Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

По мом мишљењу једина нова пруга која би била оправдана у социоекономском аспекту у скоријој будућности у Војводини је Нови Сад - Зрењанин по директној траси. ~48км од станице до станице, возно време би могло бити око пола сата. Осим што би боље повезао Зрењанин који има преко 100 хиљада становника са Новим Садом, отворио би се простор за много конкурентније возове Нови Сад - Зрењанин - Кикинда, Београд - Нови Сад - Зрењанин, итд. А чак и једног далеког дана ако се врати пруга, и за Нови Сад - Зрењанин - Вршац.
Овиме би се цео регион зближио, створиле би се потпуно нове везе и путовања која нису била замислива до сада. Неко би могао нпр. да живи у Инђији а ради у Зрењанину без проблема јер би возно време у Регио возу било око 50ак минута само. Или неко из Врбаса да иде у школу у Зрењанин, или било која друга варијанта. Цела англомерација око Новог Сада би ојачала, а индиректно и цела БГ - НС англомерација. Смањио би се притисак и на градове, продуктивност би била већа, итд.

А што се тиче саме трасе, треба искористити ситуацију што се тренутно ту планира аутопут, па да се макар у оквиру коридора аутопута остави простора и за железницу где год је то погодно (нпр. деоница где се прелази Тиса се поклапа).

Знам да је ово мало у домену фантазије тренутно, и да се спомене од стране политичара тек сваких пар година онако успут у дугорочном неком смислу, и да тренутно нигде не постоји у званичним плановима. Свеједно, ово делује као ствар која може значити препород за железницу у Банату. Траса преко Титела је бесмислена, а ово би омогућило да и Кикинда и Зрењанин иду и за Нови Сад, и за Београд, са изузетно добрим возним временима.
2023.01.11. NS - ZR pruga.png
 
Ово у Земуну је тако већ неколико дана. Ја сам се возио у понедељак и уторак и возови су каснили 3-4 минута.

Извор: https://www.srbvoz.rs/red-voznje/

Ово у Инђији нисам приметио. Је л' се то дешавало више пута или само једном?
Danas se dešavalo u oba smera
 
Прочитао сам ово што је Весић најавио у вези пруге Сомбор - Врбас. Било би одлично да се деси али нисам оптимиста да ће се све то и десити онако како је најављено или бар не у скоријој будућности. Та пруга је у очајном стању, у више наврата пре 10-15 година помињано је гашење путничког саобраћаја али је он некако опстајао са 2,3 пара возова док није затворен Врбас због изградње Нови Сад - Суботица. Помињу се радови од 80 милиона, електрификација и брзина до 120. Пруга од Суботица до Хоргоша је такође рађена скоро од 0 за брзину до 120 и електрификована, по информацијама из медија коштала је исто толико па не знам како за исти новац планирају да ураде то на прузи која је много дужа и има много више прелаза.

Verovatno za te pare nema renoviranje stanica sa izgradnjom novih perona i podhodnika kao sto je bio slučaj za Prugu Subotica-Horgoš.
To drastično smanjuje troškove.
 
Verovatno za te pare nema renoviranje stanica sa izgradnjom novih perona i podhodnika kao sto je bio slučaj za Prugu Subotica-Horgoš.
To drastično smanjuje troškove.
Samo kolosek i možda šminkanje staničnih zgrada i pratećih objekata(fasada i osvetljenje).
 
Verovatno za te pare nema renoviranje stanica sa izgradnjom novih perona i podhodnika kao sto je bio slučaj za Prugu Subotica-Horgoš.
To drastično povećava troškove.
Могуће али ми свеједно делује нелогично... И због тога а и због других ствари. Ако би неком то најављено одговарало и ако би неко овде требао то да заговара, да има бољу и бржу везу са НС и директну везу са БГ онда сам то ја али свеједно нисам оптимиста. Највећи број људи и путника гравитира НС и БГ, један део СУ. Железничка веза СО - СУ постоји, железничка веза СО - НС постоји преко Богојева. Логичније делује уместо 80 уложити 8 милиона у тријанглу код Богојева и деонице од Богојева до Новог Сада, првенствено колосеке и скретнице у станицама тамо где то није одрађено и тако скратити возно време СО - НС. Уз тако нешто и добру преседачку везу на НС - БГ, СО - БГ је на 3 сата, веома конкурентно. 95% аутобуских полазака СО - НС - БГ иде преко Црвенке, Куле и Врбаса, поласци су у просеку на 45 минута тако да би железница на том потезу морала озбиљно да се помучи да привуче путнике. Да, путовање возом је комфорније, да, путовање возом је јефтиније али је и такт изузетно важна ствар. 95% људи неће да чека на воз 2 сата ако има бус за 30 минута. Са друге стране, аутобуска веза насеља између СО, Оџака и НС са НС и БГ је релативно лоша, зато ту воз и успе да накупи нешто.
 
Poslednja izmena:
Pa kapiram da su razmisljali na nacin da ako renoviraju pravac preko Crvenke da ce veza SO-NS-BG biti mnogo brza nego preko Bogojeva jer bi koristila vecu deonicu brze pruge samim tim bi smanjila vreme putovanja a i to je najkraca tj najdireknija veza ta 3 grada.

A i Sombor-Vrbas nije mnogo duza deonica od Subotica-Horgos, meni ta suma od 80 miliona evra deluje realno koliko toliko.
 
Poslednja izmena:
Брзина Суботица - Сомбор - Богоjeво је од новог реда вожње пала на 50 км/ч за путничке и 40 км/ч за теретне возове, тако да би се за деоницу преко Богојева требало уложити много више од триангле. Колико год уложили у трасу преко Богојева, ако би до Сомбора ишао Флирт, са брзином Нови Сад - Врбас 160 км/ч и Врбас - Сомбор 100 км/ч, ма како год окренули биће брже него преко Богојева.
 
Dugo je i trajalo, neki ovde su se čudili kad sam pisao da, obzirom kakvo je stanje kod nas i kako se održavaju tek rekonstruisane deonice, ni ova pruga neće izdržati ni godinu dana.

Nego, ko je kriv za ovu "lošu geometriju koloseka"? Projektanti ili izvođači radova? Ko će da odgovara, hoće li to da poprave, ili neće biti sredstava, pa će za par godina tuda da se vozi 120 km/h?
 
Što se tiče geometrije koloseka:

"Geometrija koloseka može da se opiše kao projektovana (nominalna) geometrija i neregularnosti (odstupanja) aktuelne geometrije koloseka. Projektovana geometrija koloseka je trodimenzionalna geometrija izražena kao horizontalna i vertikalna projekcija. Horizontalna projekcija je projekcija koloseka na horizontalnu ravan i sastoji se od pravaca, kružnih krivina i prelaznih krivina. Vertikalna projekcija je projekcija koloseka na vertikalnu ravan i sastoji se od uniformnih gornjih površi glave šine u vertikalnoj ravni duž koloseka. To znaþi da se vertikalna projekcija sastoji od vertikalne krivine, podužnog nagiba koloseka i nadvišenja šine u koloseku."

"Projektovana geometrija koloseka pruža taþne, prostorne podatke u globalnom koordinatnom sistemu koji su neophodni za polaganje koloseka, obnovu ili održavanje. Tokom eksploatacije koloseka degradacija geometrije koloseka se manifestuje kao razvoj neregularnosti geometrije koloseka. Ovaj proces je normalni deo životnog ciklusa koloseka. S obzirom na to da stvarna geometrija koloseka direktno utiþe na kvalitet vožnje šinskih vozila, precizno merenje geometrije koloseka je odluþujuüe za procenu bezbednosti saobraüaja. Geometrija koloseka treba da se meri i snima periodiþno na osnovu oþekivanog propadanja geometrije koloseka".


(https://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/0543-0798/2014/0543-07981401029P.pdf)

Verujem da su ovakve stvari izregulisane sa izvođačem radova, odnosno njegovim podizvođačima, gde pruga verovatno podleže pod nekim garantnim rokom za kojim su pomenuti zaduženi za otklanjanje nedostataka..
E sada, isti mogu da utvrde da je pruga loše eksploatisana tjst. loše održavana, ne zaboravite da se pruge za velike brzine drugačije održavaju od "normalnih pruga", te oni mogu da odbiju zahtev IŽS-a da otklone nedostatke..

Ipak, imajte u vidu da ja nisam pročitao nijedan ugovor o pruzi NS-BG, te ovo više pričam iz nekog iskustva i drugih primera..:)
 


Na forumu uvek vesti budu pre medija



10 stepeni u januaru su jako teški vremenski uslovi.
 
Vala, koliko god da je loše održavaju, ako posle 8 meseci već mora da se smanjuje brzina, onda tu nešto nije kako treba.

Da, u tom saopštenju SSP-a kažu kako su mašinovođe prijavile lupanje na nekim deonicama pruge..Ne znam da li mislimo na isto, ali neko lupanje se čulo i u maju kad sam se ja vozio, a i komentarisalo se kako vožnja generalno nije baš mirna.
 


Na forumu uvek vesti budu pre medija



10 stepeni u januaru su jako teški vremenski uslovi.
Pa kada su se mediji pretvorili u copy paste industriju.
 
Da, u tom saopštenju SSP-a kažu kako su mašinovođe prijavile lupanje na nekim deonicama pruge. Ne znam da li mislimo na isto, ali neko lupanje se čulo i u maju kad sam se ja vozio, a i komentarisalo se kako vožnja generalno nije baš mirna.
Vrlo verovatno. Sećam se kad sam se prvi put vozio da mi nije delovalo stabilno pri toj brzini. Mislim drugačiji mi je bio osećaj vožnje u Španiji iz Figuerasa do Barselone na 160 nego kod nas između Beograda i Novog Sada.
 
Kakve su šanse da otklone nedostatke na pruzi poznavajući njih...?
 
Nadam se jer ta podrhtvanja i lupanja su mesecima, pogotovo u tunelu i tek sada su se setili.
Мене је баш изненадило да се вибрације осете у тунелу где је колосек на бетонској подлози. Не знам шта би ту могао бити узрок лоше геометрије. Евентуално неправилности на глави шине. За то је потребна машина која ради брушење главе шине, што спада у један од битних делова одржавања пруге за велике брзине. Нисам сигуран да такву машину Инфраструктура поседује.
Осим пријава машиновођа, и мерна кола су радила снимање пруге (што се ради сваких месец дана) и она су утврдила неправилности на основу којих је смањена брзина.
 
Ja sam se dosad vozio jedno 10ak puta tamo vamo Sokolom i svaki puta sam primjetio to podrhtavanje i nije mi bilo čak ni prijatno, ali eto mislio sam uvijek šta ja znam možda tako treba, da sebi umišljam pošto sam inače plašljiv i kad letim avionom, ali nažalost je moj strah bio ipak opravdan 😬🤯
 
Brza pruga sa Aliexpressa. Dugo je i trajala, nema šta.
Ne pričajte gluposti, pruga ko pruga je urađena kako je trebalo, ali treba i da se održava. Merna kola pred kraj svakog meseca prolaze i mere stanje koloseka, primetno je svakog meseca maalo lošije i lošije stanje. Tako se ide dok nije pitrebno sređivati. Srediće ovo kako znaju i umeju, jer je ovo politički "njihova" pruga
 
Poslednja izmena:
Vrh