Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Cuburac93":1x09lb3w je napisao(la):
Stalder parkiran na makisu
Nedugo posle toga

192435887523564248667087.jpg
 
Osvrnucu se na pregovaracku poziciju za zamisljenu brzu prugu.
Mislim da se svi mozemo sloziti da je za nase potrebe transfera putnika i robe 160 km/h premija.
Sto se tice nadmetanja Kine i EU oko toga koje firme bi to gradile to ne bi trebalo preterano da nas zanima jer nemamo ambiciju da imamo firme koje bi gradile brze pruge osim eventualno da imamo neke podizvodjace.
Dakle ako se donese odluka da je zaista potrebno spojiti atinu i zapadnu evropu brzom prugom nasa pregovaracka pozicija je pogodna jer ta pruga nije nesto sto nam je toliko bitno (kao npr juzni tok) tako da se tu moze pomalo i blefirati jer oni znaju da mi mozemo bez toga.

Ako bi se desilo da ovakav projekat zazivi i brzi vozovi vrse transfer putnika duz cele SRbije od severa do juga ja najvecu prednost vidim u tome sto bi to povecalo bezbedonosnu situaciju u srbiji, dakle ako gomila putnika sa zapada treba da se proveze kroz srbiju tada se ne bi isplatilo huskati na neke nerede jer prosto postaviti neku stranu silu koja bi morala da obezbedjuje voz na tolikoj duzini je nemoguce.
 
ма треба нам цела железница на 160 до 200 и готово. не треба нама 300 на сат, мали смо и геолошки неповољни за 300 на сат
 
subota 20.09.2014. | 12:02
Stigao privi Štadler voz
Izvor: Tanjug
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=901945

Subotica -- Prvi elektromotorni voz Štadler, od ukupno 21 voza koje su Železnice Srbije kupile od te švajcarske kompanije, stigao je u Srbiju.
378330535541d5150bb75b25.jpg


"Očekuje se da bude uključen u saobarćaj već u decembru", rečeno je danas Tanjugu u Železnicama Srbije. Voz je juče stigao u železničku stanicu u Subotici i u narednom periodu će biti testiran što je neophodno za uključivanje u saobraćaj.

Reč o novim elektromotornim vozovima koje Srbija kupuje kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj od 99 miliona evra.

Drugi Štadlerov voz u Srbiju treba da stigne u prvoj polovini decembra, a treći do kraja ove godine. Nakon toga će sve do avgusta naredne godine u Srbiju pristizati po dva voza mesečno.

Kapacitet Štadlerovog voza je 465 putnika sa 12 sedišta prvog razreda, 224 fiksnih i 11 pomoćnih sedišta, kao i 230 mesta za stajanje. Reč je o četvorodelnim vozovima maksimalne brzine od 160 kilometara na sat.

Ugovor o kupovini 21 novog elektromotornog putničkog voza, vredan 99 miliona evra potpisan je 4. marta 2013. godine, nakon što kredit Evropske banke za obnovu i razvoj za nabavku ovih garnitura pre toga pune tri godine nije bio realizovan.

Drugi voz će biti izložen u Berlinu na predstojećem sajmu "Inotrans", najvećem međunarodnom sajmu transporta "InnoTrans 2014" od 23. do 26. septembra.

Inače, treća kompozicija je u završnoj fazi montaže, a na cetvrtom i petom vozu trenutno se radi na sklapanju enterijera i montiranju električne i pneumatske instalacije.

U toku je definisanje obima ispitivanja koje treba da se obavi jednim delom u Srbiji, na prvom isporučenom vozu, a drugim delom u inostranstvu na drugom proizvedenom vozu.

U Švajcarskoj je u junu obavljena i osnovna obuka za upravljanje i rukovanje novim vozovima. i edukaciju je zavšilo četiri inženjera za održavanje voznih sredstava i dvojica mašinovođa, a planirano je da se obuka nastavi u četvrtom kvartalu ove godine.

Švajcarski proizvođač je počeo i sa isporukom tehnicke dokumentacije, a sa isporukom prvog voza stići će i oprema, potrošni materijal i deo rezervnih delova.

Planirano je da se priprema za eksploataciju i održavanje novih švajcarskih vozova obavljaju u Depou za održavanje elektro-motornih vozova u Zemunu.

Novi srpski vozovi zameniće stare garniture za prevoz putika na elektrificiranim regionalim prugama Srbije.
 
milos.tro":tmdn4m2v je napisao(la):
Ovo je Estonski Flirt. Zbog vece sirine koloseka u odnosu na normalni transportovan je na kamionskim prikolicama.
 
Uknjižen plusić,hebiga novinari su ga tako krstili u jednom članku :?
 
Da, uzasan je izbor, ali kapiram da je bio takav zahtev. Dokle vise sa tlm manijom cerecenja nacionalnih boja i zastava na prevozna sredstva.
 
Катастрофа! Продати возове у старо гвожђе! :roll:
 
Prvo, nas voz treba da se vidi u prirodi, a ne ovako sa koje-cijeg aparata i monitora. Jos pre smo utvrdili da dok ovako iz daljne gledamo slike da niko od nas ne vidi iste boje.

Drugo, ja sam uvek za neku kombinaciju sa sivom.

Trece, ovaj Estonski uopste nema isti izgled nasem. Estonski prednji prozori imaju tu krivinu u luku, nas je nesto zatupastiji. Kao na nasim caf tramvajima, vazna je ta linija dinamike u koja se spusta po obodu sofersajbne u spic, u drugoj boji da bi doprinelo stilu u fokusu i usmerenju, brzini.
 
Damjanche":1b9v300y je napisao(la):
Dokle vise sa tlm manijom cerecenja nacionalnih boja i zastava na prevozna sredstva.

Утисак черечења се добија због тога што се визуелним идентитетом бави неки полуписмени страначки кадар са, дај Боже, пола основне школе. Националне боје се на возним средствима итекако могу употребити а да то изгледа ефектно и допадљиво.

Мени само није јасно како одговорни не капирају да нестручно бављење симболима заправо представља спрдњу и непоштовање истих тих симбола, фактички скрнављење једнако паљењу националне заставе од стране хуља.

За мене је ово једнака увреда за заставу као и када усташки навијачи на стадиону запале исту.
 
Ne razumem, sta je to toliko katasrofalno u ovoj kombinaciji boja?
Previse crvene? Premalo bele?
 
Gledao sam sad na fb stranici fotke, stvarno je prelep voz. Jedino nema fotke kako izgleda I razred unutra. Jos kazu da svako duplo sediste ima uticnicu 230V. :) A ja bih uveo ako nekom padne na pamet da ga zvrlja odmah da mu odseku tu ruku. Ovo ce im predstavljati bas veliki plen da ga odmah uniste.
 
Drakche":3mu6cz85 je napisao(la):
Ne razumem, sta je to toliko katasrofalno u ovoj kombinaciji boja?
Previse crvene? Premalo bele?
Не, него недостатак било какве идеје.

На страну то што је целокупној компанији потребан професионални рибрендинг, али ова плава бордура која на крајевима полукружно савија према земљи вришти од безидејности и неталентованости.
 
Utičnice, odeljak za bicikle, idemooo :)
Još samo kad bih znao zašto se ugradjuju samo po jedna vrata po "kolima" i strani, to me bunilo i na 711, a vidim da se i sa Flirtovima radilo isto. 412 ima jedna uska i jedna siroka vrata a 416 jedna siroka i dvoja uskih po strani. Biće gusto kada budu u ulozi "dnevnog stočarskog" za Vrbnicu ili Preševo/Ristovac koji koristi apsolutno svako službeno mesto.
 
Da ali 412 ima pored duplih i jedna uska, a 416 još dvoja, ponavljam, sa svake strane, ok je to za ICS ali će svakako biti najviše na putničkim vozovima.
 
tragac":pxv9srrl je napisao(la):
Da ali 412 ima pored duplih i jedna uska, a 416 još dvoja, ponavljam, sa svake strane, ok je to za ICS ali će svakako biti najviše na putničkim vozovima.

Pa kad malo sagledamo konstrukciju klasicnih vagona koji se trenutno koriste na vecini lokalnih vozova ,ova dupla vrata na Flirtu daju kud i kamo vecu frekvenciju ulaska i izlaska putnika. Em su sira u odnosu na klasicne vagone,em nema onih stepenika gde je pentranje za starije osobe skoro nemoguca misija bez pomoci drugih.
 
Vrh