Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Mapa zeleznice.jpg


Evo i mape
 
Pa da, ali Mađari grade za 160..je l' u Hr već 160?
 
Taj tehnološki i kvalitativni skok je u našem slučaju verovatno jedini način da se rekonstrukcija uradi kompletno i valjano. Takođe to je jedan od načina da se rešimo ukrštanja sa drumskim saobraćajem plus što savremena pruga traži revnosnije održavanje.
 
Taj tehnološki i kvalitativni skok je u našem slučaju verovatno jedini način da se rekonstrukcija uradi kompletno i valjano. Takođe to je jedan od načina da se rešimo ukrštanja sa drumskim saobraćajem plus što savremena pruga traži revnosnije održavanje.
Apsolutno tacno u takvom sistemu ne moze vise da se vozna sredstva popravljaju po raznim supama (citaj depoima) tako sto neki majstor pred penziju sece usi i krpi dupe uz pomoc stapa i kanapa da bi odrzavao u zivotu lokomotivu ili garnituru.
Jednostavno ce se preci na odrzavanje iz 21og veka pa makar to radile strane firme, u nasem slucaju nazalost u TPS Zemun odrzavanje novih stadlera ce raditi madjari... jer nemamo dovoljno kvalifikovane radne snage za to.

Isto tako dodao bi da sa mrezom brzih pruga na vise krakova tu se onda stvara kompletan putnicki sistem koji ce opsluziti 50 do 60% stanovnista i sa brzinama od 200 tu autobus vise nema sta da trazi na tim relacijama.
 
Taj tehnološki i kvalitativni skok je u našem slučaju verovatno jedini način da se rekonstrukcija uradi kompletno i valjano.

Са овим се не слажем. Ако је нека регионална пруга у лошем стању (нпр. Крагујевац - Краљево), не треба градити неку супер-дупер пругу за 200 км/ч, за шта нема нити потребе нити рачунице, него је реконструисати за 100 км/ч, као што је урађено од Лапова до Крагујевца, електрификовати од Лапова до Краљева и као спона на будућу пругу Београд - Ниш, којом ће се ићи 160-200 км/ч обновити директне поласке Београд - Лапово - Крагујевац - Краљево и истиснути аутобуски саобраћај са тог потеза.
 
Ja ovo vidim kao jedno drvo gde je stablo (SU-NS-BG-NIS) za 200 koje ima grane (Krusevac, Sombor, Vranje, Dimitrovgrad) za 100-120-160.
I tako (na primer) neki voz krene iz Sombora obicnom prugom za 120, prikljuci se u Vrbasu na brzu prugu i vozi 200 do Nisa, i onda nastavlja obicnom prugom do Leskovca brzinom od 120 ili 160 koliko je vec predvidjeno.
 
А шта уоопште долази? Флортови на 160 као што већ имамо само са другом опремом салона?
 
Stara Pazova - Šid finansira EU, a ovde stoji da je Vmax 160km/h

Neko moje misljenje za regionalne pruge jeste da se odrade na principu kao Subotica - Horgoš, donji stroj za 160 km/h i gornji za 120 km/h ako ima potrebe kasnije lakše se nadogradi na 160 km/h nego da se opet podiže pruga i zatvara zbog donjeg stroja.
 
Mislim da brzina od 200 se odnosi na naš deo kod njih će biti verovatno 160.
 
Opet zašto onda mi gradimo za 200? Voz će ići 200 par desetina km i onda do Ljubljane 160. A moramo da nabavljamo sredstva za 200 koja su dosta skuplja itd. A da ne pričamo o tome da regionalni vozovi ovde neće ići više od 160. Dakle gradili bi sve zbog par vozova dnevno.
Ja sam za varijantu da se gradi za 160 km/h sa potpunim denivelacijama itd. Tako bi stajališta mogla da ostanu na ovoj pruzi, održavanje bi bilo dosta manje a vozovi bi bili za iste brzine kao u HR i SLO
 
Beograd - Šid
 
Opet zašto onda mi gradimo za 200? Voz će ići 200 par desetina km i onda do Ljubljane 160.

Тачније, од Загреба до Љубљане од 70 до 120 км/ч. Словенци имају јако кривудаву пругу кроз долину Саве. За веће брзине би морали потпуно нову и јако скупу пругу да праве, а то не планирају. Хрвати управо завршавају ремонт од Загреба до словеначке границе за 120 км/ч. Већу брзину не планирају у следећих 20 година.

Oд Загреба до Дугог Села је брзина 140 км/ч. Од Дугог Села до Новске, која је тренутно једина једноколосечна деоница је у плановима да ускоро крене модернизација за 160 км/ч, са изградњом другог колосека. Тренутно најлошија деоница. Током модернизације, користиће се алтернативна деоница Загреб - Сисак - Новска. Новска - Окучани је 160 км/ч. Окучани - Славонски Брод - Винковци је од 60 до 120 км/ч, зависи од деонице, а до пре пар година је било од 100 до 160 км/ч. Пропало, мораће и то да се ради, али је још увек на дугом штапу. Од Винковаца до границе са Србијом је 160 км/ч.
 
Opet zašto onda mi gradimo za 200? Voz će ići 200 par desetina km i onda do Ljubljane 160. A moramo da nabavljamo sredstva za 200 koja su dosta skuplja itd. A da ne pričamo o tome da regionalni vozovi ovde neće ići više od 160. Dakle gradili bi sve zbog par vozova dnevno.
Ja sam za varijantu da se gradi za 160 km/h sa potpunim denivelacijama itd. Tako bi stajališta mogla da ostanu na ovoj pruzi, održavanje bi bilo dosta manje a vozovi bi bili za iste brzine kao u HR i SLO

Mislim da ne treba gledati na Beograd kao nužno polaznu tačku. Takav medjunarodni voz može da krene i iz Niša a tu gde je Niš tu je i Skopje.
Ipak je ex Yu bila od Triglava do Vardara.
Isto tako u buducnosti je potpuno moguče zamisliti i da se Sofija prikači na naše brze pruge.

Tako da 200 na sat treba sagledati u širem kontekstu a ne samo od Beograda do hrvatske granice.
 
Mislim da ne treba gledati na Beograd kao nužno polaznu tačku. Takav medjunarodni voz može da krene i iz Niša a tu gde je Niš tu je i Skopje.
Ipak je ex Yu bila od Triglava do Vardara.
Isto tako u buducnosti je potpuno moguče zamisliti i da se Sofija prikači na naše brze pruge.

Tako da 200 na sat treba sagledati u širem kontekstu a ne samo od Beograda do hrvatske granice.
Slažem se, al mislim da opet takav saobraćaj ne opravdava 200 km/h. A mišljenja sam da će u budućnosti u Beogradu da se preseda. Beograd je svakako ogromno čvorište zbog same činjenice da se sve pruge sastaju u njemu. Mislim da će biti sasvim normalno doći u BG iz Zagreba recimo, sačekati sat-dva i ući u drugi voz za Istanbul
 
Vrh