По мом мишљењу једина нова пруга која би била оправдана у социоекономском аспекту у скоријој будућности у Војводини је Нови Сад - Зрењанин по директној траси. ~48км од станице до станице, возно време би могло бити око пола сата. Осим што би боље повезао Зрењанин који има преко 100 хиљада становника са Новим Садом, отворио би се простор за много конкурентније возове Нови Сад - Зрењанин - Кикинда, Београд - Нови Сад - Зрењанин, итд. А чак и једног далеког дана ако се врати пруга, и за Нови Сад - Зрењанин - Вршац.
Овиме би се цео регион зближио, створиле би се потпуно нове везе и путовања која нису била замислива до сада. Неко би могао нпр. да живи у Инђији а ради у Зрењанину без проблема јер би возно време у Регио возу било око 50ак минута само. Или неко из Врбаса да иде у школу у Зрењанин, или било која друга варијанта. Цела англомерација око Новог Сада би ојачала, а индиректно и цела БГ - НС англомерација. Смањио би се притисак и на градове, продуктивност би била већа, итд.
А што се тиче саме трасе, треба искористити ситуацију што се тренутно ту планира аутопут, па да се макар у оквиру коридора аутопута остави простора и за железницу где год је то погодно (нпр. деоница где се прелази Тиса се поклапа).
Знам да је ово мало у домену фантазије тренутно, и да се спомене од стране политичара тек сваких пар година онако успут у дугорочном неком смислу, и да тренутно нигде не постоји у званичним плановима. Свеједно, ово делује као ствар која може значити препород за железницу у Банату. Траса преко Титела је бесмислена, а ово би омогућило да и Кикинда и Зрењанин иду и за Нови Сад, и за Београд, са изузетно добрим возним временима.
Овиме би се цео регион зближио, створиле би се потпуно нове везе и путовања која нису била замислива до сада. Неко би могао нпр. да живи у Инђији а ради у Зрењанину без проблема јер би возно време у Регио возу било око 50ак минута само. Или неко из Врбаса да иде у школу у Зрењанин, или било која друга варијанта. Цела англомерација око Новог Сада би ојачала, а индиректно и цела БГ - НС англомерација. Смањио би се притисак и на градове, продуктивност би била већа, итд.
А што се тиче саме трасе, треба искористити ситуацију што се тренутно ту планира аутопут, па да се макар у оквиру коридора аутопута остави простора и за железницу где год је то погодно (нпр. деоница где се прелази Тиса се поклапа).
Знам да је ово мало у домену фантазије тренутно, и да се спомене од стране политичара тек сваких пар година онако успут у дугорочном неком смислу, и да тренутно нигде не постоји у званичним плановима. Свеједно, ово делује као ствар која може значити препород за железницу у Банату. Траса преко Титела је бесмислена, а ово би омогућило да и Кикинда и Зрењанин иду и за Нови Сад, и за Београд, са изузетно добрим возним временима.