioned, Variant II should be chosen for line modernization.
 
Што се пруге Београд - Ниш тиче:

1) 30. новембра је одобрен кредит ЕБРД од 550 милиона евра. У документу се наводи укупна цена пројекта од 2,4 милијарде евра https://www.ebrd.com/work-with-us/projects/psd/53136.html

2) Негде другде сам читао да је ЕИБ одобрила кредит од 1,1 милијарди евра и да је укупна цена 2,8 милијарди евра. Не знам одакле ће бити финансиран остатак до укупне цене. Не могу тренутно линк да нађем.

3) По документу ЕИБ (https://www.eib.org/attachments/registers/159127057.pdf), од 5 варијанти узете су на разматрање 3, јер две нису узимале у обзир конфигурацију терена. Од те 3 варијанте, прва предвиђа брзину од 200 км/ч на 84% пруге, друга на 56% пруге, а трећа на 37% пруге. ЕИБ предлаже варијанту 2.
Zapravo varijatna 2 moze jako lako da se digne na veći procenat za 200 u budućnosti. Recimo svuda gde su ograničenja od 160 između Resnika i Sopota je traza za 200, ali brzina za 160 zbog putnih prelaza. Ako se to deniveliše, može 200. Isto tako deonica kod Paraćina koja je rađena može lako na 200 da se modernizuje.
 
Зна ли се шта у вези са обилазницом око Ниша на прузи Ниш - Димитровград?
 
Gledajući novi red vožnje, shvatio sam da ima baš dosta redukcija na svim lokalnim relacijama, tačnije od podele preduzeća nije dosad bilo ovoliko smanjennje broja vozova..
Neke vozove su ograničili da ne saobraćaju vikendom, državnim praznicima ili čak u letnjim mesecima, dok su neki vozovi u potpunosti ukinuti..
Ipak najveći minus ide za medjunarodni saobraćaj, sramota je da smo ovoliko izolovani, a u središtu smo Balkana...
 
Poslednja izmena:
Gledajući novi red vožnje, shvatio sam da ima baš dosta redukcija na svim lokalnim relacijama, tačnije od podele preduzeća nije dosad bilo ovoliko smanjennje broja vozova..
Neke vozove su ograničili da ne saobraćaju vikendom, državnim praznicima ili čak u letnjim mesecima, dok su neki vozovi u potpunosti ukinuti..
Ipak najveći minus ide za medjunarodni saobraćaj, sramota je da smo ovoliko izolovani, a u središtu smo Balkana...
Moje mišljenje jeste da su uzeli i gledali popunjenost vozova i zaključili da im se ne isplati da neki vozovi voze vikendima. Evo, uzeću primer Vršca. Vikednima su ukinuti jutarnji vozovi, ali ti vozovi vikendom znače jako malom broju ljudi, potpuno sam uveren da su ti vozovi prevozili vazduh.
Što se međunarodnog saobraćaja tiče, da li bi trebalo da budemo centar balkana. Da naravno. Da li sam iznenađen ovim, ne nisam. Jednostavno imaju druge prioritete. Voz za Ljubljanu stoji u redu vožnje, mogu da ga aktiviraju kad se dogovore sa kolegama iz HŽPP i SŽ, pozitivna stvar je da čim se otvori pruga do Budimpešte ima da forsiraju tu vezu. Verujem da će tad uvoditi dosta vozova, možda čak se pojavi i neki privatni operater.

P.S. Znam da slaba popunjenost nije adekvatan razlog za ukidanje polazaka i da će dovesti do daljeg opadanja putnika. Samo gledajte to kroz prizmu nedostatka garnitura, neefikasne uprave i loše infrastrukture. Prioriteti su usluga na koridorima i povećanje efikasnosti uprave, za sve ostalo vrv nemaju kapaciteta da se bave, pa zato ostaje za neki naredni period
 
Zapravo varijatna 2 moze jako lako da se digne na veći procenat za 200 u budućnosti. Recimo svuda gde su ograničenja od 160 između Resnika i Sopota je traza za 200, ali brzina za 160 zbog putnih prelaza. Ako se to deniveliše, može 200. Isto tako deonica kod Paraćina koja je rađena može lako na 200 da se modernizuje.

Oво није тачно. Погледај странице 154 и 210, видећеш да се за све 3 варијанте трасе мало разликују од Ресника до Сопота. Дакле, ограничење брзине није због путних прелаза, већ због трасе и трошкова њене изградње.
 
Oво није тачно. Погледај странице 154 и 210, видећеш да се за све 3 варијанте трасе мало разликују од Ресника до Сопота. Дакле, ограничење брзине није због путних прелаза, већ због трасе и трошкова њене изградње.
Moja greška onda, izvinjavam se
 
Moje mišljenje jeste da su uzeli i gledali popunjenost vozova i zaključili da im se ne isplati da neki vozovi voze vikendima. Evo, uzeću primer Vršca. Vikednima su ukinuti jutarnji vozovi, ali ti vozovi vikendom znače jako malom broju ljudi, potpuno sam uveren da su ti vozovi prevozili vazduh.
Što se međunarodnog saobraćaja tiče, da li bi trebalo da budemo centar balkana. Da naravno. Da li sam iznenađen ovim, ne nisam. Jednostavno imaju druge prioritete. Voz za Ljubljanu stoji u redu vožnje, mogu da ga aktiviraju kad se dogovore sa kolegama iz HŽPP i SŽ, pozitivna stvar je da čim se otvori pruga do Budimpešte ima da forsiraju tu vezu. Verujem da će tad uvoditi dosta vozova, možda čak se pojavi i neki privatni operater.

P.S. Znam da slaba popunjenost nije adekvatan razlog za ukidanje polazaka i da će dovesti do daljeg opadanja putnika. Samo gledajte to kroz prizmu nedostatka garnitura, neefikasne uprave i loše infrastrukture. Prioriteti su usluga na koridorima i povećanje efikasnosti uprave, za sve ostalo vrv nemaju kapaciteta da se bave, pa zato ostaje za neki naredni period
А шта се Србија возу уопште исплати? Свакако добијају субвенције па ни не треба да им се исплати. Опет долазимо до питања где је уопште путничка железница у свету исплатива.

Заборавља се да многи људи раде и викендом и да им ти јутарњи возови значе. Нарочито када број полазака може да се изброји на прсте једне руке. Могли су да их оставе макар суботом. Чак су и на прузи Београд - Нови Сад суботом избацили возове 740/743 и 2404/2407.

На тим коридорима, тј. једном једином нормалном коридору, на прузи Београд - Нови Сад поново нису направили квалитетан ред вожње за успутна места. Из Новог Сада за Бешку, Инђију и Пазове постоји рупа од два сата (14:30 - 16:30) усред поподневног шпица. Не постоји сразмера у броју полазака у јутарњем и поподненом шпицу (у јутарњем по два воза на сат, а у поподневно само једам). Недостају ранији јутарњи и каснији вечерњи поласци (како ће Тома Мона да се врати са представе из Новог Сада :LOL:). Кад су већ спуцане толике паре, нека и ред вожње буде људски.

Прошли викенд другови хтели да крену возом до Петроварадина, требало је да буду тамо око 9 ујутру (недеља), али кад су видели ред вожње, одустали и отишли колима. Џаба што преко дана има возова, кад ујутру није било (рупа од три сата) тако да је Србија воз аутоматски изгубио путнике у оба смера. Иста прича је и за каснији вечерњи воз. Многи људи би на концерт, представу или утакмицу отишли возом, али немају како да се врате јер је последњи воз у 22:30.
 
Moje mišljenje jeste da su uzeli i gledali popunjenost vozova i zaključili da im se ne isplati da neki vozovi voze vikendima. Evo, uzeću primer Vršca. Vikednima su ukinuti jutarnji vozovi, ali ti vozovi vikendom znače jako malom broju ljudi, potpuno sam uveren da su ti vozovi prevozili vazduh.
Ovo me podseti na priču iz 1996. kada je kontrola ušla u pun bus BG-Zlatibor, u kome su čak i stajali ljudi, a bile su prodate samo 3 (i slovima tri) karte.
I onda lepo menadžeri mogu da zaključe da nema putnika i da ukinu liniju. Ipak, ovi su samo otpustili vozače, jer se to tad tako radilo.
Svaka sličnost za SV je slučajna. (šifra "daj 100 din, daj 200 din)
 
Изгледа да се сага са борбом за реконструкцију железничке инфраструктуре у Србији полако приводи крају. Овде мислим на балансирање између Руса, Кинеза и ЕУ и поделе колача.
ЕУ изгледа дефинитивно добија пругу Београд - Ниш - Прешево. Кинези који су раније планирани испадају из игре, иако су по свему судећи били најјефтинији. ЕУ захваљујући гранту, бесповратним средствима, у износу од око 600 милиона евра, као и посредовању за добијање кредита добија посао. Изгледа да је финансирање већ договорено.
Са Русима је све изгледа утихнуло, жртва је Барска пруга за чију су реконструкцију били виђени Руси. Шта ће бити са реконструкцијом Беарске пруге остаје да се види.


Modernizacija i rekonstrukcija železničkog koridora Beograd – Niš – Preševo (granica sa Severnom Makedonijom). Ovaj važan projekat rekonstrukcije pruge u dužini od 350 km biće realizovan po deonicama; ukupni troškovi se procenjuju na više od 3 milijardi evra, a projekat će biti finansiran bespovratnim sredstvima EU, te kreditima EIB-a i EBRD-a. Ovaj projekat je deo proširene E TEN-T Core mreže u Srbiji.
 
Из Новог Сада за Бешку, Инђију и Пазове постоји рупа од два сата (14:30 - 16:30) усред поподневног шпица. Не постоји сразмера у броју полазака у јутарњем и поподненом шпицу (у јутарњем по два воза на сат, а у поподневно само једам). Недостају ранији јутарњи и каснији вечерњи поласци (како ће Тома Мона да се врати са представе из Новог Сада :LOL:). Кад су већ спуцане толике паре, нека и ред вожње буде људски.
Ovo je i meni upalo u oči, naime, kada bi vozova trebalo da bude najviše, tada ih je najmanje ili ih uopšte nema..
Po meni je ma kakav red vožnje bio, veliki promašaj nedostatak taktnih RE vozova...
Možda je nemoguće imati takt od 60 min, zbog voznog vremena od otprilike 55 min, ali takt na svakih 70 minuta je dostižan, za to je potrebno 2 Flirt-a koji će špartati ceo dan "gore-dole" i to je to, uz rezervu u Prokopu ili u Novom Sadu.
Ukidanjem vozova na jugu i povlačenjem garnitura iz Kraljevačkog čvora stvoreni su uslovi za tako nešto, uz dolazak novih garnitura biće omogućeni i sinhron polasci...
Mada iz mog ugla, Srbija Voz je jako plašljiv u sastavljanju redova vožnje, naravno na nekim relacijama, pogotovo na lokalnim prugama ima uticaja i IŽS-a...
 
S obzirom da se pokrenula tematika oko kupovine 8 novih lokomotiva, ove fotografije su mi bile itekako interesantne..
Neko je na Flickr-u radio šeme za sva preduzeća u Evropi i uključio naš Srbija Voz, uradio je dve verzije za nas, u pitanju su lokomotive Bombardier-a, model Traxx AC3...
Inače, evo i linka za njegov Account, stvarno je prelepo sve uklopio https://www.flickr.com/photos/196283946@N07/page1

Ovu prvu šemu trenutno nose sve lokomotive u voznom parku Srbija Voza:


Druga šema je u stvari skinuta sa KISS-a tkzv. "Sokola":


Iako sam za unifikaciju voznog parka, ne mogu da odolim drugoj šemi.:vops:
 
Vrh