Moderni DMV-ovi svakako ne koriste direktno dizel motor za pogon točkova, već služe za pogon agregata koji proizvodi izmeničnu struju, a koja se potom preko ispravljača pretvara u jednosmernu, pa onda opet preko IGBT pretvarača (invertora u "power packu") u trofaznu struju (fanzi napon 1000-1200 V) promenljive frekvencije (0 - 200 Hz) koja se vodi do trofaznih pogonskih motora na točkovima (često se zato i označavaju kao D(E)MV - dizel-elektro motorni vozovi).Hibridi puno koštaju. Mislim da je ekonomičnija varijanta EMV i DMV koji mogu da idu da idu zajedno tako što EMV vuče na DMV na elektrificiranoj pruzi i napaja ga strujom. Tako je nešto hrvatski Končar razvio sa svojim novim EMV i DMV. Recimo ide voz Beograd - Lapovo u sastavu EMV + DMV. U Lapovu EMV nastavi za Niš, a DMV za Kragujevac i Kraljevo.
...sad vidim da mi otišla samo prva rečenica.Postoje i hibridi, ali su mnogo skupi.
Takođe, ne treba polaziti od krajnje defanzivne varijanite da postoje ukupno tri pruge u državi. Ako je tako, onda treba ukinuti putničku železnicu u celosti, to nema nikakvog smisla - Srbija ima gradove 'i levo i desno' od tih pruga.
Moderni DMV-ovi svakako ne koriste direktno dizel motor za pogon točkova, već služe za pogon agregata koji proizvodi izmeničnu struju, a koja se potom preko ispravljača pretvara u jednosmernu, pa onda opet preko IGBT pretvarača (invertora u "power packu") u trofaznu struju (fanzi napon 1000-1200 V) promenljive frekvencije (0 - 200 Hz) koja se vodi do trofaznih pogonskih motora na točkovima (često se zato i označavaju kao D(E)MV - dizel-elektro motorni vozovi).
A skoro isti postupak je i u EMV - napon kontaktne mreže se transformatorima "spušta" na naponski nivo za konverziju u istosmerni (tzv DC link voltage), a onda ide u principu kroz iste invertore kao i kod DMV. Suštinski invertori i pogonski motori su isti i na EMV i na DMV (naravno samo ako se radi o srodnim EMV/DMV serijama istog proizvođača) samo je izvor ulaznog napona različit.
Tako da ako su skuplani zajedno EMV i DMV - EMV ne bi morao da "vuče" pasivni DMV, već bi ako je kabliranje u spojevima takvo da to omogućava, mogao prenositi struju za napajanje invertora i u DMV-u (dakle zaobilazeći dizel agregat), pa bi obe garniture svojim motorima učestvovale i u vuči i u kočenju. Naravno transformatori i deo elektro opreme bi morala da može podneti veću snagu neophodnu za napajanje dve garniture (najverovantije ne baš 200% - verovatno se u tom režimu ne dozvoljava korišćenje obe garniture u sinhronu sa max. snagom ). Isto tako bi i DMV mogao na delu bez žice da napaja i pogon u EMV, ali je to već manje verovatno, jer bi agregat morao biti duplo veće snage nego što je potrebno za jednu garnituru, a to bi sa dizel agregatom bilo neekonomično i po potrošnji goriva i po veličini agregata. Tako da bi od BG do Lapova voz išao napajanjem na struju, ali verovatno bez većeg gubitka performansi jer bi mogli radili i pogonski motori D(E)MV, a razdvajanje je logično u Lapovu.
Ne ne koriste.Evo primerka EMV + DMV Končar u Hrvatskoj. Ne znam da li oni koriste metod koji si ti opisao. Vrlo moguće da da.
U katastrofalnom stanju jesu ili ne postoje, ali ako se sada za nešto lako može dobiti jeftin novac od EU, to je železnica. Za nekoliko godina mogu znatno da se poprave stvari. Sve je samo do nas, tj. do stanja svesti i organizovanosti.
Da ne zaboravomo da Srbija ima u planu i gradnju nove neelektrifikovane pruge, Raška-Novi Pazar.
I ja nisam nigde čuo da se tzv "slug" koristi bilo gde u svetu kod putničkih garnitura.
Ne ne koriste.
"Sluge" žargonski naziv za lokomotivu bez DM i bez upravljačnice (a postoje i takve lok sa upravljačnicom) sa određenim balastom koji zamenjuje masu uklonjenog DM-a i koja struju za napajanje vučnih motora dobija od lokomotive ispred.Pa dobro, kad se pruge remontuju, vraćati vozove na njih. Dok voz mili 30-50 km/h na većini dužine saobraćanja, stvarno nema potrebe da ide.
Raška - Novi Pazar je u planu od kako ja znam za sebe. I Valjevo - Loznica je u planu preko 100 godina pa ništa...
Šta podrazumeva termin "slug"? U Rusiji ima jedan neobična kombinacija. Lastočka koja na elektrificiranom delu ide sopstvenim pogonom, a onda na neelektrificiranom delu je vuče napaja strujom TEP70BS sa povratnim vodom:
Ali su svakako tehnički predviđeni i isporbani da mogu da se koriste u varijanti da EMV vuče i napaja strujom DMV .
Karte za IC i REx u dane vikenda budu rasprodate nekoliko dana unapred, za neke vozove (npr. 10:05 iz Beograda) i nedelju dana unapred, a sumnjam da su gorepomenuti kupovali karte unapred. Ostaje im samo RE, tj. FLIRT, koji ih preživljava od 2015. Naravno, policija mora da radi svoj posao i da pazi da ne uništavaju bilo koje vozno sredstvo, ali suština je da je mala verovatnoća da će ući u KISS.Ergo, danas se igra derbi. Potencijalno prvi ozbiljniji test za novu liniju, tj, čuvanje sredstava od, da prostite, stoke.
Kakvo značajno organizaciono naprezanje? Kojim našim uslovima? Nema tu ništa složeno, to su najosnovnije operacije koje se faktički svaki dan odvijaju na železnici (otkačinjanje i zakačinjanje vagona). To je isto kao sinhron Flirtova koji ide za NS, samo što je drugi dizel i ne ide svojim pogonom dok ga vuče Flirt. U Lapovu se jednostavne otkače dve garniture i drugu garnituru čeka mašinovođa.
MIsliš nešto poput Stadler Wink.
Google trasnlate iz opisa snimka.
The Stadler Wink trainsets from Arriva for the Northern Sidelines (provinces of Friesland and Groningen) entered service on April 12, 2021. The 56-metre-long hybrid trainsets from Stadler are equipped with a PowerPack with a diesel engine and batteries. The name Wink stands for ''Wandelbarer, Innovativer Nahverkehrs-Kurzzug'', according to Stadler.
главоњама у Гумењари је превелико организационо напрезање везивање пертли и чишћење ВЦ-а. ово што је Игор предложио је за њих нуклеарна физика
Sve više mi ovo smrdi kao uvertira pred uvođenje privatne firme koja će preuzeti održavanje KM na prugama IŽS.Lopine na železnici?
Još jednom, nadam se i poslednji put. Ne, nije nikakva nuklearna fizika i čak ni našoj železnici nije problem.