Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

nestaje.PNG


Stanica Novi Beograd je novi bermudski trougao.
 
Остаје питање зашто не иде Регио-експрес. Моја претпоставка је да чекају 3. гарнитуру, како би обезбедили довољну резерву.

Возове за Шид, Зворник, као и БГ воз надам се да ће увести кад заврше станицу Нови Београд. Ту је и најављивани воз за Загреб/Љубљану, за који сумњам да ће кренути, али можда ме позитивно изненаде. Словенија је укинула све ковид захтеве за улазак.
 
Dvoumim se da li da sutra ili u ponedeljak otputujem za Novi Sad. Neko je ovde napisao da do ponedeljka neće biti karata u prodaji na Prokopu, ali RV koji su stavili na sajt važi i za nedelju. Šta da radim?
 
Остаје питање зашто не иде Регио-експрес. Моја претпоставка је да чекају 3. гарнитуру, како би обезбедили довољну резерву.

Возове за Шид, Зворник, као и БГ воз надам се да ће увести кад заврше станицу Нови Београд. Ту је и најављивани воз за Загреб/Љубљану, за који сумњам да ће кренути, али можда ме позитивно изненаде. Словенија је укинула све ковид захтеве за улазак.
Има случајева да гарнитура између два ИЦ поласка има један регио експрес (нпр. 546 - 745 - 548) тако да свакако мора да обави ту вожњу, а глупо је да иде празна. Доста полазака ИЦ возова има слично време поласка из Београда и Новог Сада тако да друга гарнитура свакако не може да буде резерва првој. Зато ми нема смисла да је због резервне гарнитуре. Можда само нису стигли да убаце све поласке.
 
Dvoumim se da li da sutra ili u ponedeljak otputujem za Novi Sad. Neko je ovde napisao da do ponedeljka neće biti karata u prodaji na Prokopu, ali RV koji su stavili na sajt važi i za nedelju. Šta da radim?
Verujem da će sutra pustiti saobraćaj ali bih sve uzeo sa dozom rezerve. Moj ti je savet, ako baš moraš da ideš sutra, ako ne idi u ponedeljak.
 
@Nikola NS

Да, у том смислу нема логике, јер и са и без Регио-експрес полазака треба 2 гарнитуре за одржавање полазака. Гарнитура не мора обављати вожњу полазака Регио-експрес, може само имати дужи обрт у коначним станицама. Можда им је резон, да је уз мање полазака мања могућност квара, а можда је и то што кажеш, неки генијалац није убацио поласке у програм. Видећемо...
 
Pozdrav. Već duže vreme pratim forum i odlučio sam da napravim nalog jer ne mogu više da čitam pretpostavke zašto nema regio express-a, kao i vozova za Šid i Zvornik i sl. Iz pouzdanih izvora (a to su zaposleni u železničkim preduzećima) mogu da vam kažem da je razlog zašto su pušteni samo IC i regio vozovi taj što je pruga na mnogim mestima tehnički neispravna. Tačnije na pojedim mestima (ja ne znam sad tačno kojim) skretnice nisu ispravne, nešto ne uležu dobro pri prekretanju. Oni su ih sada zaključali i dok ih ne srede neće ići nijedni vozovi (kako putnički tako i teretni) osim ovih koji su pušteni.
 
Meni to malo, najiskrenije, ne pije vodu. Kako može da ide Regio voz, a ne Regio Express, pogotovo što treba Regio da stane u više stanica. Mislim potpun sam laik, ako zna ko da objasni - go ahead.
 
Pozdrav. Već duže vreme pratim forum i odlučio sam da napravim nalog jer ne mogu više da čitam pretpostavke zašto nema regio express-a, kao i vozova za Šid i Zvornik i sl. Iz pouzdanih izvora (a to su zaposleni u železničkim preduzećima) mogu da vam kažem da je razlog zašto su pušteni samo IC i regio vozovi taj što je pruga na mnogim mestima tehnički neispravna. Tačnije na pojedim mestima (ja ne znam sad tačno kojim) skretnice nisu ispravne, nešto ne uležu dobro pri prekretanju. Oni su ih sada zaključali i dok ih ne srede neće ići nijedni vozovi (kako putnički tako i teretni) osim ovih koji su pušteni.

Ovo nema logike, jer od Stare Pazove do Novog Sada vozovi moraju ići u skretanje da bi stali na peron, a regio vozovi koji su uneti da saobraćaju, staju na svim stanicama. Naravno, moguće je da nije problem na tom delu pruge, nego od Beograda do Nove Pazova, ali onda ni to nema logike jer od Beograda do Nove Pazove vozovi nigde ne moraju da idu u skretanje jer postoje peroni na prolaznim kolosecima.
 
Poštujem mišljenje, mislim da je to više ono sporedna tema o kojoj bi mogli da se diskutuje :)

Meni je tu uzor bila Lufthansa koja na repu ima pticu u logu koja uvek leti napred u nebo:
Pogledajte prilog 130798

@Кирилл
Lepo si objasnio, išao bi toliko daleko i da kažem da kod nas zadnjih možda deceniju pare nikada nisu bile problem da se odradi nešto kvalitetno. Čak ni kvalitetan kadar, takav postoji. Utom je i sramota još veća, ne ispada ovo ovako zato što smo siromašni nego zbog lošeg upravljanja i korozije znanja na nivou menadžmenta. Da se svaki planirani dinar tako uložio da ima smisla imali bi dosada utegnut sistem sa solidnom ponudom i dobrim stanicama.

Ovo sa aviokompanijama je odličan primer jer oni zato slede najčećšće logo sam po sebi kao nezavistan dok im je ime kompanije u potpisu, a ovde je jasno projektni zadatak bio da ime bude integrisano u logo (što se na kraju nije ni desilo pa samim tim sve ovo što si rekao i ima smisla). U prvom slučaju zarad estetike možeš obrnuti sam logo, ali je zato zvaničan jedan kojeg se pridržavaju u dokumentima itd. Drugi primer je recimo OeBB koje imaju jedan (prema mom mišljenju) odličan logo, ova strelica gore taman predstavlja njihovo umlaut O a u vidu je srelice, medjutim kada je na vozu sa druge strane opet ne smeta jer je ta strelica detalj, a ne bi mogao da se flipuje logo jer bi tada izgubio i smisao i značenje.
Poenta cele priče ovde jeste da je logo samo jedan detalj, cela kolor šema je trebalo da se osmisli za tu potrebu, ovako je sve ispalo baš budženje.

1647701467093.png


Oнда је лого непрактичан.

Logo je grb preduzeća koje predstavlja. Sve je ovo otišlo daleko od svakog mogućeg smisla.
 
Наравно да је лого требао бити инкорпориран у смер "носа" воза. То је буквално основно правило логике и дизајна. Из Србија воза су потпуно оперисани од свега, маркетинга, дизајна, функционалног реда вожње, сваког смисла.

Ево примера "двосмерног" лога:


sapsan-facts.jpg



sapsan.jpg


Друго, овај лого Сапсана иако није сам по себи нешто специјално, открива и другу ману и лога Сокола - сам назив нема никакав изражен фонт, Сапсан то има - чак би се могло рећи да је израженији него сам лого.

Треће, лого Сапсана је дизајниран заједно са возом. Код Сокола, прво су дизајнирали воз, па тек онда лого, што се и види голим оком, чак и да не знаш за ситуацију.
 
D9-A9-ACC4-E0-E2-4-BE3-BD09-91-F282-A4-F984.jpg


Успели су и са логом да погреше. Са леве стране треба да иде лого реверсне орјентације.

Stevo, sve što kažeš je na mestu osim položaja loga na vozu. Logo je takav kakav jeste i ne bi trebalo da se menja da bi se prilagodio strani vozila.

Poštujem mišljenje, mislim da je to više ono sporedna tema o kojoj bi mogli da se diskutuje :)

Нема ту шта да се дискутује. При изради књиге графичких стандарда увек се даје решење и за лого реверсне орјентације или се оставља напомена да се лого не мења.

Уосталом, сам аутор је предвидео лого реверсне орјентације. Само треба погледати решење:

Решење:
D49-C0-F75-2342-404-A-814-F-441634-CBF93-E.jpg


Са друге стране, свиђа ми се што су са предње стране ставили само главу сокола без назива, иако је аутор другачије предвидео.
 
Malopre sam zvao call centar Srbija Voza, kažu da vozovi za NS kreću od sutra, to piše i na sajtu, a na teletekst vestima tvrde suprotno, da putnički saobraćaj startuje od ponedeljka. Kome da verujem? Verovao sam im da voz Kosovska Mitrovica-Kraljevo ponovo saobraća celom trasom kao pre pandemije, pa sam pre mesec dana došao na stanicu Zvečan i poljubio vrata.
 
Карте за сутра се продају преко интернета тако да би требало да возови за путнике крену сутра. Код нас је и даље најсигурније назвати директно железничку станицу, а не кол центар: https://www.srbvoz.rs/prodajna-mesta/ Можда је боље да си тад звао железничку станицу Краљево.
 
Карте за сутра се продају преко интернета тако да би требало да возови за путнике крену сутра. Код нас је и даље најсигурније назвати директно железничку станицу, а не кол центар: https://www.srbvoz.rs/prodajna-mesta/ Можда је боље да си тад звао железничку станицу Краљево.
Znači da ako želim putovati sutra, moram kupiti kartu online ? Ili mogu i sutra doći na stanicu i kupiti je na šalteru, kao i obično ?

Zvao sam ja tada i železničku stanicu Kraljevo, ali mi se niko nije javio.
 
Ne mogu koristiti automat, jer nemam kreditnu karticu. Nikada nisam ni kupovao karte onlajn, najviše bi mi odgovaralo da dođem na Prokop i kupim povratnu kartu na šalteru, ali još uvek ne znam da li će sutra moći da se kupe.
 
Vrh