Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Da li je bilo nekog servisiranja postojećih DMV koji su ove godine "na čekanju"? Ove godine je bilo tesno i sa postojećim linijama
 
mogle bi se remontovati Macose, koliko znam dve su u Somboru ali jedna je u voznom stanju kao rezernva. Novi enterijer, motor, klima.
Što se tiče nabavke DMV treba bolje videti da li se umesto njih mogu nabaviti u dogledno vreme vodonične garniture. Na Innotransu koji se sad održava u Berlinu ima nekoliko izloženih modela.
 
U redu vožnje stoji 3 voza Zrenjanin-Beograd-Zrenjanin, Zrenjanin-Novi Sad nema ništa. Pored ovoga Temišvar-Kikinda i Temišvar-Vršac se vraćaju

Ја сам у реду вожње од децембра видео само један пар ЗР-БГ и један пар ЗР-ПА.
 
U redu vožnje stoji 3 voza Zrenjanin-Beograd-Zrenjanin, Zrenjanin-Novi Sad nema ništa. Pored ovoga Temišvar-Kikinda i Temišvar-Vršac se vraćaju
Mašala. Još kad bi uveli neki polazak i do Pančeva Vojlovice, bilo bi super. A mogli bi i neki od 3 prijepoljska RE voza da produže do Vrbnice. To je poslednja stanica pre Crne Gore, a ne Prijepolje Teretna.
 
Putnicki voz Zrenjanin - Novi Sad tesko pre leta sledece godine zbog zapocetog remonta deonice Titel - Orlovat.
Nakon zavrsetka ovog remonta putnicki voz Novi Sad - Zrenjanin ima velikog smisla. Voz bi na skoro celoj deonici imao brzinu 80 km/h. Putnicki voz bi bio konkurentan za relacije izmedju naseljenih mesta koja se nalaze izmedju gradova NS i ZR i ovih krajnjih gradova (npr. Titel - Ns). Takodje zbog cene voznje, verovatno bi bilo putnika i na celoj deonici Zr - Ns.
 
Bilo je mnogo pokvarenih DM 711 garnitura, valjda će do zime bar neku od njih popraviti.

Sedamdesetih je bilo planova da Zrenjanin dobije regionalni metro do Beograda, to je bilo možda malo previše ambiciozno, ali sramota je da već 4 godine nema ni najobičniji putnički voz koji je imao preko 130 godina.
 
Bilo je mnogo pokvarenih DM 711 garnitura, valjda će do zime bar neku od njih popraviti.

Sedamdesetih je bilo planova da Zrenjanin dobije regionalni metro do Beograda, to je bilo možda malo previše ambiciozno, ali sramota je da već 4 godine nema ni najobičniji putnički voz koji je imao preko 130 godina.
Moraće u jednom trenutku dobiti jaku železničku vezu i sa Beogradom i sa Novim Sadom. Evo kako se to može izvesti. Beograd Centar-Zrenjanin takt od sat vremena, svaki drugi do Kikinde. Isto tako, Novi Sad-Zrenjanin takt od sat vremena, svaki drugi do Kikinde. Ovime se dobija takt od sat vremena na sva tri kraka iz Zrenjanima, uz mogućnost dodatnih vozova u špicu ka Novom Sadu i Beogradu. Moram naglasiti da bi vozovi ka Novom Sadu išli novom prugom preko Žabalja. Ovime bi se Banat sjajno povezao i dobio bi ekonomski zamajac. Jedino bi falila pruga Zrenjanin-Vršac kako bi mogli da imamo i vozove Novi Sad-Vršac preko Zrenjanina. U suštini, kao regionalni metro. Ovako nešto treba uraditi po celoj Srbiji.
 
Hm, koliko bi približno trajala vožnja od Beograda do Zrenjanina? U smislu, da li bi uopšte bio konkurentan autobusima osim po ceni?
 
Hm, koliko bi približno trajala vožnja od Beograda do Zrenjanina? U smislu, da li bi uopšte bio konkurentan autobusima osim po ceni?

Београд Центар - Зрењанин око 2 сата и 15 минута.

Мислим да би тај воз био више примамљивији насељима између Панчева и Зрењанина, куда не пролазе аутобуси БГ-ЗР, а у којима стаје воз. Орловат, Томашевац, Уздин, Ковачица, Дебељача, Црепаја, Качарево, Јабука. Уосталом, брзина за ДМВ од Панчева до Орловата је од 70 до 80 км/ч, док је од Орловата до Зрењанина 40 км/ч, те се ту губи конкурентност.
 
Hm, koliko bi približno trajala vožnja od Beograda do Zrenjanina? U smislu, da li bi uopšte bio konkurentan autobusima osim po ceni?
Cene:
Jedan smer - 430 din
Povratna - 688 din
Mesečne:
Đaci - 5688 din
Redovna - 7584 din

Za poređenje, autobuske karte su u jednom smeru 620 din, povratna 900 din, vreme vožnje oko 1 sat i 22 minuta.
Koristiće najviše ljudi iz mesta između, kao i studenti i penzioneri.
 
Generalno, sve ove "nove " linije o kojima ove diskutujemo su besmislene ako pruga nije u dobrom stanju. Verujem da će BG-ZR koristiti mahom populacija koja će da se švercuje za 200 dinara. Re vozovi su raj za šverc, kondukter lokalni, svi se znaju.....
Ja jednom ušao u Putnički za Požarevac, dok je još išao i pokazao kartu. Jedini u celom vagonu, skandal
 
Не могу рампе на сеоским станицама: дођеш с које стране оћеш.
Само треба понеки кондуктер да добије отказ и тужбу за накнаду штете да мора да прода фрезу и казан за ракију, и решено.
 
Што мање јавно превоза то више пара у буџету. Што мање јавног превоза то више миграција из мањих средина у већу, а крајњи циљ Београд, како би се држале високе цене и исплатила улагања братанима
 
Primetno je da dosta starijih konduktera ušestvuje u švercu. Meni se desilo jednom da uđe kontrola i proveri sve karte izuzetno detaljno, to je bilo u Sremskim Karlovcima pre par meseci. Dosta se vozim vozovima i nije mi se više desilo. Mora da bude više kontrola i strože kazne, a sa druge strane bolje plate za železničare
 
Мислим да би тај воз био више примамљивији насељима између Панчева и Зрењанина, куда не пролазе аутобуси БГ-ЗР, а у којима стаје воз. Орловат, Томашевац, Уздин, Ковачица, Дебељача, Црепаја, Качарево, Јабука.
Samo da ne ukinu stajanje voza na nekim od ovih stanica, koje su toliko oronule da samo što se nisu obrušile: Jabuka, Crepaja, Uzdin. A i prilazni putevi do tih stanica su se pretvorili u džunglu, otkako je putnički saobraćaj obustavljen.

Uzdin već više od decenije nema nikakav autobuski prevoz do Kovačice, Pančeva, Zrenjanina i Beograda, a otkako je i zrenjaninski voz ukinut, to selo je odsečeno od sveta, čak i od svoje opštine. Međutim, Infra ŽS bi morala da makar miminalno renovira ove 3 stanice, to sređivanje može da se uradi i pod saobraćajem. Pre 5-6 godina sam putovao vozom u ta mesta, i putnička infrastruktura se nalazi u jezivom stanju, pogotovo crepajačka stanica. Ovo više liči na Amazoniju ili Sibir, nego na železničku stanicu usred pitome banatske ravnice:
APDC2197.JPG
APDC2198.JPG
 
Primetno je da dosta starijih konduktera ušestvuje u švercu. Meni se desilo jednom da uđe kontrola i proveri sve karte izuzetno detaljno, to je bilo u Sremskim Karlovcima pre par meseci. Dosta se vozim vozovima i nije mi se više desilo. Mora da bude više kontrola i strože kazne, a sa druge strane bolje plate za železničare
Duh JŽ-a je jak u njima.
 
Analiza presedanja na relacijama Šid - Stara Pazova - Novi Sad i obratno. Prvo su brojevi vozova, onda je kada prvi stiže a kada drugi kreće, i na kraju piše koliko traje presedanje.

Vozno vreme voza Ruma - STP je ~23 min (zavisi od ranga i smera) a vozno vreme STP - NS je ~25 min (ReX 24, Regio 26). Znači ukupna vožnja NS - STP - Ruma je oko 48 minuta. Na to dodati vreme presedanja prikazano dole da biste videli da li vam se isplati više naspram busa koji vozi 45-55 min.

Po mojoj proceni, ovo se može više isplatiti za stanovnike iz drugih mesta uz prugu (ne same Rume), koji umesto da presedaju u Rumi ili Inđiji i tu izgube neko vreme, presednu u STP sa voza na voz. Za same Rumljane je ovo duži put.

Za prvi red vožnje je ovo i ok, ali već u sledećem bi se moglo ovo optimizovati, ako se već ne uvode veze direktne veze NS - Šid za sada.

Šid - STP - NS
2201 - 742, 06:01 - 06:17, 16 minuta
2203 - 744, 07:01 - 07:17, 16 minuta
620 - 2410, 09:53 - 10:46, 53 minuta
2205 - 2410, 10:45 - 10:46, 1 minut
2207 - 2414, 13:04 - 13:46, 42 minuta
2209 - 2418, 16:01 - 16:46, 45 minuta
2211 - 2420, 18:25 - 18:46, 21 minut
2213 - 748, 20:56 - 21:25, 29 minuta

NS - STP - Šid
743 - 2200, 07:13 - 07:24, 11 minuta
753 - 2202, 08:22 - 08:49, 27 minuta
2411- 2204, 11:57 - 12:12, 15 minuta
2413 - 2206, 13:57 - 14:39, 41 minut
2417 - 621, 14:57 - 15:32, 35 minuta
2419 - 2208, 16:57 - 17:34, 37 minuta
2423 - 2210, 19:57 - 20:05, 8 minuta
749 - 2212, 21:54 - 22:18, 24 minuta
 
Vrh