Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ово се равне површине на точку чују како клапарају?
 
Nadvožnjak u izgradnji iznad nove trase brze pruge NS-SU kod Senćanskog puta.

1prva.jpg
2druga.jpg
3treća.jpg
4četvrta.jpg
5peta.jpg
6šesta.jpg
7sedma.jpg
8osma.jpg
9deveta.jpg
10deseta.jpg
12dvanaesta.jpg
IMG_20221112_135314.jpg
trasa.png
treća.jpg
 
Trenutno se u Subotici gradi i novi podvožnjak u produžetku Bajnatske ulice, nakon čijeg završetka se stiču uslovi za zatvaranje glavnog podvožnjaka u ulici Maksima Gorkog ili "kod Patrije" što je najavljeno na proleće (potpuni saobraćajni kolaps u najavi:D).
Jedino što me zanima da li šta će biti sa starom trasom pruge? Da li će se formirati tu nova ulica i saobraćajna veza kako sam nacrtao ili nekako drugačije? Trenutno od Senćanskog puta pored nadvožnjaka u izgradnji do naselja Aleksandrovo je zemljani put za traktore.
podvožnjak.png
patrija.png
trasa.png
 
Danas IC vozovi rasprodati, gužve u RE velike. Rešenja kratkoročnog nema jer nema garnitura, ali dugoročno će morati da stave dodatne polaske u sate kad nema RE voza i da saobraća sinhron. Velika je šteta što KISS ne može u sinhron, ako je sad ovako, kako će tek biti kad na ovo prikačimo i Suboticu.
 
Зграда која је оригинално веома лепа нагрђена проширеним приземним деловима, а сам круг станице/плато оронуо због неодржавања.
 
Danas IC vozovi rasprodati, gužve u RE velike. Rešenja kratkoročnog nema jer nema garnitura, ali dugoročno će morati da stave dodatne polaske u sate kad nema RE voza i da saobraća sinhron. Velika je šteta što KISS ne može u sinhron, ako je sad ovako, kako će tek biti kad na ovo prikačimo i Suboticu.
Niko nije mogao da očekuje ovakav porast tražnj. Mislim da se godinama nije ovoliko putovalo vozom
 
Apsolutno, dobra usluga + dobar marketing dovode do dosta putnika. 70% ljudi u Srbiji zna šta je Soko. Vreme vožnje je sjajno i cena je niska.
Činjenica koja govori u prilog tome da nisu očekivali ovoliko putnika jeste prvobitni red vožnje, koji je nama tada izgledao ozbiljno, ispostavio se kao neadekvatan. Pa su napravili bolji. I evo, sad se ispostavilo da i taj bolji puca po šavovima. Dakle, vreme je povećati broj polazaka i puštati kompozicije većeg kapaciteta. Sad se vide neke greške koje su učinjene:
1) Stanica Tošin Bunar nije adekvatne dužine i to onemogućava RE vozove sinhron (omogućava ali sa zatvaranjem jednih vrata). Stanica je građena is nule, trebalo je duže.
2) Stadler KISS nije adekvatnog kapaciteta, mogli su da se uzmu 6-delni ili da se omogući sinhron. Zamislite da se sad svaki drugi IC produži do Subotice? To bi bio haos na delu Beograd-Novi Sad.
 
Pa ovde smo još tokom gradnje pisali, onoliko, da voz treba da ide još češće nego što ide sad. Ko se seća, i na staroj pruzi su za vikend bili puni vozovi, tako da iznenađenja nema. Onda su ljudi besciljno prebrojavali autobuse, ne shvatajući da se bez železnice ukupan broj putnuka između dva grada - snanjio. Ja smorih sa redom vožnje Glazgov-Edinburg i sebe samog, ali eto, da ponovim: 4 pruge, na glavnoj vozovi u špicu na 15 minuta. Tako treba i ovde, pri čemu bi se RE vozovi utopili u BG:voz (Pančevo-Novi Sad, za početak svaki drugi do Inđije ili do Stare Pazove).
 
Poslednja izmena:
У последње време знају да онемогуће куповину карата за РЕ воз преко апликације, сајта и картомата 15-30 минута пре поласка воза уколико је велика гужва (једноставено тај воз се не појави на списку возова). Оно што је занимљиво је да може да се купи карта од прве наредне станице (нпр. не може Нови Сад - Београд, али може Петроварадин - Београд). Кад нема гужве, то се не дешава. Ако већ то раде, треба да постоји приказ броја преосталих места као и за ИЦ воз. Наравно, нико не забрањује улазак у воз тако да кондуктери потроше већи део времена на наплату карата у возу. Пре две-три недеље ми се десило да кондуктер стигне до мене тек код Нове Пазове (путовао сам од Новог Сада до Новог Београда).

Такође ми није јасно зашто не може да се купи групна карта (6 и више особа) преко апликације. Иначе, благајница у Новом Саду је негодовала што тражим групну карту 10 минута пре поласка воза. У групи је било мање од 10 људи тако да нисмо били обавезни да купимо карту раније. Проблем је наравно што је морала да седам пута лупи печат и седам пута напише број карте и разред. На крају је све то урадила за 3-4 минута. Пре тога се правдала да други путници неће стићи да купе карте. Сад испада да су други путници битнији од нас? Не верујем да би за то време продала осам карата. Уосталом, други путници имају могућност коришћења картомата или апликације, или преостала два шалтера. Пресрећан сам што су увели апликацију и што не морам више да трпим шалтеруше Србија воза (одличан пример особа које мрзе свој посао, част изузецима). Ваљда ће увести могућност онлајн куповине и за групне карте.

Да не буде да само критикујем, морам да похвалим кондуктера јучерашњег воза 2425. Чекало се на улазак у воз дуже него иначе (мислим да је било 10 минута до поласка) па је кондуктер обавестио путнике који су се скупили испред врата да ће сачекати још који минут да се очисти (отпуши) ве-це.
 
Ovih dana sam imao priliku voziti se vozom Vinkovci - Zagreb prvi put nakon nekoliko godina. Zabilježio sam detaljno brzine, merio sam gps-om i pratio table uz prugu. Stanje pruge je daleko gore nego što sam očekivao, može se slobodno reći KATASTROFALNO. Trenutno je pruga Stara Pazova - Šid - Stara Pazova ukupno u mnogo boljem stanju nego Vinkovci - Zg - Vinkovci.
Evo stvarnih brzina:
Vinkovci - Ivankovo 100 km/h
Ivankovo - Vrpolje 80 km/h + lagana vožnja
Vrpolje - Andrijevci 50 km/h
Andrijevci - Slavonski Brod 80-100 km/h + lagane od 50 km/h
Slavonski brod - Sibinj 60 km/h
Sibinj - Nova Kapela 50 km/h
Nova Kapela - Nova Gradiška 80 km/h
Nova Gradiška - Okučani 60-70 km/h
Okučani - Novska 70 km/h ( ne znam zašto ova dionica je sveže remontovana)
Novska - Banova Jaruga 70 km/h
Banova Jaruga - Kutina 50 km/h
Kutina - Popovača 40 km/h
Popovača - Ivanić Grad 30 km/h
Ivanić Grad - Prečec 40 km/h
Prečec - Dugo selo 50 km/h plus lagane od 20 km/h
Dugo selo - Čulinec 140 km/h - samo kratko ubrzao, ostatak isprekidan neispravnim putnim prelazima i laganim vožnjama od 20 km/h kroz stanice
Čulinec - Zagreb gk 30 km/h
Po redu vožnje brzim vozom put traje 4h i 10 min, ali je kasnio 40 minuta, iako je na vreme krenuo i nije nigde posebno stajao.
 
Trenutno se u Subotici gradi i novi podvožnjak u produžetku Bajnatske ulice, nakon čijeg završetka se stiču uslovi za zatvaranje glavnog podvožnjaka u ulici Maksima Gorkog ili "kod Patrije" što je najavljeno na proleće (potpuni saobraćajni kolaps u najavi:D).
Jedino što me zanima da li šta će biti sa starom trasom pruge? Da li će se formirati tu nova ulica i saobraćajna veza kako sam nacrtao ili nekako drugačije? Trenutno od Senćanskog puta pored nadvožnjaka u izgradnji do naselja Aleksandrovo je zemljani put za traktore.

Стара траса остаје на делу од Наумовићева до Суботице за потребе индустријских колосека у Александрову. У Наумовићеву и Суботици ће имати везу са новом пругом.
Ако град буде планирао да направи улицу, као што си означио црвеном, вероватно да ће на месту укрштања са пругом бити путни прелаз.
 
Инфо за НС-СУ пројекат:

Пројекат урађен полу-аматерски са импровизацијама у циљу јурења рокова. Неки инжењери су одбијали да потписују те и такве пројекте.

Конкретно, пројекат није прилагођен иначе врло растреситом и влажном терену. Због уштеде на експропријацији сузили су коридор којим трасирају пругу што је даље проузроковало пројектовање дренажних шахтва на само пар метара од пруге а на онаквом терену и 10 би било мало. Тако је у пројекту а ако га тако буду и извели, неће та пруга дуго.
 
Практично сваки пројекат са Кинезима је такав. Корумпирани муфљузи са обе и културолошки чудаци са друге стране, неусклађени стандарди и... држаће, ваљда.
 
Ово сам пре неки дан прочитао, овде је у мају када су објавили за радове у тунелу Липе било објављено рок за завршетак радова на прузи Јајинци - Мала Крсна. Изгледа да је рок поново пробијен
04a8e2e916aac99917525ac56ff28b88.jpg


Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
Sta se desava sa prugom kroz Vrcin? Ne vidim da se obavlja putnicki saobracaj? Jel to uopste u planu ?
 
Iz kog razloga danas KISS ide max 159km/h iz Novog Sada za Beograd? Nije valjda zbog neodržavanja već spuštena brzina?
 
Vrh