BG - Novi Sad za pola sata vozom
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Ugovor koji je danas potpisan u Vladi Srbije, trebalo bi da omogući da se za četiri godine vozom od Beograda do Novog Sada stiže za oko pola sata.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reč je o ugovoru o projektovanju rekonstrukcije i izgradnje dvokolosečne pruge Stara Pazova-Novi Sad koja bi trebalo da bude gotova početkom 2018. godine, a omogućiće da se od Beograda do Novog Sada vozom stigne za 30 do 40 minuta.
Ugovor su potpisali generalni direktor saobraćajnog Instituta CIP Milutin Ignjatović i generalni direktor ruskih državnih železnica "RŽD Internešenel" Sergej Pavlov, u prisustvu potpredsednice Vlade i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović.
Ona je precizirala da je vrednost izrade projekta devet miliona dolara, a ukupna vrednost te investicije 450 miliona dolara.
Mihajlović je na konferenciji za novinare posle potpisivanja ugovora napomenula da je reč o takozvanom aneksu 3 ugovora, o delu ruskog kredita namenjenog srpskoj železnici.
Mihajlović očekuje, da u buduće neće biti problema u realizaciji projekata u železnicama i da će radovi ići mnogo brže nego što je to bio slučaj do sada.
Ona je istsakla, da železnice moraju da se modernizuju, i da izgledaju potpuno drugačije nego sada, kako bi građani ponovo poželeli da uđu u voz.
Ona je kazala, da je planirano da projekat bude gotov u junu sledeće godine, četiri meseca nakon toga će trajati provere tog dokumenta i potom će početi izgradnja koja će trajati 30 meseci.
Mihajlović je istakla da bi krajem 2017. odnosno početkom 2018. trebalo da bude gotova pruga na deonici Stara Pazova - Novi Sad.
Ministarka je rekla, da će korišćenje savremenih ruskih tehnologija omogućiti nekoliko puta bržu izgradnju nego što bi to bio slučaj, da se koristi domaća tehnologija. Kao primer je navela to što će izgradnja pruge Strara Pazova Novi Sad, koja je dvokolosečna trajati isto kao i izgradnja pruge Beograd - Pančevo koja je jednokolosečna.
Ignjatović je istakao, da je reč o veoma bitnom projektu za Srbiju i srpske železnice i rekao, da bi se realizacija tog projekta sigurno odužila da nije bilo potpredsednice Vlade.
Prema njegovim rečima, ova deonica je mogla da bude čak i završena, ali to nije učinjeno "zbog raznih peripetija" i nedostatka želje predsednika opštine Sremski Karlovci i kasnije Železnica Srbije.
On je ukazao da će pruga Stara Pazova - Novi Sad biti prva pruga ne samo u Srbiji, već i u regionu koja će biti projektovana za brzine od 200 kilometara na sat. On je dodao da je dužina te deonice 40 kilometara.
Ignjatović je naglasio da će ta pruga imati sve karakteristike savremene evropske železnice. Kako je ukazao, nakon završetka te deonice, i rekonstrukcije pruge na deonici Beograd-Stara Pazova, od Beograda do Novog Sada, će moći da se stigne za četrdesetak, a možda čak i 30 minuta.
Generalni direktor ruskih državnih železnica "RŽD Internešenel" Sergej Pavlov je rekao da je ovo početak otvaranja brzih pruga u Srbiji, i naglasio da će svi radovi biti izvedeni u roku, uz korišćenje najsavremenije ruske tehnnologije u oblasti železničkog saobraćaja. Pavlov je istakao da će izgradnja pruge na liniji Stara Pazova - Novi Sad omogućiti lakši i brži dolazak turista do Sremskih Karlovaca, koji se nalaze na toj deonici. Pavlov je zahvalio premijeru Srbije Aleksandru Vučiću i potpredsedniku Vlade Mihajlovićevoj, koja se , dodao je, lično angažovala da do realizacije ovog projekta najzad dođe.