Evo zasto su dvojca direktora ZS odbili potpisati ugovor sa Rusima
Zašto kasni obnova pruga
Quote:
Modernizacija pruge Ruma–Golubinci i Sopot Kosmajski–Kovačica trebalo je da počne još u junu ove godine
Obnova železničkog Koridora 10 koji se finansira iz ruskog kredita trebalo je da počne u junu, a glavni razlog zašto se to nije dogodilo jeste nezadovoljstvo naše strane ponuđenom cenom radova. Odbor direktora „Železnica Srbije” smatrao je da ti poslovi mogu da se obave jevtinije od dogovorenih 89,9 miliona dolara. Ruske državne železnice, kao investitor i glavni izvođač radova, pristali su na umanjenje od 5,6 miliona dolara. Ali za našu stranu ni to nije bilo dovoljno. Zbog tog natezanja ova građevinska sezona gotovo da je izgubljena za Koridor 10.
Ugovor za rekonstrukciju i modernizaciju šest deonica (Aneks 2 krovnog ugovora) potpisan je početkom marta. Kada je, međutim, trebalo potpisati podugovore o gradnji i cenama za svaku deonicu ponaosob došlo je do zastoja. Odbor direktora „Železnica Srbije”, koga su u to vreme činila tri izvršna direktora Dragoljub Simonović (koji je u međuvremenu smenjen sa mesta generalnog direktora), Svetozar Ćapin i Predrag Janković nije pristao na ponuđene vrednosti radova. Tražili su od ruske strane da ih umanji.
Problem su bili i rokovi. Prvobitno je bilo reči da obnova 112 kilometara pruge treba da traje 44 meseca, a potom su izvršni direktori srpskih železnica tražili da se svedu na 27 meseci.
Vladimir Jakunjin, direktor Ruskih državnih železnica za „Politiku” je rekao da je zahtev naše strane za dodatno smanjenje vrednosti radova nerealan i da oni na to neće pristati. Zbog toga se prekjuče sastao i sa ministarkom građevine, saobraćaja i infrastrukture Zoranom Mihajlović i zamolio je da se ubrza potpisivanje podaneksa za železnički Koridor 10, jer njegovo nepotpisivanje ugrožava predviđeni rok za realizaciju celokupnog projekata iz ruskog kredita. Ministarka je obećala da neće dozvoliti da projekti budu zakočeni i da će tražiti odgovornost u takvim slučajevima.
Inače, bez obzira na to što naše železnice trenutno nemaju generalnog direktora, ne postoji smetnja da preostala dva člana Odbora direktora potpišu te dokumente i da poslovi krenu s mrtve tačke.
Ruske železnice su doterale specijalizovane mašine i spremno čekaju da započnu radove na deonici Ruma–Golubinci u dužini 17,9 kilometara. Prvobitno je najavljeno da će ona biti gotova za 220 dana. Istovremeno bi trebalo da počne obnova na deonici Sopot Kosmajski–Kovačica od 18,4 kilometra.
Planirano je da početkom 2015. godine počnu radovi na delu pruge Mala Krsna–Velika Plana, a zatim na preostale tri deonice, oko Niša (Vinci–Đorđevo, Vranjska Banja – Ristovac i Bujanovac–Bukarevac). Prosečna brzina vozova na ovim deonicama je od 30 do 60 kilometara na sat, a nakon remonta biće povećana na projektovanih 80 do 120 kilometara na sat.
Ovaj posao je jedan od pet projekata, koji se finansiraju iz kredita od 800 miliona dolara, odobrenog Srbiji početkom prošle godine, a dogovorenog pre četiri godine.Mi u svemu tome učestvujemo sa 15 odsto novca. Većinu radova izvode Ruske železnice, dok je 35 odsto povereno našoj građevinskoj operativi.
Izgradnja pruge Beograd–Pančevo već je počela i tu ne postoje nikakvi problemi. Čak se ide i pre rokova. Trenutno se pregovara o kupovini 27 novih vozova u vrednosti 100 miliona dolara iz tog kredita, dok se za prugu Stara Pazova – Novi Sad i obnovu barske pruge kroz Srbiju još rade projekti i tek predstoje pregovori kao i potpisivanje aneksa ugovora.
http://www.politika.rs/rubrike/Ekono...-pruga.lt.htm