Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

1. razred 50% skuplji od 2. za prevoz koji putuje sat vremena i staje na 12 stanica, prepun putnika koji stoje?! Masala

Tako je po tarifi. Tako je uvek bilo, na svim relacijama. Tako je u većini država u Evropi. Ne znam zašto odvajaš tu jednu relaciju od ostalih. Uostalom, možeš da kupiš i 1. i 2. razred pa biraj.
 
Иначе, и да је грађена пруга за 160 км/ч, станица Бешка би била у њиви. Нико не би за станицу у селу експроприсао гомилу парцела на којима су куће.
Napisao sam stajalište - ne stanica, dakle ne bi moralo da se ekspropriše. Vrlo čest primer u Evropi - stanica van centra i stajalište u centru manjih gradova (gde nema mesta za većus stanicu), primeri kojih se sećam na prvu loptu su Usti nad Orlici i Karlovac. Ima primer i kod nas - Barajevo.
@WLABmz, пошто ми не знамо европске стандарде, а ти знаш, можеш слободно да напишеш који стандард и који члан изричито забрањују перон уз главни колосек.
Ne mogu ti naći sad član, ako uopšte postoji, ali iz praktičnih primera je to standard.
 
Napisao sam stajalište - ne stanica, dakle ne bi moralo da se ekspropriše. Vrlo čest primer u Evropi - stanica van centra i stajalište u centru manjih gradova (gde nema mesta za većus stanicu), primeri kojih se sećam na prvu loptu su Usti nad Orlici i Karlovac. Ima primer i kod nas - Barajevo.
Слажем се са овим да су и Бешка и Чортановци на овај начин могли да добију стајалишта и то без експропријације. Чак би и стара станица Чортановци могла да послужи за потребе стајалишта. А станица Бешка, ако је потребна из саобраћајних разлога, нека је.
 
Predlagao sam trasu za dvokolosečnu prugu brzina 100-140 km/h Smederevo-Pančevo-Zrenjanin-Subotica prvenstveno za tranzit tereta ka severu, ali i za regionalne vozove koji bi koristili trasu od Pančeva do Zrenjanina i Kikinde.
Što se tiče nove trase pruge Zrenjanin-Novi Sad preko Žablja to bi bilo ultra korisno jer bi Zrenjanin mogao da dobije frekventnu "prigradsku" vezu sa Novim Sadom
Taj film neces gledati. Kad bi se uradio taj pravac, pruga BG-NS-SU bi bila poluprazna i neisplativa (u odnosu na danas).
 
Taj film neces gledati. Kad bi se uradio taj pravac, pruga BG-NS-SU bi bila poluprazna i neisplativa (u odnosu na danas).
Ni ne pričam u odnosu na danas, već za 15-20 godina kada budem imali kompletiranu infrastrukturu i kada budemo imali predviđeni 30 minutni takt RE vozova između Beograd i Novog Sada + IC vozovi + Šidski + Međunarodni
 
Pogledaj šta je urađeno u proteklih 15 godina, pa da pričamo za narednih 15.

Na železnici je BG-NS, Ruma-Golubinci, Gilje-Paraćin, kao i par korektnih rekonstrukcija i mnogo više onih loših i nedovršenih (Pančevo, deo oko Mladenovca,...)

Za narednih 15 možemo očekivati završetak do Subotice i Niša i možda Šida kao i nekakvu rekonstrukciju Barske.

Nisam optimista.
 
Pogledaj šta je urađeno u proteklih 15 godina, pa da pričamo za narednih 15.

Na železnici je BG-NS, Ruma-Golubinci, Gilje-Paraćin, kao i par korektnih rekonstrukcija i mnogo više onih loših i nedovršenih (Pančevo, deo oko Mladenovca,...)

Za narednih 15 možemo očekivati završetak do Subotice i Niša i možda Šida kao i nekakvu rekonstrukciju Barske.

Nisam optimista.
Malo li je imati koridor K10 potpuno obnovljen uključujući i barsku prugu? Uz regionalne veze (posebno u vojvodini) u solidnom stanju. Mislim da će biti neuporedivo više putnika tada.
 
Foto: FB Udruženje ljubitelja železnice

Deca na izlet ili ekskurziju idu vozom :bubanj:

283475002_4931385850292865_8850683416854755799_n.jpg
 
Jeste da nije modernizacija naše železnice, pa je malo off-topic, ali pošto se radi o “braći” naših Flirt garnitura evo vesti još iz oktobra 2021 - švajcarski SBB i još dve železničke kompanije Alps 24 i Thurbo su sklopile zajednički okvirni ugovor za nabavku do 510 (nije greška petstotina i deset) Flirt garnitura.
Za prvih 286 je ugovoren rok isporuke (2026 godina) i cena ( 2 mlrd CHF), a opcija je za još 224 nakon toga.

Vertrag unterzeichnet: Stadler liefert bis zu 510 FLIRT für die Schweiz
 
Е то је набавка. Да наши простори имају иоле памети, па да се организују СВ, МЖ, ЖРС, ЖФБХ и ЖПЦГ да узму заједно већу цифру Флирт гарнитура да добију неку погодност.
 
Е то је набавка. Да наши простори имају иоле памети, па да се организују СВ, МЖ, ЖРС, ЖФБХ и ЖПЦГ да узму заједно већу цифру Флирт гарнитура да добију неку погодност.
A pa nekad je bilo te pameti - imalo je i naziv - nekadašnja Zajednica Jugoslovenskih železnica, pa su posle elektrifikacije prvi kontigenti ASEA tako i nabavljeni za sve tadašnje ŽTO (osim Ljubljane zbog 3kV). Taj ugovor je rezultovao i prenošenjem licencne proizvodnje na Končar i MIN. Al‘ to su bila vremena kad je logika nakratko pobedila na ovim prostorima. Sad imamo opet logiku ali manifestovanu na način kako je upozna onaj ko je ne koristi - imamo logične posledice izbora da je nacionalni okvir bolji od svega drugog - pa eto - sad nabavljamo lokomotive u serijama u kojima je broj komada takav da se “može prebrojati na prste sakate ruke”.
 
Potpisan je ugovor o kupovini uglja za EPS iz Pljevalja koji će se utovarati na železničkoj stanici Prijepolje Teretna i transportovati u Obrenovac. Nemam predstavu koliko dugo će taj transport trajati ali definitivno od rekonstrukcije Barske pruge nema ništa sve dok ugalj prolazi njom.
 
Vrh