Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

OD kada je zabranjeno kupovanje karte u vozu ?
U IC vozu je zabranjeno kupovanje karata u vozu verovatno jer svaka stanica ima blagajnu, a i obabezna je rezervacija sedišta pre putovanja. Na taj način svi imaju svoje mesto i sigurno se neće desiti da neko stoji. Zaposleni proveravaju karte pre ulaska u voz (ali je moguće provući se na neka vrata na kojima nema nekoga) i time se obezbeđuje da neko ne uđe a da nema kartu
 
@mvbg1 Jesu li u poslednje vreme učestale krađe delova kontaktne mreže ili se to nije toliko pominjalo na temi ranije?

Dobro je što uopšte postoji želja i novac da se to ukradeno ponovo postavi jer ipak priznaćete da kod nas mnoge lagane vožnje se ne saniraju već ostaju trajno do smanjenja dopuštene brzine.
 
Ja bi se baš začudio da je list Danas rekao nešto lepo o železnici Srbije.
То значи да су објективни. И железница и струка су на истиријском минимуму. Врло мало тога уопште може да се похвали. Ако их замени нека озбиљнија власт, требаће најмање деценија да се санирају последице.
 
@mvbg1 Jesu li u poslednje vreme učestale krađe delova kontaktne mreže ili se to nije toliko pominjalo na temi ranije?

Dobro je što uopšte postoji želja i novac da se to ukradeno ponovo postavi jer ipak priznaćete da kod nas mnoge lagane vožnje se ne saniraju već ostaju trajno do smanjenja dopuštene brzine.
Recimo zadnjih tri meseca je aktuelno otuđenje "čvrstih tački" sa kontaktne mreže.
"Ekipe" koje to rade su veoma upućene u tu "problematiku" pošto se krađa dešava u prisustvu napona u KM od 25KV.
Krenulo se na koridoru 10 na deonicama od Niša pa ka severu. Stigli su do Mladenovca i za sad se tu zaustavili nakon hapšenja nekoliko lica sa područja Leskovca osumnjičenih za ta krivična dela.
Međutim identične krađe "čvrstih tačaka" su počele da se dešavaju i na Barskoj pruzi pa se plašim da su ili uhapsili pogrešne ljude ili ima više ekipa koje nezavisno rade.
U svakom slučaju zbog laganih vožnji nastalih smanjenjem brzine iz bezbednosnih razloga trpe putnici a trpi i robni saobraćaj.
Kada će se i da li će se lica koja rade ova krivična dela uhapsiti videćemo valjda u jednom trenutku.
 
Recimo zadnjih tri meseca je aktuelno otuđenje "čvrstih tački" sa kontaktne mreže.
"Ekipe" koje to rade su veoma upućene u tu "problematiku" pošto se krađa dešava u prisustvu napona u KM od 25KV.
Krenulo se na koridoru 10 na deonicama od Niša pa ka severu. Stigli su do Mladenovca i za sad se tu zaustavili nakon hapšenja nekoliko lica sa područja Leskovca osumnjičenih za ta krivična dela.
Međutim identične krađe "čvrstih tačaka" su počele da se dešavaju i na Barskoj pruzi pa se plašim da su ili uhapsili pogrešne ljude ili ima više ekipa koje nezavisno rade.
U svakom slučaju zbog laganih vožnji nastalih smanjenjem brzine iz bezbednosnih razloga trpe putnici a trpi i robni saobraćaj.
Kada će se i da li će se lica koja rade ova krivična dela uhapsiti videćemo valjda u jednom trenutku.
Kad država shvati da je ta ekipa sekundaraca državni neprijatelj, a ne opozicija.

Ovo što se radi je čist terorizam i država mora tako i ga tretira. Dobro ne krenu da skidaju mostove.
 
Lagana vožnja između Lapova i Jagodine, Stalaća i Braljine, Ćićevca i Paraćina, Sopota i Resnika, a sad i Palanke i Mladenovca. Izbegavajte voz ka Nišu u širokom luku. Bilo je i između Jagodine i Ćurpije, sredili su to. Putovanje traje i do 6:30h

Ја кад сам 2018 чини ми се, ишао до ништа баш толико сам и путовао овим што је полазио тада у 7:35 до 14:10 тако некако је било али без обзира на све, путовање је било пријатно и дошао сам одморан тамо. Сад гледам ред вожње и ситуација се доста поправила.
Снимак екрана од 2022-04-01 05-17-48.png
 
Čist predizborni PR.
Priča u stilu, "do 2012. nije ni postojala železnica a sada sve ide 200 na sat".

Ali čak i u toj priči se moglo čuti da se brza pruga planira, za sada, samo do Subotice, koja bi trebalo da bude završena do 2024.
Voleo bi da vidim ugovor u kome piše bi trebalo.
 
Čist predizborni PR.
Priča u stilu, "do 2012. nije ni postojala železnica a sada sve ide 200 na sat".

Ali čak i u toj priči se moglo čuti da se brza pruga planira, za sada, samo do Subotice, koja bi trebalo da bude završena do 2024.
Voleo bi da vidim ugovor u kome piše bi trebalo.

Postoji javno dostupan dokument na sajtu IŽS, koji se zove Izjava o mreži. U njoj se redovno ažuriraraju rokovi (koji se konstantno pomeraju). Sadašnji rok za NS-SU je 2025. godina.
 
Ne znam šta se toliko ježite na te rokove, radim u niskogradnji preko 10 godina i svaki put se iznenadim kad čujem da je nešta završeno u roku. Kod tako velikih gradilišta meni je super ako se probije rok za samo godinu-dve.
S obzirom na trenutnu političku situaciju u svetu kao i nestašice i sumanute cene građevinskog materijala ne bih se ja razbacivao nikakvim rokovima. Jučer mi kolega kaže da je dobio ponudu za čelik (armaturu) koja vredi dva sata, odmah me pukao flash back iz 90ih.
 
To što je kašnjenje postalo uobičajena pojava ne znači da je ono normalno, već pokazuje stanje sistema. I ne mislim samo kod nas, u inostranstvu je to još jači indikator rasta korupcije i pada moći samih institucija...

Dakle, ako daš rok, moraš da ga ispoštuješ, ako kasniš, plaćaš penale. Zato se rokovi i ne daju odokativno, već postoji jasan plan kad se šta radi, a onda ostaviš još vremena za svaki slučaj. To je ono kad se desi da završe pre roka - oni su zapravo završili u roku minus to vreme koje je planirano za "višu silu". Tako da je ovo pomeranje potpuno besmisleno, lak teren, gotov projekat, rešeni imovinsko-pravni odnosi, obezbeđeno finansiranje.... Koji je razlog kašnjenja?

P.S. To za cene materijala sam isto čuo, ponuda važi do podneva... Ali to može biti faktor kod privatnih i manjih projekata, na ovako velikom teško. I opet, čak i da jeste, nema nikakve veze sa brzinom izvođenja radova, samo sa obimom, uradi se do onde dokle ima para.
 
Slažem se i s tvojim upisom, ne treba dići ruke i prihvatati a priori bilo koji razlog kao opravdan, jer će samim tim kašnjenje biti još i veće. Ipak i pored toga stojim da je godina dana (od početka radova) kašnjenja kod velikih infrastrukturnih projekata - ništa. Konkretno za prugu do Subotice slažem se da je manji izazov nego prva deonica, sad su svi uhodani od državnih organa do izvođača pa deluje da bi moglo i biti gotovo u roku.

To za penale, na toj višoj razini projekata, nisam čuo da se negde ispoštovalo. Takvi projekti uglavnom nose veliku političku težinu i svi dogovori i izmene projekata se ne rade bez konsultovanja politike, tako je kod nas, a imam dobre razloge za verovati da je i vani. Uglavnom se svi trude da se stvari ispeglaju da ne dođe do suda ili do međudržavnog spora.

Za cene si u pravu, jasno da to važi za manje projekte.
 
Предизборни спот СНС-а, и ако мало мешају једну пругу са другом пругом у пропагандне сврхе, приказани су кадрови радова на пружном прелазу код Палића као и станици Палић.
 
Nije mi jasno da ne mogu šidske vozove pustiti bar do Stare Pazove, nikakvog doticaja ne bi imali sa prugom Bg-NS , u smislu da remete nešto i uzrokuju kašnjenja, pa bi se dalje moglo presjesti za Bg ili za NS ako ništa drugo. Oni i dalje puštaju voz samo do atara Golubinci, da čovek ne poveruje.
 

Zbog velikog interesovanja putnika dodatni polasci Inter City voza Soko u dane vikenda 2. i 3. aprila 2022. godine

„Srbiјa Voz” a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da, zbog velikog interesovanja putnika, u dane vikenda 2. i 3. aprila 2022. godine, uvodi dodatne polaske Inter City voza Soko na relaciјi Beograd Centar-Novi Sad-Beograd Centar.
Dodatni polasci Inter City voza Soko iz stanice Beograd Centar za Novi Sad su u 9.35 i 12.55 časova, dok su dodatni polasci Inter City voza iz stanice Novi Sad za Beograd Centar u 10.56 i 15.00 časova.
 
Insta360 ili neki sličan model kamere.
 
Ја кад сам 2018 чини ми се, ишао до ништа баш толико сам и путовао овим што је полазио тада у 7:35 до 14:10 тако некако је било али без обзира на све, путовање је било пријатно и дошао сам одморан тамо. Сад гледам ред вожње и ситуација се доста поправила. Pogledajte prilog 132675
Screenshot_20220402_091824~2.jpg


Redovno kasnjenje oko sat vremena, a svake godine se vreme po redu voznje povecava. Pre 6/7 godina sam nocnim brzim vozom putovao za 4 h do Nisa.
 
Гледам сад и ужас. Значи све је исто остало само су ставили нерелеан ред вожње.
 
Džaba i što su lagane vožnje prebacili u vozno vreme, niška pruga i dalje obara sve rekorde kašnjenja kada je u pitanju domaći saobraćaj. Kako voz Prijepolje Teretna-Beograd ne kasni ni približno toliko? Razdaljina je dosta duža, a pruga je isto na većini deonica u lošem stanju, voz se kreće solidnom brzinom jedino od Užica do Požege, i posle od Valjeva do Beograd Centra, mada i tu u zadnje vreme ima problema sa učestalim krađama na infrastrukturi.
 
Vrh