Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Izvor: Beobuild.rs

Predstavljamo novi voz za srpske pruge
stadlervoz.jpg


Pored velike rekonstrukcije pruga koja se očekuje da počne ove godine, Železnice su krenule i u nabavku novih kompozicija. Pored novih dizel vozova koji već saobraćaju našim prugama, aktuelna je i nabavka novih elektro kompozicija. Izbor je pao na švajcarskog proizvođača “Stadler” od koga je naručen 21 voz iz njihove serije FLIRT (Fast Light Innovative Regional Train). Dva voza za ŽS su već završena, a jedan je prethodnih dana stigao u Srbiju na dalja testiranja. Drugi je premijerno izložen na poznatom nemačkom sajmu transporta “InnoTrans 2014” u Berlinu, odakle vam donosimo ekskluzivnu foto reportažu.

Kompletnu vest kao i VELIKU foto reportazu novog voza mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://www.beobuild.rs/read.php/692.html

140923-ZSSTA-40.jpg

140923-ZSSTA-22.jpg


Kompletnu vest kao i VELIKU foto reportazu novog voza mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://www.beobuild.rs/read.php/692.html
 
Ako imate pitanja pucajte pošto sam bio na licu mesta kao fotograf :)
 
Meni je ovo potpuni promašaj naših železnica što nisu tražile utičnicu 220 za svako sedište.
 
Znam Somi, nekolicina ima tu zutu, ali oni svi uglavnom imaju samo jos jednu boju (ostale su neutralne).
Mi smo tu zutu dodali na dve boje. Postaje previse.
I kako to oni svi imaju 3 kompozicije, a mi 4?
Mi sve po sistemu, vise je bolje ;)

Po mome bi bilo najbolje da smo uzeli sivu umesto palve:
LcyPAvs2


ili barem da smo uzeli tamnije plavu:
HVH4za7o
 
Samo da dodam da boje uživo deluju dosta bolje nego na fotkama.
 
AC power samo u "biznis klasi", ko kupi kartu za ekonomsku neka ponese dinamo i kurblu :cry: Ok možda nije moralo za svako sedište, ali recimo pored svakog prozora, i u svakom ovom "separeu" za četvoro. Bife ili makar kafe automat ne bi bili loš dodatak, čak i u čisto komercijalnom aranžmanu sa nekim konije Želturist, ako oni ne vide interes.
 
Danas je odradjena voznja sa mernim kolima po obnovljenoj deonici Barske pruge izmedju stanica Lazarevac i Lajkovac. Pustanje pruge u redovni saobracaj do Valjeva za par dana. :kafa:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PfzJksHyaGQ[/youtube]
 
Steva i Igor veliki + svaka cast :)

Stevo, evo paljbe :) Mesta za bicikle i osobe u invalidskim kolicima su gde su ove preklopne stolice ili imaju bas odvojeno neko mesto? Da li je na podu, zidu, (osim na ulaznim vratima) nekom nalepnicom naznaceno da je mesto predvidjeno za bicikli/ osobu u kolicima? Ovo pitam jer mnogi se prave ludi i teraju inat kad nesto jasno nije obelezeno (mada i tada).
Sledece pitanje, jesi li ulazio i u drugi izlozeni Stadler-ov Flirt3 za DB (onaj sa trouglicima)? Kako ti se cini u odnosu na njega, u odnosu na unutrasnju opremu? Kakav je u odnosu na druge izlozene EMV-ove, ako si bio u ostalima?

Ono sto mene jos malo buni, jedino nas Flirt3 ima visinu poda na ulazu 600mm, a dok ostali, pa i taj pored izlozeni DB-ov ima 780mm. Jel to neka greska u opisu na sajtu Stadler-a ili je zaista ulaz malo nizi?

Paljba obustavljena, nadam se da nije strasno :)
 
Biciklistkinja":3nrgkuit je napisao(la):
Meni je ovo potpuni promašaj naših železnica što nisu tražile utičnicu 220 za svako sedište.
Бициклисткињо, ти се испрси за карту у првом разреду и ето ти личне утичнице.
 
Sad odjednom ne mozemo bez uticnice u vozu. Ok je da ga ima slazem se ali stvarno nemam potrebe da kacim uredjaje u struju van kuce. Mozda eventualno neki usb port ali i ovako je kako treba
 
Staklena_Wool_nica":2wwa3tu5 je napisao(la):
Znam Somi, nekolicina ima tu zutu, ali oni svi uglavnom imaju samo jos jednu boju (ostale su neutralne).
Mi smo tu zutu dodali na dve boje. Postaje previse.
I kako to oni svi imaju 3 kompozicije, a mi 4?
Mi sve po sistemu, vise je bolje ;)

Po mome bi bilo najbolje da smo uzeli sivu umesto palve:
LcyPAvs2


ili barem da smo uzeli tamnije plavu:
HVH4za7o

Vidis ova siva je odlicna samo maaalcice svetlija. Ali malcice. :)

Teget je inace lepsa na beloj pozadini nego na crvenoj.

Meni se jako svidja boja makete/starog rendera FLIRT-a 2.

Nego kad smo vec kod obnove voznog parka BG:Voz sa najvise putnika izvisi sa krsevima. Time ce poceti da teraju ljude od sistema, posebno kada dok cekaju krsa u kome vazi markica vide sta se vozi na regionalnim linijama gde ista ne vazi.

Sta kazete za nabavku 15 Bombardier Regio 2N dabldekera za potrebe BG:Voza? Niskopodan je, na kratkim modulima ima po dva para vrata gde moze da se gura u spicu. Nama bi svakako odgovarala kratka verzija sa 6 pari vrata odnosno sa dva dabldeker vagona sa deljenim postoljima, jednim singldeker vagonom u sredini sa 2 para vrata i dva upravljacka singldekera sa 2 para vrata. U spicu bi svakako mogli raditi upareno ukoliko zatreba.

SNCF_Z_55503.jpg


^^^Na kratkom upravljackom mogu da se ugrade jos jedna vrata umesto prozora a umesto petog sa vratima moze biti kratki upravljacki sa 2 para vrata. Tako bi voz imao 5 vagona a ukupno 6 pari vrata. U niskopodnim delovima u zoni vrata bi moglo biti guzve u spicu (kraca putovanja) dok bi dabldeker vagoni bez vrata bili korisceni uglavnom za sedenje i to za duza putovanja.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Qr8sDPC_rPc[/youtube]

Ukoliko ne zele da dizu perone to je najbolje sto mogu da urade do 2020.
 
Mislim da je uticnica super stvar, dopunis telefon, lap top, tablet, na tome uvek crkne baterija kad se najmanje nadas. Al dobro sta je tu je.
Da li neko zna u kakvom stanju je bila pruga koja je ostecena u poplavama, da l ova popravka poboljsava nesto ili je bilo dobro stanje?
 
loyola":1sdcf3hq je napisao(la):
Da li neko zna u kakvom stanju je bila pruga koja je ostecena u poplavama, da l ova popravka poboljsava nesto ili je bilo dobro stanje?

Stanje je bilo dobro.Brzina po knjizici reda voznje 100km/h,samo na jednom delu je bila lagana sa 70 km/h od nekih 250 m.
 
A to po knjizici dozvoljenih brzina da li zaista vozite toliko do tih granicnih brzina ili se ide nesto manje i koliko. Mislim na putnicki saobracaj
 
Igor":34ky66up je napisao(la):
A to po knjizici dozvoljenih brzina da li zaista vozite toliko do tih granicnih brzina ili se ide nesto manje i koliko. Mislim na putnicki saobracaj

Pa sve zavisi koliko su vozna vremena izmedju stanica "siroka". U principu, vozimo onoliko koliko pise u knjizici reda voznje(KRV) da bi smo ispostovali sam red voznje. E sad sto su nam pruge takve kakve jesu pa postoje tzv. "lagane voznje" dolazi i do nezeljnih kasnjena za koje mi masinovodje nismo direktno krivi. Mada postoje neke relacije gde ne mora da se vozi na "crtu", kao sto je slucaj na BG:VOZ-u. Jer tu su vozna vremena toliko razvucena(siroka) da kada bi vozili stvarno onoliko koliko pise po KRV bilo bi cekanja po par minuta u svakoj stanici.
 
Pa da li su knjizice dozvoljenih brzina uskladjene sa redom voznje
 
Igor":1ss1lo69 je napisao(la):
Pa da li su knjizice dozvoljenih brzina uskladjene sa redom voznje

Pa red voznje odredjenog voza se i pravi prema maksimalnim dozvoljenim brzinama po pruzi za odnosni voz. Plus u samu izradu reda voznje dolazi i niz drugih parametara koji moraju da se uzmu u obzir. A to su vreme provedeno kod ubrzavanja voza od samog mirovanja pa do postizanje maksimalne brzine za odredjeni deo pruge i obrnuto,razne ogranicene brzine koje se unose u samu knjizicu reda voznje. Tu se moraju uzeti i u obzir razna ukrstavanja sa drugim vozovima,ulasci samog voza u stanicu u skretanje (brzine se krecu od 10 pa do 50km/h u zavisnosti od same konstrukcije skretnice i njenog stanja) itd itd...
 
Jasno bitno je samo da znamo da se maksimalno koristi kapacitet pruge u pogledu dozvoljenih brzina u skladu sa ostalim parametrima ubrzanja, stanica ukrstanja i sl.

Steta bi bilo da knjizice i stanje pruga dozvoljava vecu brzinu i veci kapacitet a da nije iskorisceno zato sto red voznje ne koristi u potpunosti kapacitete i brzine
 
Kod nas je pravilo da se teretni vozovi voze maksimalno sa 80 km/h.U proslosti su postojali odredjeni vozovi za prevoz robe koji su isli cak i 95km/h,ali sa ukidanjem bivse JZ takvi vozovi su nestali sa nasih pruga.
Putnicki vozovi idu maksimalnom brzinom od 100 km/h,a svi ostali a tu spadaju:brzi ,poslovni,medjunarodni ekspresni za sada samo do 120km/h jer trenutno nemamo pruge za vece brzine. Da napomenem da su ove brzine uslovljene samim stanjem pruge,njenom konfiguracijom i neizbeznim zaustavnim putem,koji kod nas iznosi 700 ili 1000m.
 
Posto se nisam vozio jel ide zaista 120 levi kolosek ka Sidu
 
Staklena_Wool_nica":4vzj4bot je napisao(la):
I kako to oni svi imaju 3 kompozicije, a mi 4?
Mi sve po sistemu, vise je bolje ;)
Заправо већина има 4 вагона што је отприлике неки стандард, и не видим зашто је сад лоше што воз има 4 дела?
То зависи од сваког купца посебно, не требамо да купујемо возове гледајући комшије. Избор је довољно велик за све
http://www.stadlerrail.com/media/uploads/FLIRT_3.JPG
Морам да признам да једино Пољски Песа има лепша возила од нашег "заводника" 8)
inno14_pesa-icplus.jpg
 
Delija":1p7ax2wy je napisao(la):
Biciklistkinja":1p7ax2wy je napisao(la):
Meni je ovo potpuni promašaj naših železnica što nisu tražile utičnicu 220 za svako sedište.
Бициклисткињо, ти се испрси за карту у првом разреду и ето ти личне утичнице.

не може се целом свету угодити. чу, утичница у 2. разреду. па ови досадашњи је нису ни имали у првом разреду
 
Posto pise da ce se novi vozovi koristiti samo za elektrificiranu prugu, a ja ne mogu da nadjem mapu gde se vidi koje su pruge elektrificirane, da li se otprilike zna gde bi mogli da ubace ove vozove, da nece mozda u BG voz da ih stavljaju, ili mozda za ovu novu relaciju do Panceva?

Isto tako, kada se renovira pruga do PA, da li ce tamo ici BGvoz od Bezanije sa povecanim brojem vozova, ili se planira neka nova linija od Prokopa?

I jos jedno pitanje, na kojim linijama voze trenutno oni ruski vozovi?
 
Vrh