Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

E danas crko novi putni prelaz Palic (mislim da ga zovu 2b). Jedan polubranik od 2 se spustio. Masinovodja je nekako dobio signal pa je stao 200m od prelaza. Ubrzo je došla ekipa koja je povukla ručno branik i on se spustio. Zatim nakon sto je voz prošao, sistem je davao signal ready ali nije hteo da podigne rampe. Ceo proces je trajao oko 30 min i 2 od 3 prelaza su bila blokirana. Kolone se stvorile i bilo je sviranja samo tako. Imam snimak ali nije allowed extension pa me mrzi da se zezam sa slanjem
 
@NoLimit
Na relaciji Beograd - Novi Sad - Budapest saobraćaju sledeći prevoznici. Ima verovatno još ali ja znam za ova dva da idu.

Terra Travel (redovna bus linija 2x dnevno Beograd - Novi Sad - Subotica - Budimpešta)

Fudeks koji sarađuje sa Flixbusom već nekoliko godina, tačnije prvi je sklopio saradnju u Srbiji koliko sam ja informisan i to ne samo za liniju ka Budimpešti (redovna bus linija 2x dnevno).

FlixBus uglavnom nema svoje autobuse već isključivo sklapa partnerstva sa autobuskim kompanijama za sve ili određene linije i kada se kupuju karte piše uglavnom koja kompanija voz8. Na taj način oni nude putnicima mnogo veću ponudu, prevoznicima uglavnom više stranih putnika, a oni uzimaju deo procenta za sebe. Zbog toga kompanije sa kojima oni imaju saradnju trebaju da ofarbaju nekoliko autobusa, u njihovu boju i da napišu Flixbus velikim slovima ali takođe manjim slovima može pisati ime kompanije.

Voz je preko potreban jer onda ne bi trebalo dugo da traje granična procedura i brže se stiže.

Glavni problem na relaciji Beograd - Budimpešta kada se putuje trenutno autobusom jeste Srpsko-Madjarska granica.

Često prođete obe granice za 30 minuta, a isto tako se često dešava da čekate 2,3,4,5+ sati što je vikendom normalna pojava čak i van sezone a u nekim prilikama i više. Rekord čekanja za koji ja lično znam je da se na Horgošu za ulaz u Madjarsku autobusom čekalo 25 sati ove godine u januaru.

Takođe na relaciji Beograd - Zagreb Sirmiumbus ima redovnu liniju koju održava u saradnji sa Flixbusom

a7a31957ec0f40c7f36a3a96bd8bca30.jpg
a62f219529bbfe3d23b7eac39fdf5a37.jpg
fc9301b8a76ef205ba4cba2ae56c2555.jpg


Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Off topic je, ali samo da se nadovežem na ovo oko Flixa, tj Fudeksa. Dva puta sam išao do Budimpešte sa njima i oba puta je u povratku kasnio dva sata. I to kao jave, ali samo pola sata ranije (kad si već krenuo ka ili si na stanici), iako znaju nekoliko sati ranije da će kasniti. To je zato što Fudeks gleda da sa što manje ljudi i autobusa pokrije liniju, pa tako bus iz Srbije ide odmah nazad i ako se zadrži na granici, povratak iz Budimpešte kasni. U svakom slučaju, prilično neprofesionalno, a čak nisu ni toliko jeftini u poređenju da Flixbusom u EU i sa drugim prevoznicima kod nas. Moglo bi da se reši time što bi vozači spavali u Budimpešti, ali onda bi im trebao još jedan bus, ovako im je lakše da jedan par vozača vozi 19 sati, a ti možeš malo da sačekaš u sred noći na zatvorenoj stanici bez wc-a, vode, automata, punjača, obezbeđenja, WiFi-a...
 
@johnny_s
Pa bila bi skuplja karta da im spavaju vozači u Pešti. Sve se plaća.

Upravo, takva je praksa u celom svetu u avionskom, železničkom i autobuskom saobraćaju. Prevozno sredstvo koje stoji je najskuplje, naročito tamo gde mora da se plati parking i smeštaj i dodatne dnevnice za osoblje.

Taj problem bi se mogao rešiti tako što bi redovne autobuske linije imale prednost na granici u odnosu na vanredni autobuski prevoz.
 
Poslednja izmena od urednika:
@tragac
Do pre par godina kada je bila linija Pančevo - Beograd - Novi Sad - Budimpešta - Beč autobusi su im uvek bili pun kada sam ja išao i mnogi su išli do Budimpešte.

Od kako su razdvojili linije, Beograd - Novi Sad - Beč i Požarevac - Pančevo - Beograd - Beč ja sam uvek išao za Beč jer u Budimpešti nisam imao šta tražiti. Zato ne znam kakva im je popunjenost za Budimpeštu sada ali što se tiče linjje za Beč, uglavnom budu poprilično puni noćni polasci.
 
колика је била попуњеност бусева?
Ka Budimpešti skoro 100%, od Budimpešte je bilo oko 10 slobodnih mesta.

@johnny_s
Pa bila bi skuplja karta da im spavaju vozači u Pešti. Sve se plaća.
Povratna karta ako uzmeš mesec dana unapred je 35 evra, nedelju dana unapred je najjeftinija oko 50 evra. Tako da, nisu baš oličenje povoljnosti.

Upravo, takva je praksa u celom svetu u avionskom, železničkom i autobuskom saobraćaju. Prevozno sredstvo koje stoji je najskuplje, naročito tamo gde mora da se plati parking i smeštaj i dodatne dnevnice za osoblje.
Da, ali sam bus ne bi morao da stoji puno, bus dođe u Budimpeštu i ostavi se pet sati lufta između dolaska i polaska za slučaj zadržavanja i onda ga nazad voze vozači koji su došli prethodnim busom. Sve je stvar organizacije i željenog profita.
 
Novi post jer nije vezano za prethodno, na usponu na vijadukt kod Sremskih Karlovaca se sve više oseća "stepenik". Je l' to neka dilatacija?
 
Pa biće dobro za da se ode do Pešte, ali kod nas je ta pruga atraktivnija nego kroz Mađarsku, gde ne ide kroz velike gradove. Ne znam koliko će njima da se isplati.

Kada bi se obnovile železnice na širem planu, to bi bilo još bolje; npr. sa tom prugom i sa rakonstruisanom Barskom, poneki Mađar i Slovak bi preko leta sišao vozom u CG. Slično i, jednog lepog dana, za Solun.
 
Nije bio nikad loukost, a samo on je konkurencija autobusu. A Er Srbija će ih pokrenuti, čim raširi dugolinijsku mrežu.
 
Kada bi se obnovile železnice na širem planu, to bi bilo još bolje; npr. sa tom prugom i sa rakonstruisanom Barskom, poneki Mađar i Slovak bi preko leta sišao vozom u CG. Slično i, jednog lepog dana, za Solun.

Ne samo poneki Slovak i Mađar nego i horde Čeha. Prošlo leto je za voz Prag - Rijeka/Split prodato oko 90 000 karata, a i ovo će biti isto. Za sledeću godinu planiraju i dodatni voz iz Poljske za hrvatsko primorje.
 
@johnny_s
Probajte da pozovete njihovu agenciju i pitate koja je cena i ako vam odgovara uradite rezervaciju, onda je fiksna cena koliko ja znam. Barem za Beč je tako jer im je povratna 60 eur i svaki put kad putujem sa njima pozovem ih i uradim rezervaciju.

FlixBus je po meni više namenjen strancima u Srbiji nego našima i pretpostavljam da je skuplja karta preko aplikacije. Nikad nisam primetio nekog našeg da je kupovao karte preko Flixbusa za Fudeks, ali jesam, Kineze, Turke, Pakistance, Ruse, Nemce, Italijane, Madjare itd.
 
FlixBus je po meni više namenjen strancima u Srbiji nego našima i pretpostavljam da je skuplja karta preko aplikacije. Nikad nisam primetio nekog našeg da je kupovao karte preko Flixbusa za Fudeks, ali jesam, Kineze, Turke, Pakistance, Ruse, Nemce, Italijane, Madjare itd.

Nije skuplja i kupuju naši.
 
Hitno mi treba informacija, da li je moguće uneti 3 bajsa u dnevni barac sutra. Viđao sam 2 bajsa do sad da stoje na zadnjem delu vagona, ali mislim nikad 3. Šta mislite?
 
Ja sam pokušavao preko Flixbusa da kupim kartu Beograd-Beč, ali je bilo nekih problema kod njih, uporno mi nije prihvatalo nijednu karticu niti bilo koji drugi način plaćanja. Na kraju sam kupio direktno na sajtu Fudeksa bez problema, u autobusu kondukterka imala sve pripremljeno za mene. Inače je povratna karta samo duplirana cena karte u jednom smeru, što je malo čudno, ali tako im je na sajtu. Kod drugih prevoznika je drugačije, ali kao i cena koja je skuplja. I datum polaska nema veze sa cenom, bilo sutra ili za mesec dana, ista je cena.
 
Zna li neko čemu služi ovaj „volan” (ne znam kako da ga nazovem) u vagonima i zašto ga neki imaju a neki ne? Malo je loš kadar, nisam našao bolju sliku.
76CC38DD-3526-4770-8A91-E820B384715E.jpeg
 
Vrh