Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Има ту и мање детаља а више суштинских ствари о којима се може расправљати, као што су за почетак лош ред вожње, лоше планирање возног парка, кашњења многих радова, лоша решења многих станица... Али није на одмет коментарисати и мање битне ствари као што су дизајн и брендинг.
 
Registrovao sam se na sajt za kupovinu karata i tečno radi. To je svakako onaj stari sajt koji se koristio za pravac do Vršca.
E sad, nisu mi jasne dve stvari.
Prvo, do sada je problem da se ovaj sistem uvede na drugim linijama bio nedostatak uređaja za proveru elektronskih karata. Videćemo da li su kondukteri u Srbiji u međuvremenu napokon opremljeni tim uređajima.
I drugo, kako se rezervišu mesta jer do sada su se prodavale karte samo za regio vozove gde nema rezervacije. Ja sam pokušao da kupim kartu za IC i došao do pred plaćanje i niti sam mogao da biram sedište, niti sam dobio informaciju koje sam sedište dobio. Možda to piše na karti kad stigne u PDF-u. Nadam se da je sistem bar ograničen na 300 karata za IC polaske ako već ne postoji mogućnost da dodeli konkretna mesta a podsetiću da je najavljeno da će sistem elektronske rezervacije biti povezan sa displejima iznad sedišta što znači da bi ipak trebalo da dodeli konkretno sedište. Možda će se u ovom promotivnom periodu sistem tek uhodavati (kao što ni BG:voz nisu hteli da puste) pa će to rezervisanje mesta kasnije tek dodati.
Kada neko s foruma kupi kartu za ovaj ili neki drugi pravac, znaćemo ove detalje.
 
Ovo nema logike, jer od Stare Pazove do Novog Sada vozovi moraju ići u skretanje da bi stali na peron, a regio vozovi koji su uneti da saobraćaju, staju na svim stanicama. Naravno, moguće je da nije problem na tom delu pruge, nego od Beograda do Nove Pazova, ali onda ni to nema logike jer od Beograda do Nove Pazove vozovi nigde ne moraju da idu u skretanje jer postoje peroni na prolaznim kolosecima.
Kako sam ja razumeo, kada se skretnica prekreće postoji određena sila koja treba da privuče skretnicu, da je “zalepi” za drugi kraj (u novi položaj). E ovde se dešava da skretnica dođe do kraja i vrati se odmah u prvobitni položaj, te oni onda moraju ručno da je prekreću i da zaključaju dok ne prođe voz. Pretpostavljam da kada bi pustili saobraćaj po punom redu vožnje i još teretni saobraćaj da bi to ručno prekretanje bilo em komplikovano em zamorno, pa su zato pustili samo IC i regio dok to ne srede.
 
Malo mi je ta priča neverovatna, ... mada testiranja su bila isključivo samo "u pravac"

Čestitam vam svima prvu brzu prugu.

Čisto da ne kvarim slavlje, ali moram da ponovim da smatram da je bilo mnogo bolje uraditi prugu za 160km/h na kojoj bi išli ReEx vozovi u taktu od 30 minuta, s tim da produžavaju direktno do Vuka i Karaburme.
 
Da li je neko uspeo da kupi kartu za relaciju Novi Sad - Beograd preko internet sajta? Ja imam samo opciju za relaciju Beograd - Vršac - Beograd i ništa više.
Link na baneru vodi samo do stare opcije za relaciju Beograd - Vršac - Beograd. Da bi otvorili novu verziju morate ući preko menija na sajtu. U uputstvu stoji da je potrebno odštampati kartu. Kondukteri za sada nemaju vidljivu novu opremu. A automati za kupovinu karata za sada "nestaju".



Послато са 2201117TY помоћу Тапатока
 
Изгледа је баш навала. Преко сајта нема карата за 542 и 544, тек за 552 у 16:30. За регио возове има и за први који креће.

Иначе, веома је глупо направљена онлајн куповина. Излистава све возове, тражи да се упише име, презиме и датум рођења па тек онда обавештава да нема карата.
 
Prekoše na RTSu da je voz u 5 i 55 bio 50 posto popunjen, sledeći u 7 je bio 80 posto
 
Pre pola sata je prošao Soko u pravcu Prokopa,video sam ga na Nbg. Da li to znači da je krenuo daobraćaj danas ili se i dalje vozikaju onako za svoju dušu?
 
Evo sad gledam pažljivije red vožnje i vidim da iako nisu pušteni REx vozovi, ima 16 polazaka dnevno a ne 14. Povećan je broj IC polazaka za dva u odnosu na prvobitan red vožnje sa REx vozovima.

To je dobro jer je poslednji polazak iz NS bio REx. Preveli su ga u IC tako da se ipak može uhvatiti taj poslednji oko 22.
 
Sad sam uzeo karte za 16.30h za ranije polaske nema mesta iz BG.
 
И регио је пун. А још се пуни. Очекивано првог дана, а још је и недеља. Видећемо какво ће стање бити сутра.
 

Prilozi

  • IMG-20220320-WA0000.jpeg
    IMG-20220320-WA0000.jpeg
    182 KB · Pregleda: 234
Не знам ко је тврдио да људи не знају где је Прокоп, уосталом постоје Гугл мапе и друге мапе. Проблем је повезаност градским превозом. Ја сам на Мостару изашао из 37, а 36 је био тек негде пред Славију. На крају сам пешачио, отприлике 10 минута. Само што сам ја имао само ранац и што иначе доста ходам, и по равном и по узбрдицама, а и рекреативно се бавим спортом, тренирам 3-4 пута недељно. А сад замисли некога са торбама, родитеље са колицима, старије људе, итд.

Људи данас имају времена па ће потрошити и мало више времена да дођу на Прокоп. Видећемо како ће бити радним данима. Људи хоће да стигну што пре, а не да се ломатају по којекаквим стазама.

Зато ме Прокоп више неће видети чим отворе Нови Београд за путнике.
 
Не знам ко је тврдио да људи не знају где је Прокоп, уосталом постоје Гугл мапе и друге мапе. Проблем је повезаност градским превозом.
Screenshot_2022-03-20-11-05-02-79_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Screenshot_2022-03-20-11-04-38-83_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
Screenshot_2022-03-20-11-03-35-79_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

A što se tiče povezanosti to je jasno svima. Kao i to da se da lako rešiti.
 
Pola foruma na temi Prokop.
Да си написао рандом људи на улици, сложио би се. Ево, моје колеге на послу не знају, а сви живе у Београду.

Али не и на форуму, где људи дају предлоге како да се Прокоп повеже линијама градском превоза.

Pogledajte prilog 130976Pogledajte prilog 130977Pogledajte prilog 130978
A što se tiče povezanosti to je jasno svima. Kao i to da se da lako rešiti.
Па не знају како да дођу градским превозом, али знају где се отприлике налази. Али ОК, видећемо за два-три месеца да ли знају где је Прокоп...
 
Па не знају како да дођу градским превозом, али знају где се отприлике налази. Али ОК, видећемо за два-три месеца да ли знају где је Прокоп...
Nikola,ti si barem jedan od ozbiljnijih forumaša ovde. I dobro znaš kakva se priča stvarala u javnosti oko Prokopa. I to sve u službi dnevno političkih razloga.
Ja se samo čudim kako sad odjednom ovoliki narod u stanici,naročito zbog toga što su pojedinci uporno stvarali sliku kako će Beograd centar biti vila promaja.
I u pravu si. Hajde da sačekamo NBGD i da vidimo onda kakvo je stanje.
 
Moj deda pokojni je sa svojih 87 godina znao kad izađe na glavnoj žel. stanici, šta je na koju stranu, i da se orjentiše vrlo solidno i precizno, iako je bilo 15 godina da nije bio u beogradu. Kao i 99% ljudi u unutrašnjosti. Pokušavao sam da objasnim starijim ljudima iz unutrašnjosti gde je prokop, možda jedan posto skonta. Prokop ne koriste samo beograđani, a ni beograđani ne znaju gde je.

Naravno da se može naučiti, ali imao si jako pristojno rešenje, koje je usvojila cela država, i izlomio si ga, i sad imaš vrljavo rešenje i moraš da teraš motkom ljude da ga prihvate. Kao da sad izmešamo brojeve gsp prevoza, RADIMO SISTEMATIZACIJU, i kažemo, ma šta, naučiće nove brojeve, šta ima veze. Hoće, ali je kretenski.
 
Људи знају, али сад да те неко заустави на Тргу Николе Пашића или Зеленом венцу и пита како до железничке станице, мало је заврзлама да се објасни.
 
Vrh