Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Па ја знам људе из Владичиног Хана који до пре 25 година никад сели у аутобус нису, осим кад су ишли за Врање, јер је тамо станица далеко к`о да је аеродром.
Do pre 15ak godina iz Priboja se putovalo isključivo vozom. Danas ogroman broj ljudi izbegava železnicu zbog prečestih havarija u kojima ostaneš satima zaglavljen u bespuću. Kada se autobus pokvari magistrala nikad nije bespuće. Često je naseljeno mesto, ima kafana, prodavnica. Drugi bus dođe relativno bro. Kad voz stane u kanjonu Gradca, možeš da mu priđeš samo helikopterom a rezervna lokomotiva je 5 sati daljeko... Poverenje u železnicu je trajno izgubljeno i samo rekonstrukcije ogromnog obima ga mogu povratiti. Uvođenje par polazaka na polurekonstruisanim deonicama neće povratiti putnike koji su sigurnost našli u autoprevozu.
 
Do pre 15ak godina iz Priboja se putovalo isključivo vozom. Danas ogroman broj ljudi izbegava železnicu zbog prečestih havarija u kojima ostaneš satima zaglavljen u bespuću. Kada se autobus pokvari magistrala nikad nije bespuće. Često je naseljeno mesto, ima kafana, prodavnica. Drugi bus dođe relativno bro. Kad voz stane u kanjonu Gradca, možeš da mu priđeš samo helikopterom a rezervna lokomotiva je 5 sati daljeko... Poverenje u železnicu je trajno izgubljeno i samo rekonstrukcije ogromnog obima ga mogu povratiti. Uvođenje par polazaka na polurekonstruisanim deonicama neće povratiti putnike koji su sigurnost našli u autoprevozu.
Kakve bi to rekonstrukcije ogromnog obima trebalo da budu?
 
Ovo je sjajna vest, prvo su pričali o običnoj rekonstrukciji bez elektrifikacije, a sad su došli do ovoga. Ovo ima mnogo smisla jer omogućuje direktnu vezu Beograd-Sombor potpuno električnim vozilom
 
Ovo je ektra vest, to daje mogucnost da Sombor bude direktno povezan sa Beogradom preko Brze pruge koristeci Flirt ili Kiss.
 
Poslednja izmena:
Istina je da fali taj mali deo pruge izmedju Beceja i Novog beceja i eto nama Vojvodjanske transversale.
Zapravo isto sto i planiraju izgradnjom brze saobracajnice Sombor Kikinda samo u zeleznickom obliku.
Pruga Vrbas - Bečej je ukinuta i demontirana, zajedno sa prugama Žabalj - Bečej i Bečej - Senta.
Bečej je tako od čvora u potisju izbrisan sa napredne železničke mape.
 
Bečej je tako od čvora u potisju izbrisan sa napredne železničke mape.

Бечеј је избрисан много пре напредњака.

Сувисла је прича о изградњи било каквих нових регионалних или магистралних пруга док се постојеће не обнове на иоле пристојно стање.
 
Sigurno ne mogu to da obnove sad ali valjalo bi te trase uvrstiti u neki plan za "oživljavanje" nekada u budućnosti kako bi se ti koridori sačuvali.
 
Ja mislim da su krenuli da se bave prugom za Sombor jer mogu lako da je prikluče na brzu prugu Bg-subotica, jer tako mogu da ostvare jako konkurentna vremena za direktne vozove Sombor Beograd

Dok je veći problem za Bečej i Kikindu jer nemaju moderne pruge u blizini da prikluče te gradove.

Zato će se baviti njima kasnije.

Ali slažem se da treba da postoji ravnomerni razvoj.
 
Svakako nisu trebali da ih cupaju da tu ne 'nikne' nesto. Kad se vec povela rasprava o prugama u Banatu,da li je moguce stici od SUbotice do Zrenjanina preko Sente,Coke i Banatskog Milosva?
 
Poslednja izmena:
Moguće je, ali se ne možeš vratiti u istom danu ako ideš iz Zrenjanina..

Снимак екрана (552).png


Снимак екрана (553).png
 
Sigurno ne mogu to da obnove sad ali valjalo bi te trase uvrstiti u neki plan za "oživljavanje" nekada u budućnosti kako bi se ti koridori sačuvali.
Voleo bih da delim taj optimizam ali stvarnost je sasvim drugačija. Očekujemo od ljudi koji se nešto pitaju vezano za železnicu da u budućnosti obnove neke zapostavljene, uništene, povađene pruge, očekujemo od istih onih "stručnjaka" koji su dozvolili da se na primer zatvori i povadi pruga Petrovaradin - Beočin, i da se na njenom mestu napravi biciklistička staza.
Za to vreme desetine kamiona dnevno lome puteve oko Beočina i Petrovaradina prevozeći cement i laporac.
Nekako mi te dve stvari ne idu jedna sa drugom iako bih i ja najviše voleo da se sve te davno ugašene deonice ponovo obnove.
 
Opet je došlo do kvara na pruzi Beograd-Novi Sad. Voz ide sporo kod TPS Zemun i usporava u pri ulasku u Inđiju iz pravca Beograda.
 
Mislio sam da li je pruga u funkciji,znam da je putovanje tri dana jahanja ako ne crkne konj.
 
Opet je došlo do kvara na pruzi Beograd-Novi Sad. Voz ide sporo kod TPS Zemun i usporava u pri ulasku u Inđiju iz pravca Beograda.
Ово у Земуну је тако већ неколико дана. Ја сам се возио у понедељак и уторак и возови су каснили 3-4 минута.

10.01.2023​

Privremena kašnjenja vozova u čvoru Beograd

10:22 “Srbiјa Voz“ a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da јe od 07. јanuara 2023 godine došlo do smetnje na infrastrukturnim kapacitetima u čvoru Beograd u okviru stanice Zemun . Ova smetnja može imati za posledicu zakašnjenja vozova iz unutrašnjeg putničkog saobraćaјa,kao i vozova iz sistema BG:VOZ.
Zahvaljuјemo se putnicima na razumevanju.
Извор: https://www.srbvoz.rs/red-voznje/

Ово у Инђији нисам приметио. Је л' се то дешавало више пута или само једном?
 
Прочитао сам ово што је Весић најавио у вези пруге Сомбор - Врбас. Било би одлично да се деси али нисам оптимиста да ће се све то и десити онако како је најављено или бар не у скоријој будућности. Та пруга је у очајном стању, у више наврата пре 10-15 година помињано је гашење путничког саобраћаја али је он некако опстајао са 2,3 пара возова док није затворен Врбас због изградње Нови Сад - Суботица. Помињу се радови од 80 милиона, електрификација и брзина до 120. Пруга од Суботица до Хоргоша је такође рађена скоро од 0 за брзину до 120 и електрификована, по информацијама из медија коштала је исто толико па не знам како за исти новац планирају да ураде то на прузи која је много дужа и има много више прелаза.
 
Vrh