Jelancha
Advanced
- Učlanjen(a)
- 15.11.2022.
- Poruke
- 4.731
- Pohvaljen
- 21.811
Neko moje misljenje za regionalne pruge jeste da se odrade na principu kao Subotica - Horgoš, donji stroj za 160 km/h i gornji za 120 km/h ako ima potrebe kasnije lakše se nadogradi na 160 km/h nego da se opet podiže pruga i zatvara zbog donjeg stroja.
A realnost je da se regioanlni pravci obnavljaju sa polovnim šinama, novim pragovim, novom zastornom prizmom i to je to, a o kvalitetu radova bolje da ne pričamo.
Polovne skretnice se ugrađuju, kada te "remonte" izvodi IŽS redovno preskaču da rade zavarivanje sastava iako je to nepravilno na betonskim pragovima, Nešto bolje izgledaju radovi kada izvodi ZGOP, al je opet bedak.
Da bi se odradila ova teška modernizacija koju predlažeš pravac mora da nađe bitnost koja je obično od međunarodnog značaja.
Za to se pravi radna grupa, osim što to iz vlasti najavljaju to se i ne dešava često, prugu od Horgoša je opalio šamar sreće, jer je alternativni pravac, a i postoji interes Mađara.
Tako nešto je nerealno za ostale pravce, možda postoji samo realna šansa za pravac ka Kosovu i to je to.
Uostalom, Zoranin plan za zatvaranje regionalnih pruga se ostvaruje, samo na još većem podmuklom nivou od prvobitnog, ka Merdaru više nema pruge, u Vojvodini otpisano dosta toga, ka Kostolcu otpisano, samo je Požarevac-Majdanpek preživeo i to zbog Kineza (opet šamar sreće).
Većina regionalnih pruga je već pogašeno, ono što će preživeti biće za teretni saobraćaj, putnički će biti samo na Koridoru i eventualno par magistrala, to je realnost.
Za neku promenu je bitno ne samo da vlast padne, već i da se promeni mentalitet razmišljanja, a to je jako teško kod nas (daj bože da grešim)..