Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pozdrav,

Postaviću ovde tabelu sa popisom rekonstruisanih železničkih deoica u Srbiji, kao i onih pruga za koje je izvesno da će biti rekonstruisane u narednim godinama. U tabeli sam dao i komentare o stanju i perspektivi pojedinih deonica.

Pruge sam podelio po meni logičnim grupama, nije deo zvanične podele. Prvo delovi Koridora 10 sa presecima u Beogradu i Nišu, zatim barska pruga i na kraju sam grupisao pruge prema regionima i železničkim čvorovima od severa ka jugu.

Sve iznosim kao laik koji nije profersionalno vezan za železnicu, ali i kao neko kome je ljubav ka železnici usađena od ranog detinjstva i od tada sve informacije koje čujem u vezi sa železnicom ,,upijam”.

Imao sam slobodnog vremena, pa sam počeo da pravim popis deonica za sebe lično kako bih imao uvid u deonice koje su remontovane. Kako sam zaglibio, nastavio sam da pripremam ozbiljniju analizu sa namerom da je ovde postavim da bude na jednom mestu.

Napominjem, tabela nije zvanična, sastavio sam je sam na osnovu iz medija dostupnih informacija. Sasvim sigurno ima grešaka do kojih je došlo primarno zbog od strane političara, netačnog i lažnog javnog plasiranja informacija o remontima. Podaci o brzinama su iz izjave o mreži za 2022. godinu.

Stanje se primarno odnosi na građevinsko stanje koloseka (gornji i donji stroj). Stanje elektrovučnih postrojenja, signalizacije I telekounikacija mi uglavnom nije poznato.

Nadam se ispravkama i dodacima od strane upućenijih o stanju na terenu.

Železnica infra tabela JPG 1.jpg
Železnica infra tabela JPG 2.2.jpg
Železnice Infra tabela JPG 3.jpg
Železnice infra tabela JPG 4.jpg
Železnica infra tabela JPG 5.jpg
Železnica infra tabela JPG 6.jpg
Železnica infra tabela JPG 7.jpg
 

Prilozi

  • Železnice infra tabela PDF.pdf
    527,1 KB · Pregleda: 165
Danas IC vozovi uzmeđu beograda i novog sada (voz u 10 iz BG i 14 iz NS), garnitura spolja musava i prljava, jedan far polomljen. Prva klasa u oba voza bila puno (oko 90 posto popunjenost), 2. klasa slabije. Unutra sve čisto.
Potrebno je korigovati vozno vreme jer KISS stiže 2-3 minuta ranije svaki put, mislim da bi 33 minuta bilo dovoljno
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: NSB
Није потребно. Увек је добро да постоји пар минута резерве у случају непредвиђених околности.
Za sad nije problem, u smeru NS, voz dođe par minuta ranije, u smeru ka BG, voz dođe na novi beograd i čeka 4 minuta (time možda i zadržava ostale vozove). Mislim da bi bilo optimalno rešenje skratiti vreme vožnje za par minuta, realnije je u redu vožnje, a kad u budućnosti bude produžavao dalje ka jugu, može da ima čekanje od recimo 5 minuta u Beograd Centru da nadoknadi eventualno kašnjenje
 
Pa ne može druge vozove da zadržava zato što čeka vreme polaska po redu vožnje.
Mislim generalno smanjuje kapacitet pruge, to se sad ne dešava jer je tako organizovano i nema previše vozova, ali bi bilo dobro da bude realno vreme jer onda će zauzeti ne 5 minuta na stanici nego 2 minuta. Na prokop nek dođe par minuta ranije.
 
Није баш да чека четири минута. До Новог Београда му треба 30 минута, тешко може брже. Док изађу путници још минут, а креће ка Прокопу по реду вожње у 33. минуту.
 
Није баш да чека четири минута. До Новог Београда му треба 30 минута, тешко може брже. Док изађу путници још минут, а креће ка Прокопу по реду вожње у 33. минуту.
Danas je čekao između 3 i 4 minuta
Uostalom, nije ni bitno, bitno je da to funkcioniše. Mada mi je žao što neće optimizovati red vožnje za narednu godinu već su samo prekopirali sadašnji. Ipak bi bilo dobro da su pomerili polaske, uklopili presedanja na BGvoz i polaske na drugim prugama jer bi se tako dobili putnici. Znam par ljudi koji ne koriste voz već autobus baš zato što nije uklopljeno presedanje sa BGvozom.
 
U redu vožnje postoji tačno vreme kada voz prolazi kroz neko službeno mesto.
Meni je logično da ako prođe sa više od jednog minuta pre vremena na sledećoj deonici uspori.
Sa stanice ne sme da krene pre vremena, tako je oduvek.

Neke železnice prave takav RV da predviđena brzina nije Vmax, nego je manja, tako da voz može da ubrza u slučaju kašnjenja.

Mnogo je lakše da voz malo uspori nego da sustigne neki ispred.

A to da svaki RV ima rezervu, to je normalno. Železnica je složen sistem i idealno je da su svi vozovi u određem trenutku tačno onde gde predviđa grafikon.
 
Utisak mi je da je stanica u Novom Sadu nabolje ispala i da je od svih rekonstruisanih najprikladnija nameni. Nadstrešnica odlično izgleda, možda zato što je već postojeća dograđena i rekonstruisana pa raznorazni CIPovi nisu mogli da iskažu svoj pun kreativni potencijal. :)

Jedina zamerka koju imam je što na peronima nisu izvedene rampe sa jedne strane podvožnjaka nego stepenice obostrano. Dešava se i u mnogo razvijenijim zemljama od naše da liftovi u nekom trenutku ne rade u kom slučaju bi onda postojala alternativa. Na sreću to se da kasnije doraditi.
 
Долазак пар минута пре времена се дешава на свим железницама које имају висок проценат тачности возова. Такође, долазак пар минута пре времена и чекање време поласка ни у ком случају не задржава друге возове.
 
U redu vožnje postoji tačno vreme kada voz prolazi kroz neko službeno mesto.
Meni je logično da ako prođe sa više od jednog minuta pre vremena na sledećoj deonici uspori.
Sa stanice ne sme da krene pre vremena, tako je oduvek.

Neke železnice prave takav RV da predviđena brzina nije Vmax, nego je manja, tako da voz može da ubrza u slučaju kašnjenja.

Mnogo je lakše da voz malo uspori nego da sustigne neki ispred.

A to da svaki RV ima rezervu, to je normalno. Železnica je složen sistem i idealno je da su svi vozovi u određem trenutku tačno onde gde predviđa grafikon.
Kontam ja vas šta želite da kažete, mislim da se nismo dobro razumeli. Mislim da je 4 minuta čekanja previše u slučaju zagušenja infrastrukture (što trenutno nije slučaj, ali može biti za koju godinu), u takvoj situaciji pokušavaš da propustiš što više vozova kroz čvor, a realno nije optimalno da voz čeka 4 minute i čeka vreme u sred čvora. Mislim da svaki red vožnje treba da se optimizuje iz godine u godinu, uvodiš nove, bolje, stvari i optimizuješ vozno vreme. Možda baš tih par minuta omogući da se propusti neki drugi voz ili nešto slično.

Da se samo nadovežem, ne mogu ovako paušalno da kažem da je stalno ovakav slučaj (doduše primetio sam u većini slučajeva kad se vozim), treba videti statistiku. Možda ja grešim, možda većina vozova dolazi po redu vožnje, a moj je bio samo izuzetak.
 
Da li ikom uopste pada na pamet da spoji Pancevo i Beograd vozom osim ovog za Vrsac kad je vec nova pruga... I da li ima ikakvih ideja o rekonstrukciji prruge od Valjeva do granice CG. Eno videh onaj dulevozov video poslednji - ono je sramota. Gotovo celu deonicu od granice do Uzica i od Pozege do Valjeva voz ide 30-50 kmh... Tuzno zaista.
 
Pa za deonicu između Valjeva i crnogorsko-srpske granice je bila ideja da radi RŽD. Međutim, da li rade i kako rade usled gorućeg rata, ne znam.
Za vezu Pančeva i Beograda se favorizuje SNS-ovo preduzeće koje obavlja prevoz u Pančevu, a zbog administrativnih granica ne sme da pređe gradska železnica na teritoriju Pančeva.
 
Pa za deonicu između Valjeva i crnogorsko-srpske granice je bila ideja da radi RŽD. Međutim, da li rade i kako rade usled gorućeg rata, ne znam.

Није проблем РЖД. Ради се пројекат реконструкције пруге већ пар година. Треба им времена као да раде пругу испочетка...
 
Da, to mi je jasno. Nego nisam nigde čuo da su odustali ili rade. :D Niko se živ ne oglašava povodom tog projekta. :D
 
Prošle godine bilo je snjimanje trase pruge do Vrbnice ali ništa više od toga nije rađeno. Nisu ni odustali ali ništa ne rade.
 
Vrh