Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Па што су дозволили да се локса поквари? Или што је нису поправили на месту?
 
Pošto se diskutuje da li je busom dobro do Crnogorskog primorja podelicu sa vama svoje lično iskustvo od noćas. Bus sa kojim sam ja išao (Fudeks) je krenuo u 20 : 00 iz Beograda i stigao je u 06 : 45 u sutomore odnosno u 07 : 30 u Budvu gde sam ja izašao. Autobus je bio udoban i na sprat. Jedina zamerka je bila ta što je morao da sipa gorivo u Cacku i iz tog razloga nije išao autoputem sve do Pakovrača već samo do Preljine inače bi stigao sigurno 30-45 minuta ranije što verujem da će biti slučaj u povratku. Pritom on kad krene iz Pančeva i Beograda njegova prva stanica je Sutomore i ne staje nigde da kupi putnike i ne ide ibarskom kao što je neko napisao da autobusi idu samo Ibarskom zbog putarine.
Sa druge strane imamo voz koji ide do Sutomora i Bara. Neko ko ide za Budvu, Kotor, Herceg Novi mora posle da preseda još na lokalni autobus u Podgorici ili Sutomoru. Pritom voz po redu vožnje putuje duže nego autobus i to bez kašnjenja što nažalost nije slučaj kao i to da verovatno nećete imati klimu. Jedino ostaje diskutabilno možda do Sutomora i Bara ko šta više voli ali samo ako voz ne kasni i ima klimu. Ja lično volim da putujem vozom zbog prirode, ali sa trenutnim stanjem železnice od Beograda do Bijelog Polja kao i sa vagonima i lokomotivama radije bih birao Bus do Sutomora a do drugih primorskih gradova ne bih ga čak ni razmatrao.
Iskreno kao neko ko već preko 10 godina putuje često busom iz Srbije ka Evropi i po Srbiji mogu da preporučim Fudeks.

Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
 
Jednom sam isao autobusom i vratio se vozom i voz je bio 3 nivoa iznad, iako je daleko od savrsenog. BG - HN autobusom preko 13h, a Sutomore - BG vozom 11h. Jeste da kada ides autobusom ne moras da presedas, ali je strasno neudobno plus upada u guzvu i onda gubis vreme.
 
Rekao bih i da su ovi skorašnji uživaoci usluga SrbijaVoza gubili vreme - i to dosta istog.

Naša državna kompanija za prevoz putnika trenutno nije sposobna da osigura (da ne kažem da neće) da se saobraćaj u njenom domenu odvija bez problema. Idu ruku pod ruku političkoj situaciji i ne ulažu na pravi način ili čak i negde uopšte ne.

Treba da kupe nova vozna sredstva (a da to ne budu samo elektromotorne garniture). Baš mi je prolazilo kroz glavu da ako hoćeš da napustiš Srbiju - otputuješ negde - to ne možeš da uradiš, a da budeš u nekom od "ekološkijih" vidova prevoza, već samo autobusom, autom, kombijem ili avionom. Poražavajuće je da neke stanice imaju svega par polazaka voza dnevno i da nam je ceo sistem centralizovan tako da voz ide npr. do Beograd centra i ne produžava dalje ili da, npr. postoji samo Beograd-Prijepolje i Beograd-Novi Sad, zašto ne (u teoriji) Vranje-Prijepolje ili Dimitrovgrad-Novi Sad.

Jasno je da se većinom tih pruga treba dobrano pozabaviti, pre nego što je tako nešto moguće. Ali od zlatnog doba, imamo možda samo z, a to bi bila jedva rekonstruisana pruga Beograd-Novi Sad.
 
Lep promo, bra'o ti ga.
BTW, ako bez pauze do Budve putuje 11:30 sati, to je, makar po RV, sporije za pola sata od voza koji ima stanice.
I teška sramočina za autoprevoz.
Nažalost moram da kažem da grešite u nekoliko aspekta
.
1. Budva nema železničku stanicu tako da ne znam kako voz uopšte može doći do Budve a kamo li stići brže od autobusa.
2. Autobus je pravio 3 pauze. Čačak - gorivo, Zlatibor - Pauza, Bioce - Pauza. Voz ne pravi pauze ako izuzmemo granicu.
3. U vozu postoji velika mogućnost da nemate klimu koja radi i još da radi grejanje što se meni desilo pre 3 godine kada sam putovao vozom u julu.
4. Voz do Sutomora po redu vožnje putuje 11 sati a Autobus sa kojim sam ja išao putuje do Sutomora po redu vožnje putuje 11 sati i 15 minuta sa tim da je noćas stigao za 10 sati i 45 minuta a može stići i za 10 sati. E sad, sa autobusom imate šansu da stignete možda i pre vremena dok sa druge strane vozom možete jedino posle vremena.
Evo ovi pre neki dan putovali 21 sati i 10 minuta vozom do Sutomora i to nije prvi put da taj voz kasni satima tako da je pre voz taj koji je spor. Ja lično ne znam nikoga ko je putovao busom Beograd - Sutomore 21 sat i 10 minuta
Pre je sramota železnice nego autobusa. Ne može običan a kamo li dvospratni autobus da juri 80-100 od Zlatibora do Nove Varoši, Prijepolja - Podgorice itd osim ako vozač ne želi da svesno rizikuje gubitak kontrole i da autobus pun putnika sleti u kanjon Moraće na primer i da ljudi poginu ili postanu invalidi.

Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Već sam rekao da je ovo sada konkretno za voz sramota, iako je incidentna situacija.
Voz ima stanice, a ti reče da bus nema... Hmmm...
Inače, promo tekstove bi trebalo sankcionisati na ovom forumu.
 
Već sam rekao da je ovo sada konkretno za voz sramota, iako je incidentna situacija.
Voz ima stanice, a ti reče da bus nema... Hmmm...
Inače, promo tekstove bi trebalo sankcionisati na ovom forumu.
Kakav promo tekst? Ja sam samo napisao svoje iskustvo posto je bila tema ko putuje busom do CG i zašto. Da je bilo negativno iskustvo onda ne bi bio promo tekst?

Kamo sreće da je pruga od Valjeva do Bijelog Polja kao što je od Bijelog Polja do Bara i da su vagoni čisti i klimatizovani a lokomotive ispravne. Ja bi verovatno prvi išao vozom.

Ko prati beobuild forum može primetiti da uvek pitam pitanje ili podelim informaciju realno bez ikakve promocije.

Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
 
U autobusu ne može da se piša! Pritom aspekt udobnosti najluksuznijeg autobusa ne moze da se poredi ni sa jednom klasom, pa ni sa starim kupeima. Pritom prosečan bus na našim prostorima se kvari od prilike kao i voz samo što kad se bus pokvari to nije vest. Na drustvenim mrezama gotovo svakodnevno izveštaji o crknutim autobusima na medjugradskim linijama....

Pola života sam proveo u vozu, bilo je svakakvih kašnjenja i kvarova ali je za moj standard uvek bilo bolje 5 sati u vozu nego 3 u autobusu.
 
Poslednja izmena:
Naravno, ovakav incident kao juče sa kašnjenjem nema opravdanje niti se može porediti ni sa čim, ja pričam o normalnim uslovima.

kad sam čuo da je od Bg do Budve pravio 3 pauze odmah mi je pozlilo. :D
 
Poslednja izmena:
Slažem se sa većinom stvari.
Medjugradski autobusi su uglavnom krš i lom. Pre 3 godine sam bio u Autoprevozu Čačak koji se zapalio, šta dalje reći.
Busevi koji idu ka zapadnoj Europi su uglavnom dobri, većinom. To je zato što Madjari, Hrvati, Slovenci, itd kad vide krš autobus, odmah zaustave i teraju na vanredni tehnički pregled. Tako su pre dve godine zaustavili Austrijanci neki bus sa 1 650 000 km koji je neispravan. On zamenio tablice i nastavio dalje da vozi. 300 km kasnije je policija opet zaustavila i isključila ga.
Busevi koji idu ka južnoj Evropi, Grčka, Makedonija, Albanija, itd itd su isto uglavnom loši Busevi iz razloga što je slaba kontrola.

Voz je po meni super zato što može i da se prošeta, a pritom se put i krivine uopšte ne osete. To se najbolje vidi u zapadnim zemljama. U Srbiji ako izuzmemo BG - NS to se ne može baš videti u pravom svetlu.

PS, slažem se za pauze. Mislim da je 1 pauza dovoljna do Herceg Novog sa obzirom da ima trajekt,

Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Znaš ko će nahebati ovde?
Glavonje iz fotelja sigurno ne,već mašinovođe i kondukteri na ovom vozu.
Нажалост класик по нашим јавним предузећима, слично као кад у ГСП надрља возач. Фотељаши су бели медведи а највише криви за стање.
 
Ja bih radije putovao 12 sati nekim prevozom, al da je to sigurno 12 sati, nego 10 sati nekim prevozom, koje ne znas da l će u bilo kom trenutku da se preoblikuje u 20 sati.

Iako ne koristim ni bus ni voz iskreno. Bus sigurno jedno 10 godina, a voz od kad je uvedena lagana vožnja do Valjeva.
 
Najčešće preferiram voz nad autobusom gde god ga ima, a nažalost na polovini pruga u Srbiji ga uopšte nema, ili ga ima dva puta dnevno.

Bez obzira na kašnjenje i često nekonkurentna vozna vremena, voz je dosta jeftiniji, prostraniji i ima WC. U autobusu za veće razdaljine ponekad osećam da ću dobiti napad klaustrofobije kada se napuni kao konzerva sardina, nožni prsti me zabole od grča i držanja noge u jednom položaju, a uopšte ne mogu ustati dok autobus ne stane zbog pauze.
 
Zaista. Neuporedivo je 10-11 sati u skučenom busu, po vrletima i krivinama magistralnog puta i 11 sati, uz mogućnost kašnjenja (koje uglavnom nije više od sat), u vozu. Sve i da idem u Kotor ili Herceg Novi.

O spavaćim kolima da ne pričam.
 
Zaista. Neuporedivo je 10-11 sati u skučenom busu, po vrletima i krivinama magistralnog puta i 11 sati, uz mogućnost kašnjenja (koje uglavnom nije više od sat), u vozu. Sve i da idem u Kotor ili Herceg Novi.

O spavaćim kolima da ne pričam.
dodaj tu i vibracije od rada motora, menjača, izduvnog sistema, guma, ne obraćaš pažnju na njih a one najviše umore, voz toga nema, osim možda neke dizel garniture, nisam imao priliku da putujem vozom na dizel.
 
Moje iskustvo sa autobusom do Crnogorskog mora. Isao sam 4 puta, ostalo sam kolima. Dva puta je bilo super. Jednom je pukao vazdusni jastuk na Lastinom busu pa je od Bijelog polja do BG isao 30 na sat, i stigao sa 6 sati zakasnjenja, a poslednji put su uhapsili vozaca Bozura zbog sverca suvog mesa na granici, pa smo satima cekali da posalju drugog vozaca iz Podgorice. Prema tome nema pravila vec covek samo da se pomoli Bogu i krene.
 
85300453-971A-4FF8-9B5A-53F3E5DEFB4B.jpeg
 
Danas je prvi dan Exita pa da vidimo situaciju:

1) Na Beograd Centru dosta ljudi (posebno na 10., 9. i 8. koloseku), blagajna prepuna a pošto ljudi dolaze malo pred voz kreće panika gde kupiti karte. Video sam i situaciju da ljudi sa kartama za druge IC vozove se puštaju u taj koji je tu ali im se govori da sednu u bar ili na pomoćna sedišta. Verovatno je i bilo situacija da ljudi uđu bez karte misleći da može u vozu (lično bih rešio ovo sa zaposlenima koji bi stajali na svakim vratima voza i proveravali karte za sve IC/REx vozove).
20220707_155233.jpg

20220707_165308.jpg

20220707_171114.jpg


2) Svaki IC polazak ka Novom Sadu je od jutros bio popunjen, svi vozovi su puni mladih. Takođe, od danas, je u KISS vozovima uveden Soko Bar sa novim dizajnom menija.
20220707_165410.jpg


3)Evo slika iz vozova RE 2418 (prva) i REx 750 (druga)
photo_2022-07-07_18-34-50.jpg
photo_2022-07-07_18-34-38.jpg


Zanimljivo da nisam video nijedan sihron, sto u ovakvim gužvama bi moralo da se uvede.

Generalno dosta putnika na svim stanicama, sutra se obara rekord u broju polazaka gde će u jednom danu iz Novog Sada biti 36 polazaka, a verujem da će i biti oboren rekord u broju putnika.
 
Video sam i situaciju da ljudi sa kartama za druge IC vozove se Verovatno je i bilo situacija da ljudi uđu bez karte misleći da može u vozu (lično bih rešio ovo sa zaposlenima koji bi stajali na svakim vratima voza i proveravali karte za sve IC/REx vozove).
У Новом Сад углавном кондуктери стоје пред вратима и питају да ли путници имају карте. Слично је и на Новом Београду, али је ту проблем што воз кратко стоји, а и вероватно нема довољно кондуктера да покрију сва врата. Ја бих уз најаву са разгласа додао и обавештење да није дозвољен улазак у воз без карте.

Zanimljivo da nisam video nijedan sihron, sto u ovakvim gužvama bi moralo da se uvede.
Ако се уведе, на интернету има одмах да се дигне кука и мотика против пруге Београд - Нови Сад.
 
Kondukteri su stajali na ulazu u IC vozove još na staroj glavnoj stanici, ne znam zašto i sad to ne rade.
 
Vrh