Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Уколико се не варам успон не сме бити већи од 12 промила на новоизграђеним магистралним пругама. Тако да, питање је колико је карта тачна.
Sad trenutno 15. Tako da sa bilo kakvim peglanjem krivina samo se ide sa povećavanjem uspona u promilima. Ne znam za taj podatak da je maks 12 na novoizgrađenim magistralnim prugama.
 
Sad trenutno 15. Tako da sa bilo kakvim peglanjem krivina samo se ide sa povećavanjem uspona u promilima. Ne znam za taj podatak da je maks 12 na novoizgrađenim magistralnim prugama.

Maksimalno 12 promila je primenjeno na Novosadskoj pruzi. Nema logike da se gradi nova pruga sa jačim usponom nego postojeća pruga. Da li je konstantno na celoj dužini 15 promila? Možda se planira konstantan uspon od 12 promila, ako na sadašnjoj pruzi uspon od 15 promila nije konstantan. Možda se planira neki duži tunel koji bi trenutnu najvišu tačke pruge spustio niže.
 
Maksimalno 12 promila je primenjeno na Novosadskoj pruzi. Nema logike da se gradi nova pruga sa jačim usponom nego postojeća pruga. Da li je konstantno na celoj dužini 15 promila? Možda se planira konstantan uspon od 12 promila, ako na sadašnjoj pruzi uspon od 15 promila nije konstantan. Možda se planira neki duži tunel koji bi trenutnu najvišu tačke pruge spustio niže.
Ne,naravno da nije konstantan uspon od 15 promila.
Videćemo šta su smislili.
 
KISS na relaciji Minhen-Beč, razlikuje se od našeg po ovim mini displejima iznad sedišta. Fina reportaža
 
Sad trenutno 15. Tako da sa bilo kakvim peglanjem krivina samo se ide sa povećavanjem uspona u promilima. Ne znam za taj podatak da je maks 12 na novoizgrađenim magistralnim prugama.
Не треба бркати успон и меродавни отпор. За кривине полупречника 300 метара, а које на поменутој прузи највише ограничавају брзину, додатак успону у промилима на меродавни отпор је приближно 2,65 промила. Отпор кривине јако опада са растом полупречника кривине. Код полупречника кривине 1200 метара за брзину 160км/с отпора кривине малтене нема. Чак и када је у питању брдска пруга са успоном реда величине 12 промила, као што је Ресник-Младеновац, међустанице и укрснице морају бити са успоном максимум 2 промила. У овом случају би вероватно Рипањ остао једина станица, а укинуле би се укрснице Пиносава, Клење и Рипањ Тунел. Скраћење трасе је овде цирка 10%, али мислим да је сасвим реално да се овде испројектује успон 12 промила, а колико би био и меродавни отпор због благих кривина.

Разлика између меродавног отпора 12 и 15 промила је за 25% могућа већа маса воза коју може да повуче једна локомотива, а што је 25% повећање транспортне моћи.

Односно овде колико видим није поштар промашио улицу и број. Имамо суштинске промашаје на железници попут укидања Железничке станице Београд и пруга за 200км/с где је поштар погодио улицу и број, а промашио град.
 
Železnička stanica Naumovićevo.
U toku su radovi u samoj stanici na izgradnji donjeg stroja. Na otvorenoj pruzi ka Žedniku za sada nešto sitno.
299035677_1236619910213438_1531086547946735121_n.jpg
299139779_1236619893546773_7530451515214229876_n.jpg
299141456_1236619853546777_829259848815600907_n.jpg
299193008_1236619936880102_8744349166340024139_n.jpg
299204423_1236619896880106_5092622060794720982_n.jpg
299388076_1236619890213440_8768652964649715255_n.jpg
299599613_1236619933546769_4309443355569284084_n.jpg
 

Prilozi

  • 1660905629401.png
    1660905629401.png
    893,9 KB · Pregleda: 129
  • 299106251_1236619866880109_7644395189304163117_n.jpg
    299106251_1236619866880109_7644395189304163117_n.jpg
    102 KB · Pregleda: 150
Потпуна агонија Србија воза са вагонима се наставља. Изгледа да више нема ни Z1 вагона довољно исправних, па су на барском возу васкрсли At/Bt вагони, познатији као микроталасна пећница.

298757358_626092732141911_4737480007208192606_n.jpg
298933124_5402283263140342_6840620356217934933_n.jpg
Koji je ovo voz od kada je ovo slika ?
 
@Bora80

Iznad slike piše koji je voz u pitanju, a slika je od dana ili dana ranije od kad je okačena na forum.
 
Nije moja slika.
Pa tako onda reci pošto prema mojoj evidenciji Z1 vagoni su redovni na dnevnom barcu. Imam i slike gde se ne vidi ni jedan ovakav vagon na tim vozovima. Što se tiče noćnog moguce je ali nakon kola 470 se vide crnogorska kola kojih nema po novom STU u noćnom samo u dnevnom barcu. Tako da je slika nije od ove godine
 
Pa tako onda reci pošto prema mojoj evidenciji Z1 vagoni su redovni na dnevnom barcu. Imam i slike gde se ne vidi ni jedan ovakav vagon na tim vozovima. Što se tiče noćnog moguce je ali nakon kola 470 se vide crnogorska kola kojih nema po novom STU u noćnom samo u dnevnom barcu. Tako da je slika nije od ove godine

Ono iza mogu biti i crnogorska, a i naša Z1 kola.
 
Pa tako onda reci pošto prema mojoj evidenciji Z1 vagoni su redovni na dnevnom barcu. Imam i slike gde se ne vidi ni jedan ovakav vagon na tim vozovima. Što se tiče noćnog moguce je ali nakon kola 470 se vide crnogorska kola kojih nema po novom STU u noćnom samo u dnevnom barcu. Tako da je slika nije od ove godine
Primetio sam ove nedelje aktivnosti sa Atl/Btl kolima u TPS Zemun, bili su u kompoziciji sa Z1 kolima (sredina dana je bila). Ili su spremali za noćni barac ili su vršili manervu u depou. Nijedan snimak do sad nisam video sa ovim vagonima u kompoziciji.

Ispravka: Upravo sam našao video od 15. avgusta sa voza 432 (Bar-Zemun) gde je od srpskih vagona za sedenje bio Beelmt+Btl+Atl
 
Postovani administratori, predlazem da se postavi kao zasebna tema rekonstrukcija pruge od NS do Subotice - drzavne granice. Ovo zato sto je gradiliste duzine oko 108 km i bice dosta zanimljivih stvari za pracenje i komentarisanje.
Gradiliste se zahuktava i valjalo bi da kao zasebna tema bude ispraceno
 
Možda jedna zanimljivost ili značaj pruge do Budimpešte.

Živim u Berlinu i krajem jula sam treba da putujem za Srbiju. Nisam znao tačan datum pa nisam mogao unapred da kupim avionske karte a i kada sam saznao datum bile su preskupe. Gledao sam druge opcije poput autobusa (brzo sam odustao) i onda shvatio da od Berlina do Budimpešte mogu da idem i vozom u kombinaciji ICE do Minhena i onda Regio preko Beča do Budimpešte (bez presedanja). Sve ukupno oko 12h za nekih 110eur. Poredjenja radi, automobilom do NS se stigne za 12h sati. Na kraju se nisam upustio u ovu opciju jer su bile gužve na granici sa Madjarskom i nisam želeo da putujem sa Geom, Terrom i sličnima iz Budimpešte, ali da postoji opcija brzog voza do NS to bi svakako bila varijanta. Pretpostavljam da bi putovanje u tom slučaju trajalo oko 16h.
 
Gledao sam druge opcije poput autobusa (brzo sam odustao) i onda shvatio da od Berlina do Budimpešte mogu da idem i vozom u kombinaciji ICE do Minhena i onda Regio preko Beča do Budimpešte (bez presedanja). Sve ukupno oko 12h za nekih 110eur.

Od Berlina do Budimpešte imaš i direktan voz, ne moraš ići sa presedanjem. Kada kupiš kartu dovoljno unapred, cena karte može biti i 29 EUR. Taj Regio koji pominješ od Minhena do Budimpešte nije Regio već RailJet.
 
Bio sam u sličnoj situaciji gde je bilo pitanje da li će mi otkazati let, pa sam istraživao varijante kako doći iz Hamburga za BG zemljanim putem što jeftinije.
Ovo je bila najbolja varijanta preko Berlina:
1. Voz Berlin Hbf 18:43 - Budapest Nyugati 08:20, od 29e na gore
2. Presedanje u Budimpešti od 8h (može da se izbegne ako se hvataju drugi nedirektni vozovi)
3. Flixbus Budapest Nepliget 08:30/16:30/23:00 - Beograd BAS 14:30/22:30/05:00, od 15,99e do 39,99e u najekstremnijem slučaju. Ako se kupi barem malo ranije, karta je oko 20-22€, a ako se kupi 7+ dana ranije, može za 17,99€ lagano.

Teorijski Berlin - Beograd može za 45-50e da se odradi sa jednim presedanjem, ako se dovoljno rano kupe karte. Ako se kupuju kasnije, opet može za nekih 60-80e. U rangu do 100e bi moglo da se odradi i manje dana unapred i sa skraćenim presedanjem u Budimpešti da se manje tu gubi vremena.

Gea, Terra i slični iz Budimpešte su prevaziđeni od kada je Flixbus stupio na tržište i sve ih počistio u smislu usluge. Sada nam je veza za Budimpeštu jedna od najboljih autobuskih koje imamo, a cena je vrlo konkurentna vozu (koji je ukinut trenutno).
Flixbus do Budimpešte je sada gotovo neizbežni deo svakog železničkog putovanja ka Evropi iz Srbije, pošto nam je Budimpešta "Kapija Evrope" u železničkom smislu. Da nema toga, bilo bi baš loše odnosno odsečenost od Evrope bi nam bila još veća nego što je sad.
 
Upravo na tošinom bunaru u smeru ka Zemunu prošla lokomotiva sa 3 vagona, dva spavaća kola iz sastava plavog voza i jedan Aeelmt, da nije nešto iz goše jer su izgledali potpuno novo bez ikakvih grafita čak mislim i da si prozori bili pokriveni
 
Vrh