Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

milanche":39wrsf04 je napisao(la):
Steva i Igor veliki + svaka cast :)

Stevo, evo paljbe :) Mesta za bicikle i osobe u invalidskim kolicima su gde su ove preklopne stolice ili imaju bas odvojeno neko mesto? Da li je na podu, zidu, (osim na ulaznim vratima) nekom nalepnicom naznaceno da je mesto predvidjeno za bicikli/ osobu u kolicima? Ovo pitam jer mnogi se prave ludi i teraju inat kad nesto jasno nije obelezeno (mada i tada).
Sledece pitanje, jesi li ulazio i u drugi izlozeni Stadler-ov Flirt3 za DB (onaj sa trouglicima)? Kako ti se cini u odnosu na njega, u odnosu na unutrasnju opremu? Kakav je u odnosu na druge izlozene EMV-ove, ako si bio u ostalima?

Ono sto mene jos malo buni, jedino nas Flirt3 ima visinu poda na ulazu 600mm, a dok ostali, pa i taj pored izlozeni DB-ov ima 780mm. Jel to neka greska u opisu na sajtu Stadler-a ili je zaista ulaz malo nizi?

Paljba obustavljena, nadam se da nije strasno :)

Nije strašno :)

@mesta za bicikle i invalide...
...su odmah preko puta ulaza u WC - slika. Samo mesto za kolica je obeleženo malom nalepnicom u donjem desnom uglu prozora do tog mesta. Inače ulaz u taj deo vagona je prilično markantno obeležen - slika

@ostala vozila
Ne nažalost nisam stigao da ih obiđem, mada s obzirom da dosta koristim vozove u De mogu reći da je naš flirt u klasi regionalnih vozova. Uglavnom je OK za manje destinacije do plafon sat i po / dva. Sedišta su relativno udobna, mada me brine materijal koji "lepo leže" ali to će budale da primete i skoro sam pa siguran da ćemo uskoro čitati vesti o pocepanim sedištima u flirtu.

Novije vozove slične kategorije DB naručuje sa utičnicama na skoro svim mestima. U prvoj klasi utičnice su ispod svakog sedišta, u drugoj klasi su između 2 sedišta.

Mislim da su ŽS ovde napravile ozbiljan propust, utičnice nisu neki veliki luksuz ali itekako ume da podigne komfort putovanja, posebno ako traju. Time bi privukli dosta mlađih korisnika koji bi onda mogli da se iživljavaju od dosade na svojim smartfonovima/tabletima, a to je značajna prednost u odnosu na autobuse.

Isto su zavese/roletne veliki minus, kada tu sunce uprži ume da bude neugodno.

Ono što mogu da pohvalim je prostranost, deluje da ima dosta lufta između mesta, ima dosta mesta za kofere, torbe i tašne ispod i iznad sedišta i tako to.

I da... boje stvarno nisu tragične, uživo deluje sasvim OK. Neko ko ne poznaje boje naše zastave sigurno bi imao utisak da je reč o normalnim servisnim bojama ŽS.

Inače u vozovima slične kategorije u De su mali bar/kafić u vozu više izuzetak nego pravilo. Ali s obzirom da ovaj naš flirt pretenduje da bude intercity voz u Srb mislim da su trebali da ostave mesto makar za kafe/snek automat.

Naš ulaz je zaista niži, data paper za naš flirt. A s obzirom sa kojim tempo ide obnova stanica u srb možda je i bolje tako... :(
 
Igor":39dzxkpe je napisao(la):
Posto se nisam vozio jel ide zaista 120 levi kolosek ka Sidu

Levi kolosek se koristi za smer iz Sida ka Beogradu i on je u vecem delu za 120km/h do Nove Pazove. Desni kolosek je za smer ka Sidu i on je u katastrofalnom stanju. Od stanice Golubinci do Sida brzine se krecu od 30km/h do 50km/h.
 
Кад се прича о железници обично се прича о брзини и она се ставља и први план, ја код железнице волим нешто друго, уствари ево искуство које ми је променило поглед на железницу.

Кад је требало да путујем на линији Москва-Санкт Петербург првобитно ми је била идеја да користим брзи воз на тој релацији, међутим кад сам преконтао колико је он скупљи а додатно морам да платим једно ноћење у СП одлучио сам се за ноћни воз који креће увече и стиже ујутру. Иначе тај воз је баш јефтин а постоје варијанте са купеом који је мало скупљи и спаваћа кола која су јефтинија. Успављивати се уз онај звук воза је невороватан осећај а овим видом путовања се практично не губи време у путу. Одлазак на викенд из Москве у СП и обрнуто је најнормалнија појава и људи то раде без икаквог цимања.

Зато бих волео да постоји оваква варијанта до Солуна јер би се тако комотно могло отићи на викенд до Грчке, још лепо бајс се потера и уживанција, крене се увече ујутру суи наспаван и имаш цела два дана а у повратку наспаван стижеш на посао :)
 
takva varijanta do Soluna postoji, samo što se u proseku putuje 16h a cena karte je 33,60 EUR jedan smer. No da se vratimo na Flirt
Po meni nije u pravu taj ko kaže da su utičnice preterivanje, pokondirenost, razmaženost. Svet ide napred a sa tim inaše potrebe. Do pre deset godina biolo je normalno ići Stojadinom na more, a sada niko ni za gradsku vožnju ne kupuje auto koji nema klimu, servo, abs... Isto je i sa mobilnim telefonima, računarima, televizorima, čak i belom tehnikom, pa zašto onda ne bi bilo tako i sa vozovima? U malo razvijenijim zemljama to je standard a ne luksuz. Ista priča i za zavesice, pogotovu što ovde nisu ni stakla zatamnjena (treba ih ubediti makar da naknadno ugrade folije, da poboljšaju efikasnost klimatizacije prostora). Steva je sjajno shvatio poentu, možda iz svog ličnog iskustva stanovnika Nemačke: vozove uglavnom koriste mladji ljudi koji bi dodatno bili privučeni ponudama kao što su AC, USB, WiFi, bife... Elem, cena karte za prvi razred nije mnogo veća od one za drugi (BG-UE je 830rsd vs 640rsd), pa je za očekivati da se prvi razred koji ima i taj sto, i zavese (ako sam dobro video), a mesta jako malo brzo rasproda.
A ono čega se ja iskreno pribojavam više od vandalizma jeste nemar zaposlenih u ŽS. Konkretno - da neke garniture ne "istrče" i da služe kao "rudnik" rezervnih delova za druge. Ako je naručen 21 voz i to plaćeno 100 miliona evra od poreskih obveznika, onda mora svih 21 da bude u pogonu i bude u eksploataciji onoliko koliko je to propisano tehničkom dokumentacijom.
 
Можда би рецимо усб прикључак био боља варијанта од 220, безбеднији је завршава 90% потреба, али слажем се да је више маркетнишки добар потез него насушна потреба, чисто да се возу допише још један фичер :)
 
dziggy":2l3ux461 je napisao(la):
Posto pise da ce se novi vozovi koristiti samo za elektrificiranu prugu, a ja ne mogu da nadjem mapu gde se vidi koje su pruge elektrificirane, da li se otprilike zna gde bi mogli da ubace ove vozove, da nece mozda u BG voz da ih stavljaju, ili mozda za ovu novu relaciju do Panceva?
Mapa je tu:
http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/serbia---montenegro/serbia---montenegro.gif
Vozovi najverovatnije idu na relaciju BG-SU, BG-NI, vervatno i za Prijepolje. Videćemo.

dziggy":2l3ux461 je napisao(la):
Isto tako, kada se renovira pruga do PA, da li ce tamo ici BGvoz od Bezanije sa povecanim brojem vozova, ili se planira neka nova linija od Prokopa?
BG:voz će ići do Ovče, odnosno granice Beograda, čisto sumnjam da će do Pančeva. BG:voz finansira Grad Beograd, bilo je poziva ida druge opštine daju udela, kako bi BG:voz mogao da dođe do njih, ali u Pančevu vlada "ATP Pančevo" lobi, koji sprečlava dolazak BG:voza
 
mvbg1":sl5dli3y je napisao(la):
Igor":sl5dli3y je napisao(la):
Posto se nisam vozio jel ide zaista 120 levi kolosek ka Sidu

Levi kolosek se koristi za smer iz Sida ka Beogradu i on je u vecem delu za 120km/h do Nove Pazove. Desni kolosek je za smer ka Sidu i on je u katastrofalnom stanju. Od stanice Golubinci do Sida brzine se krecu od 30km/h do 50km/h.

Ok znaci zaista se na tim deonicama postizu i odrzavaju brzine od 120, moram da pitam dva puta posto mi je to u domenu naucne fantastike kod nas da znam da negde voz ide 120 i to na dugackoj deonici.
 
Siniša":i2lwdvdl je napisao(la):
BG:voz će ići do Ovče, odnosno granice Beograda, čisto sumnjam da će do Pančeva. BG:voz finansira Grad Beograd, bilo je poziva ida druge opštine daju udela, kako bi BG:voz mogao da dođe do njih, ali u Pančevu vlada "ATP Pančevo" lobi, koji sprečlava dolazak BG:voza
zar nije plan da se BG:Voz produži do Pančeva kada se završi drugi kolosek?
 
Novi vozovi ce biti ukljucivani u saobracaj na svim elektrificiranim prugama kako budu pristizali. Na BG:VOZ nece ici to je sigurno. Sve putnicke vozove koje trenutno vuku lokomotive zamenice novi vozovi. Tako da ce se osloboditi preko potrebne lokomotive koje su neophodne za vucu teretnih vozova. Na ICS vozove ce ici samo par garnitura. Verovatno na vozove 591/590,540/541,512/513 i to je to. Ostali na klasicne lokalne putnicke.
 
И ја да се придружим питању око брзине, колико се најдуже у континуитету вози 120, постоје деонице пруге које то могу да поднесу, постоје и возови али шта је са препорукама да се успори непосредно пре пружних прелаза захваљујући којима је и овако трагичан биланс на пружним прелазима вероватно ублажен?
 
Stevo hvala na detaljnim pojasnjenjima + :kk:

Najvise me zanimala visina voza, jer sam primetio da na svim ostalim isporucenim Flirt3 generaciji je visina 780, dok je samo nas 600mm, kao sto su uglavnom i svi isporuceni Flirt 1. To me vise zaintrigiralo zbog nekog unificiranja visine perona ne samo kod nas nego u Evropi u odnosu na raznovrsnost voznih sredstava.
 
Za remont vagona Y serije zaista nemam pojma. Znam samo da se pricalo o kupovini nekih polovnih vagona i to je to.
orion":2hinrmef je napisao(la):
И ја да се придружим питању око брзине, колико се најдуже у континуитету вози 120, постоје деонице пруге које то могу да поднесу, постоје и возови али шта је са препорукама да се успори непосредно пре пружних прелаза захваљујући којима је и овако трагичан биланс на пружним прелазима вероватно ублажен?
Na zeleznici nema preporuka,sve se radi onako kako je regulisano po propisima i pravilnicima.
Tvrdim vam da na ZS nema neobezbedjenih putnih prelaza. Sad ce verovatno dosta njih osuti paljbu po meni,ali da objasnim.
Postoje vise vrsta obezbedjenja putnih prelaza. Putni prelazi koji su obezbedjeni andreinim krstom i znakom STOP. Zatim obezbedjeni andreinim krstom,znakom STOP,polu branicima ili branicima.Putni prelazi sa branicima i polu branicima mogu biti obezbedjeni na licu mesta sa radnikom koji poseda taj putni prelaz i koji spusta rampe pre nadolazeceg voza. Takodje postoje savremenije metode rukovanja spustanjem branika a to su uredjaji sa VREMENSKOM i DALJINSKOM kontrolom.
Svi ovi prelazi takodje imaju znak STOP veliki kao kuca ispred njih.
E sad desava se da tehnika zataji i da neki putni prelaz ostane u kvaru ali postoje tacno definisane procedure koje se uvode u takvim slucajevima.
Otpravnik vozova ili dispecer na TK prugama ima potpuni uvid na pultu koji je putni prelaz u kvaru i obavestava masinovodje pisanim putem u obrascu koji se naziva S-51 o tacnoj lokaciji doticnog putnog prelaza i postupcima na njemu.
Kada voz nailazi na putni prelaz koji je u kvaru masinovodja staje ispred njega daje signalni znak "PAZI" lokomotivskom sirenom i kad se uveri da nema vozila na njemu oprezno prelazi dok celo lokomotive u potpunosti ne napusti lokaciju datog P.P.
Direktno vezano za levi kolosek pruge Beograd Sid je to sto se na par mesta gde postoje putni prelazi koji nisu obezbedjeni branicima i polu branicima brzina je ogranicena na 100km/h.
 
@mvbg1

Зашто би неко осуо паљбу по теби, формално ово је све тачно али доста тога утиче на небезбедност на пружним прелазима, од дивље градње и неодговорности до самог ризика који ови прелази доносе и кад се поштују прописи, можда је најмање крива железница а машиновоше су највеће жртве у свему томе јер није воз аутомобил па да се дефанзивном вожњом могу исправљати туђе грешке.

Ево пример у Батајници, са становишта железнице ту је све означено али дивља градња и неодговорност доводе до тога да свашта може видети.
Рампе се ломе често и то не увек због бахатости, гледао сам како је трактор са дуплом приколицом ломи иако је формално поступио по пропису. Наиме почео је да прелази пругу а толико је било рупа па је једноставно прелазио као пуж, није стигао да извуче задњи део и рампа се поломила.
Даље гледао сам како се пред потпуно исправном и спуштеном рампом воз зауставња док пешаци и неки мајмуни колима пролазе.
А није проблем само дивља градња већ су ту увек и паркирани камиони који заклањају видик.

Има и неки прелаз у Земун Пољу где БГвоз успорава, да ли ту постоји нека директива о успоравању иако постоји рампа или машиновође самоиницијативно успоравају кад процене да неки лудаци прелазе рампу?
 
Sve relacije od severa pa do juga tj do Nisa. Dalje tamo nisam zalazio. :kk: :D
 
Hvala na odgovoru. Meni su se ova sedista , kada sam video prvi put, cinila vrlo neudobnima u odnosu na neka ranije, ali sam dobio odgovor da je ovo regionalni voz, i da su voznje predvidjene istim kratke, te da za nekim konformizmom nema potrebe.

E sad, problem je sto se tamo , u normalnoj zemlji, gde se razdaljina od 250km predje za sat i po, kod nas treba 4-5 sati. Pitam se kako li ce to izgledati , dok ne izrenoviraju sve pruge kojima treba ovi vozovi da idu.
 
mvbg1":1ifzbxqb je napisao(la):
..Putnicki vozovi idu maksimalnom brzinom od 100 km/h,a svi ostali a tu spadaju:brzi ,poslovni,medjunarodni ekspresni za sada samo do 120km/h jer trenutno nemamo pruge za vece brzine....
Koja je razlika kod nas, izmedju brzog, poslovnog i ekspresnog?
 
Malte ne nikakva , cesto stignu u isto vrijeme , mozda se nesto promjeni
 
Лепотан :3
10419425_639142362850590_6522326083443888474_n.jpg

https://www.facebook.com/2131161921...362850590/?type=1&ref=notif&notif_t=notify_me
 
Vrh