Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898983#p898983:2ggs3yrw je napisao(la):
Duleban97 » 15 Nov 2021 08:52 pm[/url]":2ggs3yrw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898964#p898964:2ggs3yrw je napisao(la):
Železničar » Пон Нов 15, 2021 9:20 pm[/url]":2ggs3yrw]Да појасним стање. Тај надвожњак је имао три колосека, гледано из станице Суботица ка Хоргошу. Од та три, крајњи десни је био за пругу ка Хоргошу а два су се спајала у један, по преласку надвожњака, и чинила су колосек - грбину за ранжирање возова у теретној станици Суботица. Како је цео надвожњак срушен, тако се сада ради нов за све те колосеке. Не знам да ли ће опет бити два за грбину или само један. Пруга ка Хоргошу ће целом дужином бити једноколосечна и ту нема забуне. Део бетонског зида који се види на фотографијама је потпорни зид за насип од колосека грбине јер се он пење у односу на колосек ка Хоргошу како би се маневрисало уз помоћ гравитације.
Друга ствар, брза пруга из Новог Сада неће ићи до Јавних складишта него после Наумовићева а пре Александрова скреће десно и у станицу Суботица улази коридором Сенћанске пруге. Тиме се избегава Александрово и индустријски колосеци у њему се задржавају на коридору старе пруге. Ко је колима улазио у Суботицу са аутопута на искључењу Суботица исток, зна да прелази три путна прелаза. Први је на прузи за Сенту, други на прелазу пруге за НС, а трећи је са бивше пруге за Црвенку тј. колосек Суботица болница. Прелаз на прузи за Сенту се укида, продужава се Бајнатска улица ка прузи и прави подвожњак у продужетку исте као замена за прелазе.
Ако треба још неко појашњење, јавите. ;)

Hvala na korisnim informacijama, neke stvari nisam znao od ovoga. Znači ako sam dobro razumeo brzi voz će ići postojećom trasom pruge NS-SU i pred Aleksandrovo će se račvati na desno (potpuno nova trasa) tj. ulivaće se na postojeću senćansku prugu, i onda u stanicu?

Takođe da li ovakve pruge moraju biti denivelisane ili ne? I kako se uređuju putni prelazi? S obzirom da će se ova pruga račvati i zaobilaziti Aleksandrovo, ona prelazi Čantavirski, zatim Bikovački i na kraju Senćanski put. Tu si me malo zbunio sa ovim pružnim prelazima i Bajntaskom ulicom.
Koja je poenta produžavanja Bajnatske ulice pravo do pruge tj. pravljenje podvožnjaka kad taj pravac svakako ne vodi nikuda? Ili će se senćanski put korigovati i spojiti sa tim podvožnjakom? Pogubio sam se malo tu, ne zamerite:D Ja ovo pratim iz hobija, nisam baš dobro obavešten.

Тако је. Пре Александрова ће да скрене десно, обићи ће само Александрово и поред Сенћанске пруге ући у Суботицу. Дакле, неће се спојити нова и Сенћанска пруга него ће са те стране ући три колосека у станицу. Два нова и један од Сенћанске пруге.

Биће денивелисани прелази и на Чантавирском, Биковачком и Сенћанском путу. Из тог разлога се продужава Бајнатска улица и када прође испод пруге, скретаће десно и настављати даље Сенћанским путем ка аутопуту. У плану је и да се Бајнатска улица продужи и до Јавних складишта али то није у склопу радова на новој прузи већ је то план града.

И свакако ће се радити нови подвожњак код Пионира јер садашњи не одговара. Радиће се и нови подвожњак у улици Максима Горког, надвожњак на месту Мајшанског моста, у Косовској улици ће се радити подвожњак, и још три надвожњака до границе.
 
Fakticki ce Subotica procvetati :) Samo u Su ima radova za 4 godine... Nadam se da su bili dovoljno inteligentni pa da ce novi objekti prevazici probleme sa visinom i odvodnjavanjem starih
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899078#p899078:3bz0k9yt je napisao(la):
Železničar » Уто Нов 16, 2021 11:21 am[/url]":3bz0k9yt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898983#p898983:3bz0k9yt je napisao(la):
Duleban97 » 15 Nov 2021 08:52 pm[/url]":3bz0k9yt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898964#p898964:3bz0k9yt je napisao(la):
Železničar » Пон Нов 15, 2021 9:20 pm[/url]":3bz0k9yt]Да појасним стање. Тај надвожњак је имао три колосека, гледано из станице Суботица ка Хоргошу. Од та три, крајњи десни је био за пругу ка Хоргошу а два су се спајала у један, по преласку надвожњака, и чинила су колосек - грбину за ранжирање возова у теретној станици Суботица. Како је цео надвожњак срушен, тако се сада ради нов за све те колосеке. Не знам да ли ће опет бити два за грбину или само један. Пруга ка Хоргошу ће целом дужином бити једноколосечна и ту нема забуне. Део бетонског зида који се види на фотографијама је потпорни зид за насип од колосека грбине јер се он пење у односу на колосек ка Хоргошу како би се маневрисало уз помоћ гравитације.
Друга ствар, брза пруга из Новог Сада неће ићи до Јавних складишта него после Наумовићева а пре Александрова скреће десно и у станицу Суботица улази коридором Сенћанске пруге. Тиме се избегава Александрово и индустријски колосеци у њему се задржавају на коридору старе пруге. Ко је колима улазио у Суботицу са аутопута на искључењу Суботица исток, зна да прелази три путна прелаза. Први је на прузи за Сенту, други на прелазу пруге за НС, а трећи је са бивше пруге за Црвенку тј. колосек Суботица болница. Прелаз на прузи за Сенту се укида, продужава се Бајнатска улица ка прузи и прави подвожњак у продужетку исте као замена за прелазе.
Ако треба још неко појашњење, јавите. ;)

Hvala na korisnim informacijama, neke stvari nisam znao od ovoga. Znači ako sam dobro razumeo brzi voz će ići postojećom trasom pruge NS-SU i pred Aleksandrovo će se račvati na desno (potpuno nova trasa) tj. ulivaće se na postojeću senćansku prugu, i onda u stanicu?

Takođe da li ovakve pruge moraju biti denivelisane ili ne? I kako se uređuju putni prelazi? S obzirom da će se ova pruga račvati i zaobilaziti Aleksandrovo, ona prelazi Čantavirski, zatim Bikovački i na kraju Senćanski put. Tu si me malo zbunio sa ovim pružnim prelazima i Bajntaskom ulicom.
Koja je poenta produžavanja Bajnatske ulice pravo do pruge tj. pravljenje podvožnjaka kad taj pravac svakako ne vodi nikuda? Ili će se senćanski put korigovati i spojiti sa tim podvožnjakom? Pogubio sam se malo tu, ne zamerite:D Ja ovo pratim iz hobija, nisam baš dobro obavešten.

Тако је. Пре Александрова ће да скрене десно, обићи ће само Александрово и поред Сенћанске пруге ући у Суботицу. Дакле, неће се спојити нова и Сенћанска пруга него ће са те стране ући три колосека у станицу. Два нова и један од Сенћанске пруге.

Биће денивелисани прелази и на Чантавирском, Биковачком и Сенћанском путу. Из тог разлога се продужава Бајнатска улица и када прође испод пруге, скретаће десно и настављати даље Сенћанским путем ка аутопуту. У плану је и да се Бајнатска улица продужи и до Јавних складишта али то није у склопу радова на новој прузи већ је то план града.

И свакако ће се радити нови подвожњак код Пионира јер садашњи не одговара. Радиће се и нови подвожњак у улици Максима Горког, надвожњак на месту Мајшанског моста, у Косовској улици ће се радити подвожњак, и још три надвожњака до границе.

Hvala puno na ovim informacijama, sada mi je slika mnogo jasnija.
Subotica je u velikoj meri podeljen grad, jer pruga prolazi kroz centar grada kao neka reka,a do sad je imala samo 3 denivelisana prelaza (kod Pionira, na Marksovom putu, i Majšanski most) i sva tri su u lošem stanju, sada kako sam istraživao na teritoriji Subotice biće čak 11 nadvožnjaka ili podvožnjaka. Od ukupno 41 ako se ne varam, što je stvarno fascinantno, i možemo da vidimo da će ovi radovi biti baš ozbiljni osim što je trasa duža od BG-NS em što ima toliko nadvožnjaka. Imajući sve ovo u vidu, tu stvarno ima puno posla, najmanje 5 godina,i ovo šanse nema da bude gotovo do 2025-te godine, a pritom kako stvari stoje neće ni kretati da rade dok ne završe prugu SU-Segedin koja treba da bude alternativni pravac za teretni saobraćaj a to će valjda biti negde novembra 2022. godine ako se ne varam?


-Podvožnjak kod Pionira je u katastrofalnom stanju, i pritom je nizak, i malo malo pa se desi havarija kad se kamioni zapucaju u njega, maltene svakih par godina nego drmne tamo, ne znam kako se to može regulasati, pretpostavljam da ako već ne mogu da diraju tu visinu, mogu da iskopaju i malo prilagode tu ulicu, ali ne razumem se u to, nemam pojma...

-Podvožnjak u Maksima Gorkog je najveći ima 5 koloseka, i prelazi preko ubedljivo najopterećenije saobraćajnice u gradu, arterije grada, i biće baš baš veliki izazov rušiti i graditi novi, i obezbediti neke smislene saobraćajne alternative, jer ih baš i nema. Takođe pri svakoj većoj kiši, tamo se napravi jezero, i blokira pola grada, i svaki put pojedini ljudi pogrešno procene situaciju i zalete se, pa ih vade vatrogasci iz "jezera". To prosto mora da se uzme u obzir i reši sada.




-Majšanski most je potpuno oronuo, izgrađen oko 1912. godine čini mi se, a poslednji put rekonstruisan pre 40-tak godina.

Raduje me u svakom slučaju mnogo veći broj prelaza preko pruge od dosadašnja 3, to je za svaku pohvalu.
Ono što je zanimljivo jeste, da tik pored Mlekare Subotica i Bratstva, na placu nekadašnjeg 29. Novembra krajem sledeće godine se treba graditi nova fabrika litijumskih baterija i koja će navodno zapošljavati čak 2000 ljudi, ona će praktično biti između dva kraka pruge, stare trase sa leve strane, i nove trase sa desne strane.
I očigledno su ovu lokaciju izabrali i zbog pruge i zbog blizine granice, kako bi mogli laške i jeftinije da vrše transport ka zemljama EU.
Između ostalog eto i odgovora oko Rio Tinta i toga da li će se raditi ili ne... Sve priče, referendumi, procene, analize su samo predstava, to je već odlučeno i ima podršku i same EU, i privatnog kapitala za to.


U svakom slučaju, sa industrijskom zonom u Malom Bajmoku, završenim Y krakom oko grada, nadamo se relativno brzom izgradnjom pruge u budućnosti, i ovim nekim novim fabrikama, Subotica postaje stvarno gradić sa dobrom perspektivom za razvoj. Što se i vidi u građevinskom bumu, gde se grade zgrade na svakom ćošku bez prestanka, očigledno postoji značajan priliv stanovništva iz okoline koji nalaze zaposlenje u gradu. Takođe sam našao ovaj dokument:

Ali to je već daleka daleka budućnost...
 
Zna li neko, kog dana se stanični red vožnje 2021/2022. postavlja na sajt Srbija Voza, za pretragu po datumu putovanja ? Mislim da su svih prethodnih godina čekali do zadnje nedelje pre stupanja novog reda vožnja na snagu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900298#p900298:1hptjfpm je napisao(la):
Užice » 19 Nov 2021 08:25 pm[/url]":1hptjfpm]Zna li neko, kog dana se stanični red vožnje 2021/2022. postavlja na sajt Srbija Voza, za pretragu po datumu putovanja ? Mislim da su svih prethodnih godina čekali do zadnje nedelje pre stupanja novog reda vožnja na snagu.
Pa eto sam si odgovorio sebi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900331#p900331:7gzi6n9x je napisao(la):
mvbg1 » Pet Nov 19, 2021 10:27 pm[/url]":7gzi6n9x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900298#p900298:7gzi6n9x je napisao(la):
Užice » 19 Nov 2021 08:25 pm[/url]":7gzi6n9x]Zna li neko, kog dana se stanični red vožnje 2021/2022. postavlja na sajt Srbija Voza, za pretragu po datumu putovanja ? Mislim da su svih prethodnih godina čekali do zadnje nedelje pre stupanja novog reda vožnja na snagu.
Pa eto sam si odgovorio sebi.
Da li postoji neki određen datum, oni uvek čekaju zadnju nedelju ili ga možda postave i ranije? Proveravao sam danas na sajtu, još uvek nema nikakvih rezultata za pretragu reda vožnje posle 12. decembra.
 
Izvor: N1/Ekapija

Izvođenje radova na rekonstrukciji i modernizaciji pruge Novi Sad-Vrbas
Kompanija China civil engineering construction corporation raspisala je tender za izvođenje radova na rekonstrukciji i modernizaciji pruge Novi Sad-Vrbas, u okviru deonice Novi Sad-Subotica-Kelebija na budućoj brzoj pruzi Beograd-Budimpešta.

Poziv se, kako je navedeno u tenderskoj dokumentaciji, odnosi na firme iz Srbije i druge evropske zemlje.

Krajnji rok za prijave je 3. decembar.

https://rs.n1info.com/biznis/izvodjenje ... sad-vrbas/
 
Дакле неће то скоро почети.

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Mislim da je izvesno da će radovi početi u prvoj polovini 2022.
 
Untitled.png

možda je glupo pitanje, ali što je ova pruga prema Hrvatskoj morala da ide do Inđije i da ima ovu krivinu, zar se nije moglo preseći nešto nalik ovome, i to sa mnogo blažom krivinom tako da prođe južno od Golubinaca?
 
Ovako si izbacio si zeleznicku stanicu u Staroj Pazovi a presekao si i poljoprivredna gazdinstva pa je i pitanje eksproprijacije
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900524#p900524:221mrd3a je napisao(la):
Duleban97 » 20 Nov 2021 06:18 pm[/url]":221mrd3a]
možda je glupo pitanje, ali što je ova pruga prema Hrvatskoj morala da ide do Inđije i da ima ovu krivinu, zar se nije moglo preseći nešto nalik ovome, i to sa mnogo blažom krivinom tako da prođe južno od Golubinaca?
file.php

To sam se i ja pitao.
Ova crvena trasa je svakako najlogičnija.
 
Некад је кривина била још оштрија, ишло се скроз до пред Инђију где је била тријангла. Мислим да је овај крак од Старе Пазове до Голубинаца (леви колосек) изграђен 90-их, заједно са исправљањем трасе Нова Пазова - Стара Пазова у склопу Слобиних брзих пруга. На крају је на све то уграђена колосечна решетка са дрвеним праговима за 120 км/ч, јер је пројекат брзих пруга стао. Касније је током 2000-их у склопу модернизације пруге Батајница - Голубинци изграђен и десни колосек Стара Пазова - Голубинци.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900521#p900521:19fkcljj je napisao(la):
stex_pb » Sub Nov 20, 2021 6:03 pm[/url]":19fkcljj]https://www.rts.rs/page/stories/sr/story/13/ekonomija/4596351/pruga-od-stalaca-do-djunisa.html
Pruga od Stalaća do Đunisa je jedina jednokolosečna, na celom pravcu od Beograda do Niša. Zato će se graditi još jedan kolosek dužine 17 kilometara i tunel od 3,2 kilometra. To će omogućiti brzine do 160 kilometara na sat.
Koliko je meni poznato,i cela deonica od Velike Plane do Resnika je jednokolosečna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900554#p900554:11u732tv je napisao(la):
Užice » 20 Nov 2021 07:41 pm[/url]":11u732tv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900521#p900521:11u732tv je napisao(la):
stex_pb » Sub Nov 20, 2021 6:03 pm[/url]":11u732tv]https://www.rts.rs/page/stories/sr/story/13/ekonomija/4596351/pruga-od-stalaca-do-djunisa.html
Pruga od Stalaća do Đunisa je jedina jednokolosečna, na celom pravcu od Beograda do Niša. Zato će se graditi još jedan kolosek dužine 17 kilometara i tunel od 3,2 kilometra. To će omogućiti brzine do 160 kilometara na sat.
Koliko je meni poznato,i cela deonica od Velike Plane do Resnika je jednokolosečna.
U saobraćajnom smislu,pruge preko Mladenovca i Male Krsne čine jednu dvokolosečnu prugu. Tako da se saobraćaj vozova u smeru sever-jug obavlja preko Mladenovca a iz smera Jug-sever preko Male Krsne.
 
Мвбг1 ово нисам знао, јел тако и за путничке возове?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900605#p900605:18qqpczx je napisao(la):
abrines » Sub Nov 20, 2021 10:48 pm[/url]":18qqpczx]Мвбг1 ово нисам знао, јел тако и за путничке возове?

Za daljinske brze - skoro obavezno..
 
Duleban97":168jctlu je napisao(la):
možda je glupo pitanje, ali što je ova pruga prema Hrvatskoj morala da ide do Inđije i da ima ovu krivinu, zar se nije moglo preseći nešto nalik ovome, i to sa mnogo blažom krivinom tako da prođe južno od Golubinaca?
file.php

I ja sam se ovo pitao ali čini mi se da je razlog što je izvedeno ovako što je glavni grad u vreme gradnje pruge bila Budimpešta pa je trasa bila položena tako da se najkraćim putem dođe do Novog Sada, Subotice i Budimpešte a ne do Beograda. :D Kasnije su to malo ispravili 90ih kao što je objasnio WLABmz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900521#p900521:24xx1pga je napisao(la):
stex_pb » Sat Nov 20, 2021 6:03 pm[/url]":24xx1pga]https://www.rts.rs/page/stories/sr/story/13/ekonomija/4596351/pruga-od-stalaca-do-djunisa.html
Pruga od Stalaća do Đunisa je jedina jednokolosečna, na celom pravcu od Beograda do Niša. Zato će se graditi još jedan kolosek dužine 17 kilometara i tunel od 3,2 kilometra. To će omogućiti brzine do 160 kilometara na sat.
Što bi rekao Pixi kakav bre još jedan?!
Tu mora dva nova, kao Čortanovci.

Inače, jednokolosečna je i Trupale- Crveni krst
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900559#p900559:2hmu6079 je napisao(la):
mvbg1 » Суб Нов 20, 2021 8:02 pm[/url]":2hmu6079]
U saobraćajnom smislu,pruge preko Mladenovca i Male Krsne čine jednu dvokolosečnu prugu. Tako da se saobraćaj vozova u smeru sever-jug obavlja preko Mladenovca a iz smera Jug-sever preko Male Krsne.

Али у пракси ниje и не може бити баш тако као на правој двоколосечној прузи, знаш и сам. Сви путнички су увек ишли преко Младеновца у оба смера, чак су последњих година саобраћања међународних возова на нишкој прузи и брзаци ишли ка северу преко Младеновца, јер је пруга преко Крсне била у лошем стању. А и пруга преко Крсне много "двосмернија" од пруге преко Младеновца због праваца Раковица - Мала Крсна - Пожаревац и Смедерево - Мала Крсна - Велика Плана који је чине. А и не може се вршити претицање у размаку једне станице нпр. као на правој двоколосечној прузи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900678#p900678:13z6b7zr je napisao(la):
WLABmz » 21 Nov 2021 11:56 am[/url]":13z6b7zr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900559#p900559:13z6b7zr je napisao(la):
mvbg1 » Суб Нов 20, 2021 8:02 pm[/url]":13z6b7zr]
U saobraćajnom smislu,pruge preko Mladenovca i Male Krsne čine jednu dvokolosečnu prugu. Tako da se saobraćaj vozova u smeru sever-jug obavlja preko Mladenovca a iz smera Jug-sever preko Male Krsne.

Али у пракси ниje и не може бити баш тако као на правој двоколосечној прузи, знаш и сам. Сви путнички су увек ишли преко Младеновца у оба смера, чак су последњих година саобраћања међународних возова на нишкој прузи и брзаци ишли ка северу преко Младеновца, јер је пруга преко Крсне била у лошем стању. А и пруга преко Крсне много "двосмернија" од пруге преко Младеновца због праваца Раковица - Мала Крсна - Пожаревац и Смедерево - Мала Крсна - Велика Плана који је чине. А и не може се вршити претицање у размаку једне станице нпр. као на правој двоколосечној прузи.
Naravno. Nisam ni napisao da je ovo isto kao klasična dvokolosečna pruga,već da se saobraćaj organizuje kao da jeste.
 
Ako definitivno nastavljaju brzu prugu od Novog Sada ka Subotici, ona bi celom dužinom mogla da se gradi za 200 km/h. Tu je sve ravnica i nema nekih pobrđa kao na Fruškoj Gori, koja ograničavaju maksimalnu brzinu na 160km/h.
 
Vrh