Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Moja pretpostavka je da Kinezi stoje iza finansiranja, jer se sve ovo radi i na njihov zahtev, oni su i uposlili CIP za geološka istraživanja.

Čudno da niko nije bio u prethodnim javnim raspravama u vezi ovog projekta, ali doslovno niko.

Takođe moram da se ispravim/dodam za razlog izmeštanja pruge, radi se o rudnicima "Jama" / "Borska Reka", jer će verovatno dublje kopati i time ugroziti železničke tunele te se zbog bezbednosti saobraćaja mora izmeniti trasa.

Što se tiče radova, radiće se 99% pod saobraćajem, sve do faze kada će morati da povezuju staru i novu trasu i tu će morati saobraćaj preko Zaječara alternativnom rutom, to nije velika frka (koliko toliko).

Inače, planira se i širenje rudnika "Cerovo", gde opet prolazi pruga, zanimljivo baš se pored rudnika se nalazi "Kriveljski most", koji je ujednom i najviši most u Srbiji, kako oni planiraju da to odrade stvarno ne znam.:)
 
Moja pretpostavka je da Kinezi stoje iza finansiranja, jer se sve ovo radi i na njihov zahtev, oni su i uposlili CIP za geološka istraživanja.

Čudno da niko nije bio u prethodnim javnim raspravama u vezi ovog projekta, ali doslovno niko.

Takođe moram da se ispravim/dodam za razlog izmeštanja pruge, radi se o rudnicima "Jama" / "Borska Reka", jer će verovatno dublje kopati i time ugroziti železničke tunele te se zbog bezbednosti saobraćaja mora izmeniti trasa.

Što se tiče radova, radiće se 99% pod saobraćajem, sve do faze kada će morati da povezuju staru i novu trasu i tu će morati saobraćaj preko Zaječara alternativnom rutom, to nije velika frka (koliko toliko).

Inače, planira se i širenje rudnika "Cerovo", gde opet prolazi pruga, zanimljivo baš se pored rudnika se nalazi "Kriveljski most", koji je ujednom i najviši most u Srbiji, kako oni planiraju da to odrade stvarno ne znam.:)
Hvala na informacijama svim

Danas sam pročitao da će raditi elektrifikaciju pruge Mala Krsna - Bor i dalje (među onih 500+ km regionalnih pruga). Vrednost svih pruga je 1.5 mljd eura a eu daje grant 600 mil.

U tome se spominje pravac Pančevo-Banatsko Miloševo-Subotica umesto Pančevo-Kikinda kao što je ranije pričano (mada ako će elektrifikovati to ka Banatskom Miloševu vrv će i ka Kikindi i granici jer je to odmah tu)

Isto se spominje da se izrađuje prostorni plan za prugu Kraljevo-Rudnica sa elektrifikacijom i modernizacijom i brzinama do 80 km/h (da li ovo znači peglanje krivina?)
 
Hvala na informacijama svim



Isto se spominje da se izrađuje prostorni plan za prugu Kraljevo-Rudnica sa elektrifikacijom i modernizacijom i brzinama do 80 km/h (da li ovo znači peglanje krivina?)
Koliko se uopšte koristi trasa ka Rudnici obzirom na stanje na KIM? Svi ovi planovi su jako ambiciozni, licno sumnjam da će pola toga biti i započeto u narednoj deceniji
 
Koliko se uopšte koristi trasa ka Rudnici obzirom na stanje na KIM? Svi ovi planovi su jako ambiciozni, licno sumnjam da će pola toga biti i započeto u narednoj deceniji
To je više politički, tj. EU gura kako bi povezala Kosovo. Za nas nema mnogo smisla trenutna pruga bez kraka ka Novom Pazaru, teret je izuzetno slabi sto tu
 
Hvala na informacijama svim

Danas sam pročitao da će raditi elektrifikaciju pruge Mala Krsna - Bor i dalje (među onih 500+ km regionalnih pruga). Vrednost svih pruga je 1.5 mljd eura a eu daje grant 600 mil.

U tome se spominje pravac Pančevo-Banatsko Miloševo-Subotica umesto Pančevo-Kikinda kao što je ranije pričano (mada ako će elektrifikovati to ka Banatskom Miloševu vrv će i ka Kikindi i granici jer je to odmah tu)

Isto se spominje da se izrađuje prostorni plan za prugu Kraljevo-Rudnica sa elektrifikacijom i modernizacijom i brzinama do 80 km/h (da li ovo znači peglanje krivina?)
Ne mogu da verujem da to neko uopste pominje,da je to uradjeno imali bi krstenu alternativu postojecem koridoru.
 
Hvala na informacijama svim

Danas sam pročitao da će raditi elektrifikaciju pruge Mala Krsna - Bor i dalje (među onih 500+ km regionalnih pruga). Vrednost svih pruga je 1.5 mljd eura a eu daje grant 600 mil.

U tome se spominje pravac Pančevo-Banatsko Miloševo-Subotica umesto Pančevo-Kikinda kao što je ranije pričano (mada ako će elektrifikovati to ka Banatskom Miloševu vrv će i ka Kikindi i granici jer je to odmah tu)

Isto se spominje da se izrađuje prostorni plan za prugu Kraljevo-Rudnica sa elektrifikacijom i modernizacijom i brzinama do 80 km/h (da li ovo znači peglanje krivina?)
Daj link
 
Видим, опет се фантазира о изградњи нових пруга, док се постојеће распадају више него икад. Говори се о модернизацијама стотина, ако не и хиљада километара пруга, а оно што се сад ради се вуче пужевим кораком, а што се радило, све је урађено фушерски и/или јако споро уз пробијање рокова. Једини изузетак су Београд - Суботица и Суботица - Хоргош. Све остало, плач мајке божје.

Извођач радова на модернизацији Ниш - Брестовац је тражио продужење рока за 2 године. Исти извођач је добио посао и за пругу Ниш - Димитровград, на којој радови још увек не крећу, немам појма зашто. Јајинци - Мала Крсна се радило 3 године, није завршено, али је пуштен саобраћај. Језиво. Та пруга се краће градила у 19. веку, него што им је сад требало да је офрље ремонтују.
 
Та пруга се краће градила у 19. веку, него што им је сад требало да је офрље ремонтују.
Potpisujem šta si rekao, samo da te ispravim.
Topčider-Požarevac je građena u XX, a Smederevo - M. Krsna - Plana u IX
 
Видим, опет се фантазира о изградњи нових пруга, док се постојеће распадају више него икад. Говори се о модернизацијама стотина, ако не и хиљада километара пруга, а оно што се сад ради се вуче пужевим кораком, а што се радило, све је урађено фушерски и/или јако споро уз пробијање рокова. Једини изузетак су Београд - Суботица и Суботица - Хоргош. Све остало, плач мајке божје.

Извођач радова на модернизацији Ниш - Брестовац је тражио продужење рока за 2 године. Исти извођач је добио посао и за пругу Ниш - Димитровград, на којој радови још увек не крећу, немам појма зашто. Јајинци - Мала Крсна се радило 3 године, није завршено, али је пуштен саобраћај. Језиво. Та пруга се краће градила у 19. веку, него што им је сад требало да је офрље ремонтују.
Zbog čega bi loše urađeni prethodni projekti u bilo kom slučaju uslovili izradu novih projekata. Šta sad zato što ne radi signalizacija na Jajinci-Mala Krsna treba da obustavimo gradnju brzih pruga i rekonstrukciju ostalih pruga? Uostalom, sve ove pruge će se raditi slično kao Subotica-Segedin, verujem da će to biti model po kom će se modernizovati
 
Evo povratni snimak barcem kroz Srbiju. Fina gužva na Prokopu (ali nije to na nivou na kom treba da bude), totalni fejl sa "nestajanjem" na Novom Beogradu. Infrastruktura do Valjeva u odličnom stanju sem Dedinjskog tunela (vegetacija ozbiljno narasla na izlazu), lošeg stanja koloseka na vijaduktutu posle tunela i naravno skretnica od 20 km/h ka Rakovici. Vegetacija na par mesta do Valjeva izrasla. Do Valjeva sve u svemu solidno putovanje, a posle....

Inače, jel ima neko informacije o popunjenosti noćnog barca van sezone (recimo sada). Pročitao sam negde da je pre neki dan bio pun, ali tu informaciju treba uzeti sa rezervom
 
Uostalom, sve ove pruge će se raditi slično kao Subotica-Segedin, verujem da će to biti model po kom će se modernizovati

Чекај, малопре ти кажем да је извођач радова Ниш - Брестовац тражио продужење рока од 2 године, а исти извођач ће радити пругу Ниш - Димитровград и онда ти нешто овако напишеш? На основу чега закључујеш да ће се све радити слично као Суботица - Сегедин, док имамо вишегодишње кашњење у радовима и неквалитетно урађене ремонте пруга за које нико не одговара нити исправља грешке (само ћу рећи Раковица). Хајмо мало објективности, а мање неутемељеног оптимизма.
 
Чекај, малопре ти кажем да је извођач радова Ниш - Брестовац тражио продужење рока од 2 године, а исти извођач ће радити пругу Ниш - Димитровград и онда ти нешто овако напишеш? На основу чега закључујеш да ће се све радити слично као Суботица - Сегедин, док имамо вишегодишње кашњење у радовима и неквалитетно урађене ремонте пруга за које нико не одговара нити исправља грешке (само ћу рећи Раковица). Хајмо мало објективности, а мање неутемељеног оптимизма.
Dobro tražio je produženje roka od 2 godine, i? Ništa, obustavljaj sve radove u celoj zemlji dok ne prođu te 2 godine. Pa čekaj, ako na nekom autoputu zakoči jel to znači da ne treba da ugovaramo nove autoputeve samo zato što je zakočilo privremeno? I onda čekamo da se to otkoči i da ugovaramo druge projekte i gubimo godine.
Pomenute pruge moraju da se rade što pre, ukoliko postoji volja za njihovo obnavljanje, što se ne bi sada one radile?
To što ti govoriš je problem izvođača i nadzora na TOM JEDNOM PROJEKTU, nije problem države u celini.
Treba naravno naučiti na greškama i to stoji, ali volja postoji sada da se te pruge reše. Bilo kakvo čekanje višegodišnje dok se neki tamo izvođač u Brestovcu seti da vrednije radi i dovede više radnika, a za to vreme pola ljudi iz tih mesta duž pruga ode, a ovi što ostanu plaćaju skuplji transport, privreda isto...
Ako oće da rade pruge nek rade, ako budu i tu razvlačili e onda ih treba kritikovati.
 
Sto vise radova na sto vise pravaca to manje uradjenog, losiji kvalitet, duze trajanje radova i veca cena...cista fizika. Dzaba volja i krediti
 
Ciklus generalnih remonta je oko 20 godina. Ovi sada su već 10 godina na vlasti, "žuti" u svim nijansama su bili 12, koliko je bio i Sloba.
Svi su balavili o železnici, a nije ni taj osnovni ciklus zadovoljen, kako bi stanje ostalo na istom nivou.
 
Sto vise radova na sto vise pravaca to manje uradjenog, losiji kvalitet, duze trajanje radova i veca cena...cista fizika. Dzaba volja i krediti
To nema nikakve veze. Zašto onda kad se ništa nije radilo remonti i rekonstrukcije recimo Golubinci-Ruma ispali kakvi su ispali? Paraćin-Ćuprija? Dok recimo u autoputevima gde se radi puno pravaca trenutno, sve se radi kvalitetno i u rok manje više. Ovo je pitanje kontrole i volje države da se nešto uradi kako treba. Tad očigledno nije postojala ni kontrola ni volja, a sad kako kad i gde (Subotica-Segedin i Novi Sad-Beograd sjajno odrađeno, ovo ostalo i ne baš). Treba vršiti pritisak u tom pravcu, a ne na to da se radi manje projekata koji su preko potebni.
 
Ciklus generalnih remonta je oko 20 godina. Ovi sada su već 10 godina na vlasti, "žuti" u svim nijansama su bili 12, koliko je bio i Sloba.
Svi su balavili o železnici, a nije ni taj osnovni ciklus zadovoljen, kako bi stanje ostalo na istom nivou.
Upravo tako, investicionog ciklusa nije bilo već ko zna koliko, pa čak ni održavanja. I sad smo došli u situaciju gde ni održavanje ne može da pomogne i moraju ogromni novci da se ulažu u potupuni remont ako želimo bilo kakav boljitak
 
Pisao sam već dosta o modernizaciji pruge Brestovac-Niš i problemima koje prate taj projekat još od početka.

Nažalost, mi se nismo pitali mnogo o izvođaču radova, već se rime bavio glavni davalac sredstava za ovaj projekat, u biranju je bila bitna cena, "Trace group" je ponudio najnižu i dobio je posao.

Nešto se slično desilo i za Jajince-Mala Krsna, "Colais Rail" je pre tog posla radio tipa rekonstrukcije Trgova po BG-u, i sad zamislite nakon toga dobili su posao na modernizaciji pruge, jer eto ispunili su uslove.
A te uslove su ispunili samo na papiru, mehanizaciju i kola su iznajmljivali, radnike jedva nalazili, projekat im je bio loš i tu su nastali problemi.

Ima još slučajeva tipa za prugu kod Merdara ili za industrijski kolosek od Stiga do Kostolca.
Jednostavno, očigledno da nešto nije u redu sa tenderima i njihovim labavim zahtevima koja svaka firma može da ispuni.

Ne bih rekao da će ovo između Brestovca i Niša biti lošeg kvaliteta, ali odužiće se zasigurno dosta, pravi problemi tek slede na tom delu pruge, a trpe i privreda i građani.

Ovde se i ne radi toliko o kriminalu, već o nespobnosti i javašluku i to ne samo u sklopu naših institucija već i onih u sklopu EU, neke stvari će morati da se menjaju.

Inače, jel ima neko informacije o popunjenosti noćnog barca van sezone (recimo sada). Pročitao sam negde da je pre neki dan bio pun, ali tu informaciju treba uzeti sa rezervom

Viđam ljude, mada se u zimskom periodu Barac poprilično smanji, juče i prekjuče je verovatno bilo dosta putnika
zbog ovih prazničnih dana.

Generalno, noćni je uvek bio popularniji od dnevnog, ipak je 11-12 sati dosta za putovanje, pa je ljudima lakše da odspavaju u noćnom nego da se grbe u dnevnom.

Ovo je pitanje kontrole i volje države da se nešto uradi kako treba.

Bravo, to je i poenta cele ove priče!

Ali generalno, nemojte da mislite da je ovoj vlasti stalo da se nešto uradi kako treba, pogotovo ne za sve projekte.

Beograd-Budimpešta je politički i markentiški projekat, njega će uraditi kako treba, ali eto kod ovih drugih se fušari itd..

Jednostavno, ovoj državi su potrebniji obrazovni, pravedni i nadasve normalni ljudi da bi otišli stvarno "napred".
 
оног и**** који је рекао да воз не стаје на Новом Београду треба моментално отпустити. за пример
Eh da je to jedina greška.
Evo da sad uđeš na informacije na sajtu ja mislim da ćeš naći 20 grešaka, ali garantovano. Neko ko im to radi je nepismen generalno, verovatno neka baba tamo kuca za računarom za 40k mesečno.
 
оног идиота који је рекао да воз не стаје на Новом Београду треба моментално отпустити. за пример
Negde pred kraj godine, pita me stariji čovek na NB: 'Izvinite, na kojem peronu staje voz za Crnu Goru, nigde ne piše?' Pitam ga - onaj što polazi iz Zemuna? 'Taj!' Zatim, da li je siguran da je počeo taj voz tu da se zaustavlja. 'Jeste, jeste', reče. Ja odoh, on ostade... i neko vreme sam mislio da je voz počeo da staje na NB😆
Žao mi čoveka, fin stariji gospodin.
 
Dok recimo u autoputevima gde se radi puno pravaca trenutno, sve se radi kvalitetno i u rok manje više.
Ti to ozbiljno o autoputevima?
Dok o kvalitetu radova možemo da diskutujemo (generalno nije loše), o rokovima nema diskusije, skoro svi su debelo probijeni i nikog nije briga, osim nas građana.
Takođe nema diskusije ni o ceni koja je uvek veća nego realna.

Na železnici je mnogo loše stanje, da ne obrazlažem.
 
Normalno je da ima kasnjenja i na zelezici i na autoputevima imali smo 2 godine korone a sada jos i rat bukti na par stotina km od nas.
 
Normalno je da ima kasnjenja i na zelezici i na autoputevima imali smo 2 godine korone a sada jos i rat bukti na par stotina km od nas.
Sta je formula uspeha? Uvek znati koga okriviti za svoj neuspeh :)

Mi uvek imamo neka opravdanja za sve zivo. Zato smo i postali aljkavi i nesavesni. I to je toliko uzelo maha da vise ne vidimo ni deponije po Beogradu, ni smece, ni bahate vozace, sve nam je to sad normalno.
 
Vrh