Jedan off topic, a možda i nije pošto sam upoređivao sa našom brzom železnicom BG-SU.
Rail Baltica brza železnica koja se gradi od Talina do granice sa Poljskom, i povezuje sve baltičke zemlje sa ostatkom EU.
Projektovana za mešoviti saobraćaj i za maksimalnu brzinu od 250km za putnički saobraćaj i 120km za teretni.
Ukupna dužina takve pruge je 870km sa maksimalnom operativnom brzinom kako sam našao 234km, moje je pitanje sad, koliko nas košta 180km brze pruge od Beograda do Subotice za maksimalnu brzinu od 200km, negde sam pročitao da nas to košta oko 2 milijarde manje ili više, a nisam uspeo da pronađem sve podatke. (Nek me neko ispravi ako sam pogrešio).
Beograd Centar-Stara Pazova 367.000.000 dolara (Kineski kredit)
Stara Pazova-Novi Sad nisam pronašao iznos radova? (Ruski kredit)
Novi Sad-Kelebija 1.162.000.000 dolara (Kineski kredit)
I nekako ne mogu da shvatim odakle ovi iznosi i ovoliki troškovi, pogotovo u poređenju sa troškovima "Rail Baltic" pruge koja je duža 5x i projektovana za veće brzine i koja bi u celosti trebala da košta 5.8 milijardi eura, pretpostavljam pošto se ova pruga upravo sada počela graditi, da će inicijalni troškovi skočiti, kao i kod svih velikih infrastrukturnih projekata, cene materijala, nestabilnost, novi troškovi koji nisu uračunati i sl, pa da će ovo biti dosta više od 5.8 milijardi jer inače ja nemam neko drugo objašnjenje.