Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Aj neko neka mi objasni zašto će rekonstrukcija i ekektrifikacuja pruge Niš-Dimitrovgrad da traje 3 godine? Pa brže je izgrađena pre 130 godina. Šta tu toliko traje u današnje vreme moderne tehnike i mašina? Postavljanje stubića i razapinjanje žice, sređivanje podloge i šminkanje stanica.. pa to se završi za godinu dana, šta će da drndaju tri... kao da će da grade još jedan kolosek, buše tunele kroz klisuru i prave 35 mostova.
 
Aj neko neka mi objasni zašto će rekonstrukcija i ekektrifikacuja pruge Niš-Dimitrovgrad da traje 3 godine? Pa brže je izgrađena pre 130 godina. Šta tu toliko traje u današnje vreme moderne tehnike i mašina? Postavljanje stubića i razapinjanje žice, sređivanje podloge i šminkanje stanica.. pa to se završi za godinu dana, šta će da drndaju tri... kao da će da grade još jedan kolosek, buše tunele kroz klisuru i prave 35 mostova.

1) Radi se sa odvijanjem saobraćaja - 72 sata nedeljno je pruga zatvorena, a 96 sati otvorena.
2) Pruga se u potpunosti rekonstruiše, uključujući i donji stroj - to je bukvalno kao izgradnja nove pruge. Niko živ ne pamti kada je ova pruga poslednji put rekonstruisana, a to treba raditi na svakih 20-30 godina. Da se radi u ovom intervalu, svakako bi rekonstrukcija trajala kraće.
3) Nemogućnost nalaženja dovoljno radnika da se sve uradi brže. To je uglavnom i najveći problem zašto danas rekonstrukcije pruga traju duže nego što je trajala izgradnja.
 
Зашто IC воз Београд - НС с поласком у 18:03 тренутно константно држи брзину од 160 а не 200 на сат?
Update - тек је негде између Инђије и Бешке убрзао на 200 :)
 
Da li će pri rekonstrukciji pruge Niš-Dimitrovgrad izmestiti prugu iz Niša? Vidim da i ta nova trasa prolazi kroz naselja, a šta će tek biti za 10 godina, kada se još prošire.
 
Koliko li će još to da traje.. Rekao bih 6 meseci u vr' glave.. Onda će tamo gde sad ide 200 voziti 160, gde je sad 160 biće 120, a gde je 120 ići će 80..a za par godina opet smanjenje.
 
Da li će pri rekonstrukciji pruge Niš-Dimitrovgrad izmestiti prugu iz Niša? Vidim da i ta nova trasa prolazi kroz naselja, a šta će tek biti za 10 godina, kada se još prošire.

Zamisli, pruga prolazi kroz naselje, tragedija. Pa u celom svetu pruge prolaze kroz naselja i imaju stanice u širim ili užim centrima grada. Šta, treba da izmeste sve pruge iz naselja i da ljudi idu do njiva da bi seli na voz? Do duše, to su uradili u Beškoj/Čortanovcima i uradiće u Vrbasu i Malom Iđošu/Lovćencu - premeštaju stanice nekoliko kilometra od naselja. Pogubno.

Зашто IC воз Београд - НС с поласком у 18:03 тренутно константно држи брзину од 160 а не 200 на сат?
Update - тек је негде између Инђије и Бешке убрзао на 200 :)

Eto. I sa 160 km/h stiže na vreme. Bacili smo par stotina miliona evra.
 
Čekaj, ako je problem u Nišu bio taj što pruga "guši" naselja, pa sada grade obilaznicu- poenta bi bila da se taj problem dugoročno reši, a ne da obilaznica opet ide trasom kroz naselja, koja će uskoro još više da se prošire.. Uostalom evo priče:
 
Čekaj, ako je problem u Nišu bio taj što pruga "guši" naselja, pa sada grade obilaznicu- poenta bi bila da se taj problem dugoročno reši, a ne da obilaznica opet ide trasom kroz naselja, koja će uskoro još više da se prošire.. Uostalom evo priče:
Pa nije to Vox problem - to je 'problem'. Ima jedan grad za ugled koji je terao železnicu dalje od centra - Tirana. To je taj nivo.

Nas je Bog pogledao pa je ispalo da smo Centralni biznis distrikt na NB slučajno izgradili oko pruge - da smo planirali, drukčije bismo mi, i tuplje.
 
Da, ali u Nišu glavna ž. stanica ostaje gde je i sada, ne teraju je na periferiju..
 
Да се пруга укопа у дубок јарак или плитки ископ то није решење?
 
Pa je l' stara železnička stanica u Nišu pre 140 godina bila na mestu sadašnje, ili je nešto menjano?
 
Уместо да се денивелише, чупај све. Уместо да људи из околине Ниша и целе југоисточне Србије имају воз до самог КЦ Ниш и других садржаја у околини, терај их да преседају на аутобусе и таксије или да долазе аутомобилима.

To što je kašnjenje postalo uobičajena pojava ne znači da je ono normalno, već pokazuje stanje sistema. I ne mislim samo kod nas, u inostranstvu je to još jači indikator rasta korupcije i pada moći samih institucija...

Dakle, ako daš rok, moraš da ga ispoštuješ, ako kasniš, plaćaš penale. Zato se rokovi i ne daju odokativno, već postoji jasan plan kad se šta radi, a onda ostaviš još vremena za svaki slučaj. To je ono kad se desi da završe pre roka - oni su zapravo završili u roku minus to vreme koje je planirano za "višu silu". Tako da je ovo pomeranje potpuno besmisleno, lak teren, gotov projekat, rešeni imovinsko-pravni odnosi, obezbeđeno finansiranje.... Koji je razlog kašnjenja?

P.S. To za cene materijala sam isto čuo, ponuda važi do podneva... Ali to može biti faktor kod privatnih i manjih projekata, na ovako velikom teško. I opet, čak i da jeste, nema nikakve veze sa brzinom izvođenja radova, samo sa obimom, uradi se do onde dokle ima para.
Овде треба разграничити политичке рокове и уговорне рокове. Када се закасни у односу на политички дат рок, то би требало да се кажњава на изборима. Када се касни у односу на рок за завршетак из уговора, постоје тачно одређени износи који извођач плаћа инвеститору, углавном одређени проценат уговорене вредности радова помножен бројем дана закашњења. Наравно, ни ту није све једнозначно. Рок из уговора може да се продужи уколико је до кашњења дошло кривицом инвеститора.

Први проблем је што се политички рокови дају пре уговорних рокова, а други проблем што јавност углавном није упозната са уговорним роковима.
 
Evo sad sam prošao trasom pruge kroz Niš, ono je haos na šta to liči, imaju 1 podvožnjak, sve ostalo- ukrštanje sa drumskim saobraćajem, kroz ceo grad ide tako, kroz parkove, bulevare.. Mnogo smo zaostali..
 
Već je na periferiji. Niš je jedan od nekolicine gradova na svetu gde je aerodrom bliži centru nego železnička stanica.
Nije, kakva crna periferija, nije baš u centru, ali je u gradu. Aerodrom je dalje.
Pa je l' stara železnička stanica u Nišu pre 140 godina bila na mestu sadašnje, ili je nešto menjano?
Stanica je na istom mestu oduvek. Stanična zgrada je novija i na novom mestu, kao i to da postoji posebna teretna stanica.

Problem železničkog čvora Niš je prevashodno Pirotska pruga koja apsolutno nema šanse da deniveliše bez podizanja nivoa čitave glavne ŽS. Sadašnja trasa Pirotske pruge nije nešto zanimljiva sa stanovišta gradskog saobraćaja. Eventuano za regionalni, jer prolazi blizu kliničkog centra i šoping centa (Stop-šop, Emeceta...)

Najlogičnije je da pruga ide od Crvenog krsta trasom Zaječarske.
 
Vrh