Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Битно је да је угашена главна железничка станица и да се град "спустио на реке".

Занимљиво је то како нико не причао о изградњи железничке обилазнице око Београда. Сви говоре о изградњи станичне зграде на плочи. Нема помена о томе да је потребан још један мост преко Дунава и километри пруге око града.
 
Ali pazi taj stav, to držanje, unošenje, gangsterska gestikulacija... Kao, nije moja odgovornost, što bi ja morala da znam, a onda ako preteraš sa pitanjima kreću diskvalifikacije da si neozbiljan, da ne umeš sam da postaviš pitanje...

Novinar: "Ova pruga tu količinu nije mogla da nosi, evo to je suština pitanja"

Ministarka Vujović: "A šta ja treba da merim količinu?"

🤣

Novinar: "Ma ne vi, al vi brinete o zaštiti životne sredine"

Na pitanje ko dozvoljava da premaše količinu, ministarka odgovara:

"Pa dobro dajte sad stvarno ste neozbiljni pitajte me nešto kao ministra zaštite živone sredine što je adekvatno..."

😂

Ovaj novinar je postavio sva dobra pitanja.
 
Taj novinar je jedina osoba koja je juče bila na koti akcidenta.
Svaka mu čast, na ljudskom nivou.

Ovo je dokaz kakva smo država.
Sve je u raspadu.
Železnica, Sektor za VS, Vojska, opštine i ostali organi još koliko toliko funkcionišu samo zahvaljujući odgovornim pojedincima. Sistem ne postoji.

1. pruga u raspadu tolikom da je čak to potvrdio i ministar
2. vagoni loše održavani, sa sitnim manama, verovatno u blagom pretovaru

Onda se desilo šta se desilo i
3. nedostatak obaveštavanja (kako ljudi u okolini tako ni vozača na autoputu, gde opet govorim o sistemu za aktivno upravljanje saobraćejem)
4. totalno ignorisanje situacije od strane glavnih medija, koji nisu preneli informacije o ugroženosti imovine i lica
5. neoglašavanje sirena za uzbunu
...itd

edit:
ono najbitnije
više od 12 niko od nadležnih nije došao na sam mesto događaja.
Neko treba da odgovara što nije angažovana vojska, za šta postoji obaveza u Ustavu i zakonima.
OBAVEZA ne mogućnost.
 
Ali pazi taj stav, to držanje, unošenje, gangsterska gestikulacija... Kao, nije moja odgovornost, što bi ja morala da znam, a onda ako preteraš sa pitanjima kreću diskvalifikacije da si neozbiljan, da ne umeš sam da postaviš pitanje...

Novinar: "Ova pruga tu količinu nije mogla da nosi, evo to je suština pitanja"

Ministarka Vujović: "A šta ja treba da merim količinu?"

🤣

Novinar: "Ma ne vi, al vi brinete o zaštiti životne sredine"

Na pitanje ko dozvoljava da premaše količinu, ministarka odgovara:

"Pa dobro dajte sad stvarno ste neozbiljni pitajte me nešto kao ministra zaštite živone sredine što je adekvatno..."

😂

Ovaj novinar je postavio sva dobra pitanja.
E moj Noki, s kakvom debilkom si ti išao u školu...:confused:
 
Нема много везе са модернизацијом али је доста занимљиво а тиче се гашења и вађења пруга. Свако мало се помене како је највише пруга угашено у Војводини, како је људима несхватљиво укидање железнице и често се нађе неко ко у томе види заверу. Много пута сам наилазио на коментаре људи овде типа "Београд нам вади пруге", "Док је о железници у Војводини одлучивао Нови Сад имали смо железницу и брже возове а када је преузео Београд све је пропало". Намерно или случајно се заборавља да ово није први талас гашења пруга, први талас наступио је управо док се о железници у Војводини питао Нови Сад а не "централистички Београд". Током седамдесетих и осамдесетих угашене су пруге Бач - Бачка Паланка, Гајдобра - Кула, Оџаци - Црвенка, Суботица - Црвенка, Жедник - Чантавир, Каравуково - Сонта - Апатин, Ковачица - Самош. Што се тих пруга тиче, осим самог гашења путничког и теретног саобраћаја, одлуком радничког савета ЖТО Нови Сад из 1986. донето је решење о отпису шина, објеката горњег и доњег строја и зграда. Осим ових пруга путнички саобраћај укинут је и на прузи Сомбор - Бачки Брег. Дакле пре тзв јогурт револуције и "централизма". Таква одлука 1986. донета је јер су те пруге проглашене за нерентабилне баш од стране ЖТО Нови Сад.
 
Pa dobro, verovatno nije bilo moguće održati u funkciji baš sve pruge iz doba AU.. Ali ovo što se sada radi- ukidanje pruge između nekih od najvećih i najvažnijih gradova (Zrenjanina i Vršca), uz to još i na strateški bitnom pograničnom području, sumanuto je i štetno.
 
Колико путничког саобраћа би било на прузи Вршац - Зрењанин? Вршац - Панчево - Београд је озбиљна и јака линија јер веже три града и пролази кроз прилично велика села и та села осим са Београдом веже и са Вршцем и са Панчевом. Та пруга је једна од најбољих пруга у земљи и има озбиљан потенцијал и за путнички и за теретни саобраћај јер је веза Београда и Румуније. Терет? Зрењанин је са Румунијом повезан и преко Панчева (дужим путем) и преко Кикинде (краћим путем). И Кикинда - Зрењанин - Орловат - Нови Сад и Нови Сад - Београд - Панчево - Вршац су везе Новог Сада са Румунијом.
 
Poslednja izmena:
A da se održi železnička veza Subotice i Vršca npr? Nije potrebno? Da sačuvamo, koliko-toliko, malo života u celom tom pograničnom području? Baš mora da se počupa pruga i na njenom mestu naprave biciklističke staze? Mađarski deo AU (uključujući Vojvodinu) imao je jednu od najgušćih železničkih mreža u Evropi tog doba, a šta smo mi uradili u ovih 100 godina koliko je Vojvodina naša? Propala stvar..
 
E moj Noki, s kakvom debilkom si ti išao u školu...:confused:

Da znaš ti ko je sve išao u tu školu, spominje se se škola imenom i prezimenom u "Vidimo se u čitilji" i ne bez razloga... Mnogo veći voždovački mangupi od nje su pohađali tu školu... (😅)
 
Vidi ti kako ove tehnicare vuče uče i engleski u školi, svaka čast 😄

Šalim se naravno, moja škola je bila skroz ok, a što je ona ispala ovakav debil stvarno ne znam, bila je fina i pristojno devojče tada...
 
Железничка веза Суботица - Вршац је бржа и економичнија преко Новог Сада, Београда и Панчева (иако када погледаш карту то не изгледа тако) него што би била да је остала пруга Вршац - Зрењанин. Ево и како. Да је пруга остала, Вршац - Зрењанин Vmax 80, онда од Зрењанина иде до Новог Бечеја па се враћа источно према Новом Милошеву (погледај трасу) такође Vmax 80, затим од Милошева иде до Сента па до Суботице такође Vmax 80 + све је неелектрификована пруга. Са друге стране, Вршац - Панчево - Београд Vmax 100 на 95% пруге и Београд - Суботица, када се отвори Суботица - Нови Сад Vmax 200 на 90% пруге. Израчунај шта је брже и економичније и за путнични и за теретни ако узмеш у обзир да је Суботица - Београд - Панчево електрификована. Железничка мрежа била је густа јер је под 1. пруге било лако и јефтино градити у равници, под 2, индустрија (која у 80% случајева више не користи железницу ни тамо где постоји), под 3, путнични саобраћај. У време када су пруге грађене нису постојали ни аутобуси ни аутомобили. Хтео не хтео човек је морао да иде возом, данас више није тако. Важна ствар, споредне праве није градила АУ, људи често погрешно мисле, градиле су их приватне фирме, богати индустријалци.
A da se održi železnička veza Subotice i Vršca npr? Nije potrebno? Da sačuvamo, koliko-toliko, malo života u celom tom pograničnom području? Baš mora da se počupa pruga i na njenom mestu naprave biciklističke staze? Mađarski deo AU (uključujući Vojvodinu) imao je jednu od najgušćih železničkih mreža u Evropi tog doba, a šta smo mi uradili u ovih 100 godina koliko je Vojvodina naša? Propala stvar..
 
Poslednja izmena:
I ja bejah tako razmišljao o lokalnim prugama i onda sam promenio mišljenje, nakon iskustva u Evropi...
Sećam se kada sam završio u Nesslau, neka teška vukoje*******ina u Toggenburg-u, bitna samo zbog toka kretanja turista ka Santis-u, tačnije oni su "rezervna ruta" za taj put, u principu ni po čemu bitni i vredni nekog govora....
Medjutim, red vožnje me je frapirao, voz na svakih sat vremena prema St. Gallen-u, Wattwil-u ili Altsttaten-u, imaju i Kiosk u stanici, takodje i "PostAuto" koji polazi pola sata posle voza kao alternativa, iako imaju stanovništva da napune jedan Flirt..
Stanica je čeonog tipa, nema nikakvog značaja za teretni saobraćaj, u prevodu u Srbiji bi odavno bila izbrisana sa zemlje...:vops:

E sad, ne moramo da budemo baš taj nivo, najbliži primer je Slovenija i nihove železnice, jako lepo odradjeno, naravno, uvek može bolje...

Inače, nedostatak pruga u Vojvodini će uticati na izvoz poljoprivrednih proizvoda (pšenica, suncokret itd..) Rumuni vole da je prevoze železnicom, a mi to više ne možemo da im ponudimo..
 
Мислим да би и ЖТО НС или некакве железнице Војводине исто укинуле ове сада укинуте пруге да су опстале.
 
Ми буквално ни по чему не можемо да се поредимо са Швајцарском па ни што се железнице тиче. Свиђало се то неком или не, што се 90% ствари тиче, ми можемо да се поредимо и такмичимо са Бугарском, Македонијом, Албанијом и сличним државама. То је реалност. Наравно да увек треба тежити бољем и поредити се са бољим од себе али некада треба бити и реалан. Имамо две железничке везе са Румунијом а овде се житарице често превозе и баржама јер је јефтиније.
 
Ma mi smo propali skroz.. Znam da su pruge u AU gradili i privatnici, industrijalci, kaže Somborac da je bilo lako graditi u ravnici..

Pa što danas, 100 godina posle, nemamo još više industrije koja bi koristila te pruge.. Zašto je danas nama teže i skuplje da održimo tu prugu koliko toliko, nego njima pre 100 god. da je izgrade?

Bar da ostave stanje kakvo jeste i ne upropaste trasu..pa ko zna, jednog dana... Ovako, kad se to sve počupa i na trasi naprave ko zna šta, gotovo je to.
 
Сигурно 10 пута лакше и јефтиније него провлачити пруге кроз клисуре и тунеле поготово за ондашњи начин градње пруга. Управо сам ти одговорио, пре 100 година и индустрија и људи користили су железницу јер није било алтернатива. Данас је ствар сасвим другачија. 80% индустрије не користи железницу, не користе је чак ни тамо где постоји пруга. Ево, рецимо, железницу у СО користи само силоси, у просеку један теретњак недељено. Постоји и данас индустријски колосек и до млина и до уљаре али га нико не користи, све иде камиона јер је флексибилније и брже. Такође, ниједан град у Војводини није остао без железнице и није остао одсечен од других држава.
 
Ми буквално ни по чему не можемо да се поредимо са Швајцарском па ни што се железнице тиче. Свиђало се то неком или не, што се 90% ствари тиче, ми можемо да се поредимо и такмичимо са Бугарском, Македонијом, Албанијом и сличним државама.
Znam, prvi to pričam, samo želim da oborim tezu svih Srpskih vlasti da pruge moraju da budu rentabilne da bi funkcionisale...
Ujednom napisao sam primer Slovenije, oni su nam realniji..
Мислим да би и ЖТО НС или некакве железнице Војводине исто укинуле ове сада укинуте пруге да су опстале.

Možda, mada ko zna kako bi teklo sve to, mnogo se stošta desilo od 89. godine....

Железничка веза Суботица - Вршац је бржа и економичнија преко Новог Сада, Београда и Панчева (иако када погледаш карту то не изгледа тако) него што би била да је остала пруга Вршац - Зрењанин. Ево и како. Да је пруга остала, Вршац - Зрењанин Vmax 80, онда од Зрењанина иде до Новог Бечеја па се враћа источно према Новом Милошеву (погледај трасу) такође Vmax 80, затим од Милошева иде до Сента па до Суботице такође Vmax 80 + све је неелектрификована пруга. Са друге стране, Вршац - Панчево - Београд Vmax 100 на 95% пруге и Београд - Суботица, када се отвори Суботица - Нови Сад Vmax 200 на 90% пруге. Израчунај шта је брже и економичније и за путнични и за теретни ако узмеш у обзир да је Суботица - Београд - Панчево електрификована. Железничка мрежа била је густа јер је под 1. пруге било лако и јефтино градити у равници, под 2, индустрија (која у 80% случајева више не користи железницу ни тамо где постоји), под 3, путнични саобраћај. У време када су пруге грађене нису постојали ни аутобуси ни аутомобили. Хтео не хтео човек је морао да иде возом, данас више није тако. Важна ствар, споредне праве није градила АУ, људи често погрешно мисле, градиле су их приватне фирме, богати индустријалци.

Ovo je relativno tačno...

Naime taj teret bi morao verovatno morao prvo u NS ranžirnu, pa u BG Ranžirnu, pa promena lokomotive u Pančevu...
Brzina robe svakako nije 100 km/h izmedju Pančeva i Vršca, već Vmax 70 km/h u zavisnosti koliko lokomotiva može da "nabije"...

Dok bi ovom Drugom rutom već za 3-4 sata bila u Zrenjaninu, uz eventualnu promenu lok izmedju vuča u istom i posle 8 sati bi roba bila u Vršcu, možda čak i brže...
 
Znam, prvi to pričam, samo želim da oborim tezu svih Srpskih vlasti da pruge moraju da budu rentabilne da bi funkcionisale...
Ujednom napisao sam primer Slovenije, oni su nam realniji..


Možda, mada ko zna kako bi teklo sve to, mnogo se stošta desilo od 89. godine....



Ovo je relativno tačno...

Naime taj teret bi morao verovatno morao prvo u NS ranžirnu, pa u BG Ranžirnu, pa promena lokomotive u Pančevu...
Brzina robe svakako nije 100 km/h izmedju Pančeva i Vršca, već Vmax 70 km/h u zavisnosti koliko lokomotiva može da "nabije"...

Dok bi ovom Drugom rutom već za 3-4 sata bila u Zrenjaninu, uz eventualnu promenu lok izmedju vuča u istom i posle 8 sati bi roba bila u Vršcu, možda čak i brže...
Да али треба узети у обзир и уштеду у вучи. За терет ни Вршац - Зрењанин - Сента - Суботица не би било Vmax 80 него 60 у најбољем случају, говорио сам о путничком. Када се стави на папир, испалитивије је преко Београда. Вршац - Панчево, замена локомотиве у Панчеву, Панчево - Београд Ранжирна и директно до Суботице.
 
E sad, ne moramo da budemo baš taj nivo, najbliži primer je Slovenija i nihove železnice, jako lepo odradjeno, naravno, uvek može bolje...

Најближи пример је Мађарска, 20 пута више путничких возова по глави становника од Србије и тактним редом вожње на већини пруга.
 
О томе и ја причам, нама су коридори разваљени, док се то не реши свака прича о локалној железници је бесмислена.

Ја то причам више од деценије. Узмеш цео Коридор, побројиш деонице од најлошије до најбоље, кренеш да радиш тим редоследом. Најразумнији, најбезбеднији и најлинеарнији начин унапређења жечезничке инфраструктуре. Добар проценат коридорских пруга које су рађене у последњих пар година је био релативно млад, тј. претходно рађен након 2000. године, док друге деонице нису рађене по 50-60 година и даље зврје тако и чекају да се преврне претоварен вагон док иде брзином воловских запрега.

Ситуацију на железничкој инфраструктури бих описао овако: Одеш код зубара, једно 70% зуба ти је кварно, а 30% здраво. Међутим имаш пара да поправиш 20% зуба. Зубар каже ок и поправи ти 20% зуба, али уместо да поправља само кварне зубе, он у тих 20% узме да ти поправља и здраве зубе, док се кварни који се не поправљају све више кваре. И тако 20 година...
 
Vrh