Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Цене карата за Регио возове су редовне по истом тарифнику по км као на целој мрежи, а за Соко посебне. За Регио се цене могу мењати само кад се промене цене за све возове у земљи уз исти ниво поскупљења свугде.
 
Шта фали Кинезима Фусињ 200 на пример? Сигурно би било и брже и јефитније него све остало.
Или макар локомотиве, а вагоне да се напрегнемо да сами направимо.
 
Шта фали Кинезима Фусињ 200 на пример? Сигурно би било и брже и јефитније него све остало.
Или макар локомотиве, а вагоне да се напрегнемо да сами направимо.

По хиљадити пут - слободни профил кинеских пруга је шири, те су возови шири и нису компатибилни са европским пругама осим појединих пруга бившег источног блока.

Кинези имају онај прототип двоспратног ЕМВ за 200 км/ч за Европу, који се појавио пар месеци после наше набавке Киса. Узеће га је Вестбан да га испроба.
 
Цене карата за Регио возове су редовне по истом тарифнику по км као на целој мрежи, а за Соко посебне. За Регио се цене могу мењати само кад се промене цене за све возове у земљи уз исти ниво поскупљења свугде.
Нисам знао за то, мислио сам да је план да цену км одређују и други фактори јер... брза пруга. Пре пуштања пруге спекулисало се о цени карте за Соко, најављена је значајно виша цена а ово сада треба да је промо период. Мислио сам да се промо односи и на регио.
 
Још увек важе промотивне цене, посебно за Соко, зато је увек и пун и распродат сатима унапред а многи који не могу соколом иду на регио. До раста цена карата ће свакако доћи, пре или касније, постепено. Неминовно је. Добро је што су изашли са овим промо ценама, да врате људе на железницу, то има и те како смисла али промо период неће трајати довека. Лепо је видети да има путника али када дође до раста цена смањиће се и број путника, не драстично али хоће. Нове гарнитуре су неопходне и за ту линије и за друге линије као и тактни ред вожње за регио са поласцима на сваких сат времена без рупа. Ако постоји пруга на којој је могуће организовати тактни ред вожње без искакања онда је то ова нова пруга. Штета је то не искористити.
Cena karte će samo porasti za Soko na 600 din u jednom i 1000 din povratna. Toliko povećanje na broj putnika svakako neće uticati. Samo je potrebno još kapaciteta. Kiss šestodelni, Kiss sinhron, lok+vagoni
 
По хиљадити пут - слободни профил кинеских пруга је шири, те су возови шири и нису компатибилни са европским пругама осим појединих пруга бившег источног блока.

Само даинапоменем да ми већ имамо кинеске локомотиве у ТЕНТ, Македонци имају ДМВ.

Зна ли се кад Вестбан добија прве примерке?
 
Само даинапоменем да ми већ имамо кинеске локомотиве у ТЕНТ, Македонци имају ДМВ.

Зна ли се кад Вестбан добија прве примерке?

Maкедонци исто имају електричне локомотиве кинеске, као и ЕМВ. С тим што наше и македонске локомотиве нису хомологоване за ЕУ. Рејл Карго Мађарска, подружница Аустријских железница у Мађарској је такође набавила кинеске електричне локомотиве, које управо пролазе процес хомологације за ЕУ, ако већ нису прошле.

Нисам знао за то, мислио сам да је план да цену км одређују и други фактори јер... брза пруга. Пре пуштања пруге спекулисало се о цени карте за Соко, најављена је значајно виша цена а ово сада треба да је промо период. Мислио сам да се промо односи и на регио.

Било је првих месец два, кад је карта била 300 динара за све возове. После су подигли на 400 за Соко, а Регио пребацили у стандардно тарифирање по км, које важи у целој Србији.
 
Истакао бих само да не би био толики "покољ" у регио возовима да има довољно места у Соколу. Велики део путника уствари не може да купи карту за Сокола, и онда се то прелива на регио. Тако да није решење само набавка додатних Флиртова, већ треба хитно кренути и у повећавање броја Кисева.

лично мишљење је да треба купити још 3-4 Цмокића, али 160, баш за Регио возове до Новог Сада. питање је да ли ће бити довољно Флиртова да иду у синхрону до Новог Сада

Зна ли се кад Вестбан добија прве примерке?

и даље су у фази тестирања
 
Biće ovde posla za ZOP službu.

Plan je da se sve okonča do 12/13 Januara...

IMG_20230110_121858.png
 
Трагом ове вести:
У којо се говори, да би гарнитуре требало да колају по пет европских земаља (осим Аустрије)
као и да се говори о томе да би Вестбан требао да узме гарнитуре на лизинг а не да их купи, што уз податак који тамо наведен да би гарнитуре требало да буду двосистемске на 15 и 25кВ, чини аранжман са кинезима повољном приликом.

1673349948208.png

1673349956636.png



Обе слике су са горњег сајта.
 
Lepo su iskopirali Stadler KISS, osim ove prednje stene koja je možda čak i lepša od originala..

Ali to stalno rade, tokom ovogodišnjeg "Innotrans-a" (sajma železničke industrije), Kinezi su sve živo slikali od "Velike Trojke"..
Bogami organizatori su bili na granici da ih izbace, jer su krenuli i da se zavlače ispod lokomotiva & EMV-a da bi što bolje uslikali, a time pomalo i ugrožavali svoju bezbednost..😳
 
Tреба сачекати и видети, како ће се кинез показати у пракси. То што је двосистемски, то ништа не значи. Штадлер исто без проблема може по наруџби направити двосистемски. Уосталом, наш је исти као за Вестбан, само модификован са 15кВ на 25кВ, чак су и конци на седиштима у бојама Вестбана. Мада сам ја пре за једноспратне возове на дугим релацијама, због пространости и смањеног простора за пртљаг у двоспратним возовима.
 
Апсолутно агласан да за дуге релације је боље да буде јеноспратан, али за ова шврћкања по Србијици, са свега неколико станица, може и на два спрата, па да се спрежу кад је већа потреба, викенди, празници, или догађаји.

Не сумњам да ће кинези добро да се покажу, они ипак имају огромно искуство код себе, ту су једнино европске бирократе да закољу ствар ако им се учини да ће Кина да сатре њихову продукцију. Али, ако причамо само о српским пругама, то не треба превише да нас брине.

Уосталом повољни аранжман оперативног лизинга у коме власник сам одржава композције, може да нам да значајну предност али и преговарачку позицију са другим произвођачима, јер као што се са горњег сајта види, Штадлер може и да се спусти у цени кад им је фрка, а не да деру ове наше монистре и неписмену багру.
 
 
Tu je pruga najmanju problem, više je do svesti ljudi..
Doslovno 90% zadnjih fatalnih nesreća se dogodilo zbog nepažnje pešaka ili vozača, što govori dosta!
Ja sam za izgradnju obilaznice iz saobraćajnih razloga, smatram da će biti lakše za robu da se direktno prevozi bez ulaska u trenutni Niški čvor..
A što se tiče sadašnje pruge trebalo bi da zadrzi funkciju ili za Putničke vozove ili za neki LRT do Niške banje i zdušno sam protiv ideje da se na tom prostoru bilo šta gradi, a koliko primećujem odavno je neko bacio oko na mnoge prostore kroz koje pruga sad prolazi..
 
Градоначелница Ниша је у неком интервјуу говорила о измештању као "предуслову са боље просторно планирање и развој града" тако да мислим да ће се, уколико се пруга буде уклањала, ту ићи на проширење друмских саобраћајница, бициклистичка стаза итд. Како сам разумео, планирана обилазница би требало да иде паралелно са АП до петље Ниш исток и да се уклопи са пругом Зајечар - Ниш и тако уђе у град. Помиње се и нова станица у близини аеродрома. Зна ли неко како ће тачно нови чвор да изгледа?
 
Градоначелница Ниша је у неком интервјуу говорила о измештању као "предуслову са боље просторно планирање и развој града" тако да мислим да ће се, уколико се пруга буде уклањала, ту ићи на проширење друмских саобраћајница, бициклистичка стаза итд. Како сам разумео, планирана обилазница би требало да иде паралелно са АП до петље Ниш исток и да се уклопи са пругом Зајечар - Ниш и тако уђе у град. Помиње се и нова станица у близини аеродрома. Зна ли неко како ће тачно нови чвор да изгледа?
Screenshot_20230110_175655_Gallery.jpg
 
Најважније је да се сви шински коридори што пре исприватизују, изграде и заспу асфалтом. Трамвоз, или друга средства на шинама никако не предвиђати, борити се са мишљу да тако нешто може. За гађењем вретити главом док таква мисао "не испадне" из главе.
 
Ako je za utehu, makar će preživeti krak Medjurovo-Niš-Crveni Krst, u vreme naleta ideje za premeštanje pruge iz "centra Niša" vladalo je mišljenje da se premesti i Glavna stanica na Crveni Krst...
Iako realno obe nemaju savršen položaj, mislim da je veoma važno da ostanu tu gde su, jer svaka od njih pokriva deo grada (Crveni Krst severni, Niš P južni), takodje dobro su povezane javnim prevozom..

Zanimljivo da je na Jugu uvek bilo putnika, do 2020. je bio kakav takav normalni RV, pa je bilo dosta ljudi po vozovima, pogotovo ka Leskovcu..
Ljudima sa teritorije Merdara je to bila jedna od retkih veza za Niš, sada je pitanje da li će se nakon radova taj voz vratiti ikad do Prokuplja, a kamoli do Merdara...
Linija ka Dimitrovgradu je isto bila popularna, ka Zaječaru tek, danas se koriste vozovi dosta izmedju Stalaća i Niš, jer ima dosta sela na tom delu...
Nažalost i ti ljudi su izgubili "Aleksinački voz" od novog RV-a, železnica nikad nije dobro poslovala na Jugu, većinom zbog svoje krivice!
 
Па ја знам људе из Владичиног Хана који до пре 25 година никад сели у аутобус нису, осим кад су ишли за Врање, јер је тамо станица далеко к`о да је аеродром.

У међувремену, Жељезнички превоз Црне Горе пријавио профит од милион евра за прошлу годину, превезено 18% више путника од плана.
Који је ово овде треш од државе, свесни нисмо.
 
"Erasmus +" je preko "DiscoverEU" organizovao neku vrste nagradne igre za mlade, nagrada je Interrail karta koja važi za 7 dana putovanja..
Kao što svi znamo Srbija nije članica EU, medjutim u programu je Erasmus-a te je za našu državu obezbeđeno 22 karte, s obzirom u kakvim smo odnosima i više nego dovoljno...🤓
Izvlačenja su otprilike dvaput godišnje, ja sam se već jednom prijavio i nisam dobio, sada sam bio na "ekstremnoj granici" sa godinama, ali posrećilo mi se ovog puta..🙂
Nažalost, umiranjem železnice, umrla je i voljz mladih da putuju vozom, te se iz Srbije prijavilo tek manje od 200 učesnika, prilikom sledećeg kruga okačiću link za prijave, pa ako znate nekog ko ne prelazi 18-19 godina preporučite mu da se okuša...🤘
Jes da nemamo praktično nijedan medjunarodni voz, ali preko Flix-a eto vas do braće Hrvata ili Madjara pa odatle dalje vozom!😁

Evo statistike:



IMG_20230111_010751.png
 
Ено га Весић данас најављује модернизацију и електрификацију пруге Врбас - Сомбор за 120 км/ч за 80 милиона евра. То уопште није лоше, ако се обистини, могли би након завршетка пруге Београд - Будимпешта онда имати и директне возове Београд - Сомбор. Било би добро када би по истом моделу радили Лапово - Краљево и Сталаћ - Краљево, паралелно са модернизацијом пруге Београд - Ниш, те враћање/увођење кружног воза Београд - Београд (преко Лапова, Крагујевца, Краљева, Врњачке Бање, Трстеника, Крушевца и Сталаћа, као и обрнуто). Мислим да би то веома допринело развијању путничког саобраћаја у Србији.

(погрешна тема, пребацити молим)
 
Vrh