Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Копирали смо ми тај енглески закон и за наше стадионе, па ништа... Нису проблем закони, него људи.
Saglasan. Sporna je implementacija.

Ali opet, ne mogu da se otrgnem utisku da je permanentni strah od civilnog sektora ili evropskih institucija doprineo ionako urođenom javašluku.
Dobar primer su kontrolori u busu, za koje je rečeno da "nemaju prava ni na kakvu prinudu", pa danas imamo GSP koji je u blokadi.
Nemojte uopšte dovoditi u pitanje sposobnost policije da u roku od dva dana upadne u tih nekoliko kartonskih naselja, pronađe ukradene delove, pohapsi krivce i rasturi manjinu koja stoji iza ove vrste terorizma.
Problem je što bi u roku od odmah reagovali zaštitnik prava manjina, zaštitnik građana, N1, Nova S, Danas, Autonimija Info i razni srodni.
I u tom vaganju država kaže da je bolje primeniti blagu silu, metodom "tiha voda breg roni", krivce ćemo blago kazniti i snosićemo troškove popravke pruge.
 
Poslednja izmena:
Ljudi, ima manje od 100 stovarišta koja otkupljuju. Ona su usko grlo i slaba tačka sistema krađe. U njih se pošalju tržišna inspekcija, poreska, inspekcija rada i nađu se nepravilnosti u okviru njihovih nadležnosti koje sigurno ima. Onda se stavi do znanja da će biti konstantno pod pritiskom dok ne prestanu da otkupljuju kradene stvari i da će se smatrati saučesnicima.

Našoj državi odgovara da se pravi fama i da se širi mržnja ka romima. Proverite koliko ima krađa na prugama u Hrvatskoj i Mađarskoj i zašto je tako.
 
Pretnja je ista kao kad bi neko prišao avionu pred poletanje... tako da me ne čudi da su u Turskoj čuvari naoružani i da oružje mogu da upotrebe...
 
Jedna stvar je država, a drugo njena produžena ruka, tj, policija. Policija je sposobna.
Navešću primer: Firma u kojoj radim je svojevremeno slala kurirskom službom veoma mali metalni deo nekom kupcu. Kad kažem mali, reč je o delu veličine kažiprsta.
Dok je kurir bio na terenu, nesmotreno je ostavio otvoren kombi i taj deo su ukrali Romi.
Sreća pa je kurirska služba imala dobru vezu u policiji, nije ih mrzelo da se iscimaju.
Deo je pronađen u straćari u kartonskom naselju ispod Pančevačkog mosta.
Deo veličine kažiprsta je nađen u jednoj od stotina straćara ispod trenutno najvećeg divljeg naselja/deponije u gradu.
A neće locirati čvrstu tačku od 70 kg.

Ovo ću boldovati: Policija sve može da reši kad joj se naredi.

Ja apsolutno podržavam old-school racije na divlja naselja, makar kao metod upozorenja.
 
Pohapšeni lopovi, tri lics uhapšena prodavali u Beogradu. Kod njih nađen alat za sečenje i delovi čvrstih tačaka. Materijalna šteta za Infru, 1 200 000 din, odnosno 10000 evra

 
У Турској на деоницама брзе пруге постоје чувари наоружани аутоматским пушкама које могу да употребе уколико се неко неовлашћено приближи прузи.
Kao i u SFRJ. Čuvari sa Ak47 su bili do posle 2000 godine na barskoj....
 
Ljudi, ima manje od 100 stovarišta koja otkupljuju. Ona su usko grlo i slaba tačka sistema krađe. U njih se pošalju tržišna inspekcija, poreska, inspekcija rada i nađu se nepravilnosti u okviru njihovih nadležnosti koje sigurno ima. Onda se stavi do znanja da će biti konstantno pod pritiskom dok ne prestanu da otkupljuju kradene stvari i da će se smatrati saučesnicima.

Našoj državi odgovara da se pravi fama i da se širi mržnja ka romima. Proverite koliko ima krađa na prugama u Hrvatskoj i Mađarskoj i zašto je tako.
Jel tamo kradu ili kraduckaju?
 
Pohapšeni lopovi, tri lics uhapšena prodavali u Beogradu. Kod njih nađen alat za sečenje i delovi čvrstih tačaka. Materijalna šteta za Infru, 1 200 000 din, odnosno 10000 evra

Šta sam ja rekao... Želim im pretucanje u stanici.
 
Šteta što prilikom sanacije mreže ne naprave neki "fušeraj", pa da sledeća banda koja krene da seče doživi "mali" strujni šok.
 
Da li će železnica podneti privatnu tužbu za nadoknadu štete? mislim ovo je retoričko pitanje, pravne službe u državnim firmama služe samo da bi mogli da odrade tendere.
 
Moj predlog je uvođenje prinudnog rada na strateškim projektima. Krao si na železnici? Radiš na obnovi pruge, na izgradni autoputa.... dok ne odsužiš kaznu. Društveno korisni rad trenutno postoji za neke sitne prekršaje, tipa čistiš lišće u parku, deliš račune za vodovod ali definitivno treba da bude rigorizniji.
 
Evo nečega zanimljivog, i Holanđanima su redovne krađe na prugama, ova vest je čak i relativno sveža (9.1.2023)

Thieves on the line disrupt trains between Amsterdam and Eindhoven - DutchNews.nl

Thieves on the line disrupt trains between Amsterdam and Eindhoven

Train services between Amsterdam, Utrecht and Eindhoven were disrupted for several hours on Monday after copper thieves removed cables from the line. Police discovered just before 5am that cables had been cut at Hedel in Gelderland, affecting signals and points in the area. Intercity trains running from Alkmaar and Enkhuizen to Eindhoven had to be cancelled until maintenance workers were able to fix the problem at around 9.40pm. ProRail says it has reduced the number of copper thefts on the railways from around 500 in 2011 to 65 in 2019 by using better detection methods, including camouflage netting. Fences, camera surveillance and spiked rubber mats have also been put in place, while cables are marked with forensic spray so they can be identified if stolen. Surveillance team worker Patrick Melisse told NOS he had once spent eight nights under camouflage beside a railway line waiting to catch metal thieves in the act. ‘It’s mainly a question of waiting a long time,’ he said. ‘But if you catch them red-handed you’ve got conclusive evidence of a theft, you have an offender and you can prosecute them and claim for damages.’
Opisano je koje protivmere postoje, a to je aktivan posao gde i sami železničari moraju da angažuju timove koji će se ozbiljno baviti time. Na kraju krajeva su uspeli da smanje broj krađa na 500 u 2011 na 65 u 2019.

Moj predlog je uvođenje prinudnog rada na strateškim projektima. Krao si na železnici? Radiš na obnovi pruge, na izgradni autoputa.... dok ne odsužiš kaznu. Društveno korisni rad trenutno postoji za neke sitne prekršaje, tipa čistiš lišće u parku, deliš račune za vodovod ali definitivno treba da bude rigorizniji.
Ili da dežuraju u kamuflaži pored pruge, tek kada uhvate određeni broj kradljivaca se odslužuje kazna :D
 
@Steva verujem da se svugde krade ali izgleda mi da se u Srbiji lopovi sprdaju sa državom. Konkretno što se tiče Holandije, mislim da je njihov liberalni koncept dopustio da u državu uđe svakakva beda koja traži prava ali ne i obaveze, i sumnjam da će za to nekad morati da plate cenu.
 
Сећам се кад је железница напустила бившу главну станицу, ту се сјатило на десетине секундараца рома свих узраста, чупали су све што се почупати могло. Најупечатљивија су ми била два дечака од 8-10 година који су скидали кључем матице са шина. И све то недалеко од ПС Савски венац. Полиција у нашој земљи деценијама ради само по наређењу. Тако је постављен систем, свака самоиницијатива је угушена као и у остатку јавног сектора.
 
Pa ti izvoli i nađi nekoga ko bi za nevelike novce dreždao celu noć na ledini između Indije i Pazove sa kalašnjikovim.

Kолико су учестале крађе и која је цена њихове поправке, чини ми се да ангажовање пар оператера калашњикова и то да буду добро плаћени је јефтиније него ово сад, а и боље по поузданост железничког саобраћаја.
 
Proverite koliko ima krađa na prugama u Hrvatskoj i Mađarskoj i zašto je tako.

Имаш ли неки податак или линк? Ја за Мађарску конкретно знам да на ниједној прузи источно од Дунава која је модернизована за 160 км/ч није пуштена брзина већа од 120 км/ч нити ETCS управо због учесталих крађа.
 
Vrh