Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Zašto 2 zaječarska voza i dalje ne saobraćaju na relaciji Niš-Matejevac ? I zašto ih je samo 2, a bilo je 3 pari vozova dnevno kada su ih pustili prošlog decembra, pa je jedan u međuvremenu ukinut bez ikakvog objašnjenja?
 
Bolje da ne idu ni ta dva. Knjaževac - Zaječar klacka 2h a upravo rekonstruisanim putem se stiže za 35min. Pitanje je dana kada će početi epidemija ispadanja teretnjaka iz koloseka pruga je u jezivom stanju zato i vmax od 30km/h.
 
Što se tiče pruge Zaječar-Niš, trenutna situacija je katastrofalna u svakom pogledu..
Nakon incidenta sa mostom putnički saobraćaj je skraćen do Matejevca, zbog obrta i radnog vremena stanice u Matejevcu ukinut je treći par vozova koji saobraća rano ujutru iz pravca Niša i kasno uveče iz pravca Zaječara, zanimljivo da voz koji polazi iz Zaječara u 12:30 je uvek dobro popunjen, nekada i preko 20 putnika u istom..
Ostali vozovi se koriste značajno slabije, većinom preko vikenda od strane srednjoškolaca koji gravitiraju petkom/nedeljom na relaciji Srednjoškolski dom-Kuća..
Teretni saobraćaj koristi obilazni pravac preko Požarevca, što takodje stvara probleme, jer pruga nema toliku propusnu moć za sve vozove...
Inače bile su planirane redukcije na relacijama Zaječar-Negotin & Zaječar-Majdanpek gde bi saobraćalo samo 2 para, ali izgleda će 3. par vozova preživeti i ovaj RV nekako..
Suma sumarum, ako se ovako nastavi, budućnost putničkog saobraćaja u Istočnoj Srbiji izgeda sivo, i sa epilogom potpunog ukidanja.
P.S. Inače pre nekoliko dana se na pruzi Majdanpek-Zaječar zapalila remontovana 710, razlog su instalacije, verovatno zbog očajnog održavanja koje se radi u Zaječaru ( o ovome bih mogao da pišem naširoko)
 
Nakon incidenta sa mostom putnički saobraćaj je skraćen do Matejevca, zbog obrta i radnog vremena stanice u Matejevcu ukinut je treći par vozova koji saobraća rano ujutru iz pravca Niša i kasno uveče iz pravca Zaječara, zanimljivo da voz koji polazi iz Zaječara u 12:30 je uvek dobro popunjen, nekada i preko 20 putnika u istom..

Чекај, ако је 20 путника добра попуњеност, шта је онда лоша? :ROFLMAO:
 

Brza pruga Beograd-Novi Sad ostala bez obezbeđenja, poništen ugovor​

Ponisten je tender kojim je dodeljen posao fizickog obezbedjenja brze pruge, a na zalbu drugih ucesnika tendera.

 
Što se tiče pruge Zaječar-Niš, trenutna situacija je katastrofalna u svakom pogledu..
Nakon incidenta sa mostom putnički saobraćaj je skraćen do Matejevca, zbog obrta i radnog vremena stanice u Matejevcu ukinut je treći par vozova koji saobraća rano ujutru iz pravca Niša i kasno uveče iz pravca Zaječara, zanimljivo da voz koji polazi iz Zaječara u 12:30 je uvek dobro popunjen, nekada i preko 20 putnika u istom..
Ostali vozovi se koriste značajno slabije, većinom preko vikenda od strane srednjoškolaca koji gravitiraju petkom/nedeljom na relaciji Srednjoškolski dom-Kuća..
Teretni saobraćaj koristi obilazni pravac preko Požarevca, što takodje stvara probleme, jer pruga nema toliku propusnu moć za sve vozove...
Inače bile su planirane redukcije na relacijama Zaječar-Negotin & Zaječar-Majdanpek gde bi saobraćalo samo 2 para, ali izgleda će 3. par vozova preživeti i ovaj RV nekako..
Suma sumarum, ako se ovako nastavi, budućnost putničkog saobraćaja u Istočnoj Srbiji izgeda sivo, i sa epilogom potpunog ukidanja.
P.S. Inače pre nekoliko dana se na pruzi Majdanpek-Zaječar zapalila remontovana 710, razlog su instalacije, verovatno zbog očajnog održavanja koje se radi u Zaječaru ( o ovome bih mogao da pišem naširoko)
Navodno rekonstrukcija pruge od Crvenog krsta do Matejevca treba da bude okonana u decembru. Ja hteo sada za praznik da putujem tom prugom zato što prolazi kroz prelepi deo, i onda sam naisao na zid - niko ne zna kako do Matejevca od Niša, pošto železnice Srb nisu obezbedile prevoz za tih 10ak kilometara. ekamo novi red voznje da vidimo da li će se išta promeniti.
 
Što se tiče pruge Zaječar-Niš, trenutna situacija je katastrofalna u svakom pogledu..
Nakon incidenta sa mostom putnički saobraćaj je skraćen do Matejevca, zbog obrta i radnog vremena stanice u Matejevcu ukinut je treći par vozova koji saobraća rano ujutru iz pravca Niša i kasno uveče iz pravca Zaječara, zanimljivo da voz koji polazi iz Zaječara u 12:30 je uvek dobro popunjen, nekada i preko 20 putnika u istom..
Ostali vozovi se koriste značajno slabije, većinom preko vikenda od strane srednjoškolaca koji gravitiraju petkom/nedeljom na relaciji Srednjoškolski dom-Kuća..
Teretni saobraćaj koristi obilazni pravac preko Požarevca, što takodje stvara probleme, jer pruga nema toliku propusnu moć za sve vozove...
Inače bile su planirane redukcije na relacijama Zaječar-Negotin & Zaječar-Majdanpek gde bi saobraćalo samo 2 para, ali izgleda će 3. par vozova preživeti i ovaj RV nekako..
Suma sumarum, ako se ovako nastavi, budućnost putničkog saobraćaja u Istočnoj Srbiji izgeda sivo, i sa epilogom potpunog ukidanja.
P.S. Inače pre nekoliko dana se na pruzi Majdanpek-Zaječar zapalila remontovana 710, razlog su instalacije, verovatno zbog očajnog održavanja koje se radi u Zaječaru ( o ovome bih mogao da pišem naširoko)

пиши и пљуј и нашироко и надубоко. каквим ја придевима частим оне безмозгаше из Гумењаре, ти ћеш вероватно звучати као калуђерица
 
Navodno rekonstrukcija pruge od Crvenog krsta do Matejevca treba da bude okonana u decembru. Ja hteo sada za praznik da putujem tom prugom zato što prolazi kroz prelepi deo, i onda sam naisao na zid - niko ne zna kako do Matejevca od Niša, pošto železnice Srb nisu obezbedile prevoz za tih 10ak kilometara. ekamo novi red voznje da vidimo da li će se išta promeniti.
Imam dobre vesti za tebe u tom slučaju..
Novi most je postavljen, merna kola su prošla deonicom Matejevac-Crveni Krst pre nekoliko dana..
Za brzinu nemam informaciju, projektovana je 65 km/h, ne verujem da su nešto radili oko radijusa krivina za nekih 80 km/h, tako da očekujem da će biti ona prva..
Puštanje teretnog saobraćaja se očekuje krajem Novembra, a putnički će krenuti od primene novog Reda Vožnje, uplanu su 3 para putničkih vozova...
 
Kao što možete primetiti mali radijusi krivina dosta utiču na brzinu i vreme putovanja vozova, ne samo na pruzi Zaječar-Niš, već i na ostalim prugama Timočke Krajine..
Srbija Voz ako želi da bude konkurentan sa drumskim saobraćajem na relaciji Zaječar-Niš bi trebao i morao da uvede neke Ubrzane/Interregio vozove (ili REX?!) koja će imati bavljenja u samo većim mestima..
Neka moja zamisao i matematika jeste da postoje 3 takva voza dnevno ( za početak) iz po oba pravca, sa stajanjem u službenim mestima:
1) Zaječar
2) Minićevo
3) Knjaževac
4) Svrljig
5) Niš
Naravno, osnovni preduslov jeste da se uradi rekonstrukcija pruge Knjaževac-Zaječar za Vmax - 90 km/h, I da se konačno zaposle mladi ljudi koji će raditi po stanicama, (samo 3-4 stanice rade preko dana), na pruzi dugoj 112km..
Takodje, veoma je po meni bitno, da se nabave dizel motorni vozovi sa nagibnom tehnikom, problem jeste jako usko tržište za ovakve tipove vozova, ali se možda mogu nabaviti polovni vozovi iz Nemačke ili čak i Hrvatske.
Pošto je Bombardier proizvodjač, možda se može napraviti i ugovor za nove setove, ako su voljni da vrate taj proizvod na tržište ( mada se polako svi povlače sa takve tehnike)..
Izvinjavam se što malo spam-ujem, ali morao sam da iznesem neke moje zamisli i kritike, Istočna Srbija se ovde retko pominje pa je možda pomalo sve ovo i osveženje za forum/temu...:gobb:
 
Previše smo mi siromašni za nagibne vozove po istočnoj Srbiji a i po ostatku Srbije. Od nagibnih manjeg kapaciteta jedino mi pada na pamet DB BR 612 koji koriste i HŽ koji se više ne proizvodi i imao je i ima svojih problema. Nagibni vozovi su komplikovaniji i skuplji za održavanje i zahtevaju infrastrukturu tj. instalirane balize pre krivina. Kada se sve to sabere i oduzme sudbina železnice u istočnoj Srbiji se svodi na teretne vozove iz Bora i infrastrukturu prilagođenu tome putnički saobraćaj nema i neće imati perspektivu u godinama koje dolaze.
 
Već sam gore pisao o problematici nagibnih vozova i koliko je ta tehnologija kroz ove godine skoro pa potpuno nestala na primeni železničkih vozila u svetu, pre svega u Evropi, i sam Bombardier se prilično povukao sa tržišta nakon debakla sa dvospratnim modelom "FV DOSTO" koji se sklapao za Švajcarski SBB CFF FFS..
Od tada su u lančanom efektu i ostale firme odustale od bilo kog razvitka ili pravljenje vozova sa takvom tehnikom kretanja, zato sam i naveo polovne modele koje se trenutno koriste na mrežama DB-a & HŽ-a (pa majkumu nisu sigurno problematičniji od DMV-a iz serije 711:dil:)
Što se tiče infrastrukture, svi smo svesni da se svi ovi radovi oko ojačavanja gornjeg stroja (koji su se sprovodili na deonicama Požarevac-Majdanpek & Zaječar-Niš) nisu radjeni zbog putničkog saobraćaja već zbog prvenstveno teretnog (da ne bi teretnjaci vozili po livadama i klisurama)..
Moje ideje i predlozi koje sam predstavio gore u poruci su se više odnosili na način kako bi trebalo da se organizuje putnički saobraćaj, šanse za takvu realizaciju su svakako minimalne.;)
Realno, bio sam napisao gore u svojoj prvoj poruci, da je verovatni scenario gašenje putničkog prevoza za 10-15 godina..:fijasko:
 
Već sam gore pisao o problematici nagibnih vozova i koliko je ta tehnologija kroz ove godine skoro pa potpuno nestala na primeni železničkih vozila u svetu, pre svega u Evropi, i sam Bombardier se prilično povukao sa tržišta nakon debakla sa dvospratnim modelom "FV DOSTO" koji se sklapao za Švajcarski SBB CFF FFS..
Od tada su u lančanom efektu i ostale firme odustale od bilo kog razvitka ili pravljenje vozova sa takvom tehnikom kretanja, zato sam i naveo polovne modele koje se trenutno koriste na mrežama DB-a & HŽ-a (pa majkumu nisu sigurno problematičniji od DMV-a iz serije 711:dil:)
Što se tiče infrastrukture, svi smo svesni da se svi ovi radovi oko ojačavanja gornjeg stroja (koji su se sprovodili na deonicama Požarevac-Majdanpek & Zaječar-Niš) nisu radjeni zbog putničkog saobraćaja već zbog prvenstveno teretnog (da ne bi teretnjaci vozili po livadama i klisurama)..
Moje ideje i predlozi koje sam predstavio gore u poruci su se više odnosili na način kako bi trebalo da se organizuje putnički saobraćaj, šanse za takvu realizaciju su svakako minimalne.;)
Realno, bio sam napisao gore u svojoj prvoj poruci, da je verovatni scenario gašenje putničkog prevoza za 10-15 godina..:fijasko:
За наше одржавање, све је проблематично! Проблем им је лети да редовно издувавају хладњак па се гарнитура прегрева. О чему причамо.
 
Изгледа дефинитвно ништа од пограничних возова са Румунијом. Нема их у онлајн претраживачу Румунских железница после 11. децембра.
 
За наше одржавање, све је проблематично! Проблем им је лети да редовно издувавају хладњак па се гарнитура прегрева. О чему причамо.
Иначе погонска гупа је могла да се смести и на врх али то је неко требао да тражи. Међутим тек онда би било катастрофа јер нико не би одржавао ни тако па кадсе замасти и упали, изгорело би све...
 
Realno, ovo je 100 puta prežvakana tema oko serije 711..
Model Metrowagonmash-a koji je nama prodan je na neki način prototip te su problemi i bili za očekivati..
Za prvu kupovinu DMV-a na tenderu su se bili prijavili (ako me sećanje dobro služi): Žos Vrutky, CAF, Metrowaginmash & Gredelj..
Od svih navedenih izabran je onaj treći, sa moje strane potpuno nelogično, jer je CAF bio ubedljivo najjači očigledno, a i Gredeljev DMV je bio prilično simpatičan ili barem na istom nivou razvoja u odnosu na Ruskog konkurenta...
Ono što mi ipak najviše nije najjasnije jeste vreme druge kupovine, kada je ŽS/Srbija Voz imao šansu da Proizvođaču navede sve nedostatke i da izda preporuke istom kako bi kvalitet bio što veći..
Ovo u najboljem pokazuje koliko se ne razmišlja u rukovodstvu/gumenoj zgradi i koliko su isti nezainteresovani oko veoma bitnih stvari...
Kada imaš takav kadar u vrhu onda je i za očekivati katastrofalno održavanje na terenu i sve to dovede do ovog trenutnog stanja..:violina:
 
Realno, ovo je 100 puta prežvakana tema oko serije 711..
Model Metrowagonmash-a koji je nama prodan je na neki način prototip te su problemi i bili za očekivati..
Za prvu kupovinu DMV-a na tenderu su se bili prijavili (ako me sećanje dobro služi): Žos Vrutky, CAF, Metrowaginmash & Gredelj..
Od svih navedenih izabran je onaj treći, sa moje strane potpuno nelogično, jer je CAF bio ubedljivo najjači očigledno, a i Gredeljev DMV je bio prilično simpatičan ili barem na istom nivou razvoja u odnosu na Ruskog konkurenta...
Ono što mi ipak najviše nije najjasnije jeste vreme druge kupovine, kada je ŽS/Srbija Voz imao šansu da Proizvođaču navede sve nedostatke i da izda preporuke istom kako bi kvalitet bio što veći..
Ovo u najboljem pokazuje koliko se ne razmišlja u rukovodstvu/gumenoj zgradi i koliko su isti nezainteresovani oko veoma bitnih stvari...
Kada imaš takav kadar u vrhu onda je i za očekivati katastrofalno održavanje na terenu i sve to dovede do ovog trenutnog stanja..:violina:

Joш једном понављам - претходна генерација Метровагонмаш ДМВ вози у Мађарској, а многи други Метровагонмаш ДМВ возе по Русији са неупоредиво мањом имобилизацијом него у Србији. Ако не мењаш уље и филтере у прописаном интервалу, наравно да ће да цркавају. И Врутки и КАФ и Гредељ, не само Метровагонмаш. Метровагонмаш је (интересантно), добио тендер по строгим критеријума кредита Еурофиме из Швајцарске, тако да није била нека намештаљка. По неким (непотврђеним) информацијама, Руси кад су дошли по рекламацији да отклоне квар, крстили су се кад су видели ниво (не)одржавања.

Не треба заборавити да је Штадлер возовима домицил у ТПС Земун и да се они ту одржавају, док се Метровагонмаш ДМВ-и "одржавају" по којекаквим шупама по Србији, које се називају за радионице. Велика је разлика у имобилизацији Метровагонмаш ДМВ у зависности од дела Србије, по принципу (мање-више) што јужније то тужније..
 
Једино зашто сребрна стрела није била толико непокретна је било зато што се правила код нас. Па је било делова. А и то није ништа друго него дресина са мало шкољке около..
 
Joш једном понављам - претходна генерација Метровагонмаш ДМВ вози у Мађарској, а многи други Метровагонмаш ДМВ возе по Русији са неупоредиво мањом имобилизацијом него у Србији. Ако не мењаш уље и филтере у прописаном интервалу, наравно да ће да цркавају. И Врутки и КАФ и Гредељ, не само Метровагонмаш. Метровагонмаш је (интересантно), добио тендер по строгим критеријума кредита Еурофиме из Швајцарске, тако да није била нека намештаљка. По неким (непотврђеним) информацијама, Руси кад су дошли по рекламацији да отклоне квар, крстили су се кад су видели ниво (не)одржавања.

Не треба заборавити да је Штадлер возовима домицил у ТПС Земун и да се они ту одржавају, док се Метровагонмаш ДМВ-и "одржавају" по којекаквим шупама по Србији, које се називају за радионице. Велика је разлика у имобилизацији Метровагонмаш ДМВ у зависности од дела Србије, по принципу (мање-више) што јужније то тужније..
Iako se slažem u vezi sa delom za održavanje, koje je ravno katastrofi, ne mogu da se složim da je stepen imobilizacije prve serije/generacije manji u Madjarskoj, za Rusiju već ne znam..
Naime ovo su slike iz depoa Szentes gde je čitava kolona neispravnih DMV-a ovog proizvođača, a uzroci kvarova su većinom u vezi pogona i transmisije (veoma osetljivi delovi), MAV je hteo da izvrši modifikaciju ovih setova, ali logično tako nešto nije bilo isplatljivo, nedostatak delova su još došli kao kap na jednoj prepunoj čaši...



 
Pored samog neodržavanja, u našim železnicama je problem i nagomilavanje neispravnih/istrčanih sredstava. Jedna garnitura ispadne i odloži se u neki depo, pa druga, treća i onda dođeš u situaciju da ti 50% flote izbačeno. Umesto da se po kratkom postupku neispravno sredstvo odmah pošalje na remont/servis ili šta već i vrati u što kraćem roku, kod nas se čekaju neki tenderi mesecima pa i godinama. Onda se dolazi do toga da smo u gotovo svakom gradu imali neko groblje vagona, lokomotiva koje se čerupaju i na kraju prodaju u staro gvožđe.
 
Rekao je mnogo zanimljivih stvari:
-Pesimista je da će pruga biti završena do oktobra 2024, i da će verovatno biti i duže i da je veoma komplikovano jer se rekonstrukcija obavlja paralelno sa teretnim saobraćajom iz pravca Segedina i Sombora.
-Gradiće se novi intermodalni terminal u indistrijskoj zoni Mali Bajmok koji će biti povezan i ići starom trasom pruge ka Crvenci koja nije aktivna već decenijama.
-Planira se železničko povezivanje sa Bajom takođe preko stare napuštene trase pruge.
-Imaju velike probleme zbog nedovoljno mesta za teretnu stanicu koja kako kaže mora da budem barem 800m duga.
-Subotica i radovi u gradu će suštinski odrediti dinamiku svih ostalih radova na trasi brze pruge.
-Za mnoge propratne projekte kao npr. ovaj (nova ulica koja povezuje naselje Aleksandrovo i Senćanski put) imaju želju i plan, ali ništa više od toga, nema projekata za sada zbog manjka para, kao i projekat povezivanje novog podvožnjaka u produžetku Bajnatske sa Lošinjskom. Negde u budućnosti...
Smatra da je Subotica najvažnije železničko čvorište posle Beograda.

1668860926490.png
 
Vrh